Според главният изпълнителен директор на Audi, Маркус Дюсман, електромобилите които ще бъдат разработени в следващите години ще предлагат много по-малък пробег от тези които виждаме в момента. В интервю пред RoadShow, ръководителят на марката направи няколко заключения за бъдещето на електромобилите, които най-вероятно ще се окажат верни. През изминалата седмица Audi показа E-Tron GT и E-Tron RS, a както писахме по-рано днес, електрическо R8 също може да се задава на хоризонта.
„Поставянето на големи батерии, които да издържат хиляди километри няма да продължи дълго, според мен. В бъдеще когато инфраструктурата за зареждане се подобри, батериите ще стават все по-малки“, това заключи изпълнителният директор, като побърза да се обоснове: „Големите батерии правят колите по-тежки, по-скъпи за производство, а също така и с по-големи на размери“
Според Дюсман с развиването на технологиите и инфраструктурата на зарядните станции, те ще позволяват по-бързо зареждане на батериите, които от своя страна ще са с по-малък капацитет. Със сигурност нещата няма да се случват толкова бързо както при зареждането на автомобилите с гориво, но времето за зареждане на по-малки батерии от по-бързи станции със сигурност ще се намали спрямо сегашните стандарти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аноним
Коментиран от #5
17:03 16.02.2021
2 DrivingPleasure
Коментиран от #7
17:03 16.02.2021
3 А 8 ЗА ВИНАГИ
17:04 16.02.2021
4 авария
Коментиран от #6
17:04 16.02.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Наика
До коментар #4 от "авария":
На педали17:07 16.02.2021
7 Антиелектриците ли говориш
До коментар #2 от "DrivingPleasure":
Нали точно вие държахте на поне 1000 1500 км пробег с едно зареждане или пак бъркам? То няма как да бъркам защото и вие не знаете какво искате. каквото и да ви предложат винаги ще искате обратното, нали сте АНТИ.Баш като жените сте. Искам да искам и не знам как е, но не е така.
Коментиран от #10
17:17 16.02.2021
8 Прави са хората
Коментиран от #9
17:18 16.02.2021
9 DrivingPleasure
До коментар #8 от "Прави са хората":
Колкото е по-малка толкова по-често ще я зареждаш - колкото по-често я зареждаш толкова по-бързо ще се скапе...Коментиран от #11
17:21 16.02.2021
10 DrivingPleasure
До коментар #7 от "Антиелектриците ли говориш":
Да сме държали? Ами не, нещо бъркаш - напротив казвахме, че е недостижимо, вие твърдяхте че няма проблем, че батериите напредват и като цена и като плътност и ще стигнете ДВГ като пробег.Май ще излезе, че не е така. За да стигнете цената на малолитражките - единствения начин за масова електрификация - ще трябва да режете от пробег. А това пак обезсмисля електрификацията. Между другото мисля че шефа на Пежо още миналата година каза същото - около 300 км пробег. 500+ ще е за суперлуксозния клас...
Коментиран от #12, #21
17:25 16.02.2021
11 Ти голям умник ще излезеш
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Да не си по-умен от инженерите на audi. Щом те казват, че е по-добре малката батерия значи е така. Недей да разсъждаваш.Коментиран от #15, #47
17:29 16.02.2021
12 Бъркаш двата щата
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
Никой с главата си не е твърдял, че някога батериите ще достигнат плътността на течните горива. Това са ваши илюзии за нещо абсолютно ненужно.Поне аз винаги съм твърдял, че пробегът с едно зареждане не е толкова важен, колкото скоростта на зареждане. Средностатистическия европейски автомобил изминава 13 хиляди километра за година. Това са по 250 км на седмица. Ако можеш да ги изминаваш с едно зареждане което трае 5-10 минути, за 95% от шофьорите това ще е напълно достатъчно, за да заменят автомобила си с електрически.
Виж на някой хора с баничарки които минават по 1000 км без спиране, дори за 10 минути, ще им трябват батерии за 1200 км пробег за всеки случай.
Коментиран от #16, #18, #31
17:34 16.02.2021
13 Боли ма лагера
17:39 16.02.2021
14 123
17:43 16.02.2021
15 DrivingPleasure
До коментар #11 от "Ти голям умник ще излезеш":
Те не твърдят, че е по-добре бе пич, твърдят, че само така може да се постигне някаква прилична цена и от там продажби...Коментиран от #17
17:47 16.02.2021
16 гост
До коментар #12 от "Бъркаш двата щата":
Значи това дето си го написал важи за колите от класа Поло и Клио , където най-важна е цената и се цепи стотинката !! Там може и да пробват с по-малък пробег , в смисъл 200-250 км , щото те и без това не се ползват на по-дълги разстояния или това е 1-2 пъти годишно ! Но за по-големите , където всъщност са Ауди , не са познали !! Тоя развива теории , които му изнасят , щото и той и шефа му във Фолксваген знаят много добре , че посмъртно няма къде да намерят 8-9 милиона батерии годишно в следващите поне 10-15 години , щото два пъти по толкова години спаха !! Още повече пък големи !! Ама не е познал !! А да видим Тесла дали ще слага малки батерии , като си е осигурила собствено производство и продължава да го увеличава в пъти !!! Не големи , ами двойно по-големи скоро ще слага и тия 1000 км пробег ще ги има даже в Модел 3 , да не говорим за по-големите , хич да не се надяват вагеновци , че някой ще ги чака !!Коментиран от #99
17:53 16.02.2021
17 гост
До коментар #15 от "DrivingPleasure":
Верно ли , ти да видиш !! Пък Тесла как постига такава "прилична цена" , че не може да си насмогне на поръчките ?? Само стой и гледай колко пъти вагиновци ще си сменят теориите , докато клекнат и си признаят , че ще духат супата !!Коментиран от #19
17:56 16.02.2021
18 DrivingPleasure
До коментар #12 от "Бъркаш двата щата":
В момента минавам по 500 и нагоре км на седмица всеки ден по 100 + събота неделя ако мръдна някъде може да добавя още толкова.Проблема на малката батерия е, че като оставиш "резерв" и 300те км обещан пробег излиза даже под 250те за които говориш.
Проблем е, че ако искаш да пазиш батерията препоръчителния цикъл е 20-80% тоест реално ползваш 60% от капацитета ако искаш да имаш батерия - тоест под 200 км пробег
Бързото зареждане не е проблем технически е възможно - проблем е, че скапва батерията и всъщност почти навсякъде в дългосрочните тестове си се докладва за една деградация която се движи на ръба на гаранцията - около 10% на 100 хил км.
17:57 16.02.2021
19 DrivingPleasure
До коментар #17 от "гост":
Ти пак ли пробутваш престъпника Мъск и боклуците му там, където се говори за коли?Коментиран от #20
18:03 16.02.2021
20 гост
До коментар #19 от "DrivingPleasure":
"Престъпника" Мъск мам...та ще ви разйкатае на всичките петролофилчета подред , барабар с вагиновците , хахахха !!! Само стой , гледай и готви вазелина !!18:17 16.02.2021
21 Аха
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
Достижимо, недостижимо, няма значение! И Ауди ти го казаха, МИНАВАТ НА ТОК! А ти още си твърди, че това ще отмине! Не няма да отмине! ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СА ТУК, ЗА ДА ОСТАНАТ! Иначе, концепции има всякакви! Напълно вероятно е да е така, както казват Ауди! С добра инфраструктура, не е нужна голяма батерия!Коментиран от #23, #24
18:18 16.02.2021
22 Анонимен
18:19 16.02.2021
23 Анонимен
До коментар #21 от "Аха":
Електричките ще останат докато еко талибаните са на власт и има още натрупан резерв в страните в които пробутват религията си . В момента в който разсипят икономиките на държавите където вилнеят ще видите колко електрички ще има.18:21 16.02.2021
24 DrivingPleasure
До коментар #21 от "Аха":
Обади ми се след 10тина години когато започнете да псувате електричките както днеска дизела, ще ми е забавно ;)Коментиран от #26, #27, #28
18:25 16.02.2021
25 Прав
18:38 16.02.2021
26 Браво
До коментар #24 от "DrivingPleasure":
Осъзнал си, че света минава на ток! Това беше трудно да го разбереш!Коментиран от #30
18:43 16.02.2021
27 гост
До коментар #24 от "DrivingPleasure":
Обади се ти след 10 години , ако си жив де , да кажеш още ли караш кюмбе , хахахха !! Или ако искаш още края на тая , като ти праснат стикерчето пета (последна) категория , да ти обясня какво следва !!18:50 16.02.2021
28 гост
До коментар #24 от "DrivingPleasure":
Само да ти кажа , че в момента се обсъжда за след изборите в синя и зелена зона да НЕ ВЛИЗАТ коли под трета категория (Евро 6) и зелена зона да стане 5-6 лева на час !! А честито и прави сметка след още 10 години !!!Коментиран от #33, #55
18:54 16.02.2021
29 гост
"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA !!!!! Хахахахах !!!
18:58 16.02.2021
30 DrivingPleasure
До коментар #26 от "Браво":
кой свят? и това, че някой полит малоумник го налага силова не го прави по-добрата концепция.Казах обадете ми се след 10 год когато всички проблеми на масовата електрификация излязат и започне голямото псуване :)
Коментиран от #36
19:04 16.02.2021
31 Дизела
До коментар #12 от "Бъркаш двата щата":
Само Дизела ли кара по 100 000 км годишно според теб?Всички хора заети в дребния и среден бизнес има транспортни средсва и пътуват за стоки за търговия и материали за производството си.Спедиторските филми как ги виждаш да си разнасят пратките с електромобили?Може да ползваш електромобила да те закара до работа.За дълъг път и бизнес не върши работа засега.Коментиран от #37
19:05 16.02.2021
32 DrivingPleasure
Страшен студ, вятърните инсталации са извън строя
Вятърът е вторият по значение източник на електроенергия в Тексас. Ледени бури поразиха почти половината инсталации за генериране на вятърна енергия
и те така с тока
може да питате и шведите пускат ли си прахосмукачките :D
Коментиран от #34, #41
19:06 16.02.2021
33 DrivingPleasure
До коментар #28 от "гост":
Дреме ми на шмайзера на мен какво се обсъжда в момента, ако всичко е наред другата седмица ще седя в Евро 6ца и ще си ходя дето си искам.А ел боклука може да го наложите само с такива рестриктивни мерки. След 10 години обаче ще плащаш за всякакви зони и с електричката, щото те бунаците със стръв се ловят :)
Коментиран от #38, #39
19:12 16.02.2021
34 123
До коментар #32 от "DrivingPleasure":
Чета ти мненията и съм спокоен, че поне един човек разсъждава разумно. Няма екология в електрическите автомобили. Дори в конвенционалните сега най-мръсната част, представляваща 100% опасен отпадък е акумулатора. За щастие при ДВГ той е 15 кг., а при новите е от 300 кг. при най-малките. Оловните се рециклират сравнително лесно, а тези новите ще ни разкажат играта с екологията следващите години. Отделно неслучайно човекът от хиляди години се опитва да бъде независим от природата - тя е непридвидима. Всичките ВЕИ при определени условия са 100 % неефективни.Коментиран от #35, #98
19:13 16.02.2021
35 DrivingPleasure
До коментар #34 от "123":
Момчетата си живеят в някакъв измислен свят. Лапнали са по глупостите на онова друсаното и вече край. Нито можем да постигнем пълен въглероден неутралитет нито можем да осигуряваме енергия без фосилните.Принципно нямам кой знае колко против електричките, като човек обичащ да шофира са ми отвратителни, но за дедковци стават - и те имат приложение, но крайно ограничено.
Обаче твърдо отказвам да ми ги налагат принудително с политически простотии и с ужасно бъркане в джоба ми, че някой си да седял върху 2 тона токсичен отпадък - аре без тия...
19:24 16.02.2021
36 За едно си прав
До коментар #30 от "DrivingPleasure":
Няма как да няма проблеми с електрификацията. Но това са решими проблеми и ще са проблеми заради бързането. А нямаше да има такова бързане ако всичко беше започнало по-отрано от стогодишните. Досега щеше да има и зарядни станции и евтини батерии и достатъчно опит за да се избегнат грешките. А сега всички грешки ще се допускат в голям мащаб. Забавянето обаче има и хубави страни. Производството на ток вече е по-евтино от всякога и цените продължават да падат като няма тенденции падането да спре скоро.Коментиран от #40
19:34 16.02.2021
37 Ето тук ти е голямата грешка
До коментар #31 от "Дизела":
Когато ти си един шофьор и не те бърка, че собствениците на фирмата дават по 5000 лв повече годишно на всеки автомобил за дизел отколкото биха плащали за ток, то вярвай, собствениците ги бърка!Предимствата на електромобилите са точно в изминаването на много километри, защото колкото повече километри изминават с толкова повече пари пестят на собствениците си. Един малък градски автомобил, който не върти километри, никога няма да избие по-високата покупна цена. Такива автомобили ще започнат да се продават масово, чак когато станат по-евтини от бензиновите.
Помни ми думата, че точно спедиторските фирми ще са първите които преминат на ток, като се започне с камионите и се продължи към по-малките превозни средства.
Коментиран от #42
19:39 16.02.2021
38 един
До коментар #33 от "DrivingPleasure":
И нали си знаеш масла, филтри, ремъци и ролки, все разни еко продукти и т.н.19:43 16.02.2021
39 По-леко с лъжите
До коментар #33 от "DrivingPleasure":
В съседната статия имаше клип на рециклиране на батерии. Коя беше замърсяващата част? Всичко се рециклира за повторно използване и от 300 кг батерия, остават десетина килограма Силикони и други уплътнители които се изхвърлят. Ти на седмица в битовите си отпадъци изхвърляш повече боклуци да замърсяваш природата, а такава батерия ще се рециклира веднъж на 15-20 години. Само гумите които ще смениш на автомобила, ще замърсят 20 пъти повече природата. Да не говорим за гадостите които изхвърля ауспуха дори на евро 6 и за отработените масла.19:46 16.02.2021
40 DrivingPleasure
До коментар #36 от "За едно си прав":
Има един съществен проблем - цените може да падат, но потреблението лети. Населението се увеличава лавинообразно и то в развиващи се икономики, които имат да наваксват.Не си спомням дали беше в МВ или някаква статистическа единица ползваха и цитирам по спомен: ако в Европа и САЩ потреблението е около 26 в Китай е 13 в Индия е 5 - и какво става? Няма и милиард в Европа и сащ трябва да увеличат сегашното потребление (и то само за електрички) с 1/4 минимум. Китай за 1.5 милиарда ще удвои (без електричките) а индия трябва да учетвори
Още от сега мога дати кажа, че тая работа с екологията няма да стане! ВЕИ не може да поеме подобни безумни количества. И не ме интересува колко са бързи, нито колко евтини нито нищо друго електричките - тях ги въвеждаме заради екологията - е забрави че ще има екологичен ефект! И тогава за кво набиваме пари?!
И не ми говори, че "стогодишните" били проспали всичко. Мерцедес и Фолксфаген имат електрически разработки още преди тва друсаното момченце да слезе от клона в черна африка. И на него нямаше да му се получи схемата, ако не беше политическата подкрепа. Та да ми разправяте приказки за лека нощ - няма стане. Тва минава при някой тийн, който се впечатлява от пърдящите "екстри"
Коментиран от #43
19:54 16.02.2021
41 Четем ние, четем
До коментар #32 от "DrivingPleasure":
Но защо не копира тази част :"От вятърните инсталации с обща мощност над 25 000 мегавата в щата вчера сутринта вън от строя бяха мощности, произвеждащи около 12 000 мегавата електроенергия, предаде БНР."
За справка, АЕЦ Козлодуй е с мощност 2000 мегавата, тоест само вятърът в Тексас осигурява мощност колкото 12,5 атомни централи. А ние тука искаме да строим Белене!
Защо никой в Щатите не строи атомни централи? Защо затварят работещи атомни централи още преди да им е изтекъл жизнения цикъл? Отговорът е прост. Ами фалираха, защото не могат да дадат по-ниски цени от възобновяемата енергия.
Та прости са казваш тези в Тексас? Поне сега ще си направят изводите и ще проектират новите вятърни генератори и за зимни условия, каквито досега не е имало. Очевидно климатичните промени НЕ СЕ СЛУЧВАТ, това е нормално нали? нали просто слънцето влизало в някакви цикли и затова щяло да има затопляне? Защо тогава има такива студове в Тексас? Не е ли в следствие промяна на нещо на земята, а не просто защото слънцето щяло да пече по-силно?
Коментиран от #52
19:55 16.02.2021
42 Дизела
До коментар #37 от "Ето тук ти е голямата грешка":
Собсвеникът на фирмата съм аз Дизела.Сам си купувам колите и сам си ги карам.Като първоначална инвестиция нов дизел е два пъти по-евтин от същия електромобил.Дизелов Партнер беше 30 000 лв електрическия 60 000 лв.Дизелов Рифтер е 45 000 лв за електрическия очаквам около 90 000 лв минимум.Дизелов автомобил ми излиза 9 лв/100 км разход и пробег над 1000 км електрически 20 квч х0,60лв=12 лв на бърза зарядна с 1 час висене и малък пробег.Изгодно е само на нощна енергия в къщи.Спедиторите обикалят по всички офиси по селата и въртят много километри.За градските разнасящи до врата може.Коментиран от #44
20:02 16.02.2021
43 Хайде стига опашати лъжи
До коментар #40 от "DrivingPleasure":
Индийските въглищни мощности продължават да намаляват, откакто са достигнали връх през 2018 г., според анализ на независимия мозъчен тръст Ember . Производството на електроенергия от въглища в Индия е спаднало с 5% през 2020 г. поради значително намаленото годишно търсене на електроенергия в резултат на блокирането на COVID-19. Това е втората поредна година, в която мощността на въглищата намалява, като производството на въглища намалява с 8% през 2020 г. в сравнение с 2018 г.Падането на въглищата
Въпреки това изкопаемите горива все още остават доминиращ източник на електроенергия, генерирайки 71% от електроенергията в Индия през 2020 г.
В проучването анализира новите данни от Централната Ток орган на Индия, което показва, че въглищата са намалели с 51 TWh (5%) през 2020 г., причинена от 36 TWh (3%) попадат в търсенето на електроенергия и на 12 TWh (3%) увеличение на слънчевата. Тъй като производството на въглища намалява и капацитетът на въглищата продължава да се увеличава, коефициентът на натоварване на въглищните заводи в Индия (PLF) пада до рекордно ниско ниво от 53% през 2020 г.
Коментиран от #45
20:04 16.02.2021
44 Съгласен съм
До коментар #42 от "Дизела":
Няколко пъти повторих вече, че към момента ти нямаш особен избор, защото няма къде да зареждаш по пътя. Но това не означава, че в белите държави тези автомобили нямат бъдеще и дори настояще. Както отбелязах проблема не е технологията, както се опитваш да я изкараш, а просто мястото на което живеем и работим. Тоест си насочил омразата си в неправилна посока. Да не мислиш че само ти въртиш по 100 хиляди километра годишно?В белите държави въртят по повече и със сигурност спедиторските им фирми ще преминат на ток. Нашите няколко петилетки по-късно по разбираеми причини.
Коментиран от #48
20:13 16.02.2021
45 DrivingPleasure
До коментар #43 от "Хайде стига опашати лъжи":
Китай само тази година пусна към 40 ГВ въглищни ТЕЦ, около 200 чакат. Индия в момента инвестира в слънчеви централи, но това не е решение когато потреблението подгони нивата на развитите държави.Виж в Европа какво става - един студ и всички си пуснаха въглищните централ. натовари енергийната система с нуждите за транспорта и ела гледай шоу.
1/3 от енергията потребявана в европа идва от петрол, още около 1/3 идва от въглища, ядрената е 10% толкова е и от възобновяемите - тоест искаш да замениш минимум 2/3 от енергийните източници с нещо, което дори няма константно производство... мога да се обзаложа, че няма да стане
Коментиран от #46
20:21 16.02.2021
46 Ти май не разбираш от цифри
До коментар #45 от "DrivingPleasure":
Към момента дори изградените централи работят на 50% капацитет, тоест могат да поемат още толкова мощност при моментна необходимост. Тец-варна е с мощността на АЕЦ Козлодуй, и какво от това? Не замърсил с нито един тон въглероден диоксид, просто защото си стои за резерв. Наличието на централи не означава замърсяване. Замърсяват само когато работят, а ще работят все по-малко с увеличаване на мощностите на възобновяемите източници.Коментиран от #49
20:49 16.02.2021
47 О.Р.
До коментар #11 от "Ти голям умник ще излезеш":
По-добре за кого?21:21 16.02.2021
48 Дизела
До коментар #44 от "Съгласен съм":
Няма омраза,пич.Технологиите са проблема.Малък пробег с едно зареждане,на зарядните станции зареждането е бавно,цените на електромобилите са два пъти цената на автомобил с двг.Това е.Коментиран от #100
21:23 16.02.2021
49 О.Р.
До коментар #46 от "Ти май не разбираш от цифри":
Не смесвай мечтите с реалносттаКоментиран от #50
21:23 16.02.2021
50 Ти да видиш!
До коментар #49 от "О.Р.":
Кое от написаното не е вярно? Дай правилните цифри?21:45 16.02.2021
51 mhm
22:08 16.02.2021
52 Анонимен
До коментар #41 от "Четем ние, четем":
Май бъркаш инсталираната мощност с произвежданата . Докато за един ТЕЦ , АЕЦ или ВЕЦ двете са тъждествени то при вятърните не е така . Прост пример : инсталираш 1 Милион Мегавата вятърни мощности и се хвалиш как си решил енергийния проблем . Само че майката природа решава че тази седмица няма да има вятър и инсталираните ти милион мегавата произвеждат една голяма сочна кръгла нула . Та така и с цифрите за Тексас - никоя вятърна електроцентрала не работи цялото време на пълния си капацитет .Коментиран от #54
22:43 16.02.2021
53 бай Даньо
01:38 17.02.2021
54 Тоя пък!
До коментар #52 от "Анонимен":
Коя е тази централа която работи на 100% от капацитета си през цялата година? В България има инсталирани над 6 гигавата въглищни мощности е само два гигавата атомна централа, но за годината произвеждат едно и също количество енергия. Тоест въглищните централи работят с под 30%От друга страна, слънчевите и вятърни централи имат предимство, защото могат да продадат всичката произведена енергия, защото източникът им на енергия е безплатен, за разлика от въглищата. Тоест винаги могат да предложат по-ниска цена на борсата, за да избират тяхната енергия. Въглища се горят, когато няма друг избор, въпреки високата цена.
08:02 17.02.2021
55 Ввв
До коментар #28 от "гост":
Абе байче мислиш ли че производството на батерии не замарсяваКоментиран от #56
08:03 17.02.2021
56 Сега да
До коментар #55 от "Ввв":
Но я кажи с какво ще замърсява производството на батерии в бъдеще, когато се използват електрически машини и транспорт, а токът е 100% чист благодарение на батериите?Засега няма начин. Новите чисти източници първоначално ще трябва да се произвеждат със старите замърсяващи технологии, като стъпка по стъпка това ще се промени, но трябва да се почне от някъде.
08:52 17.02.2021
57 Кольо Тесларов
Коментиран от #58
09:13 17.02.2021
58 Тази опорка отдавна не върви
До коментар #57 от "Кольо Тесларов":
Ако с магическа пръчка, българите утре извадят 300 милиарда лева и вземат че се качат всичките на електромобили, годишното потребление на енергия за зареждане на всички автомобили в България ще е по-малко отколкото в момента е износа на ток. Даже не е нужно да спираме целия износ. Смятано е хиляди пъти.Да ти изпреваря въпроса, няма вариант в който да има три милиона бързи зарядни по 150 кг на които всички в една секунда да се включат електромобилите да се зареждат, за да трябват 20 атомни централи, които да се включат за половин час зареждане а след това да се изключат. Знаеш ли колко време трае включването на една атомна централа?
Коментиран от #59, #65
09:30 17.02.2021
59 Turbo
До коментар #58 от "Тази опорка отдавна не върви":
Афрото е разработил нов модел СЛЪНЧЕВО ЛУННИ фотоволтаични панели.Ще работят 25 часа в денонощието и ще произвеждат Гигавата ток.Панелите ще се монтират на тавана и капака на Теслата и ще я зареждат денонощно.Само индианците от маалата да не ги гепят.Коментиран от #60
09:47 17.02.2021
60 ДВГ
До коментар #59 от "Turbo":
Излишъка от ток може даже да го продава.Само дано се сети да паркира пред гаража на светло и да има дълъг кабел.Теслата ще му излезе без пари.Коментиран от #64
09:52 17.02.2021
61 Унуфри
Коментиран от #62
09:57 17.02.2021
62 Кой беше ти
До коментар #61 от "Унуфри":
За да гарантираш каквото и да било?11:03 17.02.2021
63 Русенец
11:23 17.02.2021
64 Русенец
До коментар #60 от "ДВГ":
Всички обичат да паркират на слънце. Какво по-хубаво от това, да ти се напече колата в жегата, през лятото?11:25 17.02.2021
65 Русенец
До коментар #58 от "Тази опорка отдавна не върви":
Ако всички българи утре минат на ток за каране, енергийните монополисти ще вфигнат цената в пъти.Коментиран от #66
11:26 17.02.2021
66 Това ще е идеалното основание
До коментар #65 от "Русенец":
Да разкараме монополистите от енергийната система и да я демонополизираме, като си направим сянка на паркингите, покривайки ги с фотоволтаици. Вече смятах, че за всеки 1000 лв инвестирани във фотоволтаична система, получаваш 7000км годишен пробег в продължение на 25 години. Тоест 175 000.Значи себестойността на 100 км ще е 57 стотинки. При положение, че към момента минимума е десетина лева, кой няма да е съгласен да плаща 5 лв на собственика на паркинга за да си зареди за 100 километра?
Дали и работодателя няма да покрие фирмения паркинг, за да ти прибира част от заплатата?
Коментиран от #67, #87
11:45 17.02.2021
67 Turbo
До коментар #66 от "Това ще е идеалното основание":
Комшията си направи незаконен навес в двора зад блока от винкел и ламарина.На следващият месец от служба незаконно строителство към общината го глобиха и го принудиха да събори навеса.Разрешение за строеж на общински двор няма да ти дадат.Само ако имаш къща със собствен двор това с безплатното зареждане може да се случи.Останалото са фантазиите на Тесьо.Коментиран от #70
12:05 17.02.2021
68 Ам Чи
Коментиран от #71
12:08 17.02.2021
69 Минувач
12:31 17.02.2021
70 Чукча писател а не читател
До коментар #67 от "Turbo":
Онова за собственика на паркинга прочете ли го? Ако не знаеш какво е собственик на паркинг, попитай мама и тати, или пък баба и дядо ако те те гледат, докато вашите са на работа!Коментиран от #72
12:54 17.02.2021
71 Пуши ти главата
До коментар #68 от "Ам Чи":
След 2025 година ще се затворят повечето въглищни централи в Европа, включително нашите. Не знам какво се ослушват, за да не ускоряват инсталацията на перки и солари. После ще се чудим защо сме станали вносители на ток и защо цената му е толкова висока.12:56 17.02.2021
72 Turbo
До коментар #70 от "Чукча писател а не читател":
Стига да намериш такъв паркинг и собственика да се съгласи да инвестира в соларен навес.Такива паркинги имаше преди 30 години.Плащаш месечен абонамент и си оставяш колата на охраняем паркинг.Този бизнес умря отдавна.Сега паркингите се строят под жилищния блок,а там слънце няма.Коментиран от #73
13:31 17.02.2021
73 Разбира се че няма такива паркинги
До коментар #72 от "Turbo":
Въобще даже няма паркинги! Някой да е видял паркинг в София? Това е отживелица от времето на соца. Сега колите летят и ги паркират по покривите. а като идеш на kaufland и Метро влизаш направо с автомобила. На работа също го паркираш точно до бюрото, да ти е подръка и да си слушаш радио.Опорките ви вече стават доста тъпи.
Големите вериги и сега предлагат безплатно зареждане на електромобили, като купуват скъпа енергия и я подаряват. Дали пък няма да инвестират в фотоволтаици и да печелят от това? Нали идеята е да вършиш нещо, докато ти се зарежда автомобила. Това е като магнит за привличане на клиени дори да не печелят от самото зареждане. Клиентите няма да бързат да излизат от магазина и ще пазаруват повече докато се разхождат между рафтовете.
Коментиран от #74, #88, #89
14:29 17.02.2021
74 Turbo
До коментар #73 от "Разбира се че няма такива паркинги":
Колко часа пазаруваш в Кауфланд или мола?Дали за това време ще успееш да си заредиш батерията?Безплатното зареждане докога ще е безплатно?Къде си паркираш колата пред блока?Там има ли къде да заредиш батерията?Коментиран от #90
15:12 17.02.2021
75 Да видим
Предполагам че ти пазаруваш в Кауфланд само за 3 минути и времето няма да ти стигне. Хайде стига тъпи опорки. И ти ли караш като него по 100 хиляди километра на година, за да не ти стига времето за зареждане докато пазаруваш в kaufland или в мола?
Колко километра минаваш годишно?
Коментиран от #78, #93
15:42 17.02.2021
76 гост
Коментиран от #79
16:02 17.02.2021
77 Ивайло
16:44 17.02.2021
78 Turbo
До коментар #75 от "Да видим":
Аз не пуша.Зареждам за 10 м. и тръгвам.Не карам колкото Дизела.Минавам около 30 000 км годишно.Пазарувам в Супермаркета веднъж в седмицата за 30 минути.Влизам със списък,плащам и изчезвам.За 30 м. колко ток ще заредиш?Или казваш да се помотая в мола 3-4 часа да си заредя колата.Коментиран от #82
18:09 17.02.2021
79 Turbo
До коментар #76 от "гост":
Да бе щото Теслите не висят в сервиза.Даже вече има групови дела срещу Тесла заради лошото качество и гаранционни ремонти.Постоянно има новини за дефекти на Тесла.Коментиран от #80
18:13 17.02.2021
80 Хлъзгав като риба
До коментар #79 от "Turbo":
Колко време стоиш в Кауфланд и колко километра минаваш годишно?Коментиран от #81, #91
18:32 17.02.2021
81 Turbo
До коментар #80 от "Хлъзгав като риба":
Отговорил съм в пост 78 не четеш ли чукча?18:51 17.02.2021
82 Ти да видиш!
До коментар #78 от "Turbo":
Хляб за една седмица напред ли взимаш? И зеленчуци! Браво!А на мен жена ми ми допълва списъка във Вайбър през половин час, като се сети нещо.
При този пробег по колко пъти на седмица зареждаш?
За половин час на супера, може да заредиш за 150км на безплатната зарядна 22kW.
Ако има 250kW като на Тесла, няма да е безплатно със сигурност и ще трябва да си платиш поне двойно-тройно в сравнение с 22kW, ако е платена и тя. Всеки сам си преценява дали времето или парите са му по-ценни. Поне ще имаш избор, за разлика от сега.
Коментиран от #83, #92
19:51 17.02.2021
83 Turbo
До коментар #82 от "Ти да видиш!":
Хляб,месо и зеленчуци купувам от магазина до блока всеки ден за да са пресни.Кауфланд ми е далече, за един хляб и зеленчуци да ходя до там.В Кауфланд ходя,когато ми трябват повече неща.На 22 Кв станция за 30 минути ще заредиш 11 Квч ,които ще ти стигнат за само 50 км. пробег пак послъгваш тесльо.Ако тебе 50 км те устройва мен не.
Коментиран от #84
20:21 17.02.2021
84 При такъв голям пробег
До коментар #83 от "Turbo":
Колко пъти зареждаш на седмица? Като ходиш само от работа вкъщи къде въртиш над 100 километра всеки ден?Коментиран от #85
20:57 17.02.2021
85 Turbo
До коментар #84 от "При такъв голям пробег":
Не ходя с колата до работа,а си върша работата с колата.Пътувам често из България.Не мога да се меря с Дизела по километри.На дълъг път електричка не ми върши работа.21:32 17.02.2021
86 НАЙ ЗДРАВИЯ БЪЛГАРИН СЛЪНЦЕЯД
03:51 18.02.2021
87 Гост
До коментар #66 от "Това ще е идеалното основание":
Твоите сметки пак са без кръчмар. Винаги така ги правиш. Ти няма да махнеш никой монополист. Те ще те поробят, както е сега. Досега махнал ли си някой от ЧЕЗ, от Топлофикация, от ВиК или от Лукойл? Никого не си махнал. Седиш наведен като роб и си плащаш. Така ще е и утре и догодина и след 50 години. Само надеждите ти са безплатни.09:17 18.02.2021
88 Гост
До коментар #73 от "Разбира се че няма такива паркинги":
Ти къде видя в София летящи коли? Много лоша стока си набарал, но с дросалки не ми се млякат небивалици.Коментиран от #94
09:19 18.02.2021
89 Гост
До коментар #73 от "Разбира се че няма такива паркинги":
И ако не мога да си спра колата пред блока и да я зареждам, къде ще я оставя вечер? Пред магазина на 2 км от дома ли? Това ли са ти опорките? Опри се на знаеш кое, че по-може да издържи.09:20 18.02.2021
90 Гост
До коментар #74 от "Turbo":
Оставяй го тоя бе. Не го ли виждаш какви ги говори? Като напушен е. Едно с едно нямат логика шантавите му идеи. Щял да паркира пред магазина на другия край на квартала и да се прибирал пеша. Сутринта щял да ходи 2 км до магазина да си прибере колата, че да отидел до работа. Или щял да си зареди батерията за 20 минути, докато пазарувал. Винаги щял да зарежда на бързи зарядни, а батерията му щяла да изтрае милион километра. И всичкото щяло да бъде безплатно. Всички го разбраха вече че лети в облаците. Ясно от какво.09:23 18.02.2021
91 Гост
До коментар #80 от "Хлъзгав като риба":
Ето па не четеш. Човека ти отговорил и дори и аз го прочетох, ама ти пак си знаеш твоето.09:25 18.02.2021
92 Гост
До коментар #82 от "Ти да видиш!":
Айдееее сега пък се изкара, че не излизаш от магазина. хахахахаха ей, много ги извърташ, ей. То, на тебе не ти трябва кола бе, моя. Ти от магазина не излизаш и няма къде да пътуваш с нея. Вместо да си купуваш Тесла, си купи една електрическа пазарска кошница. Ще ти е повече от полза. Айде създраве.09:27 18.02.2021
93 Дизела
До коментар #75 от "Да видим":
Не пуша цигари,пия само кафе,плащам с кредитна карта на бензиностанцията и потеглям.Ти не разбра ли,че идеите ти не са приложими за всички хора.Навес с фотоволтаици ще си построиш ,ако имаш къде.Кауфланд дали ще искат да направят соларен паркинг?Тези капиталисти как не са се сетили да направят такъв паркинг,да има къде да зарежда тесльо.Коментиран от #95
09:29 18.02.2021
94 Сарказъм пич
До коментар #88 от "Гост":
Иди да провериш в google какво е, да разбереш за какви летящи коли говоря!12:20 18.02.2021
95 Само стой та гледай!
До коментар #93 от "Дизела":
В момента в който могат да продават ток от фотоволтаичния навес на колите под него, няма да остане паркинг който да не е засенчен от фотоволтаици. Нали все разправяхте, че тока на бързите зарядни било 60 стотинки за киловатчас?Един киловат фотоволтаична централа струва 1000 лв и на година добивът е средна 1300 киловатчаса за година. Ако продават тока на 40 стотинки, познай за колко години ще си върнат инвестицията от централата?
И на 20 стотинки да продават, пак ще са на голяма печалба. Но в момента на кой да продават за да инвестират?
12:27 18.02.2021
96 Батерия
Коментиран от #97
13:35 18.02.2021
97 Книжарят
До коментар #96 от "Батерия":
... и кола от мукава - караш и фръляш..13:36 18.02.2021
98 един
До коментар #34 от "123":
Ти , като един колос на научната мисъл, на какво предлагаш да се движат колите? ВЕИ били неефективни при определени условия- браво , открил си Америка, на картата на Европа. Вие толкова години, не можахте ли да проумеете, че мисията на електромобилите е , не да се спрат всички вредни емисии, а максимално тези емисии да се изнесат извън големите градове, за да не се разболяват децата ни от астма , а ние от рак. Аз не знам , в центъра на някой град да има ел.централа, но в момента , в центровете на градовете е пълно с милиони димящи коли, които сеят смърт- буквално. Много си заблуден и сте много такива.18:31 18.02.2021
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Питанка
Коментиран от #102
08:08 19.02.2021
102 Как какво е станало?
До коментар #101 от "Питанка":
Ами нищо не става от тях! Или са прекалено скъпи или ненадеждни или двете заедно.08:12 19.02.2021