5 900 19

Как ще се променят зимните гуми

В бъдещето зимните гуми ще трябва да се справят с все по-променливи условия

Как ще се променят зимните гуми

Зимните гуми на бъдещето ще трябва да се справят с много променливи метеорологични условия, тъй като е възможно пътищата да бъдат покрити с вода, киша, сняг или лед. Nokian Tyres създава най-добрите зимни гуми в света и безопасността остава приоритет номер едно в подхода на компанията за разработване на гуми.

Основна цел на Nokian Tyres е винаги да създават гуми, които са възможно най-безопасни. Гумите са единствената зона за контакт на автомобила с пътя, затова, ако те загубят сцепление много от другите системи за безопасност стават без значение.

За в бъдеще, шофьорите ще се сблъскват с още по-предизвикателни условия на движение. Зимите са по-меки, което означава, че е все по-често явление температурите през сезона да бъдат около нула градуса. Тъй като температурите се колебаят около нула и пътят се затопля, водата се размразява, а после замръзва наново, а сцеплението на гумата ще бъде много слабо. В тази ситуация зимните гуми на Nokian Tyres демонстрират силата си, те са най-безопасният избор за всякакви зимни условия.

Може да се очаква, че вариациите на времето ще се увеличат, а екстремните метеорологични явления ще стават все по-чести. Производителите на гуми не могат да се фокусират върху разработването на една характеристика; вместо това е нужно да предоставят сцепление по време на обилен снеговалеж, а също и по време на зимен дъжд.

„Стремим се да създаваме зимни гуми по начин, който е възможно най-гъвкав и да постигнем добър баланс между сцеплението на лед, сцепление на мокра повърхност, на сняг, свойствата за избягване на аквапланинг и поднасяне на киша.“, казва Оли Сеппала, ръководител на научноизследователската и развойна дейност в Nokian Tyres

Преди време Nokian Tyres представи концепция за гуми с прибиращи се шипове. Комбинацията от зимна гума с шипове с такава без шипове в едно, може да бъде много полезна: шиповете предоставят допълнително сцепление когато е нужно, докато износването на гумата по пътя през останалото време ще бъде минимално. В близко бъдеще обаче потребителите ще получат достъп до различен тип иновации.

„Сензорната технология ще стане нещо обичайно за гумите през следващите пет години. При зимните гуми ще наблюдаваме и развитие по отношение на избора на материали и геометрията на шиповете, както и за начина, по който гумата и шиповете биват свързани.“, коментира Ярмо Сунари, мениджър „Стандарти, правила и одобрения“ в Nokian Tyres.

Баланс между безопасност и устойчивост

Различните условия на шофиране изискват различни материали, шарки на протектора, и други характеристики. Една гума обаче е едно цяло, съвкупност от различни елементи, и ако промените една характеристика, то това ще се отрази на други. Управлението на цялостното представяне е прецизна работа, особено при дизайна на зимни гуми.

„В сравнение с летните гуми, разработването на безопасна зимна гума е сериозно предизвикателство. Производителят на гуми трябва да се стреми към оптимално сцепление в различни метеорологични условия, докато взима предвид екологичния отпечатък на гумата, наред с други неща.“, казва Ярмо Сунари.

„Много от иновациите на гуми приличат на пъзел, който комбинира елементи по нов начин. Ключова част от иновацията е информираността за развитието в други области и това да се обмисля как може да се приложи в индустрията за производство на гуми.“ Казва Теппо Хуовила, вицепрезидент „Качество и устойчиво развитие“ на Nokian Tyres

Поставете оценка:
Оценка 1.3 от 12 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Абе Славчев

    52 0 Отговор
    Като копираш нещо плащат ли ти за реклама ? Значи една фирма работи по проблемите, другите спят. А и не се ли намери кой да ти каже, че у нас в БГ е ЗАБРАНЕНО да се шофира с гуми с шипове. Да ви се чуди човек ! Ние чакаме да прочетем нещо стойностно, Славчев "печати" на промоция !?
  • 2 много хубаво

    33 0 Отговор
    Но пишете, че е платена публикация.
  • 3 Педя чов лакхой

    24 3 Отговор
    Имам зимни гуми Nokian и летни също. Наистина са много добри за цената си, но пък чак да са най-добрите не е вярно. Освен това климата се промени и тая година зимата беше 10 дена. През останалото време спокойно можеше да се кара и с летни гуми.

    Коментиран от #4, #10

  • 4 &;73

    11 8 Отговор

    До коментар #3 от "Педя чов лакхой":

    Аз затова карам със всезонни. И то висок клас, сравнително МНОГО нов за България автомобил. Който иска даподдържа 2 комплекта гуми и джанти.

    Коментиран от #14

  • 5 перничанин

    15 5 Отговор
    Хааааахахахахахахаахахахахаха.Публикувано във факти.бг: Nokian Tyres създава най-добрите зимни гуми в света... хахахахахахахахахахаааааааа!!!!! Ще падна от смях. Най-добри от посредствените, малко по-добри от Нан канг, Цунг цванг и други деривати на Поднебесната.

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Леле

    6 5 Отговор

    До коментар #5 от "перничанин":

    Явно никога не си карал с Nokian, а само с китайските за това така говориш. Колата просто се лепи за асфалта.

    Коментиран от #7


  • 7 Budinov

    4 3 Отговор

    До коментар #6 от "Леле":

    Карах с нокиан и никога няма да си купя подобна джапанка.Да точно са като джапанка и стига им правихте реклама.Тотални боклуци на ненормално високи цени.Колкото до нанканг,това са тайвански гуми и нямат нищо общо с чайна таун продакшън
  • 8 Gost

    4 0 Отговор
    Нокиан са между добрите производители на зимни гуми но само зимни при летните са между най лошите не са за централна и Южна Европа след 20 х.са само едни нацепени галоши , може би на по север където лятото е по студено .
  • 9 чичака

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "перничанин":

    виждам китйските всички модели знаиш!,да беше пробвал и нокиан
  • 10 тъпанар

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Педя чов лакхой":

    Зимните гуми не са само гуми за сняг. Идеята е да са по-стабилни при ниски температури. Затова идеята зимата да караш с летни не е от най-добрите. Те са замислени за топъл асфалт и компонентите в тях не са добре приложими когато е студено. Отделно сцеплението при мокро ( без сняг) и студено време при зимни гуми е по-добро.
  • 11 Попвълчев

    1 1 Отговор
    Ако искате вярвайте, но и най-добрата зимна гума след няколко години си губи качествата. Така че ако не карате по десетки хиляди през зимата си купувайте евтини зимни(нови) и след максимум третия сезон го изхвърляйте!
  • 12 Supergumi.BG

    1 1 Отговор
    Nokian е един от най-добрите производители на зимни гуми. Зимните гуми трябва да се сменят на 3 години и да не се карат продължително при температура над 15 градуса.
  • 13 Уса

    0 4 Отговор
    Тук в сащ никой не кара със зимни гуми.Ползват се универсални,които вършат добра работа зиме и лете.Много пари ви карат да харчите в бедна България

    Коментиран от #19

  • 14 джими

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "&;73":

    като беше миналата седмица зимата в София - 2 дни:) от Дружба до Младост 3 джипа видях буксуващи и закъсали ей такува като теб

    Коментиран от #15

  • 15 Брадвата

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "джими":

    Точно като него не бяха, имаше, ама бяха с летни гуми и чак закъсали по булевардите нямаше. А само в градинките, което в Младост се води "паркинг". Сега на 20 градуса как е със зимните? Гадно ли е?
  • 16 Някой

    0 0 Отговор
    Две коли - едната, която почти не се кара е със зимни, а новата с летни. Тази зима се наложи да ползвам старата кола точно 5 дни, през останалото време беше сух асфалт.
  • 17 незнайко

    0 0 Отговор
    Като направят джантите на всички коли от определен клас за по широки гуми, тогава сцеплението ще се увеличи !!! Няма да има ПИСАЛКИ и готово !!!
  • 18 Не всички знаят

    2 1 Отговор
    Всеки стар шофьор ще ви каже, че всесезонни гуми няма!
  • 19 Ицо

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Уса":

    Може, ако живееш в Аризона или Тексас, може. Те там и джиповете им не са 4х4, а само със задно.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.