14 389 38

Повечето шофьори игнорират индикатора Check Engine

Собствениците на автомобили не отдават особено значение на индикатора за неизправност в двигателя

Повечето шофьори игнорират индикатора Check Engine
Снимка: Shutterstock

Индикаторът Check Engine може да предупреждава за проблеми с двигателя или други неизправности, но статистиката показва, че повечето шофьори просто го игнорират. Според портала Reviews, проучване, проведено сред 100 000 водачи на моторни превозни средства, показва, че повечето собственици на автомобили не отдават значение на светлинната индикация Check Engine.

Проучването включва шофьори, които редовно карат автомобилите си. 64 процента от тях са заявили, че отиват на автосервиз не по-рано от седмица, след като светне характерната икона на таблото, а 29.6 процента чакат от месец до цяла година преди да посетят сервиз. 25 процента от шофьорите заявяват, че не обръщат внимание на индикацията въобще.

И накрая, само 9.2% от анкетираните казват, че приемат сериозно лампата Check Engine само ако има сериозен и очевиден проблем в колата. По отношение на половите разлики 32 процента от мъжете и 18.4 процента от жените игнорират индикацията за грешка. Възрастта също е важен фактор: 43.4 процента от хората над 45 години отиват в автосервиз за диагностика и само 26.6 процента от шофьорите на възраст под 35 години правят това.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 23 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 борчо

    22 24 Отговор
    В САЩ, а и предполагам в другите нормални държави, ако ти свети тази лампа, не минаваш технически преглед.

    Коментиран от #6

  • 2 Този индикатор

    54 8 Отговор
    Не е само за проблем в двигателя. Индикира за редица други проблеми също. Да, и за двигателя, но не само. Така че, ако колата няма промяна в поведението си, не е задължително веднага да се посети сервиз!

    Коментиран от #11

  • 3 Гоуст

    64 7 Отговор
    Модерният 'западен' свят всячески се старае да опрости всичко и 'индикатори', 'кодове' и тн. Както е тръгнало, след 1-2 поколения всички ще са маймунки: светне ти чек енджина - марш в сервиза че е опасно. Ще вали сняг - червен код, страшно е. И популацията доволна, не и се налага да мисли, и вземащите решения доволни - не им се налага да манипулират сложно обществено мнение.
  • 4 У нас

    33 10 Отговор
    почти никой не взема на сериозно такива индикаций защото повечето водачи спазват принципа-"щом колата си върви,нема кво да я барам" или "от как сложих газ се си свети ама нема проблеми".

    Коментиран от #17

  • 5 нова чалга

    15 2 Отговор
    кичек инжин
  • 6 447

    49 5 Отговор

    До коментар #1 от "борчо":

    В това отношение САЩ не ги давай за пример, защото половината от автомобилите които карат там , няма да минат успешно преглед и в България.

  • 7 един от многото

    33 7 Отговор
    Сложи си газова уредба и като изгасне , ела и ми се обади!

    Коментиран от #20, #27, #37

  • 8 Ина

    30 0 Отговор
    Ами аз съм ходила по майстори заради тоя чек, ама все "рестартират системата" и всичко е ок. Технически преглед също минава. ( За Англия става въпрос).Забелязала съм кога точно прави тоя проблем и въпреки че съм обяснила подробно все ми " рестартират системата" и айде take it easy

    Коментиран от #9, #10, #16, #34

  • 9 Иво

    47 2 Отговор

    До коментар #8 от "Ина":

    Много често причината е от "качествените" горива.

    Коментиран от #18

  • 10 Иво

    14 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ина":

    У нас де...
  • 11 ддд

    29 1 Отговор

    До коментар #2 от "Този индикатор":

    и от марката на колата зависи при БМВ като светне косата на водача започва да побелява при другитъе просто отиват на сервиз
  • 12 Поредна глупост

    30 6 Отговор
    Купих си колата с със светнат чек. Карам я всеки ден 4 години и 160 000 км
  • 13 Разбирач

    53 11 Отговор
    Check engine свети когато се натрупват повече от 3 грешки. Грешките в 90% от случаите са свързани със сензори които не са сработили когато сте дали на контакт. Това не е покателно че не може да се движите, при изчистване на грешки в 90% не се появяват повече . Има една червена лампа с лейка тя е единствената и най важна .

    Коментиран от #15, #24

  • 14 Гост

    2 2 Отговор
    Това го правят дзендърите фенове на електромобили. Те си мислят, че щом колата им има стартет, значи е на ток и е почти Тесла.
  • 15 Гост

    21 2 Отговор

    До коментар #13 от "Разбирач":

    Чека свети и при една грешка. Откачи си буксата на дебитомера и ще видиш. Има грешки при които не свети. Различно е за различните коли.
  • 16 Гост

    15 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ина":

    Твоите майстори само замитат симптомите под килима. Не ти отстраняват причината. Явно толкова си могат хората.
  • 17 В България

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "У нас":

    Точно така и аз правя вече 160000 км, без реален проблем
  • 18 Стела

    13 3 Отговор

    До коментар #9 от "Иво":

    Да, така е. Светна ми чека след зареждане от Еко. Изчаках да го изразходва, заредих на друг бенз и изгасна лампата. Случи ми се и от ОМВ Търговище. Освен, че светна чека, колата запали от 10 път... Вече зареждам само от петрол и шел

    Коментиран от #23

  • 19 ела

    29 5 Отговор
    За другите коли не знам на VW Passat V-6 светеше CHANGE ENGİNE и още светнаха 4 крушки. Повредите бяха; 1) Дебитора на въздуха. Смених пак светнаха. 2) Температурният датчик на катализатора. Смених Пак същото.3) Нагревателяt nа дюзите 3 цилиндър .Смених пак светнаха. 4) Стоп машинката. Не светнаха повече. За една стоп машинка колко пари, време и нерви защото на Ханса Software е много слаб не може да сканира и точно да определи кой сензор е дефектен. Немска кола ли -Никога вече.

    Коментиран от #29

  • 20 Гошо

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "един от многото":

    Преди 25г си сложих на москвето и 5 години нищо не светна, после преместих газовата на една четворка и нея я карах 7-8г без да ми светят разни чекове, български изпарител сменях мембрани щото палех на газ и чистене на филтъра на клапана.

    Коментиран от #21

  • 21 А ма то

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гошо":

    и 4-ката си е "москве" само,че немско...
  • 22 Каращ VW Bora

    2 2 Отговор
    Предишният собственик на моя Фолксваген Бора е решил вероятно, че не е хубаво да свети на таблото Check Engine лампата и е направил нещо, за да не свети дори при завъртане на ключа на "контакт". Имам нелош уред за диагностика на автомобили от VAG групата и всяка седмица по повече от един път правя диагностика на Бора - та!
  • 23 Българин

    16 4 Отговор

    До коментар #18 от "Стела":

    Точно така горивата в България са рядък кенеф и за нищо не стават само развалят автомобилите най вече задръстват горивни филтри особенно дизелови мой приятел зареждаше само от ОМV чисто нова кола и след 7месеца неможеше да запали ходи при майстори сервизи само пари на вятъра и накрая решихме да му разрежем горивния филтър с ъглошлайф и воаля целия задръстен с парафинени топчета и гняст сложихме нов и запали на четвърт много ни е хубав дизела това от чуждия дерт сега малко и от мен зареждам си аз от бензиностанцията точно срещу рафинерията на OMV в Австрия за да си направя сметка имали разлика от българската омv в бг колата си фърка та пушек се вдига тягата е на ниво преминавам границата и влизам в софия пълня от омv и след 50км като засмука от българската гняст и все едно карам на газ направо си умря неможе да качи баира умалява от раз спирам на друга омv в бг и питам добри ли са им горивата и ония ми вика оооо най добрите идват цистерните пломбирани от австрия и няма 6-5 само че му обяснявам за моя експеримент и този същия ми се хили неможе да се спре и вика така е брат в бг е така.Така че примера с ама били пломбирани цистерните е все едно дефлорирана девица да отиде да и зашият химена и да кажеш ама девица е на 100 про да де ама не та и с пломбите на цистерните е така в бг всичко е така без изключение.

    Коментиран от #30

  • 24 ссссс

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Разбирач":

    Това въобще не е вярно.
  • 25 Борко Отворко

    7 4 Отговор
    Таквиз ги търся с светнала ламбичка да им взема паричките зя диагностика. .
  • 26 Абв

    4 0 Отговор
    И като светне и посетиш сервиз ще осанеш без гащи
  • 27 Йордан

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "един от многото":

    Аз съм с газова уредба и постоянно ми свети и губи обороти не знам от какво може да е това

    Коментиран от #28

  • 28 джими

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Йордан":

    и моя свети ...особено зимата - или бедна или богата смес са грешките, няма проблем с вървенето. Взех си едно ODB и като почне да ми вади очите лампата - връзка през телефона, цък и грешките изчистени ламБата не свети. Дано не даде някакво отражение върхи двигателя само, въпреки, че според газаджията било нормално. Нищо, че вече 15 години карам коли на газ и не съм имал подобни грижи до сега.
  • 29 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "ела":

    При Фв, чека е пословичен че е стоп машинка. А ти смени майстори, щом си сменил толкова много неща. Има си диагностика. Чека никога не ми е светвал. Имам около 600-700к км. Може би късмет
  • 30 Анонимен

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Българин":

    Мухаха, чисто нова кола и при бай Гошо с флекса. Нещо гаранции, сервиз. Фантасмагории. Карам дизели от 17г, сменям горивен на 30к и всичко си е ок. Ааа забравих, не се дзифтаря да сипвам от евтината нафта от тубата

  • 31 Епа язе

    2 1 Отговор
    Подминавам всяка лампа на таблото, щото карам кат файтонджия и не ми пука, а и па нямам пари за поддръжка на колата, ама карам кола - А ДЕ .
  • 32 падаш ставаш

    3 0 Отговор
    Просто си сложи OBD -то и си прочети грешките. Ако не се справиш сам решавай , да караш или на сервиз.
  • 33 шофер

    3 1 Отговор
    Всичко си има причина. То без нея тая индикация не свети. А щом свети значи има проблем. В сервизите в БГ всички са тарикати - искат 25 левчета да ти изтрият грешката. Да де ама не ти казват причината - трият и готово. После пак светва и айде пак. То и аз мога да си я изтрия с джаджат ама като ми трябва диагноза?! Затова отиваш в официалния сервиз ако светне пак след изтриване, плащаш си 100-ца и имаш диагноза. Кофти ама поне знаеш от къде е проблема.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 шофер на каруца

    1 0 Отговор
    Аз кат ми свети някоя ламба по таблото, отварям, махам ламбата и повече ни ми свети. Има ламба има проблем, няма ламба няма проблем.
  • 36 Винкело

    0 0 Отговор
    Значи, преди голфарата имах едно рено 19 от 1989 г. И като му светна туй нещо, карах така две години. Накрая го закарах на мастер, оправи го. Когато баялдиса рендето след още две години, се разбра, че мастера му извадил кабелчетата на лампата.
  • 37 садасд

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "един от многото":

    Смени си газаджията. "чека" свети основно заради некадърно настроена газова.
  • 38 некойси

    0 0 Отговор
    Е като в крайна сметка спре няма как да го игнорират :) И като спре обикновенно е на пари, и има такава зависимост, че колкото по-дълго е карано със светната лампа, толкова повече са парите :)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.