22 350 69

Можем ли да избегнем повреда в клапаните, ако ангренажният ремък се скъса?

Можем ли да избегнем повреда в клапаните, ако ангренажният ремък се скъса?

Скъсаният ангренажен ремък/верига води след себе си сериозни ремонти по двигателя и това плаши повечето шофьори. Понякога не можете да се измъкнете от тези неприятности, тъй като ремъкът може да се повреди вследствие на различни причини. Как да избегнем основен ремонт, ви разказваме сега, но с уговорката, че това се отнася основно за по-стари атмосферни мотори.

Като правило се препоръчва смяна на ангренажния ремък след 60 000 км пробег, но проблемите могат да възникнат много по-рано. Например поради блокаж в някоя от ролките или проблем с водната помпа. Подобна неприятност може да се случи дори и преди 40 000 км пробег, основно поради факта, че много от водните помпи не са с много добро качество.

В повечето случаи скъсаният ремък ще доведе до сблъсък на клапаните с буталата. В резултат на удара клапаните са огъват и двигателят е изправен пред основен ремонт, който нанася сериозен удар върху бюджета.

Един от начините за справяне с проблема е открит от германски специалисти. Там, в различни сервизи правят специални вдлъбнатини в буталата, като по този начин спасяват клапаните при евентуално скъсване на ремъка. Услугата обаче е в графата "силов тунинг" и съвсем не е евтина.

Друг вариант е да се поставят бутала, които вече имат такива канали. В крайна сметка производителите са наясно с проблема и също така модифицират своите продукти. Този вид двигатели се наричат неинтерферентни. Но да не забравяме и за старомодния метод, който обаче върши работа (при това с много условности) само за по-стари атмосферни двигатели.

Под цилиндровата глава се монтират няколко уплътнения. Например две стандартни гарнитури, а между тях - стоманена. Това решение намалява риска от сблъсък между клапани и бутала почти до нула, тъй като разстоянието между тях се увеличава. Но не е препоръчително.

Преди време такива „сандвичи“ често се продаваха в автомобилните магазини, въпреки че производителите не одобряват това, тъй като решението има и много недостатъци. Факт е, че с течение на времето уплътненията "слягат", което ще доведе до пробив в гарнитурата и изкривяване на цилиндровата глава.

Трябва да се има предвид, че увеличената хлабина между клапаните и буталата води до намаляване на мощността и до спад в компресията на двигателя. Но със сигурност не можете да се страхувате от скъсване на ангренажния ремък. В обощение ще кажем, че единствено навременната смяна на ангренаж и оригиналните части свързани с него, са начините за да избегнем повредата в двигателя и в частност в клапаните.

Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 47 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Незнаещ

    40 3 Отговор
    Никак
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ПазарЖик

    25 89 Отговор
    Какв са тези глупости за смяна на 60 000км,че и по рано.На съвремените автомобили ремък се смена на минимум 200 000км.

    Коментиран от #11

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ганяя

    46 9 Отговор
    Ее нерези , това са основни компоненти за правилната и дълготрайна работа на мотора ви, не стига че 1 път в годината трябва да сменяте маслото ,което купувате за 50лв 5кила и карате 2 пъти повече от препоръчителното ми и се свиддите за ремъците ...Слагате хубави на континентал сменяте на 4-5 год или 80000 да ви е мирна главата. То за вас и малслто да го не сменяме карайте по 18-20 000км градско с 10/40 и ремъци на 200 от евтините хаха

    Коментиран от #45


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Морето

    38 3 Отговор
    Затова...спестявате около 200-300лв. в зависимост от автомобила и двигателя, отивате в любимия си автосервиз с ненадминатия си майстор и казвате:"Здрасти, майсторе-време е да се сменя ангренажен ремък!Виж там обтегача как е, паразитната ролка (ако има такава), водната помпа (ако е вътре и тя), и да се приключи с това!" Може малко да е трудно отделянето на сумата за смяна, но по-добре така и сега, отколкото да се цепи двигателя заради нехайство или отлагане във времето. От опит знам, че имам колеги-шофьори, които треперят над колата си повече от това над жената и ги разбирам-искат всичко да е наред и в изправност.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 1234

    62 0 Отговор
    Скоро тази тема ще бъде заменен, от какво става когато батерията показва 15 пр а колата спре.... На вън е -15 а нямаш генератор...

    Коментиран от #14

  • 11 Разсмя ме

    56 5 Отговор

    До коментар #4 от "ПазарЖик":

    те тия съвременните са необслужваеми! Рядко изкарват 200000км...па и двигателчето се води консуматив..

    Коментиран от #21, #52

  • 12 Механик

    87 6 Отговор
    Отново се пишат безумя, а шилетата блеят и ръкопляскат. В зависимост от степента на сгъстяване и фазите на газоразпределение, в повечето случаи правенето на "МИГЛИ/ВЕЖДИ" по челата на буталата е невъзможно, защото те трябва да бъдат толкова дълбоки, че или ще пробият буталата или поне ще отслабят тяхната механична и термична якост. Подлагането на многото гранитури е още по-голяма глупост. При такова нещо се увеличава площта на гарнитурата, която контактува с горещите газове. Поради повишената деформируемост на такъв "сандвич", изкривяването на главата е неизбежно. Съвременните ДВГ са с горно разположен/и разпределителен/ни валове. Когато се изкриви главата, съосието на "тунела" в който се върти вала се нарушава. Следва счупване/задиране на вала и среща на буталата с клапаните. "САНДВИЧА" има по-голяма дебелина от нормалната гарнитура. Това води до повдигане на главата от челото на буталния блок. Това разстояние е достатъчно, да измести/ промени фазите на газоразпредление. НЯма да обяснявам повече. Който има понятие и така ще е разбрал, колко опасна може да е подобна статия.

    Коментиран от #18, #25, #51

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 5678

    21 1 Отговор

    До коментар #10 от "1234":

    палиш я със кибрита цялата,ако си не пушач си носиш в багажника,и чакаш да мине някой с "морално" остарял ДВГ да те прибере!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 БАЙ Х@Й

    20 5 Отговор

    До коментар #13 от "ссср":

    Москвичите още тогава имаха "легла" на буталата!

    Коментиран от #20, #46

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Дедо Клец

    31 4 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    Прав си на 1000%...Тоя само е забравил,да ни посъветва,и как от запалителна свещ18мм да си я направим 14мм с няколко пръстена,та да не удря в буталото...и куп такива"хитрини" от комунизЪма...

    Коментиран от #22

  • 19 Pero

    16 4 Отговор
    те това е идея подлагам 5 см и я правя 3000 кубика

    Коментиран от #23

  • 20 Механик

    11 2 Отговор

    До коментар #16 от "БАЙ Х@Й":

    В повечето случаи, при по-форсираните мотори, "миглите" се правят не за да се ударяк клапаните по проблем със синхронизацияа на газоразпределението, а защото това е единствения начин буталата да не догонят клапаните при работа на ДВГ-то. Москвич е типичен пример. При скъсване на веригата и грешка в зацепването, клапаните му дават фира.
  • 21 333

    9 3 Отговор

    До коментар #11 от "Разсмя ме":

    Успокоявай се с пълнолетната талига. И аз имам такава, но я карам рядко и не е проблем. Но карам и нови служебни (поради което няма нужда да набивам сериозни пари за лична). Не са направени от кашкавал, да ти кажа. Не, че няма такива, ама пробвай с Ауди 2.5 от края на 90-те. Неслучайно му викат душегуба. Очевидно и тогава имаше несполучливи.

    Коментиран от #30

  • 22 Механик

    41 4 Отговор

    До коментар #18 от "Дедо Клец":

    В последно време се убеждавам ,че в ерата на достъпната и свободна информация, все повече и повече се разспространява дезинформация. Никак не трудно човек при желание да прочете, погледа и да осъзнае, какво аджеба става в тия двигатели. Да попита някой запознат, да си обясни кое как шава там вътре и защо ТОЧНО ТАКА трябва да шава. Тогава ще осъзнае, какво ще стане ако нещо се обърка. Но не! Предпочитат да си говорят за марки и модели, за тесна и широка лайсна, антилаг системи, "бустери" и какви ли не чуждици употребяват. По тоя начин се чувстват ерудирани и модерни, а в същност са лаици.

    Коментиран от #27

  • 23 Механик

    22 3 Отговор

    До коментар #19 от "Pero":

    Нема да стане, брат. И 100 mm гда подложиш, обемът на двигателя се определя от хода на буталото и неговия диаметър. Не промениш ли едно от двете поне, няма да се получи от 1.6 да стане 3.2

    Коментиран от #67

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Дедо Клец

    20 1 Отговор

    До коментар #22 от "Механик":

    Няма как да стане! Ти му обясняваш/мъчиш се поне/ оня вика чЕкай малко,вади по-умния телефон от него, плюнчи по екрана,и ти вика..не е така глеЙ и клипче има......Има и изключения разбира се,но болшинството....
  • 28 333

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Той":

    Да не сме виждали ремъци, скъсани на под 5000км, да ти повярвам.
  • 29 ми ,

    2 0 Отговор
    Няма как , освен да измислиш някаква изгъзица ..
  • 30 И кой по

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "333":

    точно,че са три от тея години 2.5??? А нещо за2.4 без/със/ турбина?? Слагаха го,и на ЛТ бусове,и камиончета--неубиваем. Щом се хвана за АУДИ...

    Коментиран от #47

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Той

    4 2 Отговор
    А защо модератора ми изтри поста

    Коментиран от #34

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Джуган

    12 1 Отговор
    Има двигатели при който дори и да се скъса ремъка буталата не достигат до клапаните и колата просто спира. Производителят на ангренажни ремъци Gates подържа списък и го публикува на нета.

    Коментиран от #37

  • 36 Alex

    2 1 Отговор
    Това ставаше при автомобилите от 80-те. Даже и при тези от 90-те не става.
  • 37 Димов

    20 2 Отговор

    До коментар #35 от "Джуган":

    С16NZ и C18NZ на Опел не набиваха клапани. И двата бяха много дуракоустойчиви и ремонтопригодни. Съединителят се сменяше без да сваляш кутията. Само се дръпваше входящият вал през задния й капак.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Найна

    13 2 Отговор
    Ладите едно време имаха вдлъбнатини в буталата, поне четворката която имах и не можеха да срешнат буталата с клапаните - тествано :) . Относно "сандвича" - безумие!
  • 40 сектант

    14 1 Отговор
    сменяйте си ролките навреме!
  • 41 КЪСАЛ СЪМ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК....

    9 1 Отговор
    НА ЛАДА 2105 НА 90000КМ....КЛАПАНИТЕ НЕ СЕ УДАРИХА С БУТАЛАТА.....ПРОСТО СМЕНИХ РЕМЪКА НО НЯМАШЕ ПОРАЖЕНИЯ...БЕШЕ СИ КЪСМЕТ....

    Коментиран от #53

  • 42 оня с коня

    8 11 Отговор
    БМВ-то ми е на 200х.км С ВЕРИГА,която наскоро Майстора погледна и каза че НЕ Е МРЪДНАЛА.Кви са тия Ремъци и чудеса...

    Коментиран от #43, #58

  • 43 Механик

    22 2 Отговор

    До коментар #42 от "оня с коня":

    Да, веригите от вида на тези, които се слагаха на старите автомобили, си бяха много надеждно нещо. Многоредови, галови вериги бяха те. Сегашните вериги са верижки. Едноредови, малки, слаби, тънки и каквото се сетиш. Дефектен и високорисков възел. Като прибавиш към това, че са с къс експлоатационен живот, подменят се в комплект с колелетата. Като добавим и това, че за смяната на тия неща се налага много сериозно разглобяване на ДВГ (често дори с демонтаж на агрегата), а също и доста по-виисоктата цена на тия компоненти се оказва че съвременен автомобил с верига си е голямо зло за джоба. Макар че повечето автомобил сега са с верига, де.
  • 44 КонТрол

    17 2 Отговор
    Все е имало иди0тски "статии" но тази бие всичко. За да не платиш 500лв при скъсване на ремък ти се предлага да платиш 2000 за смяна на бутала или "специални вдлъбнатини в буталата" което самият "журналист" нарича "съвсем не е евтина". И за сведение на списвача ангренаж се сменя само комплект с ролки и водна помпа ако тя се върти от същия ремък. Повечето ремъци издържат без проблем 100 000км.
  • 45 Алфа Чакал

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ганяя":

    И защо си мислиш ,че правиме така.
  • 46 БАЙНОКУР

    18 3 Отговор

    До коментар #16 от "БАЙ Х@Й":

    Гледай си работата ..."имали били "Москвичите" ... Над 500 000 км съм минал с един единствен "дванадесетак"...В оригинал бе "дефорсак" ...Някъде на 280 000 ми се наложи да му правя клапани -два бяха прегорели и понеже бях го отворил ,реших и да му сменя и буталата и ризите ,като му сложих бутала за чиста дванейсетица ...Различаваха се само по формата на челата ...Дефорсака бяха по -плоски и от там с по-ниска степен на сгъстяване ,а тези на форсирания вариант беха с по-високи -овални чела . Никакви фрезовки за клапани нямаха.Апропо ...ангренаж не се е налагало да подменям ...на верига -двойна ...500 000 км. Ладата-модел 2105(1300 S) ,които единствено тяхните мотори бяха с РЕМЪК имаха такава фрезовка в челата на буталата . Ха наздраве ...и днес карам още Лада---ама сравнително млада ...класическа "седмичка" 2107 -2005-та година -5 скорости ...на LPG...НЕ Я ДАВАМ ЗА ...НИЩОООО! Сигурна, надежна работа ! Ей сега да я пална, обикалям цялата Европа ,без и да се съмнявам, че ще ме прибере у дома -БЕЗ ПРОБЛЕМ !
  • 47 333

    9 0 Отговор

    До коментар #30 от "И кой по":

    Тоя, дето му вика душегуба. Знам, че има и здрави, но говоря за дизели, които не са ми интересни и няма причина да се интересувам от тях. И не, че Ауди са лоши, както отбеляза има неубиваеми. Всички марки имат издънки. Душегуба беше забележителна издънка.
  • 48 От чужбина

    3 6 Отговор
    Двигателите с верига нямат този проблем и не изискват подобна подмяна за мноооого километри. А в бъдеще при електрическите автомобили проблема хептем изчезва. Абе това е като проблемите с подковите на конете...колко от вас имат такива проблеми???
  • 49 майстор

    5 1 Отговор
    тия от факти са забравили да се слага и по малко грес на ремъка да не залтпва ухааа
  • 50 qwerty

    2 4 Отговор
    хората са го измислили преди години - слагат агренажна верига и до там....
  • 51 майстореско

    8 6 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    '' "CAНДВИЧA" имa пo-гoлямa дeбeлинa oт нoрмaлнaтa гaрнитурa. Тoвa вoди дo пoвдигaнe нa глaвaтa oт чeлoтo нa бутaлния блoк. Тoвa рaзcтoяниe e дocтaтъчнo, дa измecти/ прoмeни фaзитe нa гaзoрaзпрeдлeниe.'' Ей това те издаде, какъв майстор си.
  • 52 Вади от шкафа

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Разсмя ме":

    Е то 200 000 малко ли е? Аз минавам на година по 20 000, това са 10 години. После ще я продам на Ганьо - т.е. на теб.
  • 53 Бутало

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "КЪСАЛ СЪМ АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК....":

    На 2105 имаше ямки (канали) на буталата и при късането на ремъка не се случваше нищо. Да, ама не!!! На моята 2105 едното бутало беше обърнато (така го бяха монтирали в завода!?) и се наложи тотален ремонт в сервиза на 4-ти км. от бригадата на Иван Савов
  • 54 перничанин

    16 1 Отговор
    Наистина безумна статия. Ще разцепя мотора , ще вадя бутала да им режат "ямки", ще слагам сандвичи, пици, бургери и защо???? За да не си сменя ремъците навреме.
  • 55 Фаро

    3 5 Отговор
    Клапаните лежат върху пружини,които ги държат постоянно в горна мъртва точка.Разпределителния вал кара клапаните да слизат надолу,като ги натиска за всеки цилиндър по различно време.Агренажния ремък върти разпределителния вал и когато се скъса вала спира да се върти и клапаните остават в последната си позиция.Получава се моторна спирачка и колата бавно спира а двигателя остава невредим откъм бутала и сегменти.какво става обаче на мястото,където е разположен ремъка?Ако е ремък може да се разкъса и разпръсне без да навреди сериозно в повечето от случаите,защото е по-мек от зъбните колелета за които е зацепен.Ако е верига има вероятност някое от същите зъбни колелета да се счупи или изрони.Агренажния ремък се сменя на близо 200 хил километра а верига почти никога,защото двигателя свършва преди нея.При верижните е много важно да сменяте маслото на време и да не карате без масло,но тогава всичко ще се скъса и веригата ще ви е най-малкия проблем

    Коментиран от #64

  • 56 Фаро

    2 4 Отговор
    Клапан се чупи удряйки в буталото,когато се счупи пружината върху която лежи или клапана е излязъл от оригиналната си настройка.Клапан се чупи и след предишно прегряване на двигателя,където шииката на клапана е излязла от закаляването оцветява се в синьо и е готова за чупене

    Коментиран от #57

  • 57 333

    11 0 Отговор

    До коментар #56 от "Фаро":

    Ако чак толкова прегрее шийката на клапана, алуминиевата глава ще се разтече. Това как веригите били издържали повече от двигателя умря преди десетилетия. Има двигатели на които се разтягат на 50000км. Масово. Покрай новите еко изисквания гледат всичко да е максимално олектено, за да ги вкарат в нормите. 100гр по-тежка верига им бърка в здравето.
  • 58 steganaki

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "оня с коня":

    зимата на рейса... с тва БМВ
  • 59 ПСР

    5 1 Отговор
    Редица производители,фабрично правят челата на буталата под наклон/определен ъгъл,така щото,да не срещнат клапаните.Подлагането на допълнителни гарнитури,намалява компресията и газоразпределението-т.е.,пълна глупост.
  • 60 Пешо

    11 0 Отговор
    Тези защити в биталата ги имаше на старите Опел Вектра 90г, на познат, който караше такава му се къса ремък и на колата и нямаше нищо, но после на по-новите опели го премахнаха! Аз се чудя, защо нещо толкова елементарно и от друга страна, толкова важно не го правят, задължително, всички производители на автомобили и не си е наложено, като защита на двигателия!
  • 61 ИВАН

    4 1 Отговор
    Лелеее, големи дрънканици, то е явно, че нарочно се затъпява населението и малко по малко да свикваме с тъпотиите

  • 62 Хе хе

    2 1 Отговор
    Да можете да избегнете увреда на клапаните. Като си проектирате вие двигател или намерите от някой циганин кадет или астра с магар C16NZ.
  • 63 дивака

    1 0 Отговор
    малеее - това се знае . а за тези гарнитури - абсолютна грешка .кой го е правил това ,някой не компетентен
  • 64 перничанин

    6 1 Отговор

    До коментар #55 от "Фаро":

    Евала за ентусиазма , ама си изостанал доооста технически. Само Хонда има пружини по клапаните в момента и някоя "екзотика" евентуално. Това за веригата важеше за тия които бяха извън мотора , двойни и дебели (и шумни). Това за "горна мъртва точка" на клапани не го пиши никъде, ще ти се смеят. Клапана е или отворен , или затворен дори и при спрял мотор. Термина "моторна спирачка" ти е неясен и няма нищо общо със скъсан ремък и блокирал двигател с "ударени " клапани.
  • 65 незнайко

    0 0 Отговор
    Със сигурност са надеждни двигателите на Опел които са освободени ФАБРИЧНО !!!
  • 66 PlimP

    1 1 Отговор
    може, но за 90% от разбирачите тези коли са дърти бараки и за нищо не стават, няма значка че изкарват по 500 000км., хората си искат новото-трошливото
  • 67 Всъщност

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Механик":

    не си много прав. Работният обем е сбор от цилиндъра и горивната камера. Сиреч от долна мъртва точка на буталото, до клапаните в цилиндровата глава. Ако се повдигне главата с няколко гарнитури, обемът ще се увеличи, но пък ще падне степента на сгъстяване, защото ще се увеличи обемът на горивната камера. Тя е тази част от описаната по-горе система, заключена между горна мъртва точка на буталото и клапаните. Падайки степента на сгъстяване, ще падне и мощността, ако не се бара друго по двигателя. Това е описано и в статията. Реално, вместо да се подлагат "сандвичи" под главата, може да се монтират по-ниски бутала. Пак ще се увеличи обемът на горивната камера и ще се предпазят клапаните от нежелани среща с буталата, за сметка на намалената мощност. Вече ако се търси същата мощност или по-висока такава, ще трябва да се смени коляновият вал с по-високи колена, да се правят корекции в картите за смесите или да се набие турбо. Стига моторът да има ресурса да го понесе. Механикът да каже дали съм прав.

    Коментиран от #68

  • 68 перничанин

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Всъщност":

    Всъщност си прав, точно това се прави , когато се поставя турбо на не турбиниран мотор. Някои му казват "разтоварване", което си е поставяне на по-дебела гарнитура и съответно намаляване на компресията. Не съм много точно запознат, но за турбиниране беше необходима по-ниска компресия , нещо свързано с детонации.
  • 69 запознат

    0 0 Отговор
    Понякога тук пишат пълни профани . Особено за случая с по дебела гарнитура и нарязването на буталата В повечето случаи, преди да се скъса ремъка прехвърля някой и друг зъб.В зависимост от това буталото среща клапана с чукане или късане на ремъка. Нарязването на буталата може да бъде само фабрично с тази цел.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.