11 Декември, 2020 10:39 10 047 25

Как да забавим износването на гумите

  • гуми-
  • износване-
  • съвети-
  • автомобили

Съществени разлики се наблюдават при гумите на един и същ автомобил

Как да забавим износването на гумите - 1

Трябва да внимавате с износването на гумите, тъй като неравномерното износване ще се отрази неблагоприятно на безопасността и може да доведе до ненужни и нежелани разходи. Nokian Tyres установи разликата в степента на износване между предните и задните гуми.

Полеви тестове проведени от Nokian Tyres показват, че задвижващите гуми могат да се износят до четири пъти по-бързо отколкото управляемите. Затова е важно да разменяте местата на гумите, дори и в средата на сезона.

„Има голяма разлика в износването, което се получава при предния и задния мост на автомобила, което означава, че е нужно да сменяте местата на гумите. Големи разлики в сцеплението отпред и отзад се отразяват негативно върху безопасността по време на шофиране. Завъртането на гумите може също да Ви спести пари, понеже ще можете да използвате един и същ комплект гуми по-дълго.“, казва Мати Мори, директор „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres.

Как да забавим износването на гумите

Тестовете проведени от Nokian Tyres, показват, че когато шофирате със зимни гуми на автомобил с предно задвижване, предните гуми могат да се износят до четири пъти по-бързо отколкото задните. При летните гуми, степента на износване на предните гуми може да достигне до два пъти повече отколкото при задните гуми.

Шофирайте спокойно и проактивно

Спокойното и проактивно шофиране ще намали износването. Добре е да избягвате рязкото спиране, ускоряване и резките маневри.

„Това не е фактор с малко значение. Агресивното шофиране и мощните автомобили излагат гумите на повече натоварване от обикновено, което може да доведе до неравномерно износване на гумите.“, казва Мати Мори.

Използването на правилно налягане в гумите спрямо товара, намалява износването, съпротивлението при търкаляне и подобрява стабилността при шофиране. Налягането ще спадне в студа, така че е нужно да помпате зимните си гуми с 0.2 бара (20 kPa) повече от препоръчаните от производителя стойности. Препоръчителното налягане на гумите е налично в ръководството на автомобила например. Трябва да настройвате налягането на гумите когато са студени, особено преди да тръгнете на дълго пътуване.

Как да забавим износването на гумите

Когато поставяте зимните гуми, е нужно да проверите и оставащия протектор върху основните канали. Зимните гуми на Nokian Tyres са снабдени с индикатор за безопасно шофиране (DSI), който помага на шофьорите: когато символът със снежинката върху протектора на гумата се износи, това означава, че е време за нови зимни гуми.

Нужно е също така да проверявате датата на производство на гумите, отбелязана на страницата на гумата. Серията от цифри и букви показва възрастта на гумата: първите две цифри показват седмицата на производство, докато последните две се отнасят за годината. Използвайте един комплект гуми за най-дълго време от шест зимни сезона.

По-старите автомобили се нуждаят от добри гуми

Ефекта от износването на гумите може да се наблюдава при ускорение, спиране и странично сцепление.

„Съвременните автомобили имат системи за контрол, които помагат на водача, но дори те не могат да надделеят над законите на физиката. Системите могат единствено да Ви помогнат когато гумите имат сцепление“, казва Мартин Дражик, експерт и продуктов мениджър в Nokian Tyres.

Много шофьори мислят, че почти всяка гума е достатъчно добра за стара кола или за втория семеен автомобил. Обосновката може да е, че в купуването на скъпи гуми за евтина кола няма много смисъл, или че вторият автомобил се използва рядко. От гледна точна на безопасността, обратното е вярно.

Когато автомобилът не е снабден с най-модерните технологии, добрите гуми могат да бъдат дори и по-важни отколкото при нов автомобил. Вторият семеен автомобил или третата кола, може да се използва от най-неопитния шофьор в семейството. Добрите гуми са основен елемент за сигурността при шофиране.

Как да забавим износването на гумите

„Всесезонните гуми често се ползват при втория семеен автомобил. Те са идеален избор когато се ползват на места с умерен климат. Тази година Nokian Tyres представи нова линия първокласни всесезонни гуми - Nokian Seasonproof и Nokian Seasonproof SUV. Тези нови гуми са разработени, за да отговарят на нуждите на шофьорите в Централна и Източна Европа и са проектирани да бъдат гъвкави и адаптивни както към зимни така и летни сезонни условия.“, добавя Дражик.

Първокласните гуми са разумен избор, тъй като разработването на тези продукти е фокусирано върху запазване на гумата възможно най-безопасна, дори и когато се износва.

Съвети за забавяне на износването на гумие

– Регулярно сменяйте позицията на предните гуми със задните и обратно. Това е нужно да се прави на всеки 10 000 километра най-много.
– Избягвайте резките спирания и ускорение, както и резките маневри.
– Уверете се, че гумите Ви имат правилно налягане. През зимата добавете 0.2 бара над това, което препоръчва производителят на автомобила. Винаги проверявайте налягането на гумите когато са студени.
– Не съхранявайте гумите си навън на слънце; използвайте хотел за гуми или друга локация, която е тъмна и има контрол на температурата.
– Когато специалист поставя гумите Ви той може да Ви даде и повече информация за състоянието им.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 23 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един от многото

    36 1 Отговор
    Като не караме колата!

    Коментиран от #18

  • 2 Пернишкия

    15 4 Отговор
    мажете ги с вазелин, нямат износване ей !!
  • 3 1111

    42 4 Отговор
    Пълни глупости.. Какво ще забавяш - 4-5 месеца ли? Карай си колата нормално, сменяй гумите на 3-4 години и не се затормозявай.
    Ако не - градския и това е.
  • 4 Педагогика

    36 1 Отговор
    В тези трапища и изскочили шахти, арматури и потъващ асвалт няма как да не ги износим хахаха Ако ще и за 5000лв гуми си вземете , по добре ги изгорете
  • 5 ценности

    30 1 Отговор
    Каква категория да е хотела за гуми , и колко звезди?
  • 6 Мдааа

    23 1 Отговор
    Значи купувайте си качествени гуми те наистина излизат ефтино.Предни Мишелин 55к километра ,имаха още грайфер ,но каучука изгоря.Сега съм с гудиар,резултата също е отличен.Това го разбрах по трудния начин, след като слагах гуми от рода на дебица и т.н.

    Коментиран от #22

  • 7 БАЙ Х@Й

    37 1 Отговор
    .. Nokian Tyres установи разликата в степента на износване между предните и задните гуми.../ на това откритие се замислих/..... задвижващите гуми могат да се износят до четири пъти по-бързо отколкото управляемите/ - И СПРЯХ ДА ЧЕТА!!!

    Коментиран от #17, #25

  • 8 jар

    14 2 Отговор
    Досега почти винаги съм изхвърлял гуми много преди да се износят защото или някоя дълбока дупка или остър ръб на изрязано парче асфалт от платното унищожават гумата светкавично.Преди 2 години купих всесезонни гуми с по висок профил от този предвиден за модела на колата ми засега съм доволен.
  • 9 Дрън дрън

    20 2 Отговор
    Най-добре гумите нна рафта в гаража и нямат износване ей! То пък и кой ли кара четири еднакви гуми че да ги върти по тези схеми. И кой ще се занимава с това. Няма да ставаш роб на колата я! Аз имам летни и зимни гуми и единственното, което правя е да разменям местата на предните и задните гуми, и то когато сменям сезона.
  • 10 дедо Шишарко

    28 2 Отговор
    Гумата трябва да е на основата на женско влагалище ,нема изтъркване!

    Коментиран от #14

  • 11 onq s konq

    18 1 Отговор
    Като чета все "съвети" от стари гумаджий, да им се вдигне оборота, че май са огладнели
    - регулярно сменяйте позицията на предните гуми със задните и обратно
    - използвайте хотел за гуми
    - когато специалист поставя гумите Ви той може ...

    Коментиран от #12

  • 12 В тая криза

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    парите и за ракия не стигат па камоли за гуми...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Верно бе

    15 0 Отговор

    До коментар #10 от "дедо Шишарко":

    Дедо Шишарко! Един подмазвач много обичал да се върти около шефа си постоянно, Шефе това много ти отива, Шефе това е върхът..... Един ден идва с нови обувки и оня пак: Ей шефе страшни обувки! От каква кожа са? Оня му писнало и вика- от пу...ка кожа! Нашия вика: Е те това нема износване бе!
  • 15 Бен Газара

    13 1 Отговор
    Добре, че го има това изследване- досега си бях абсолютно заблуден и предполагах, че резервната се изхабява най- бързо!!!
  • 16 qwerty

    3 5 Отговор
    Прави ми впечатление по светофарите и при излизане от малки улички, че автомобили с предно предаване постоянно въртят гуми при потегляне. Дали това се дължи на по-стар ДОТ на гумата или много километри не мога да коментирам. В това отношение 4х4 автомобилите почти не се чуват при потегляне.

    Коментиран от #21

  • 17 Коментара

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й":

    ...аз я допрочетох и много се смях! Що се правят на интересни?! Да нопомнят че съществуват или? Два пъти съм им давал шанс като зимни гуми..трети няма да има! Бой зимата с континенталчето и музиката да си свири...
  • 18 Абсолютно

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "един от многото":

    Логиката на “статията” е точно такава! Като за малоумници!
  • 19 Тираджия

    18 2 Отговор
    А някой може ли да ми каже как да си обясня следното. Купувам четири нови летни гуми от България. Караме каквото караме и в един момент свършват. Случайно намирам абсолютно същите гуми на промоция в магазин в Белгия и то с 10 евро по евтино на бройка отколкото в бг. С тях минахме с 13000 км повече от тия купени в България. Държа да кажа че става дума за 5 годишна кола купувана нова и без никакви проблеми по окачването. Кара се от двама души по почти идентични маршрути всеки ден
  • 20 Японеца

    15 4 Отговор
    Карайте с нови гуми! Не купувайте втора употреба! Рискувате живота си!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Здрасти!

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мдааа":

    Ти най-накрая си открил Америка ...
  • 23 9ьц99

    4 1 Отговор
    Поредните дрън-дрън, та пляс.
    Ами ако управляемите колела са и тези които задвижват?!
  • 24 Смях

    3 2 Отговор
    Поредната простотия от Нокиан ! Като се износнат повече(което е напълно логично) ,ще смениш два чифта на задвижващите колела срещу 1 чифт на влачещите се! Друг е въпросът,ако става дума за коли 4×4 където еднаквоста на гумите е от изключителна важност!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.