14 Януари, 2021 11:03 12 853 27

Как да разпознаем дали антифризът е качествен?

  • антифриз-
  • проверка-
  • съвети-
  • автомобили

Това може да направи всеки, при това с подръчни средства

Как да разпознаем дали антифризът е качествен? - 1

Съвременната охлаждаща течност за автомобили е препоръчително да се сменя на всеки 200 000 километра пробег или на 3 години, което настъпи първо. Това е така, защото антифризът не абсорбира вода и след като сте платили за висококачествен антифриз в надежден магазин, можете да не мислите за подмяната му поне три години. Това обаче при т.нар. идеални условия.

В три от четири случая охлаждащата течност се сменя по-рано, когато в системата се появи теч или пък се налагат други ремонтни дейности свързани с източване на охладителната система. Проблемът е когато това се случи на пътя и нямате време да отскочите за антифриз до любимия ви магазин за авточасти и купите това, което се предлага по бензиностанциите или в най-близкия магазин.

А на много места у нас се продава всичко друго, само не и висококачествена охлаждаща течност. Основната задача обаче е да се приберете вкъщи, без двигателят да прегрее. Но дали охладителната течност, която сте си купили е годна за използване и занапред.

Основната разлика между качествен и некачествен антифриз е това, че първият се прави на алкохолна основа, а вторият - на киселинна основа. Принципно и двата вида не замръзват при ниски температури, но некачествените охладителни течности "прецакват" маркучите и каналите в главата на двигателя.

За да разберете каква охладителна течност сте купили трябва да пробегнете до помощта на обикновена сода. Факт е, че като добавим малко сода към антифриза на алкохолна основа, няма да видим нищо. Но ако течността е направена на основата на киселини, ще има реакция и то доста бурна.

Достатъчно е да изсипете десет грама от прясно закупената охлаждаща течност в капачката на шишето и да добавите лъжичка сода. Така можете точно да оцените качеството на антифриза и да вземете единственото правилно решение.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нафто

    22 3 Отговор
    Така е!!!
  • 2 Перник

    5 6 Отговор
    Като го изпием тука преди да го налеем на голфу така правим!

    Коментиран от #3

  • 3 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    17 0 Отговор

    До коментар #2 от "Перник":

    Недей....да не стане ,като с белината на тръмп....Вярно тук е БГ и хората не ядат гроздето с вилица,но знае ли човек след 30г американизация.....
  • 4 Хахаха

    6 15 Отговор
    Ами пробвай го на някое бау бау..
  • 5 NikNay

    21 22 Отговор
    Кой сменя антифриз? Аз поне не познавам такъв.

    Коментиран от #14

  • 6 шофер

    8 2 Отговор
    Аз си мислех,че карам с антифриз,а то се оказа,че било оцет!
  • 7 Японеца

    19 3 Отговор
    Антифриза е СИЛНО ОТРОВЕН! Пазете се!
  • 8 Булгарбаши

    11 4 Отговор
    Пробва се на вкус.Ако ви хареса значи е истински,само не прекалявайте с количеството.Това беше майтап ,обяснението за тези с липса на хумор.
  • 9 незнайко

    20 2 Отговор
    Това е много добра статия за тези които не са знаели това .
  • 10 Гост

    17 0 Отговор
    Имам се за стар шофьор, но това не го знаех

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Долен ГЕРБАДЖИЯ

    7 4 Отговор
    Аз го опитвам, ако накиселява значи е тръгнал да се разваля.
  • 13 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    10 2 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    И аз не го знаех!Като млад шофьор го пробвах в камерата на хладилника,но да пробвам с сода не мие хрумвало!А сода използвам от Н-години слагам я във водата за миене на зъби и жабурене.човек се учи винаги,ако има желание!
  • 14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "NikNay":

    аз го сменям,но не винаги целия,а доливам-източвам 3литра и нещо доливам да го направя по силен и след това не затварям капачката на казанчето ,а оставям да работи докато загрее хубаво дори чакам да се включи перката и тогава затварям!Така се гони въздуха и не хвърля от казанчето!Това в сервиз няма да ви го кажат....
  • 15 111

    15 0 Отговор
    Етилен-гликолова смес – това е основата на антифриза.
    Има и някои специфични добавки.
  • 16 Онзи

    1 1 Отговор
    до хахаха да те изпробват при баба ми у бакърената
  • 17 Коко

    3 5 Отговор
    В Германия си длъжен на 3 години да смениш антифриз и СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ. Тук я караме по 20 години.

    Коментиран от #19

  • 18 Гошо Монтана

    0 7 Отговор
    Убавия антифриз се познава по вкуса, като пиинеш да е благ, захарен и мазен. От една глътка поне 20 минути да го усещаш по небцето, и да е евтин също е важно, и нема разлика между син и червен
  • 19 Гошо Монтана

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Коко":

    Да бе, и в алемания тюфа е като нашите ГТПта ама айде, голф 4 с заварена задна врата супер изгнил заден мост и др. си взе тюфа в Оснабрюк нема да ти давам и други примери че шти падне мнението за дойчланд
  • 20 К.К.

    1 1 Отговор
    Всички антифризи имат антикорозиини добавки, и те са киселинни. Нормално е да реагират със сода за хляб.
  • 21 ДЕГ

    1 0 Отговор
    Ди етилен гликол. Това е антифризът. Силно отровен!!!
  • 22 Коментара

    0 1 Отговор
    Интересно, това не го знаех. При необходимост сменям само с ОЕМ и не се бях интересувал или замислял.
  • 23 Сандо

    2 1 Отговор
    Не е нужно да сменяте антифриза, ако му доливате при нужда концентрат на - 60. Спирачното масло може спокойно да ви изкара и над 20 години, но в него ще циркулират капки с вода, което ще провокира тръбите по системата.

    Коментиран от #27

  • 24 Механик

    7 1 Отговор
    Поредната статия, без капка истина в нея.
    Преди мноооого години, антифризите са били на алкойохолно-глицеринова база.
    Съременните антифризи са на базаа на силно отровният "етилен-гликол" и на по-слабо отровният "пропилен-гликол".
    И двете вещества предизвикват корозия е АЛУМИНИЕВИТЕ повърхности с които имат контакт. Например глави, блокове, радиатори и пр. За да се тушира тоя ефект в антифирза се добавят "пасиватори". Именно количестовото на тия пасиватори определя антифриза като качествен или не.
    Не рискувайте да "опитвате" антифризите с уста. Съставките им са мног осилно токсични. Дори в малки количества увреждат бързо и необратимо черният дроб. Изходът е летален.
    Антифризите са ХИГРОСКОПИЧНИ. Тоест, могат да се разреждат с вода. Не ползвайте излишно концентриран антифриз. За нашата страна на -27 градуса е достатъчно. Концентрираният антифриз има по-малка топлопровдимост от "по-редкият". Ползвайки "концентрат" на -60, рискувате да се появят локални прегрявания в главата на ДВГ.
    Не с едоверявайте на подобни статии!
    п.п.
    Ако на пътя се случи авария и се налага да наливате охл. течност, няма да е проблем да долеете вода. Когато обаче пристигнете до място където е възмоцжно, сменте водата с антифриз.
  • 25 Механик

    5 1 Отговор
    Продължение:
    Ако на пътя в големи студове се е наложило да доливате повече от половината обем на охладителната течност с вода, то поставете нещо пред радиатора на автомобила. Това се прави по следната причина. При голям студ вие карате на "парно". Парното е вързано в "малкия кръг" на охл. уредба. Тоест вие охлаждате двигателя с парното. При такова положение е много вероятно термостатът да не отвори или да отваря много малко и за кратко време. Това може да доведе до преохлаждане и замръзване и спукване на радиатора.
  • 26 Механик

    4 1 Отговор
    Както казах в пърият си пост, не се плашете ако антифризът ви не е слен концентрат. Разреденият антифриз при замръзване става на нещо средно между сняг и желе. Той няма да ви "избие тапите" по блока и главата, няма да спука радиатора, няма да блокира водната помпа.
    РАзбира се под разреден антифриз не визирам такъв в който има 90% вода.
    Четете, учете се, но ползвайте сигурни източници. Всяко нещо, което научите някъде, го проверявайте на още няколко места.
    Давам пример::
    Аз ви казах какво става с много разреденият антифриз. Не ме познавате и не знаете каква ми е квалификацията. Съответно може да рискувате ако ми повярвате.
    За целта, вземете 200ml антифриз на -27 и го налейте в пласгмасова бутилка от 300ml . После допълнете бутилката с вода до горе и завинтете капачката. разклатете добре и поставете бутилката във фризера. Там са накъде около -25 градуса.Оставете за една нощ и на сутринтс проверете какво е станало.
    За по-голяма сигурност, може да поставите бутилката полиетиленов плик и да го вържете.
    Успешно и безаварийно пътуване, колеги!
  • 27 Механик

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Сандо":

    Колега, не сте прав.
    Спирачната течност трябва да се сменя. Това е така, защото тя поглъща влага от въздуха с който контактува. Тази влага не само може да прични корозия на спиранчата помпа и/или спирачните цилиндри, но при интензивно спиране водата може да закипи в спирачните цилиндри. Това води до образуване на газови "мехури" в спир. уредба. Равносилно е на това да карате с "необезвъждушени" спирачки. По-лошото е, че ефектът се появява внезапно и точно когато имате най-голяма нужда 100% изправна спирачна уредба.
    РАзбира се, това е в изклщчтелни случаи и се случва рядко. Но струва ли си риска, при положение, че половин литър спирачна течност струва няколко лева? А подмяната на спиранчната течност става за броени минути и най-важното, може да го направите сами?