2 771 40

Shell с половин милион зарядни станции за ел. автомобили до 2025 година

Компанията ще разшири бизнеса си при автомобилите на ток

Shell с половин милион зарядни станции за ел. автомобили до 2025 година
Снимка: Shutterstock

Вече няколко години, компанията която е добре известна с горивата си започна бавно да се включва и в бизнеса със зарядни станции за електромобили. През 2019 година, компанията си осигури място на пазара в Америка, като закупи Greenlots, а по-рано тази година Shell купи и правата на друга голяма компания в света на зарядните станции, оперираща във Великобритания – Ubitricity.

Още тогава стана ясно, че от Shell планират да разширят доста обхвата си от зарядни станции, но ето че сега станаха ясни и точните цифри. За момента компанията държи правата за около 60 хиляди станции в 14 държави, но в бъдеще числата трябва да достигнат почти 10 пъти повече.

За сега от компанията споделят, че в следващите 4 години станциите, които ще бъдат притежавани от трите компании трябва да наброяват над половини милион в целия свят. Въпреки големите си успехи в бизнеса с горива, ходът на Shell не е изненадващ след като автомобилите на ток стават все по-популярни, а бързи зарядни станции със сигурност ще са доходоносен бизнес в който от Shell вече влизат успешно.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Къде щели да зареждат електричките 🤔

    22 3 Отговор
    Ами на бензиностанциите на shell 😜😜😜
  • 2 Пурко

    13 11 Отговор
    Продайте си акциите в тесла и купувайте Шел! Вервайте ми .... Теслата ще фалира, но Шел никога!
  • 3 Ашколсум

    19 10 Отговор
    А от къде ще купуват ток самите зарядни станции, за това никой не мисли. Това са огромни амперажи в единица от време, няма да издържат старите мрежи. Но това ще стане после, а сега главно да се вземе "зелено" решение...

    Коментиран от #4, #5, #7

  • 4 Аууууу

    15 9 Отговор

    До коментар #3 от "Ашколсум":

    Ама ти гледай как ги разбираш нещата! Отивай, казвай на Шел, да не се лъжат, а да продават и да ходят да си пият бирата! 😂😂

    Коментиран от #6

  • 5 123

    11 7 Отговор

    До коментар #3 от "Ашколсум":

    Точно при тях никой не мисли, да. Що не ги открехнеш завалиите, отвори им очите...
  • 6 Ашколсум

    10 7 Отговор

    До коментар #4 от "Аууууу":

    Разбирам, щото работя в енергото целия си трудов стаж.

    Коментиран от #8


  • 7 DrivingPleasure

    16 5 Отговор

    До коментар #3 от "Ашколсум":

    Ни са притиснявай... политическите идиоти под натиска на еко-малоумниците ще налеят парите на обикновения бачкатор като тебе в подобряване на мрежите, за да може тарикати като Мъск и бедняци като Шел да завъртят малко печалба... Добрия стар свят и неговата икономика....
  • 8 Ти да видиш!

    14 11 Отговор

    До коментар #6 от "Ашколсум":

    И за целия си трудов стаж, колкото и да е той, колко стационарни батерии за съхранение на енергия си видял? Аман от такива като тебе, които се опитват да си представят бъдещето, чрез знанията си отпреди 30 години. Всеки уважаващ себе си специалист в която и да е област, би трябвало да се интересува от настоящите технологии и тенденциите за бъдещето.

    Коментиран от #18

  • 9 Разгеле

    14 4 Отговор
    Ясно е накъде върви света. Парите си остават при парите. Който е имал инвестиции и активи под формата на бензиностанции , рафинерии и т.н. , скоро ще се е преориентирал към зарядни станции и електроцентрали. Така че тези които до сега са добивали и продавали енергия за движение на хората под форма на петрол , скоро ще намерят и продават енергия пак на нас под форма на електричество. Толкова е просто всичко !!! Всъщност нищо ново под слънцето...

    Коментиран от #10

  • 10 Ти го разбираш

    8 6 Отговор

    До коментар #9 от "Разгеле":

    Но 90% от пишещите тук обясняват как няма да има къде да си зареждат електромобилите. Други пък вярват, че държавата трябва да строи зарядна инфраструктура, при положение, че една зарядна станция струва по-малко от вендинг автомат, а може да изкарва по-голяма печалба. Все едно държавата е тръгнала да се грижи за кафето на хората, за да има кафе автомати навсякъде. Където има търсене ще има и предлагане.

    Коментиран от #11

  • 11 Дизела

    8 5 Отговор

    До коментар #10 от "Ти го разбираш":

    А тока за зарядните на Шел откъде ще го докарате?Ааааа,ще се произвежда с дизелови генератори.

    Коментиран от #12, #24

  • 12 DrivingPleasure

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Дизела":

    Шшшшшт... ще ти издам една тайна ама тихо... имат един магически прах с който правят еко-ток... бял е и се смърка, ама правел чудеса :D

    Коментиран от #13, #17

  • 13 Дизела

    11 3 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Ти виж какво става в Швеция!!Нямат ток за прахосмукачките и Теслите,а искат да използват само зелен ток.Хайде сега стойте си шведи на студено.В Норвегия как е, гост да не е замръзнал в Теслата докато се зарежда?

    Коментиран от #14, #16

  • 14 DrivingPleasure

    10 1 Отговор

    До коментар #13 от "Дизела":

    Спокойно! Сега ще измислят едни еко въглища и еко мазут и ще си правят чист на момина сълзица ток в еко ТЕЦовете си - и всичко е ще зелени листенца и тук таме притичваща четирилистна детелинка, леко мутирала от еко-радиацията в батериите. Всичко е 6 ;)
  • 15 Димов

    12 1 Отговор
    Поздрав за всички електрофили, от статия в съседен раздел: Швeция изпитвa нeдocтиг нa eлeктрoeнeргия. Търceнeтo e oгрoмнo, a прeдлaгaнeтo cи ocтaвa cъщoтo. В рeзултaт цeнитe нa тoкa cкaчaт - нa мoмeнти ca двoйнo пo-виcoки в cрaвнeниe c минaлия януaри.

    Коментиран от #20

  • 16 Димов

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Дизела":

    Изпреварил си ме ;)
  • 17 Димов

    10 0 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Той не е за ток, а за пътуване между измеренията. Бъркаш технологиите.
  • 18 Анонимен

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "Ти да видиш!":

    А ти колко стационарни батерии си видял ? Ако не ме лъже паметта свети Илон инсталира най-голямата за сега в Австралия . Там може да захрани мрежата на щата в който е инсталирана за невероятните 4 минути.

    Коментиран от #29

  • 19 Бъдещ собственик на Тесла ( трета ръка )

    5 8 Отговор
    Феновете на смрадливите пушещи трошки злобеете , но когато Мъск представи най-новото си изобретение ще си хапете устните от яд ! Чудите се какво е , нали ? Като посветен и приятел с Мъск в Туитър ще ви открехна : на покрива на всяка Тесла ще бъде поставен ветрогенератор , а пред фаровете и ще има фотоволтаичен панел . Така докато се движи ще се зарежда от въздушната струя която сама си предизвиква и от светлината от фаровете си . А после някой да каже че Илон не е гений !Така че тези нефтени динозаври Шел много им се иска да влязат и те в електрическото бъдеще , но там не се приемат бивши нефтени грешници !

    Коментиран от #22, #33

  • 20 Чети между статията, не заглавието

    3 5 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    Чукча писател, а не читател! Вие вече знаете всичко, нали? ВЕИ са виновни, че не могат да осигурят достатъчно ток! В статията обаче е казано много ясно и точно къде е проблемът : "В същото време на север се произвежда повече ток, отколкото се потребява. Но НЯМА ДОСТАТЪЧНО ЕЛЕКТРОПРОВОДИ, по които НУЖНИТЕ КОЛИЧЕСТВА да се изпратят в южната част на страната." ... „Искаме да се превърнем в един вид супербатерия на Северна Европа с чиста електроенергия - и сме на път да го постигнем. ДНЕС ИЗНАСЯМЕ ПОВЕЧЕ ТОК откогато и да било преди, като в същото време ВНАСЯМЕ ПО-МАЛКО и използваме значително ПО-МАЛКО ИЗКОПАЕМИ ГОРИВА". Ако искаме да се учим от техните грешки, трябва веднага да започнем да строим далекопроводи, а не АЕЦ

    Коментиран от #32, #40

  • 21 Дрън-дрън

    2 3 Отговор
    Публикуван на 25.09.2020 г. Голямата батерия на Tesla в Южна Австралия, която официално е известна като Hornsdale Power Reserve, достави неочаквано печалба на базирания в Париж собственик Neoen през първата половина на 2020 г. Батерията на Tesla се изплати за 2,5 години. "Батерията на Хорнсдейл на Тесла, заедно с друга батерия на Тесла в езерото Бони и батерията на Далримпъл Север, бяха помолени да играят ключова роля за стабилизиране на мрежата на Южна Австралия през 17-те дни, в които държавата беше" изолирана "от останалата част на основната мрежа и тя пожъна огромен бонус в приходите и печалбите в замяна, съобщава Джайлс Паркинсън в Renew Economy. Докладвайки резултатите си за първото полугодие за 2020 г., Neoen казва: „Приходите също се възползваха от отличните условия на вятъра в Европа през първото тримесечие на 2020 г. Тези фактори повече от компенсират по-ниската наличност на австралийските активи през второто тримесечие, както и по-ниската средна цена, спечелена от вятърния парк Hornsdale 3 в Австралия в сравнение с първата половина на 2019 г. Този актив временно се е възползвал от приходите от ранното генериране преди до влизането в сила на дългосрочното му споразумение за закупуване на електроенергия през октомври 2019 г. " „Неочакваното възвръщане от последната половина означава, че батерията Hornsdale е осигурила общи печалби (EBITDA) през първите две години и половина експлоатация от 54,4 милиона евро, което означава $ A88

  • 22 Turbo

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "Бъдещ собственик на Тесла ( трета ръка )":

    Ветрогенератор на покрива няма да ти произведе кой знае колко енергия, тесльо.По скоро перката ще ти увеличи челното съпротивление и ще харчиш повече ток.Фотоволтаик с размери 1/1,7 произвежда около 250 вата/ч и пак няма да имаш кой знае каква полза,Тесла харчи 20 квч/100.

    Коментиран от #23

  • 23 Тоа пък толкоз прозд

    7 3 Отговор

    До коментар #22 от "Turbo":

    Че тръгна да разсъждава на абсолютен сарказъм. Чак пък повярва че някой сериозно е написал този пост?

    Коментиран от #26, #34

  • 24 От shell не са толкова прости

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Дизела":

    Да не смяташ, че не са помислили по въпроса? Да не са благотворително дружество. Ще търсят най-голямата печалба. Разбира се, че ще ползват най-евтиния ток - този от възобновяеми източници.

    Коментиран от #25

  • 25 Дизела

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "От shell не са толкова прости":

    Те и шведите не са прости и затова зимата внасят ток произведен от въглищни централи. Затова сега тока е на двойно по-висока цена.Имали ВЕИ,ама нямали далекопроводи хахахахаха
  • 26 Turbo

    5 4 Отговор

    До коментар #23 от "Тоа пък толкоз прозд":

    Това е писано от теслар тухльо!Какъвто вероятно си ти проздьо!

    Коментиран от #27

  • 27 Кой ли е простия

    2 5 Отговор

    До коментар #26 от "Turbo":

    Дали не е този, който чак пък започна и да смята колко е добива от фотоволтаични панели пред фаровете, които ще затъмнят пътя ако ги сложиш пред тях! То бива глупост, ама чак пък и за това да не се сетиш?

    Коментиран от #28, #35

  • 28 Turbo

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "Кой ли е простия":

    Кой да е според теб? Това са тесларски мераци слагат си перки и панели където им падне.Носят си фотоволтаични панели в багажника и ги разпъват на поляната,за да им е безплатно зареждането ха-ха-ха-ха само на теслар едеот може да му хрумне тази идея.

    Коментиран от #31

  • 29 Не че нещо

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    Явно не ти е ясно каква е функцията на батерията в една мрежа на държава като Австралия. Тази материя не произвежда енергия. Тя съхранява някакъв резерв . Когато нещо извънредно се случи , например гръмне някоя електроцентрала и производството за момента нямалее с 10 -20 % тази батерия поема на мига недостига на енергия докато пуснат друга заместваща централа . Тоест тази батерия предпазва мрежата от временен недостиг на ток и това да не ти го спират за минути 5огато има проблем, отделно от това предпазва и от токовете удари , каквито например снощи в София имаше 2 броя. До не говорим колко е вредно това секундно прекъсване на тока за домакинската техника и прочие. Ако някой си мисли че функция на тази батерия е да поема доставката на ток на цял континент с часове или дни , то той е в тотална заблуда. Самото Австралииско правителствопобяви че са супер доволни от батерията и че тя вече си е избила цената . Поздрави на всички

    Коментиран от #30

  • 30 Остави го този лаладжия

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "Не че нещо":

    Не виждаш ли че или не разбира или нарочно лъже. Батерията на Тесла в Австралия има капацитет около 200 мегаватчаса. За да се изтощи само за четири минути както твърди "специалиста", трябва да работи с мощност 3 гигавата, което няма как да стане, защото максималната мощност на батерията е 150 мегавата. Както виждаш умишлено или не, лъже като дърт сиганин.
  • 31 А сега де, кой вярва в перпето мобиле

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Turbo":

    Разбира се че това са антиелектриците, начело със с завършилия инженер, който сега е професор Радев. Извинявам се, ако вече е станал академик и го подценявам. Радев и цялата пасмина антиелектрици които върло му защитаваха сметките, как при разход 1,25 литра в час, което са 12,5 киловатчаса, двигателя на автомобила извършва 23,45 киловатчаса механична работа и остават още шест киловатчаса топлинни загуби. Да вярваш че перки на покрива и фотоволтаици пред фаровете ще изкарват повече от разхода на колелата и ще зареждат батерията, само същата пасмина антиелектрици може да повярва или да го напише. От цялата група изключвам само Димов който тогава се опита да ви влее малко разум в главите, но умните хора са казали, че акъл се взима, но не може да се даде! Та Димов ви го даде, но вие не го взехте.

    Коментиран от #36

  • 32 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "Чети между статията, не заглавието":

    Явно ти си чукчата. Точно за тези проблеми ти говорим от години, а ти ги отричаш. Е, те дойдоха на дневен ред, както ти казвахме и аз, и драйвинга, и антиелектрика, който се умори да спори с разваления грамофон. Неспособността на другите алтернативни източници да покрият нуждите, както и изграждането на абсурдната зарядна мрежа са вече доказан и признат проблем, който води своите последствия. Смеехте се на режима на тока по време на соца, ама сега ще видите режим, във време на дигиталното си бъдеще, когато уж не било трябвало да има такъв. За кой път вече: ЗАПОЧНИ ДА ВИЖДАШ ПО-ДАЛЕЧ ОТ НОСА СИ!

    Коментиран от #37


  • 33 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Бъдещ собственик на Тесла ( трета ръка )":

    Това е чудесно. Само трябва да караш Теслата с 300км/ч, около 12 часа и ще си заредиш към 10квт, колкото ти трябват до работа и до у вас, за утре. А това, фаровете да зареждат, докато светят...... Просто не искам да го коментирам. По-добре прозорците да са прозрачен фотоволтаик, че те имат към 50 пъти повече площ от фаровете.
  • 34 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Тоа пък толкоз прозд":

    Аз също се вързах, имайки предвид интелектуалният капацитет на теслофилите.

    Коментиран от #38

  • 35 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Кой ли е простия":

    Китайците не направиха ли прозрачни фотоволтаици, наскоро?
  • 36 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "А сега де, кой вярва в перпето мобиле":

    Ама вие още ли го дъвчете този спор? От месеци не бях влизал и сега пак същото?! Лелееее! Ще се откажа да го чета този раздел.
  • 37 Ти даже още не виждаш проблема

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "Димов":

    Я дефинирай проблема в Швеция? Дори не сте били близо! Са тези проблеми и за решенията им говорих точно аз. Цената на тока вдигна ли се, дори без електромобили, както предрекох? Какво е най-бързото, евтино и разумно решение към момента - батериите. Кои са най-евтините батерии? Тези за които не трябва да плащаш, защото така или иначе са купени или ще бъдат купени за друго предназначение - електромобилите. От години ви говоря, че електромобилите не са проблем, а са решение на проблемите на електропреносните системи. А какво решение предлагахте вие? Да задълбочим проблема, като извадим всички други мощности от електропреносната система на България и концентрираме всичката мощност в Северна България, точно както е случая в Швеция. Този модел може да създаде само проблеми. Ако производството е пръснато равномерно из цялата страна, по далекопроводите ще се пренасят само дисбалансите. Това е по-разумното решение.
  • 38 Като ти гледам интелектуалния капацитет

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Даже не си Димов! Димов не вярва в перпетомобилета и няма да очаква да получи повече енергия, отколкото е вложил в каквото и да е устройство, включително във фотоволтаик бил той прозрачен или непрозрачен. Ако някой реши да ползва прозрачно фотоволтаично фолио, за да зарежда батерията на електромобил, ще облепи абсолютно цялата повърхност на автомобила, за да се зарежда когато го напича слънцето. Но ако има поне малко интелектуален капацитет, единственото място от целият автомобил което няма да бъде облепено ще са именно фаровете, за да не пречи на светлинния поток. Няма как да си Димов! Той има интелектуален капацитет за разлика от вас.
  • 39 Гост

    1 0 Отговор
    хахахахаха държавите с ток от веи ще имат режим на тока а германската аец е постигнала абсолютен рекорд в производството на ток като е минала границата от 400 милиарда киловат часа. Светлото бъдеще на електрофилите. Давайте малко по сериозно с новите технологии че имате доста хляб да ядете
  • 40 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Чети между статията, не заглавието":

    Преател, ти май не четеш другите раздели с новините. В Тескас духна малко вятър и дон кихотовите мелници спряха да произвеждат ток. В Швеция пък слънчевите панели не смогват. До там стигат силите на веи. И сега всички гледат Путин и се чудят, как да му поискат още газ хахахахахаха

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.