Last news in Fakti

12 Декември, 2020 11:25, обновена 13 Декември, 2020 01:59 96 178 136

Двигател с верига или с ангренажен ремък: Плюсове и минуси

  • съвети-
  • ангренажна верига-
  • ангренажен ремък

Коя от двете технологии е по-добра

Двигател с верига или с ангренажен ремък: Плюсове и минуси - 1

В световната автомобилна индустрия няма консенсус по този въпрос. Факт е обаче, че и двете устройства постоянно се подобряват. Увеличава се и надеждността на материалите. Следователно и двата вида са оцелели и до днес. А самите инженери продължават понякога да използват ремък при някои двигатели и верига при други. Това предполага, че няма принципна разлика във вида на задвижването, но има нюанси, които могат да бъдат решаващи при избора на синхронизация между разпределителния и коляновия вал.

Например има много разлики в дизайна на ангренажната верига и ремъчното задвижване. Ремъкът е разположен извън двигателя, а веригата е разположена вътре в двигателя. Това означава, че състоянието на ремъка може да се следи визуално. Достатъчно е да свалите защитния пластмасов капак. Ако забележите пукнатини или силно износване на ремъка, консумативът бързо трябва да се смени, като по този начин се спестяват главоболията от скъпи ремонти.

Двигател с верига или с ангренажен ремък: Плюсове и минуси

Това е особено важно, когато колата се експлоатира в града. Всъщност в задръстванията двигателят постоянно работи на празен ход. Следователно препоръчаният от производителя интервал за смяна на ремък или верига е неточен. И тук отново на преден план излиза визуалният контрол. Ремък, който се е износил преждевременно, може да бъде заменен навреме, което не може да се каже за устройствата с верига.

Трябва да се има предвид и факта, че животът на ремъка не зависи от качеството на маслото, излято в двигателя, но при веригата, която работи в маслена баня това е точно обратното. Тя е много чувствителна към доброто смазване. Има и още един нюанс. Във верижно задвижван двигател възникват сложни вибрации, които са причинени от неравномерната работа на веригата. За да намалят тези вибрации, инженерите инсталират така наречените "успокоители", които приличат на пластмасови плочи. Освен това те действат и като обтегачи.

Двигател с верига или с ангренажен ремък: Плюсове и минуси

По време на работа обаче тези пластмасови плочи се износват и веригата се разтяга. Разбира се, не се разтяга самият метал. Удължаването може да възникне и поради увеличаване на пролуките в свръзките, които са повече от сто. Можете да забележите износването, като разглобите мотора, което е трудоемък и скъп процес. Понякога за тази операция дори е необходимо да извадите двигателя от колата. На някои автомобили състоянието на веригата се вижда през капачката за маслото, но за смяната ѝ отново се налага по-сериозно разглобяване. Така че от гледна точка на ремонтопригодност, моторите с ангренажен ремък са за предпочитане. Те са и по-безшумни, но пък ангренажната верига от друга страна е по-надеждна и дълговечна.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 129 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тошо

    367 16 Отговор
    Верига ама от старите, а не новите синджирчета. Ремъка е въведен, защото е по евтино за производство. Най-добре зъбни колела, но са много шумни и не е комфортно.

    Коментиран от #43, #104

  • 2 cdc

    282 14 Отговор
    Веригата не е ли вече и тя консуматив.

    Коментиран от #18

  • 3 Чук и Гек

    165 12 Отговор
    Зазката е с ангренажни колелета! Едното дори не е метално, за да се счупи то и поеме щетите!
  • 4 бръснаря

    182 24 Отговор
    само ангренажни колелета без вериги и ремъци,някой да е чувал за скъсана верига или ремък при трактор???

    Коментиран от #88, #111

  • 5 П.П

    93 27 Отговор
    На Тоьота 1.6 дизел 2015 , скъсах ангренажна верига на 158000 Хил.😡😡😡😡😡

    Коментиран от #9, #34, #58

  • 6 ПСР

    117 11 Отговор
    Трета по ред кола с верига карам.Досега не съм имал проблем с успокоител/обтегач.За качественото и редовно сменяно масло...не е само заради веригата.
    Тръгне ли тази система,всеки опитен водач/не само юзър,се ориентира по шума на мотора.

    Коментиран от #37

  • 7 Пиза

    219 7 Отговор
    Навремето имах Пежо 309 1,3 мотор на Талбот с верига,изкара 420 000км.И моля не се сърдете...до скоро карах БМВ серия също с верига ,но се случи щета на 4 та година от как е при мене общо около70 000км.,при все че смяната и преди това беше скъпа вадиха моторчето и взеха 1 800лв за обслужването....Та старите коли бяха много по-надежни

    Коментиран от #72

  • 8 Не ви трябва

    87 31 Отговор
    Не е само до това, веригата е по-малка и тънка, което позволява предния капак да е с друг дизайн и мотора по-прибран и това е фактор при новите EURO NCAP тестове при удари с пешеходци. Затова и при някои Ауди-та веригата е отзад под съединителя - адски скъп ремонт но позволяващ по-добър дизайн и по-висока оценка на краш тест.

    Коментиран от #132

  • 9 Аноним

    43 91 Отговор

    До коментар #5 от "П.П":

    Двигатвля на тая Тойота е Пежо за това се е скъсала веригата

    Коментиран от #15, #25

  • 10 Христо

    139 10 Отговор
    Автора пак се е изказал... Коя надеждност подобряват непрекъсната след като старите мотори с вериги караха по 700-800к км а нови мотори с вериги има на които иммдават 130-140к? В същото време има коли с ремъци на които интервала им е 120к.

    Коментиран от #17

  • 11 Алото

    55 144 Отговор
    Да сте чували за скъсана верига, ремък на тесла ?!

    Коментиран от #14, #19, #61, #67

  • 12 Гъзар тънкач с А8 на гаС

    200 10 Отговор
    Хората къщи на по три етажа вдигнаха от моторите на ВАГ с вериги.
  • 13 123

    44 26 Отговор
    Последно смених верига на 150 000 на жената на Киа-та. Точно на 150 000, километрите са оригинални, в нас е от нова! Значи точно 11 години и 150 000! Прескочи зъб и дотам! Смяна и газ, нищо му нямаше на двигателя! Моята старата, с ангренаж, от 0 до 210 000, 6,5 години, бетон, ФВ с ремък Конти!

    Коментиран от #53, #80

  • 14 Калитко

    129 11 Отговор

    До коментар #11 от "Алото":

    Като станат по три бона ще взема и аз една Тесла.

    Коментиран от #112

  • 15 Друг път

    22 18 Отговор

    До коментар #9 от "Аноним":

    Дали не е Форд?

    Коментиран от #122

  • 16 барабус

    61 9 Отговор
    Сега даже има и ремък в масло!!!просто да подлудееш!

    Коментиран от #23

  • 17 333

    61 9 Отговор

    До коментар #10 от "Христо":

    Има ремъци с интервал над 200000 вече. На веригите не знам да им "дават" интервал за смяна. За съжаление някои се разтягат за 40, 50х километра. Много от промените са направени за да се намали разход и емисии. Няма нищо общо с икономии. Ако двигателя не отговаря на нормите за емисии не могат да го проават. За това олекотяват всичко.

    Коментиран от #94

  • 18 дърт шофьор

    76 11 Отговор

    До коментар #2 от "cdc":

    Консуматив е. На ...щях да напиша марката на един джип, но веднага ще ревнат феновете му... смяната струва 4 бона. Ремъкът е за предпочитане, но само при едно условие - да не се забрави кога трябва да се смени.

    Коментиран от #41, #121

  • 19 ало ало

    42 9 Отговор

    До коментар #11 от "Алото":

    Не сме, но сме чували, че не "пали" през зимата. Вярно ли е? Или в студа върви повече и по-дълго?😉
  • 20 Механик

    33 18 Отговор
    С какво дърпате кола - с еластично или със стоманено въже? Вектра 2.2: зъбни колела, верига обтегачи + масло пълна синтетика - 500 кинта. Мазда MX-6 2.5 V6 24V: два по два валовете са зацепени на зъбни колела и е само с един ремък 30 кинта. И едното е змей, а другото Виагра. Е?
  • 21 нафто

    46 8 Отговор
    Естествено нема само хубавини на едно место.Като всека една конструкция,и тука има плюсове и минуси както са описани.
  • 22 Еблю

    31 5 Отговор
    'дълговечна' 🤣
  • 23 ракетко

    25 5 Отговор

    До коментар #16 от "барабус":

    citroenc3 или пежо 1.2 бензин- 3 цилиндъра от тойота, инженерите на пса са го преправили и сменят веригата с ремък, но мотора си кара 100 000 без проблем ,чак след това почва да харчи по 1 литър масло на 2000км
  • 24 До номер 14

    32 5 Отговор
    Като станат по толкова какво ще купиш ? Кутия за батерии ли ? :)
  • 25 Toyota

    25 4 Отговор

    До коментар #9 от "Аноним":

    Двигателя е от BMW

    Коментиран от #27

  • 26 Аудиторията

    3 6 Отговор
    Като ги взимат мулти милионери е така
  • 27 барабус

    51 6 Отговор

    До коментар #25 от "Toyota":

    Така е ,от БМВ е и е най големия боклук който ПСАса слагали на колите си.
    Слага се и на Мини.

    Коментиран от #85

  • 28 авто

    66 23 Отговор
    " Това означава, че състоянието на ремъка може да се следи визуално. Достатъчно е да свалите защитния пластмасов капак."-много приятна перспектива,като проверявам нивото на маслото сядам разглобявам капаците и гледам ремъка,ама се вижда само отгоре и трябва да се завърти да се огледа целия и така,по-голяма глупост не бях чел,не всички сме любетели механици.Че имат предимства ремъците вероятно имат но мисля, че по-добе да се сменят на предписаните интервали и толкова.Ако човек кара малко по-добре е верига защото няма времеви интервал,а ремъка караш не караш като му мине времето сменяш,а не се кьориш за пукнатини.

    Коментиран от #31

  • 29 нафто

    65 5 Отговор
    Има или нема пукнатини по ремъка,като достигне времето или пробега,сменя се както го дава производителя.
  • 30 Едмонд Дантес

    52 13 Отговор
    Ремък е по доброто. По бързо и по ефтино за смяна .
  • 31 Ауди 80 в3

    74 5 Отговор

    До коментар #28 от "авто":

    Имах ви. Капакът се свалеше за 5 секунди и се връща за толкова. С две щипки. Смяна ремък ролки беше 70-80 лв. След това А4 смяна ремък 1200 лв, сваляне на бронята.......само казвам
  • 32 Бруно Сако

    31 6 Отговор
    Хе хееее, М102 дай с двойната верига и 1млн. километра не ме занимавайте с този атрибут.

    Коментиран от #35

  • 33 незнайко

    48 13 Отговор
    Двуредовата верига но Москвич 412 беше върховна, не като сегашните на японските коли едноредови !!! Двигателите на БМВ колите затова ги харесват .

    Коментиран от #56, #68

  • 34 гост

    30 4 Отговор

    До коментар #5 от "П.П":

    ?????????????Тоьота?????????????????
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 ха ха

    14 3 Отговор
    кола с ремък и един кафез с клапани това е положението с ремъците взети от българския пазар.
  • 37 Бръм

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "ПСР":

    По колко километра си изминал с тези коли ?

    Коментиран от #48

  • 38 Нито едно от двете

    32 7 Отговор
    Най доброто е на кьонисег електромагнитните клапани така нямаме вериги въртящи се валове и чарколяци дето смучат от мощноста и момента на двигателя и така се предоставя огромна възможност за настроика и тунинг на двигателя само посредством настроики през компютър
  • 39 jар

    30 6 Отговор

    До коментар #35 от "ЛУД УЧЕН 2КЛАСА":

    При всички бензинови двигатели на Хонда с верига обикновено не се налага смяната и.Единствено при дизеловия 2.2i-cdti понякога се разтяга на около 3000000км и започва да трака но ако е каран да дълги разстояния и е обслужван на време може смяната и да се наложи при много по висок пробег.

    Коментиран от #117

  • 40 qwerty

    17 3 Отговор
    На паджеро 4М41 беше и е с едноредова тънка верига и понякога във форума на мицубиши реват от това. Корееца V6-Sline се е подсигурил с две за всеки случай.
  • 41 Ако щеше

    29 2 Отговор

    До коментар #18 от "дърт шофьор":

    да пишеш за Туарег 3.0TDI добре си помисли дали това е "джип".

    Коментиран от #96

  • 42 ело

    41 4 Отговор
    На Мерседесите след 2005 EURO-4 веригите се сменят на 150 хил. км. желателно на 120 хил. Ако не искате да направите основен ремонт.( преди да се нахвърлите прочитете инструкцията или сертификацията защото като талибаните някои които живеят в миналото си мислят " на Мерседес верига не се сменя " )

    Коментиран от #50

  • 43 Гост

    35 9 Отговор

    До коментар #1 от "Тошо":

    На газката ангренажното колело е текстолитово и безшумно. Трае вечно.

    Коментиран от #57

  • 44 Гост

    89 3 Отговор
    Старите Опел Кадет и Вектра с бензинови мотори 1.6 и 1.8 дори при скъсан ремък не набиваха капани. Само сменяш ремък и караш. Няма вече такива мотори.

    Коментиран от #45, #47

  • 45 Прав си

    41 4 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    но парадокса е,че въпреки цената на ремъка(20-25лв)много Ганьовци протакваха смяната му и след като се скъса се хвалеха на пейките пред панелката каква велика кола карат защото ако е друга щяла да строши мотора.

    Коментиран от #49

  • 46 ЕКСПЕРТА

    18 2 Отговор
    БЛЯ БЛЯ БЛЯ БЛЯ БЛЯ ГОЛЯМО БЛЕЕНЕ , КАТО НЕ СМЕНИШ -КЪСАШ .ТОВА Е.
  • 47 Алфа Ромео

    45 2 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Карал съм Астра Ф с такъв мотор 1.8 моно, най безпроблемната кола която съм имал и вървеше невероятно добре за такава кола, 5 години с минимални средства я търкалях никво обслужване не правих, за съжаление ръждяса жестоко, германка беше.
  • 48 ПСР

    15 7 Отговор

    До коментар #37 от "Бръм":

    Винаги купувам втора употреба от оторизиран дилър на по 40-50 К км.Върнат лизинг или друго.На всяка,съм навъртял по още 70-80 К км.
    /марките бяха две Хонда Акорд от Бултрако и сегашната е Авенсис от ТМ Ауто/.

    Коментиран от #62

  • 49 333

    27 0 Отговор

    До коментар #45 от "Прав си":

    Не е като да не се случва ремък/верига да се скъса преди интервала за смяна. Никак не е лошо да имаш двигател, който не се тотализира при късане на задвижването на ангренажа, но за съжаление такива няма вече.
    Навремето карах такъв хлопел. Като го взех погледнах ремъка, изглеждаше добре и го оставих. След време отидох в един сервиз и ми поискаха 280лв за ремък и ролки, каквито ролки тоя двигател нямаше. По онова време 280лв бяха сигурно средна заплата. Все едно 1000+ в момента. Теглих им една и си тръгнах. Тоя ремък се сменя за няма и половин час с водната помпа. 200лв за труд за половин час и 80лв за помпа и ремък.

    Коментиран от #51

  • 50 Много философи

    31 11 Отговор

    До коментар #42 от "ело":

    станахте.Миналата година продадох W204 С180kompressor от 2008-ма на 337000км,180000 от които "навъртяни" от мен.Ако глупостите които пишеш бяха истина този двигател трябваше да се е счупил няколко пъти но до последно не се чуваше на празен ход и само по стрелката на оборотомера личеше,че работи.

    Коментиран от #59

  • 51 барабус

    11 7 Отговор

    До коментар #49 от "333":

    да така е,но е доста "умно" с водната помпа да опъваш ремъка,нали?

    Коментиран от #70

  • 52 Дъртия МБ

    36 10 Отговор
    Мерцедес до 2000 год. Имал съм 4етири! До 800 000 км. верига не съм сменял, с ремъци и ролки не съм се занимавал! Слава МБ!
  • 53 Кольо

    31 4 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    И на моята така . Смених жената и се оправи.
  • 54 Max adopt

    53 5 Отговор
    Бях взел Ситроен Немо 2015 ново от магазина за работа, чисто ново, махнах му найлоните от седалките, беше с 1.3 дизел мултиджет и с верига. Разпъна веригата на 45000 км. Лично навъртени за година, ланците на някоя мутра ще са по-здрави от тия новите вериги...

    Коментиран от #55

  • 55 барабус

    32 4 Отговор

    До коментар #54 от "Max adopt":

    Само дето мултиджет са мотори на фЕат.

    Коментиран от #81

  • 56 Мхм

    36 5 Отговор

    До коментар #33 от "незнайко":

    Мохера на бащата 412 83г.Руски и до сега си бъжика с оригиналната верига. Над 300 000км. Е и си се кара почти всеки ден. Ама веригата е от истински метал, не сегашните еко супер педе.астии... Мохера се кара и стопанисва от сантименталност, първа кола ссм да си я изкараш новичка от корекома. Ако и е писано един ден ще остане и след него и нямам намерение да го махам.
  • 57 Не само

    19 4 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    И на москвич 408 е текстолитово зъбно колело но не са безшумни нито ГАЗКИТЕ са!

    Коментиран от #102

  • 58 Дедо

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "П.П":

    Щот тоя 1.6 мотор е на БМВ от пускането си на Авенсис и Корола след 2014 сие бил проблемен
  • 59 И ние сме карали

    12 1 Отговор

    До коментар #50 от "Много философи":

    М271, разтегнати вериги, без зъби зъбни колела и потрошени вариатори. Не ми ги хвали.
  • 60 Таксиста

    17 5 Отговор
    730000 с верига добре ли е ? Оригинална на Хюндай соната. Ремък или верига това е решение на производителя. Как се сменя ангренажен ремък на надлъжен двигател ? Маската долу броня фарове радиатори много е лесно и да видиш че е напукан също !!! Верига на двигатели има и от страната на скоростите там също е невероятно . Когато успокоители те се изнасят почва да се чува звук присъщ на двигател и трябва да се смени . Вярвам че веригата е много по издръжлива и предсказуема за разлика от ангренаж 70000 или 3 години
  • 61 PlimP

    18 1 Отговор

    До коментар #11 от "Алото":

    така е, не сме, теслата направо изгаря или разпада при движение, хвърчат брони, късат се носачи и т.н.
  • 62 Бръм

    8 4 Отговор

    До коментар #48 от "ПСР":

    Ами кола на 120000 км какви проблеми да има ?
    На моята 2 пъти и сменям през 120000 км и е на общо 400000 км. Като прехвърли 500000 км, тогава може някой да си хвали колата колко е здрава, преди това е нормално да няма проблеми. Изключвам разбира се напомпаните двигатели на немските, за тях е нормално при такова надуване на мощността да дават проблеми, включително и да презорват веригата.

    Коментиран от #65, #86

  • 63 Реалист

    10 8 Отговор
    На теслата само дръжката се чупи...
  • 64 ала бала

    10 3 Отговор
    Айде стига простоти,повечто пишещи в тая статия сте пълни простаци и бай ганъовци.
  • 65 ала бала

    6 1 Отговор

    До коментар #62 от "Бръм":

    Ти счупи тъпомера,господине! Отиваш в Африка и гледаш кво карат,отиваш в Канада и Саудитска Арабия и гледаш кво карат.

    Коментиран от #77

  • 66 BENZIN+AC-DC

    14 3 Отговор
    Ще остана със последното изречение от статията....Публикувано във факти.бг: но пък ангренажната верига от друга страна е по-надеждна и дълговечна!👍💪
  • 67 Буто

    15 2 Отговор

    До коментар #11 от "Алото":

    То на Тесла всичко и е скъсано
  • 68 2107

    16 1 Отговор

    До коментар #33 от "незнайко":

    Прав си ...Имах един "дефорсак" ...500 000 му навъртах и то само с яка работа...280 000,като "Кооптакси",а останалите ,като лекотоварен пикап (сам си го преоборудвах и регистрирах в КАТ още 1991-ва)...Никакъв проблем с ангренажа...при тях даже обтягащата ролка е зъбна и на лагер а не ,както при класическите Лади ...с,които също толкова съм навъртял и само веднъж -два пъти май се наложи да сменям този успокоител . Лесно е ...не е проблем.Само единствената ми "Самара" бе с ремък и на нея профилактично и подмених ремъка ,както бе указано някъде на ...70 000 км(без ролки),въпреки,че буталата и бяха с изрязани легла на челата и при скъсване на ремък ...никога нямаше да ги ударят клапаните...но ще те остави на пътя най-много.
  • 69 Като гост

    23 1 Отговор
    През 2014г.Пасат 2012г. 2.0 TDI 177кс. на 50к скъса ремък. Даваха му смяна на 120к. Добре че беше в гаранция обслужван винаги навреме та признаха всичко. Все едно бомба бе гръмнала в двигателя.

    Коментиран от #71

  • 70 333

    1 5 Отговор

    До коментар #51 от "барабус":

    Така или иначе ремъка трябва да е притиснат в ролката на водната помпа, за да работи нормално. Ако идеята ти, че се износва по-бързо помпата е спорно. Има и различни лагери, ако е чак такава разликата в натоварването. Ще се намери някой подходящ.
  • 71 ПазарЖик

    5 5 Отговор

    До коментар #69 от "Като гост":

    Чул си и ти нещо.Пасат го вгражда 177кс от 2013г и ремъка се сменя на 210 000км.
  • 72 Фен

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пиза":

    BMW то 2D ли беше, 3 такива мотора имам счупени аз.
    Много здрави коли са BMW, с едни накладки можеш да изкараш докато се счупи мотора.
  • 73 Няма лошо или добро

    11 0 Отговор
    Трябва да се поддържа на време...... И коня като не се храни умира
  • 74 double CHAIN

    2 1 Отговор
    YD22ddti с двойна верига. Мотора е здраво добиче. от 2003 . За следващите не знам.
  • 75 ха сега

    4 7 Отговор
    Ади още малко да покараме тия ДВГ и после по някоя електричка . И свършват проблемите . Може само батерийката да се подмени и готово. И аз бях против електричките , но стига да сме донори на тия милиардерни корпорации.
  • 76 ха сега

    3 5 Отговор
    Ади още малко да покараме тия ДВГ и после по някоя електричка . И свършват проблемите . Може само батерийката да се подмени и готово. И аз бях против електричките , но стига да сме донори на тия милиардерни корпорации.
  • 77 Бръм

    5 1 Отговор

    До коментар #65 от "ала бала":

    С много думи нищо не каза.
    Задаваш някакви безсмислени въпроси.
    Какво значение има какво карат в Африка и какво в Канада и какво е общото с условията в Европа ?

    Коментиран от #79

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Пич

    3 2 Отговор

    До коментар #77 от "Бръм":

    Важно е какво се кара при най-екстремни експлоатационни условия.

    Коментиран от #90

  • 80 Алфа Чакал

    10 0 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Да си жив и здрав и все нови коли да караш,а не като мен 5-та употреба.
  • 81 Max Adopt

    14 1 Отговор

    До коментар #55 от "барабус":

    Има ли смисъл да ти обяснявам, че Ситроен Немо, Пежо Бипър и Фиат Фиорино ползват едни и същи дизелови мотори и са един автомобил с различни емблеми?

    Коментиран от #123

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    9 3 Отговор
    от старите вериги не и днешните

    Коментиран от #99

  • 84 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    12 1 Отговор
    старите коли са по надеждни
  • 85 Милен

    8 2 Отговор

    До коментар #27 от "барабус":

    Точно така. BMW направиха най-скапания мотор, създаван някога. Нарича се EP6 - 1,6, 120 к.с. Монтира на 1-ва серия БМВ, мини Купър, Ситроен и Пежо. Бягайте далеч от него!
  • 86 ПСР

    13 0 Отговор

    До коментар #62 от "Бръм":

    Сложих ти +,защото до голяма степен си прав.Моето скромно мнение е следното.Първо и на 120К км.,една неподържана и лошо експлоатирана кола,може да създаде проблеми.Второ,след многото сменени коли и многото навъртяни километри,имам усещането,че колкото по-напред в годината на производство,толкова по-лошо качество на изпълнението.Говоря от моята камбанария,на коли от типичен среден клас-никога не съм имал,няма и да имам възможността,да седна в БМВ 7,Ауди 8 или Мерцедес S/освен ако не са на по 20г.и на по 1 мнл.км./Всъщност,идеше реч за верига или ремък-нямам мнение.Сменял съм ремъци,заедно с всички ролки.И пистов ремък ми се е налагало да сменям-пак с ролките и водната помпа.Консуматив,ако човек е убеден,че трябва да си подържа автомобила.Бъди здрав!

    Коментиран от #91

  • 87 ВеРНО

    6 2 Отговор
    сме номер едно по ,,разбирачи,, и ,,професори,, по всичкология ,, на глава от населението в света....според коментарите...хахаха

    Коментиран от #134

  • 88 Николай

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "бръснаря":

    Виждал съм изронени зъби на дизелов ГаЗ с двигател Перкинс произведен в завода във Варна. Това е някъде 86-87 година.
  • 89 де юре

    6 1 Отговор
    Когато скъсаш ремък на германска магистрала и ще разбереш завинаги за верига или ремък си ! Хубаво ,че имах шанса да попадна на свестни немски полицаи които звъннаха в сервиз наблизо и даже против правилата с дърпане човека от сервиза ме дръпна и след това "опърпа" с 1300Е .Не би беше виновно дукатото а майстора който ме съветстваше че ремъка е добре но така поне разбрах ,че съм за спринтер 2,9 ( с вечния мотор).
  • 90 Бръм

    5 2 Отговор

    До коментар #79 от "Пич":

    Това е ясно, но каквото е подходящо при екстремни условия, не винаги е така и при нормални. Иначе всички щяхме трактори да караме, с тях не можеш да закъсаш примерно.

    Коментиран от #128

  • 91 Бръм

    5 4 Отговор

    До коментар #86 от "ПСР":

    Аз също не очаквам някога да притежавам кола, за която да няма значение за мен какви са разходите и за поддръжка. Като преценявам дали е по-добре ремък или верига, единствено виждам много по-евтинатаа поддръжка на ремъка. Иначе, ако се гледат някакви абсолютни стойности, без да се гледа цената нямам какво да кажа, не съм имал кола с верига, но знам че макар в статията да са описани като дълговечни, не са вечни :)
  • 92 чичо монтьор

    8 4 Отговор
    по добро от веригата няма
  • 93 4л4лк5мтр5

    17 2 Отговор
    В тоя сайт има две мисирки, дето пишат на сексуална тема и два кауна, дето си мислят, че разбират от коли, понеже имат книжки.
    Тоя сега, слециално с тая статия е написал такива индианщини, дето всеки автомеханик като ги прочете и ще се посере от смях.
    Щял бил да гледа дали ремъкът с е напукал!!! Ремък на 200000 км. излгежда почти като нов и най-много да сму се поизтрили надписите.
    Веригата може да се провери за износване. Когато коляновит вал е "на белег", се гледа колко е изостанал разпределеителният вал и се преценява дали веригата е "разпъната".
    Каун с кауните!
  • 94 Кои са тези

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "333":

    ремъци с интервал 200 000 км че нещо не се сещам? А между другото ангренажната верига, ако е направена както трябва издържа колкото колкото е живота на двигателя. 5-та кола карам с верига и проблеми не съм имал до този момент. Преди това и с ремъци съм имал и там не съм имал грижи, но тегавото при тях е, че на 50-60 000 км трябва да сменяш ремък, а на 2 смени трябва да сменяш водещите колелета и обтегачи, което не е никак евтино. Един познат преди време си беше взел едно Ауди А6 2,5 и му искаха над 2000 лв за смяната на ангренажен ремък и ролките. Вади се двигателя и само така става. Беше се хванал за главата с тази кола. Не само, че непрекъснато трябваше нещо да прави по колата, ами и на всичкото отгоре и такова скъпо обслужване. Кеф цена няма казват хората, ама чак пък толкова...

    Коментиран от #97

  • 95 перничанин

    3 0 Отговор
    Имал съм коли с верига, имал съм и с ремък/ци. И двете си искат обслужване. Кое е по-добро не зная. Като сложа чертата на разходите ми излиза почти еднакво обслужването. На тези с ремък можех (на някои) и сам да се справя със смяната, та разхода ми спада със 150лв за смяна. На тази с веригата сигурно ще се справя и с нея, но разбрах, че е необходим специален инструмент за застопоряване и се отказах.
  • 96 дърт шофьор

    3 3 Отговор

    До коментар #41 от "Ако щеше":

    Поздравления, че се досети. Точно за него става въпрос. Има бързи и бавни, променлив клирънс и затова е по-скоро джип, отколкото Тигана например. Иначе забележката ти е на място. Казвам го от гледна точка на човек, който кара истински джип с бързи/бавни и блокажи, но няма да кажа марката, че мамините синчета ще ревнат.
  • 97 перничанин

    10 3 Отговор

    До коментар #94 от "Кои са тези":

    Колега, карам Аурис 1,4 бензин, купен нов. Сега подминавам 350 000км. Сменях верига два пъти и колата си работи много добре и има още много хляб в нея. Оригиналната изкара 200 000 км , а следващата 140 000 км, длъжен съм да кажа , че не веригата ми беше износена (поне видимо), а обтегачите (бананите), та тия лафове за "вечните" вериги , поне за по-новите коли са пунта мара. Жена ми е с Поло 1,4 бензин . Хванах чалъма на смяната на ангренажните му ремъци и смяната ми е безплатна. Сменям ги на всеки 70 000км заедно с ролките и водната помпа. Както казах обслужването и на двете коли ми излиза почти еднакво, като на Полото ми е една идея по-евтино. Ангренажните ремъци на Полото след 70 000 не са напукани или изтрити, отличават се от новите единствено по заоблените ръбчета на зъбите.
  • 98 Сандокан

    6 1 Отговор
    Москвича беше с ангранажно колело, няма вибрации няма обтегачи, чиста механика.
  • 99 Монтана

    3 0 Отговор

    До коментар #83 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ама ти знаеш какво е верига
  • 100 Лада Веста Крос

    4 1 Отговор
    Кефи ме как снимката на мотора с ремъка е Лада...
  • 101 Манолов

    8 2 Отговор
    Е за това, купи си електрическа кола! Няма ремък, няма верига! Даже спирачните дискове се износват 10 пъто по-малко! Електрическия двигател има два лагера - простичко и ефикасно! Поддържал съм електричиски двигатели в завод - по груби изчисления след 6-7 милиона километра е хубаво да се смени греста на лагерите!!!
  • 102 Кире

    6 1 Отговор

    До коментар #57 от "Не само":

    На ЗАЗ текстолитовото колело се счупи на 80хиляди.
    Вие ги изкарвате вечни...кой знае-колкото и веригата е вечна.
  • 103 ААА8

    13 0 Отговор
    Някога веригата беше символ на здравина и ремонто-пригодност . Верига се сменяше максимум един път в живота на автомобила , или не се сменяше. Сега с тези нови окастрени разработки , има модели двигатели , при които , ако не се смени верига , и лагери на колянов вал , на 120 000 км следва БУМ . Повечето хора не знаят техният нов двигател с верига на колко километра е добре да се смени , това производителя , който е сложил верига от велосипед не им го казва . Знаят го само добрите майстори от натрупан опит . Лошото е че при някои двигатели "глупавият Ханс" е сложил веригата към купето все едно никога няма да се вади , и само профилактичният ремонт със сваляне на предно окачване и двигател стига 3000 лева . С ремъка нещата са по ясни , там има задължително упътване на колко километра , обикновено ремъка е отпред и ремонта не е толкова бюджетен , километрите за смяна сходни , ремъка е по-безшумен , по ниски вибрации , и по малко влияе на КПД-то на мотора. Съвет -сутрин преди запалване на студен двигател наведете се над него и при първото завъртане се заслушайте дали няма да издрънчи на разтегната верига , след което утихва , но ремонта предстои.

    Коментиран от #116

  • 104 Б.М.

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тошо":

    Кога едно зъбно зацепване "шуми" ?

    Коментиран от #105

  • 105 34rprp4

    13 0 Отговор

    До коментар #104 от "Б.М.":

    Отговорът е ВИНАГИ. Както и всеки един механизъм, разбира се.
    Има различни видове зъбно зацепване. Някои са много шумни (правозъбите), други по-безшумни (тази с наколнените зъби,) има хипоидни, шевронни и мноого други.
    Безшумнимеханизми няма. Ей на и човека! Господм у е конструктор, а стави скърцат, сърце бие, черва пукат.... Какво остава за нещо измислено от човек?
    А, наздраве!
  • 106 Баце

    10 3 Отговор
    Пичове, един "баджанак" изкара с една 124 ка 1 300 000 км. и го продаде на цена, не се бъзикам и до двигателя, който е с верига така и не стигна - само масло, накладки, тампони, амортесьори, пружини и така. Виж за днешната ширпотреба и едното и другото е чист късмет.

    Коментиран от #129

  • 107 Болтче и гайка

    6 1 Отговор
    Зависи много от автомобила, има коли на които ремъка се сменя много по-трудно от колкото верига. Сегашните модерни вериги не са с много по голям пробег от ремъците. Агренажния ремък сам по себе си е доста доста здрав, по-често се случва проблемна ролка да го прецака, отколкото ремъка да се скъса от това че е остарял и вече няма еластичност но има и такива случаи разбира се. Най важното е човек да се сеща да поглежда отвреме навреме в какво състояние са ролки и ремък или верига и успокоители обтегачи. Айде със здраве на всички и да си каракате колите с кеф :)
  • 108 Тема за размисъл и за други статии

    12 2 Отговор
    Светла или тъмна кола,предно или задно,2 или 5 места,SUV или комби, електрика или хибрид,кон или катър, руса или чернокоса, отпред или отзад, в хотел или мотел.....и подобни.Ще направя кариера в писачеството.
  • 109 МНОГО ПРОСТО

    8 0 Отговор
    С ВЕРИЖЕН РЕМЪК Е НАЙ - ДОБРЕ !
  • 110 Жоро

    4 0 Отговор
    Безкрайна тема, имал съм коли и с двете, сега имам 2 коли едната е с ремък а другата с верига. Имам опит в смяната на ремък - има доста тънкости, изисква специални вложки (ако ангренажния вал мърда), не е малка работа. Ако колата се купува на старо - верига е за предпочитане защото иначе смяната на ремък е почти задължителна. Ако е нова - няма особено значение.
  • 111 бай Ой

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "бръснаря":

    тури си двигател от тактор на Пунтото тогава
  • 112 Бре

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Калитко":

    Това няма да се случи следващите 20-25 години .
  • 113 Audi A6

    2 1 Отговор
    Карам А6, внос от Италия на 340 000 км., Към настоящият момент пробегът е 430 000км.
    Възможно ли е веригата никога да не е сменяна при този пробег? Ако предположим, че е била сменена на 250 000км, това означава ли, че на 500 000км, трябва да я сменя?

    Коментиран от #125

  • 114 Бай Пешо

    5 2 Отговор
    Моят Мерцедес С200Д-1995г.е на 650 000 по километраж, работи перфектно и не знам изобщо има ли верига!

    Коментиран от #130

  • 115 Войводата от Чавдар

    6 1 Отговор
    Карам от както съм се родил дизели и то само Мерцедеси мога да кажа че сега карам 2 - ро поколение мотори ЦДИ-1 ДО 2000 г .за веригий и тем подобни не съм и мислил няма и да помисля.а след 2000 г. Слагат герданчета общо взето до 100 000 хил. И всичко свършва.
  • 116 хех

    0 3 Отговор

    До коментар #103 от "ААА8":

    Ми що си купуваш кола от Ханс бе. Купи си Американска , Корейска, Японска, Румънска, че даже и китайска никой не те е оженил за Ханс.

    Коментиран от #120

  • 117 Петър

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "jар":

    Леко с нулите, колега.
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Dianski

    2 0 Отговор
    Автора на статията нещо се е изхвърлил:постоянно от година на година имало подобрение на ремъците и веригите.Що за простотии.
  • 120 ААА8

    3 1 Отговор

    До коментар #116 от "хех":

    И от "Ханс" до "Ханс" има разлика колега, не всички са глупави.
  • 121 жижижи

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "дърт шофьор":

    жипа май е бмввв
  • 122 Мита

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Друг път":

    Форд нямат техен дизел от 2003.И те бяха много добри
  • 123 запознат

    1 2 Отговор

    До коментар #81 от "Max Adopt":

    Дизелите са два вида, на Пежо и на Фиат!
  • 124 Гошо Монтана

    0 0 Отговор
    Ни верига ни ремак. Само кардан
  • 125 Николай

    1 0 Отговор

    До коментар #113 от "Audi A6":

    Ако колата ти е в ред не пипай нищо, иначе ако разтегне нещо, датчиците за положението на разпред валовете ще отчетат несъответствие на центровката и ще светне Енджин Чек.
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 пурко

    2 1 Отговор
    абе тъпънари тук да не е мобиле.бг кво си фалите курниците толкова ай бегайте
  • 128 Пич

    2 1 Отговор

    До коментар #90 от "Бръм":

    Тракторът ако е руски ще се чупи по-често от японски или американски трактор. Говорим за коли и джипов. Тези коли и джипове,които са издръжливи и здрави в пустинятаята ,а Африка,където няма пътища с асфалт и е много горещ климата и тези автомобили и джипове,които се използват при много студено време като в Канада ще се справят най-добре и при умерени условия в Европа,където пък пътищата са идеални. По това разбираш коя кола е здрава.

    Коментиран от #133

  • 129 Смешно

    4 1 Отговор

    До коментар #106 от "Баце":

    И изкара още 1,5 млн. километра при новия собственик с две смени на съединител и биалетки! Сега двигателят е на 3 млн. километра и го продаде на цена,върна километража на 300 000 км. и не си личи колата,няма изтъркани педали,волан, скъсани седалки! Пич, по-полека с глупостите. Ти виждал ли си кола на 1 млн. километра.
  • 130 Надин

    5 1 Отговор

    До коментар #114 от "Бай Пешо":

    Тоя кокошарник ускорява една седмица до 100км./ч.! Хич не ме интересува! Ако ще и да е на 6,5 млн. километра таратайката. Директно за скрап.
  • 131 спец

    1 0 Отговор
    Мотора на нисан YD22DDTI с комънрейл 100 киловата е японски с верига , двойна. над 300 НМ въртящ момент. Не му знам километрите ама са много над 500К.
  • 132 6892

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Не ви трябва":

    Пълни глупости.
    Ако стигнем до 2 милиемтра от капака на веригата явно другото не е измислено като хората.
  • 133 Бръм

    4 0 Отговор

    До коментар #128 от "Пич":

    Не съм казал че тракторите трябва да са руски. Нека са японски, щом по те кефят.
    Няма идеална кола. Има пригодена за каране в определени условия или за определени потребности. Една е за спортно каране, друга да си возиш семейството с багаж, трета направена за града, мъничка и подходяща за паркиране на малко място, друга голяма, за удобно пътуване и по още много критерии може да се видят разлики. Не може плюсовете на всеки тип кола да се вместят в една. Като се наблегне на един показател, автоматично се отнема от някой от другите. Лада Нива ще иде където почти никоя друга кола не може, но пък има ръжда още в изложбената зала. Една Тойота Ярис ще надживее поне 3 Лада Нива, но къде ще идеш, ако няма асфалт ?
    Аз гледам максимална надеждност и удобство спрямо парите с които разполагам, не примерно да впечатлявам че по-рано ще спра да чакам на следващия светофар, друг пък именно това търси, да впечатли със скорост, без значение колко ще му струва смяната на веригата или дисковете.
    Някой с евтина кола дава 200 лева за 3 ремонта за 5 години, друг дава 5000 за един и казва, моята кола е супер, почти не се чупи, само един ремонт, но то двигателя е консуматив. Твърде много гледни точки има, че да се прави някакво общовалидно заключение.
  • 134 Истина

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "ВеРНО":

    Нормално е човек да има мнение. И като дава пари за нещо, което не може сам да си произведе, да търси най-доброто за парите си.
    Какво странно виждаш в това ?
    Друго е, ако почнат да се тупат в гърдите, че могат по-добре да направят нещо, пък им е трудно връзките на обувките да си вържат.
  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 опел

    0 0 Отговор
    на кадета кайша го сменям само когато се скъса независимо от пробега