Съвременната охлаждаща течност за автомобили е препоръчително да се сменя на всеки 200 000 километра пробег или на 3 години, което настъпи първо. Това е така, защото антифризът не абсорбира вода и след като сте платили за висококачествен антифриз в надежден магазин, можете да не мислите за подмяната му поне три години. Това обаче при т.нар. идеални условия.
В три от четири случая охлаждащата течност се сменя по-рано, когато в системата се появи теч или пък се налагат други ремонтни дейности свързани с източване на охладителната система. Проблемът е когато това се случи на пътя и нямате време да отскочите за антифриз до любимия ви магазин за авточасти и купите това, което се предлага по бензиностанциите или в най-близкия магазин.
А на много места у нас се продава всичко друго, само не и висококачествена охлаждаща течност. Основната задача обаче е да се приберете вкъщи, без двигателят да прегрее. Но дали охладителната течност, която сте си купили е годна за използване и занапред.
Основната разлика между качествен и некачествен антифриз е това, че първият се прави на алкохолна основа, а вторият - на киселинна основа. Принципно и двата вида не замръзват при ниски температури, но некачествените охладителни течности "прецакват" маркучите и каналите в главата на двигателя.
За да разберете каква охладителна течност сте купили трябва да пробегнете до помощта на обикновена сода. Факт е, че като добавим малко сода към антифриза на алкохолна основа, няма да видим нищо. Но ако течността е направена на основата на киселини, ще има реакция и то доста бурна.
Достатъчно е да изсипете десет грама от прясно закупената охлаждаща течност в капачката на шишето и да добавите лъжичка сода. Така можете точно да оцените качеството на антифриза и да вземете единственото правилно решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нафто
11:09 14.01.2021
2 Перник
Коментиран от #3
11:10 14.01.2021
3 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #2 от "Перник":
Недей....да не стане ,като с белината на тръмп....Вярно тук е БГ и хората не ядат гроздето с вилица,но знае ли човек след 30г американизация.....11:15 14.01.2021
4 Хахаха
11:15 14.01.2021
5 NikNay
Коментиран от #14
11:19 14.01.2021
6 шофер
11:31 14.01.2021
7 Японеца
11:40 14.01.2021
8 Булгарбаши
11:50 14.01.2021
9 незнайко
11:55 14.01.2021
10 Гост
Коментиран от #13
11:59 14.01.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Долен ГЕРБАДЖИЯ
12:29 14.01.2021
13 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #10 от "Гост":
И аз не го знаех!Като млад шофьор го пробвах в камерата на хладилника,но да пробвам с сода не мие хрумвало!А сода използвам от Н-години слагам я във водата за миене на зъби и жабурене.човек се учи винаги,ако има желание!12:34 14.01.2021
14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #5 от "NikNay":
аз го сменям,но не винаги целия,а доливам-източвам 3литра и нещо доливам да го направя по силен и след това не затварям капачката на казанчето ,а оставям да работи докато загрее хубаво дори чакам да се включи перката и тогава затварям!Така се гони въздуха и не хвърля от казанчето!Това в сервиз няма да ви го кажат....12:41 14.01.2021
15 111
Има и някои специфични добавки.
19:34 14.01.2021
16 Онзи
23:45 14.01.2021
17 Коко
Коментиран от #19
18:38 15.01.2021
18 Гошо Монтана
18:43 15.01.2021
19 Гошо Монтана
До коментар #17 от "Коко":
Да бе, и в алемания тюфа е като нашите ГТПта ама айде, голф 4 с заварена задна врата супер изгнил заден мост и др. си взе тюфа в Оснабрюк нема да ти давам и други примери че шти падне мнението за дойчланд18:48 15.01.2021
20 К.К.
18:51 15.01.2021
21 ДЕГ
01:19 16.01.2021
22 Коментара
18:32 16.01.2021
23 Сандо
Коментиран от #27
19:51 16.01.2021
24 Механик
Преди мноооого години, антифризите са били на алкойохолно-глицеринова база.
Съременните антифризи са на базаа на силно отровният "етилен-гликол" и на по-слабо отровният "пропилен-гликол".
И двете вещества предизвикват корозия е АЛУМИНИЕВИТЕ повърхности с които имат контакт. Например глави, блокове, радиатори и пр. За да се тушира тоя ефект в антифирза се добавят "пасиватори". Именно количестовото на тия пасиватори определя антифриза като качествен или не.
Не рискувайте да "опитвате" антифризите с уста. Съставките им са мног осилно токсични. Дори в малки количества увреждат бързо и необратимо черният дроб. Изходът е летален.
Антифризите са ХИГРОСКОПИЧНИ. Тоест, могат да се разреждат с вода. Не ползвайте излишно концентриран антифриз. За нашата страна на -27 градуса е достатъчно. Концентрираният антифриз има по-малка топлопровдимост от "по-редкият". Ползвайки "концентрат" на -60, рискувате да се появят локални прегрявания в главата на ДВГ.
Не с едоверявайте на подобни статии!
п.п.
Ако на пътя се случи авария и се налага да наливате охл. течност, няма да е проблем да долеете вода. Когато обаче пристигнете до място където е възмоцжно, сменте водата с антифриз.
10:04 17.01.2021
25 Механик
Ако на пътя в големи студове се е наложило да доливате повече от половината обем на охладителната течност с вода, то поставете нещо пред радиатора на автомобила. Това се прави по следната причина. При голям студ вие карате на "парно". Парното е вързано в "малкия кръг" на охл. уредба. Тоест вие охлаждате двигателя с парното. При такова положение е много вероятно термостатът да не отвори или да отваря много малко и за кратко време. Това може да доведе до преохлаждане и замръзване и спукване на радиатора.
10:11 17.01.2021
26 Механик
РАзбира се под разреден антифриз не визирам такъв в който има 90% вода.
Четете, учете се, но ползвайте сигурни източници. Всяко нещо, което научите някъде, го проверявайте на още няколко места.
Давам пример::
Аз ви казах какво става с много разреденият антифриз. Не ме познавате и не знаете каква ми е квалификацията. Съответно може да рискувате ако ми повярвате.
За целта, вземете 200ml антифриз на -27 и го налейте в пласгмасова бутилка от 300ml . После допълнете бутилката с вода до горе и завинтете капачката. разклатете добре и поставете бутилката във фризера. Там са накъде около -25 градуса.Оставете за една нощ и на сутринтс проверете какво е станало.
За по-голяма сигурност, може да поставите бутилката полиетиленов плик и да го вържете.
Успешно и безаварийно пътуване, колеги!
10:21 17.01.2021
27 Механик
До коментар #23 от "Сандо":
Колега, не сте прав.Спирачната течност трябва да се сменя. Това е така, защото тя поглъща влага от въздуха с който контактува. Тази влага не само може да прични корозия на спиранчата помпа и/или спирачните цилиндри, но при интензивно спиране водата може да закипи в спирачните цилиндри. Това води до образуване на газови "мехури" в спир. уредба. Равносилно е на това да карате с "необезвъждушени" спирачки. По-лошото е, че ефектът се появява внезапно и точно когато имате най-голяма нужда 100% изправна спирачна уредба.
РАзбира се, това е в изклщчтелни случаи и се случва рядко. Но струва ли си риска, при положение, че половин литър спирачна течност струва няколко лева? А подмяната на спиранчната течност става за броени минути и най-важното, може да го направите сами?
10:28 17.01.2021