2 490 29

Ioniq 5 няма да използва опасните батерии на Kona

LG няма да снабдява Hyundai с батерии

Ioniq 5 няма да използва опасните батерии на Kona
Снимки: Ioniq

Първият модел на отделилата се като самостоятелна марка от Hyundai – Ioniq бе представен през изминалата седмица, а само ден след това, корейската марка обяви сервизна акция за електрическата Kona. Както вече ви информирахме, става въпрос за подмяна на батериите, поради риск от пожар.

Корейските медии побързаха да разберат кои ще са доставчиците на батериите за новия Ioniq и според данните LG не е един от тях. Според изданието The Elec, Ioniq ще разчита на доставки от компаниите SK Innovations и CATL, като те ще служат за всички автомобили използващи E-GMP платформата.

Ioniq 5 е първият автомобил който ще използва новата платформа, а за батериите вграждани в него ще се грижат от SK Innovations. Малкият кросоувър ще се предлага с акумулаторен блок с капацитет от 72 кВч и с по-малък, който предлага 58 кВч.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    7 11 Отговор
    Не, мерси. Аз предпочитам Дачия електрик скоро ще излезне.
  • 2 гост

    9 6 Отговор
    Aвтoмoбилитe c ĸoнвeнциoнaлeн двигaтeл c вътpeшнo гopeнe зaмъpcявaт cтoтици пъти пoвeчe cпpямo eлeĸтpичecĸитe им eĸвивaлeнти, пoĸaзвa пopeднo изcлeдвaнe, цитиpaнo oт Тhе Guаrdіаn. To paзглeждa изгyбeнитe бeзвъзвpaтнo cypoвини, изпoлзвaни зa пpoизвoдcтвoтo и yпoтpeбaтa нa пpeвoзнитe cpeдcтвa. Πpeз жизнeния циĸъл нa eдин eлeĸтpoмoбил ce гyбят oĸoлo 30 ĸг. cypoвини, a ocтaнaлитe мoгaт дa бъдaт peциĸлиpaни, cпopeд aнaлиз нa бeлгийcĸaтa Тrаnѕроrt & Еnvіrоnmеnt. B cъщoтo вpeмe eдин ĸoнвeнциoнaлeн aвтoмoбил изpaзxoдвa cpeднo 17 000 литpa пeтpoл. Т&Е пocoчвa, чe пpexoдът ĸъм eлeĸтpoмoбили щe изиcĸвa пo-гoлям дoбив нa минepaли ĸaтo литий, ĸoлaлт и ниĸeл. Ho гpyпaтa пoдчepтaвa, чe чecтo имa двoeн cтaндapт пpи изчиcлeниe нa вpeдитe oт eлeĸтpoмoбилитe и тpaдициoннитe aвтoмoбили, ĸaтo в cмeтĸaтa нe ce взимa пpeдвид дoбивa нa пeтpoл — мaĸap чe ce чecтo ce гoвopи ĸaĸ oпpeдeлeн дял oт eлeĸтpoцeнтpaлитe вce oщe изпoлзвaт въглищa.

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Peзyлтaтът oт изcлeдвaнeтo пoĸaзвa, чe eлeĸтpoмoбилитe ca пo-блaгoпpиятни зa пpиpoдaтa зapaди пo-мaлĸaтa нyждa oт cypoви мaтepиaли, пo-виcoĸaтa eнepгийнa eфeĸтивнocт нa eлeĸтpoмoтopитe cпpямo ДBГ, ĸaĸтo и зapaди нaмaлявaнeтo нa вpeднитe eмиcии и пpaxoвитe чacтици в гpaдoвeтe. Meждyвpeмeннo aнaлизaтopи и eĸcпepти oчaĸвaт paзвитиeтo в тexнoлoгиитe дa нaмaли нyждaтa oт литий, ниĸeл и ĸoбaлт, ĸaĸтo и дa пoнижи цeнитe. Oбщитe изчиcлeния нa Т&Е пoĸaзвaт, чe eлeĸтpoмoбилитe щe изпoлзвaт c 58% пo-мaлĸo eнepгия oт eдин aвтoмoбил нa бeнзин и щe пpeз цeлия cи жизнeн циĸъл щe ca oтгoвopни зa 64% пo-мaлĸo въглepoдeн диoĸcид. ПОВЕЧЕ ДА НЕ СЪМ ПРОЧЕЛ петролопитеци да се лигавят за "вредните" електромобили !!!! 17 000 литра или 17 тона петрол средно !!! Даже са доста малко , щото това са 340 000 км с 5 на 100 , а реалния среден разход е доста над 5 !!!

    Коментиран от #4, #5, #8

  • 4 Глупости...

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    17 000л бензин със сигурност не се правят от 17 тона петрол 😉

    Коментиран от #10

  • 5 qwerty

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    искаш да кажеш, че 15-20/100 градско е проблем??? е сега ама с електричката не мож седя цял ден при -15С с пуснато парно не едно място. това в рамките на шегата. при разход около 9-10/100 за своя живот от около 500К км един аФтомобил ще избумка 50к литра гориво за 10 години в някоя бяла страна. при нас в бг с малко водачите с над 15к км на година, т.е тук разхода за тези години ще е в пъти по-малък и оттам и вредните емисии

    Коментиран от #6

  • 6 Добре че е майтапа, да си кажем истината

    6 5 Отговор

    До коментар #5 от "qwerty":

    Само си мислиш, че е шега. Ето ти един тест в който батерията за 24 часа падна с 50%. Тоест с напълно заредена батерия може да изкара две денонощия. Твоя автомобил може ли да изкара две денонощия с работещ двигател, за да ти работи парното? Обърни внимание, че клипът е сниман преди година със стария модел Тесла, който използва най-обикновен нагревател за отопление. Всички нови модели вече използват термопомпа и батерията издържа поне три денонощия. В края на клипа смятат че kia e-niro ще изкара три денонощия спрямо консумацията която са измерили. Електромобилът има и друго предимство. Ако си закъсал в преспа или просто натрупа сняг около автомобила, което обикновено е причината да бъдат блокирани пътищата, може да се задушиш от работещия двигател, защото той отделя въглероден оксид който е смъртоносен газ. В Тексас имаше случай на задушени хора, които с всичкия си акъл бяха запалили автомобилите си в гаражите за да стоят в автомобила на топло. Познай дали автомобилите са били електрически?

    Коментиран от #7


  • 7 Антиелектрика

    3 5 Отговор

    До коментар #6 от "Добре че е майтапа, да си кажем истината":

    Да, моя аФтомобил може да изкара 2 денонощия работа на място с работещо парно. Ето ти и сметката: резервоар 73л., разход на място на празен ход 0.8л./ч, тези 73 л. стигат за 91 ч = 3.8 дни.

    Коментиран от #9, #11

  • 8 321

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Нещо за производството и рециклирането на батерии има ли в това изследване. А за тока от въглищни централи, които след 10 години трябва да станат на газ - пак естествен продукт? Най смешения вестник със най-поръчковите статии. На 10 сериозни изследвания по темата се появяват 1-2 платени от който има интерес и разни недочели в училище приемат информацията като чиста монета, напълно бекритично. Новите автомобили от поне 10 години са рециклируеми на почти 100 %. Всички европейски стандарти след 2010-та изискват автомобилите да се рециклират минимум над 95%, а в държави които повече технологии за преработка този процент стига до 100%. Дори пластмасите и стъклата след 2005-та са напълно рециклируеми. Тоест при автомобил от 1200 кг., в изостанала в технологично отношение държава като България, не могат да се рециклират най-много 60 кг. В западна Европа този процент е равен на около 12 кг. Пич, чети повече книги..
  • 9 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Е как , забрави за тубите , с доливане може и десет пъти по 3 дни да изкара , хахахахаха !! Толкова сте задръстени , че даже не вдявате как ви поднасят хората !! Та каква е викаш сметката , 73 литра по 2 лева , 143 лева за кефа да се "топлиш" 3 дена в пушилника , хахахах !! За другите "ползи" от работа на място няма да споменаваме , хахах !!

    Коментиран от #15

  • 10 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Глупости...":

    Мнооого си прав , всъщност се произвеждат от почти ТРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ петрол , щото само битума , дето остава от тон петрол е почти половината !! Ама рекох да не докарвам съвсем инфаркти на петролопитеците !
  • 11 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Само да ти напомня , че сте зле със сметките , батерията на Тесла е в най-лошия случай 100 квт , от контакта на нощна 11 лева !!!! Срещу 146 , хахахаххах !! Това е "ефективното кпд" на любимия ти пушилник !!!
  • 12 Гост

    4 3 Отговор
    Пич не ти ли омръзна едно и също, първо трябва си много ограничен да вярваш още на клипчета в YouTube за каквото и да е и да вярваш на всяка една статийка. Ама като говориш за домашно зареждане и си много в час с числата я кажи точно и ясно какъв процент от световното население може да си зарежда колата вкъщи и да си позволи ел автомобил към момента.

    Коментиран от #13, #17

  • 13 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    А ти няма ли да вденеш най-после , че "процента" дето може да си позволи смрадлива дрига за 1000-2000 лева не трябва въобще да МИСЛИ дори да си я позволява и това все още е възможно в България само заради желанието на управляващите да ги оставят на мира да си гледат далаверите ! И най-важното , след само 4-5 годинки като секне потока от дриги от западна Европа , щото в момента на спиране на производството араби , руснаци и т.н. ще изсмучат всичко втора ръка оттам за броени месеци , та тогава какво ще си "позволяват" тия проценти ???

    Коментиран от #14

  • 14 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ти неграмотен ли си? Написах световно население, какво ми говориш за България и какви 1000-2000 лв. колко е една Тесла ти познаваш ли изобщо числата. Та ще отговориш ли точно и ясно какъв процент могат към момента да си зареждат колите у дома

    Коментиран от #16, #29

  • 15 Зарежи горивото

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Виж колко струва DPF. 24 часа работа на празен ход на ниски обороти при студен DPF е сигурна рецепта за задръстването му. Той се задръства дори при мудно каране с ниски обороти в градски условия, ако не го "продухваш" от време на време на високи обороти, за да се нагорещи.

    Коментиран от #18

  • 16 Достатъчен

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Достатъчен процент могат да зареждат електромобилите си вкъщи. Засега ги спират единствено високите първоначални цени и страхът от непознатото, но и това е въпрос на време. Все по-трудно ще ги лъжете как на третата година трябва да сменят батерия, а цените по един или друг начин ще станат по-ниски от тези на бензинов автомобил и разумът ще надделее за първа покупка на електромобил. После връщане назад няма. Според проучване, над 93% от собствениците на електромобили никога не биха се върнали към ДВГ. А като говорим за България, тук караме поне 10 годишни автомобили и на практика не коментираме какъв автомобил ще един да си купим от магазина, а коментираме какъв ще е изборът на автомобили втора ръка след десетина години. Тоест какво се купува в момента там, откъдето чакаме новия внос.

    Коментиран от #20

  • 17 Кой е ограничения

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Аз вярвам на клипове, в които показват цифри от измервания и правят сметки. Ако цифрите и сметките в този клип не са вярни, ще има още поне 10 клипа които да ги разобличат. Хайде дай клипове на това в което ти вярваш? Май единствените ви доказателства, са само във въображението ви и никакви факти в реалността.

    Коментиран от #19

  • 18 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Зарежи горивото":

    Аз затова казах , че другите "ползи" няма да ги гледам , щото тоя със сигурност е от тия , дето такива "екстри" ги махат веднага , ама не си вкарва ауспуха да си го диша , а държи другите да му дишат "топленето" !!!
  • 19 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Кой е ограничения":

    Скрий се с тия рекламни клипчета и инфо от рекламни брошури, че си страшно неадекватен.

    Коментиран от #21

  • 20 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Достатъчен":

    Много точен отговор с цифри евала. Достатъчно за какво и според кой... добре тези които могат ще минат всички на ел автомобили, а останалите много по голям процент какво правят според теб.

    Коментиран от #22

  • 21 Нали те помолих

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Дай реалните факти и разход за отопление. Акулите от Уолстрийт, които залагат на късо срещу Тесла плащат огромни суми за черен пиар срещу Tesla. Опитай се да намериш нещо по въпроса? Например как след един час топлене батерията пада, както твърдиш. или от теб абсурдното твърдение че като си пуснеш радиото ще бутнеш батерията? Нали си сигурен? Доказателствата трябва да са там някъде. След като можеш да намериш в интернет доказателства че земята е плоска, надали ще се затрудниш да намериш толкова елементарни факти за падането на батериите на електромобилите. Или рептилите и илюминатите трият такива доказателства, за да пазят реномето на Илон Мъск и да наложат електромобилите със сила? Или пък мармотите са ги увили в станиол и не можеш да ги видиш?

  • 22 Няма да разбереш от две думи

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Не ти достига капацитет. Всичко е причини и следствия, но ти не можеш да направиш причинноследствена връзка. Например, че онзи дето направи 1,2 милиона километра със своята Тесла, минава на ден средно по 600 км и въпреки, че зарежда вкъщи всяка нощ, все пак му се налага да зарежда и на зарядни станции. Колкото повече стават електромобилите, толкова повече ще стават и зарядните станции, а когато станат достатъчно и на гъсто, все повече шофьори които няма как да зареждат в къщи, ще могат да си купят електромобили, което още повече ще повиши броя на зарядните станции, докато станат буквално на всеки паркинг и ще е много по-бързо и удобно да заредиш електромобил отколкото да ходиш специално на бензиностанция. Един ден ще обясняваме на внуците какво е било това бензиностанция, както сега обясняваме на децата какво е било обществена баня, млекарски магазин, уличен телефон и телефонна кабинка, както и телефонистка (онези с жаковете) и телефонна централа.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "Няма да разбереш от две думи":

    Един ден и то в живота на тукашните антита изобщо няма да има нужда от стационарни зарядни , щото при 50% кпд на соларите , което се очаква до 10 години максимум само площта на автомобила за 6-7 часа ще произвежда 40-50 квт ток , достатъчен за 400-450 км пробег , без една стотинка при това , а ток ще можеш да си поръчаш по интернет от телефона си и да го получиш на връх Бузлуджа примерно с една "чиния" колкото са сателитна телевизия от спътник -солар чрез микровълново насочено излъчване даже през нощта !

    Коментиран от #25

  • 24 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Няма да разбереш от две думи":

    Ето сам се опровергаваш, защото въпросът ми беше заради сравнението ти горе на разни суми. Ама ако колите станат милиони и зарядните станции хиляди и не можеш да зареждаш у вас цената става друга нали, защото едно можеш да бъдеш сигурен цената на тези станции няма да е 11ст. на киловат, а много повече и всеки, които няма избор ще е длъжен да си плаща, както всъщност е и сега.

    Коментиран от #26

  • 25 Малко прекаляваш

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    С това безжично предаване на енергия. Най-близкото до това за което говориш в близко бъдеще ще е безжичното зареждане с вградени под паркоместата подложки.

    Коментиран от #27

  • 26 Или пък да му плащат

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Не забравяй за двупосочните зарядни станции, които ще позволяват използването на батерията на електромобилите за мрежови услуги срещу заплащане. Не забравяй че когато пече слънце тока ще е почти без пари, но като се скрие, може да скочи и до лев за киловатчас, както в Тексас скочи на 18 лв за киловатчас. Това ще е много силно изразено в началото когато няма електромобили да балансират системата, затворят въглищните централи в България, няма време да се построят газови централи, а междусистемните връзки с други държави достигнат капацитета си. Тогава ще има до 4 пъти разлика в цената на тока в различните часове на денонощието при това всеки ден, а иначе разликата може да стигне и до 100 пъти.
  • 27 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Малко прекаляваш":

    Ами не знам дали прекалявам , ама хората вече тестват работещи прототипи , верно засега с малка мощност , но мощността там е въпрос само на площ , при положение , че в орбита за квт мощност е нужен само 1 квадрат панел , срещу 4-5 на земната повърхност ! И говорят дори за зареждане на електроника и електрически велосипеди , представи си каква прецизност на насочването на лъча постигат !! И то след само еднократно излъчен насочващ сигнал ! И това при сегашните панели със 17 % кпд , а растенията достигат 65-70% при фотосинтезата , няма как скоро да не стигнат 45-50% за панелите !
  • 28 Всички Кони

    1 0 Отговор
    с опасни батерии ще се продават нов внос на промоция в Дупница и Горубляне
  • 29 Каракольо

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Ти у дома ли си зареждаш голфо? Има станции за зареждане на колите ,ако нямаш къща ,гараж и тнт отиваш на станция и зареждаш. Щеш не щеш животът върви напред към прогрес и ти няма да можеш да го спреш с твоите бакалски сметки да си караш пасатор форевър на олио.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.