Зимните гуми на бъдещето ще трябва да се справят с много променливи метеорологични условия, тъй като е възможно пътищата да бъдат покрити с вода, киша, сняг или лед. Nokian Tyres създава най-добрите зимни гуми в света и безопасността остава приоритет номер едно в подхода на компанията за разработване на гуми.
Основна цел на Nokian Tyres е винаги да създават гуми, които са възможно най-безопасни. Гумите са единствената зона за контакт на автомобила с пътя, затова, ако те загубят сцепление много от другите системи за безопасност стават без значение.
За в бъдеще, шофьорите ще се сблъскват с още по-предизвикателни условия на движение. Зимите са по-меки, което означава, че е все по-често явление температурите през сезона да бъдат около нула градуса. Тъй като температурите се колебаят около нула и пътят се затопля, водата се размразява, а после замръзва наново, а сцеплението на гумата ще бъде много слабо. В тази ситуация зимните гуми на Nokian Tyres демонстрират силата си, те са най-безопасният избор за всякакви зимни условия.
Може да се очаква, че вариациите на времето ще се увеличат, а екстремните метеорологични явления ще стават все по-чести. Производителите на гуми не могат да се фокусират върху разработването на една характеристика; вместо това е нужно да предоставят сцепление по време на обилен снеговалеж, а също и по време на зимен дъжд.
„Стремим се да създаваме зимни гуми по начин, който е възможно най-гъвкав и да постигнем добър баланс между сцеплението на лед, сцепление на мокра повърхност, на сняг, свойствата за избягване на аквапланинг и поднасяне на киша.“, казва Оли Сеппала, ръководител на научноизследователската и развойна дейност в Nokian Tyres
Преди време Nokian Tyres представи концепция за гуми с прибиращи се шипове. Комбинацията от зимна гума с шипове с такава без шипове в едно, може да бъде много полезна: шиповете предоставят допълнително сцепление когато е нужно, докато износването на гумата по пътя през останалото време ще бъде минимално. В близко бъдеще обаче потребителите ще получат достъп до различен тип иновации.
„Сензорната технология ще стане нещо обичайно за гумите през следващите пет години. При зимните гуми ще наблюдаваме и развитие по отношение на избора на материали и геометрията на шиповете, както и за начина, по който гумата и шиповете биват свързани.“, коментира Ярмо Сунари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.
Баланс между безопасност и устойчивост
Различните условия на шофиране изискват различни материали, шарки на протектора, и други характеристики. Една гума обаче е едно цяло, съвкупност от различни елементи, и ако промените една характеристика, то това ще се отрази на други. Управлението на цялостното представяне е прецизна работа, особено при дизайна на зимни гуми.
„В сравнение с летните гуми, разработването на безопасна зимна гума е сериозно предизвикателство. Производителят на гуми трябва да се стреми към оптимално сцепление в различни метеорологични условия, докато взима предвид екологичния отпечатък на гумата, наред с други неща.“, казва Ярмо Сунари.
„Много от иновациите на гуми приличат на пъзел, който комбинира елементи по нов начин. Ключова част от иновацията е информираността за развитието в други области и това да се обмисля как може да се приложи в индустрията за производство на гуми.“ Казва Теппо Хуовила, вицепрезидент „Качество и устойчиво развитие“ на Nokian Tyres
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Абе Славчев
15:57 26.02.2021
2 много хубаво
16:01 26.02.2021
3 Педя чов лакхой
Коментиран от #4, #10
16:04 26.02.2021
4 &;73
До коментар #3 от "Педя чов лакхой":
Аз затова карам със всезонни. И то висок клас, сравнително МНОГО нов за България автомобил. Който иска даподдържа 2 комплекта гуми и джанти.Коментиран от #14
21:25 26.02.2021
5 перничанин
Коментиран от #6, #9
10:52 27.02.2021
6 Леле
До коментар #5 от "перничанин":
Явно никога не си карал с Nokian, а само с китайските за това така говориш. Колата просто се лепи за асфалта.Коментиран от #7
17:43 27.02.2021
7 Budinov
До коментар #6 от "Леле":
Карах с нокиан и никога няма да си купя подобна джапанка.Да точно са като джапанка и стига им правихте реклама.Тотални боклуци на ненормално високи цени.Колкото до нанканг,това са тайвански гуми и нямат нищо общо с чайна таун продакшън19:52 27.02.2021
8 Gost
11:48 28.02.2021
9 чичака
До коментар #5 от "перничанин":
виждам китйските всички модели знаиш!,да беше пробвал и нокиан13:30 28.02.2021
10 тъпанар
До коментар #3 от "Педя чов лакхой":
Зимните гуми не са само гуми за сняг. Идеята е да са по-стабилни при ниски температури. Затова идеята зимата да караш с летни не е от най-добрите. Те са замислени за топъл асфалт и компонентите в тях не са добре приложими когато е студено. Отделно сцеплението при мокро ( без сняг) и студено време при зимни гуми е по-добро.16:49 28.02.2021
11 Попвълчев
21:30 28.02.2021
12 Supergumi.BG
00:53 01.03.2021
13 Уса
Коментиран от #19
04:38 01.03.2021
14 джими
До коментар #4 от "&;73":
като беше миналата седмица зимата в София - 2 дни:) от Дружба до Младост 3 джипа видях буксуващи и закъсали ей такува като тебКоментиран от #15
08:57 01.03.2021
15 Брадвата
До коментар #14 от "джими":
Точно като него не бяха, имаше, ама бяха с летни гуми и чак закъсали по булевардите нямаше. А само в градинките, което в Младост се води "паркинг". Сега на 20 градуса как е със зимните? Гадно ли е?09:35 01.03.2021
16 Някой
11:21 01.03.2021
17 незнайко
11:42 01.03.2021
18 Не всички знаят
12:23 01.03.2021
19 Ицо
До коментар #13 от "Уса":
Може, ако живееш в Аризона или Тексас, може. Те там и джиповете им не са 4х4, а само със задно.15:16 01.03.2021