Last news in Fakti

8 Март, 2021 15:45 29 034 66

Време е да "преобувате" колата: 8 правила, които всеки трябва да знае при смяната на гуми

  • летни гуми-
  • смяна на гуми-
  • съвети

Тези указания ще ви помогнат да се погрижите за смяна на гумите навреме, да изберете правилните гуми и да извършите монтажа без грешки и ненужни разходи

Време е да "преобувате" колата: 8 правила, които всеки трябва да знае при смяната на гуми - 1
Снимки: Shutterstock

Идва времето, в което зимните гуми ще трябва да бъдат заменени с т.нар. летни. Ето няколко съвета, относно автомобилните гуми, които е добре да знаете.

Правило номер 1. Средната дневна температура трябва да бъде над 7 градуса

Препоръчва се сезонна смяна на гума, когато температурата на въздуха надвиши 7 градуса по Целзий. Под тази температура лятната гума губи своите еластичност и свойства на сцепление дори на сух асфалт и започва по-голямо износване на по-меките зимни гуми. Метеоролозите обикновено съветват да се изчака стабилно топло време, но тази година снегът почти напълно ще се е стопил до средата на март, пътищата са сухи и не се очакват нощни слани, които могат да доведат до заледяване.

Правило номер 2. Не оставяйте протектор под 1.6 мм

В България има списък с неизправности и условия, при които експлоатацията на превозните средства е забранена. Този документ налага и ограничения върху минимално допустимата дълбочина на протектора на летните гуми за леки автомобили на ниво от 1.6 мм. За неспазване на това изискване от КАТ може да ви бъде наложена глоба, но тя е възможна само с използване на необходимите технически средства. Самите производители на гуми препоръчват смяна на летни гуми да става, когато дълбочината на протектора е намалее до 3 мм.

Време е да "преобувате" колата: 8 правила, които всеки трябва да знае при смяната на гуми

Правило номер 3. Поставете гумите със същия размер, като заводските

Размерите на гумите трябва да се избират според препоръките на производителя на автомобила. Гуми и джанти с различни размери могат да повлияят неблагоприятно на управлението и комфорта, да изкривят показанията на скоростомера или да опират в елементите от каросерията или окачването. Летните гуми могат да имат симетрични, асиметрични и насочени шарки на протектора. Последните два, като правило, имат изразени канали, които по-добре отвеждат водата от контактния участък и се държат по-надеждно на мокри повърхности. Тези гуми са малко по-скъпи и изискват правилно монтиране.

Правило номер 4. Предупредете гумаджията за наличието на сензори за налягане

На страничната стена на гумите с посока на шарката на протектора има стрелкови индикатор за посоката на въртене, а от външната страна на асиметричните гуми има надпис ОТВЪН, който винаги трябва да е от външната страна. Грешките при монтажа ще доведат до рязко влошаване на работата на гумата.

Майсторът трябва да бъде предупреден и за наличието колела със сензори за налягане. В случай на неправилно демонтиране на гумите, скъпите сензори могат да бъдат повредени.

Преди да балансира колелата, гумаджията трябва да почисти джантите от мръсотия възможно най-ефективно, монтираните гуми също трябва да са чисти. Въпреки това балансирането на колелата се препоръчва не само при подмяна на гуми, но и когато колелата и джантите се сменят като комплект - възможно е тежестите, инсталирани преди година, да се повредени или да липсват.

Време е да "преобувате" колата: 8 правила, които всеки трябва да знае при смяната на гуми

Правило номер 5: Помпайте гумите според препоръките на производителя

Препоръките за налягане в гумите са определени от производителя на автомобила и нормите за различните размери на колелата на една и съща кола могат да се различават. Освен това препоръчителното налягане зависи от натоварването на автомобила: колкото повече пътници и товари има в кабината, толкова повече гумите трябва да бъдат напомпани. Табелката с препоръки на производителя обикновено се намира на B колонката, в края на вратата на водача или от вътрешната страна на капачката на резервоара за гориво.

Неправилното налягане в гумите влияе върху управляемостта и спирачните свойства на автомобила и също води до преждевременно износване на гумите. Ускореното износване на централната част на протектора показва прекомерно налягане, докато такова по страничните стени показва недостатъчно налягане. Ако автомобилът не е оборудван със сензори за налягане в гумите, препоръчително е да го проверявате поне два пъти месечно и винаги на студени гуми.

Правило номер 6. Проучете маркировката на гумите

Типовото обозначение 195/65 R16 82T например, съдържа информация за размера на гумата, т.е. диаметъра, широчината и височината на протектора. В този случай 195 е широчината на протектора в милиметри, 65 е съотношението между височината на профила и ширината в проценти (височината на гумата е 65% от 195 мм, т.е. 127 мм). R е видът на гумата (радиална), 16 е диаметърът на джантата в инчове. Цифрата и буквата в края кодират индексите на максималното натоварване и максимално допустимата скорост, в този случай 475 кг на колело и 190 км/ч.

Гумите, предназначени за превозни средства с повишена проходимост, често са етикетирани с буквите SUV - те имат по-твърда конструкция. Друг важен параметър е индексът на натоварване, който за превозни средства с висока проходимост трябва да бъде най-малко 100 (т.е. 800 кг на колело).

Маркировката също така ви позволява да разберете датата на производство на гумата, кодирана от набор от четири цифри след символа DOT (например DOT 3518). Първите две цифри показват седмицата в годината, а вторите - годината на производство. В случая става дума за 35 седмица на 2018 година. И накрая, гумите RunFlat са специално маркирани: SSR за Continental, RunOnFlat за Dunlop, RFT за Bridgestone, ZP за Michelin.

Време е да "преобувате" колата: 8 правила, които всеки трябва да знае при смяната на гуми

Правило номер 7. Запишете се предварително за сервиз за смяна на гуми

Пикът на опашките в гумаджийниците се случва през уикендите след рязко затопляне на времето. Чакането не може да бъде избегнато напълно, но много работилници са готови да работят по уговорка със записан час, а това си струва да се обмисли предварително. Можете също да използвате услугите на мобилни работилници, които идват лично до клиента, но са по-скъпи. Големите работилници с магазини обслужват с предимство онези, които са закупили гуми на място или са потребители на така наречения „хотел за гуми“.

Правило номер 8. Съхранявайте гумите изправени

Гумите без джанти не трябва да се окачват или подреждат една върху друга - по-добре е да ги поставите вертикално на стелаж, като променяте позицията им ежемесечно. Гумите с джанти, от друга страна, могат да се съхраняват хоризонтално или окачени на джантата. Преди да съхранявате гуми и джанти, се препоръчва да ги измиете и да маркирате с тебешир мястото, където е стояла гумата. Можете да оставите гумите и колелата си за сезонно складиране, където ще бъдат спазени всички правила - тоест в препоръчан "хотел за гуми".

Време е да "преобувате" колата: 8 правила, които всеки трябва да знае при смяната на гуми


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 46 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    80 14 Отговор
    Добри съвети, поздравления. За някои те са добре известни, но за поколението Z това е тъмна индия. Така, че е добре да четат такива статииатза да имат поне малко автомобилна култура.

    Коментиран от #3, #14

  • 2 Jack Bauer

    25 8 Отговор
    Много полезна и най-вече "технологична" новина. Почти толкова колкото новината как функционира Пърсивиърънс на Марс. Интересно за какво се използва раздел "технологии" ...
  • 3 януари2000

    12 30 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Алооо, тъмна индия друг път!
  • 4 Мафия

    60 39 Отговор
    Това чудо го измисли бг мафията. Защо в щатите ВСИЧКИ карат с всесезонни гуми, а принудиха бедния нашенец да кара с лятни и зимни! Че те четирите гуми струват повече от возилото му. Но така е, щом се приемат лобистки закони! Така е и с паспортите за жилищата, и ....

    Коментиран от #7, #10, #11, #55, #56

  • 5 Мраз

    121 21 Отговор
    Тая зима видях сняг само по телевизията. В Бургас. Замръзнало никъде. Зимни гуми поне 100 лв. парчето.Към пет стотака за нищо. Няма зима. Шофьор съм от 1981 година. Тогава нови гуми само с връзки. Тежки и грозни видинки.Всичко караше с галоши скапани Лади и Москвичи.Сняг поне три месеца зимата и студ и лед. Нямаше магистрали , имаше и път с паваж. До София , осем часа , със шубата и ушанката. Понякога по три пъти на седмица. А... и да не забравя , имаше и мъже , не мамини синчета...

    Коментиран от #8

  • 6 Не познахте

    46 11 Отговор
    Я си карам с зимни гуми чак до средата на април
    Ходил съм на Шипка на 3 април и имаше 15 см сняг и мъгла та се не вижда, та за какви летни гуми ми говорите!
  • 7 AUDI

    51 9 Отговор

    До коментар #4 от "Мафия":

    Бойко, Бойко е виновен. Той измисли зимната гума , за да лапа пари.... Стегни се малко бе, ако искаш карай и ти с всесезонни гуми..
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 ЧЕПА

    13 3 Отговор

    До коментар #8 от "В Русия съм ,в Русия съм":

    То и ти си готов на 100% да облечеш жълтата фланелка . Даже се чудя защо си вънка още .

    Коментиран от #15

  • 10 БАЙ КУРТИ

    23 5 Отговор

    До коментар #4 от "Мафия":

    А стига бе ти си издухан напълно . Айде пробвай в АЛЯСКА ДА КАРАШ С ВСЕЗОННИ гуми и той е американски щат . Или само си чешим езиците

    Коментиран от #20

  • 11 Милен

    37 18 Отговор

    До коментар #4 от "Мафия":

    Веднъж направих тая простотия да купя всесезонни гуми, повече няма да го направя, нито дъжат на сухо и мокро, както лятната гума, нито стават за зима!

    Коментиран от #16, #22

  • 12 Пламен

    2 9 Отговор
    Самите производители на гуми препоръчват смяна на летни гуми да става, когато дълбочината на протектора е намалее до 3 мм.
    Това нормално ли е

    Коментиран от #17, #19

  • 13 Гост

    9 4 Отговор
    Само като видях кой, и се отказах. Но, после си викам, че не е зле да се посмея малко. Благодаря за майтапа.
  • 14 Гост

    28 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Ооо да, безценни съвети. Особено ми е интересно как лелките с токчета ще предупредят гумаджията за сензор за налягане. Тя името си не може да напише, но ще е в час с техниката по подареният и джип.
  • 15 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "ЧЕПА":

    Как защо? Пуснали са ги цялото отделение да гласуват.
  • 16 Гост

    30 8 Отговор

    До коментар #11 от "Милен":

    И аз тази зима се излъгах с всесезонни на Дънлоп. С 8 мм грайфер и колата е като патка. Никакво сцепление.

    Коментиран от #21

  • 17 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #12 от "Пламен":

    Защо тогава има марка на протектора, докъде може да се кара?
  • 18 Гост

    13 4 Отговор
    Ра4о, да ти кажа, че на всяка гума си пише, до колко да я надуваш. Колкото до ДОТ има гуми с кодове от цифри и букви, които няма начин да разчетеш без шифърната таблица на производителя. А грешките при монтаж на гума с посока на въртене ще доведат не просто до износването и, а до катастрофа след първата по-голяма локва или снежна покривка, приятелю. Прогнозите за времето си ги запази. Имам снимки от по-миналата година когато в града натрупа сняг по средата на Април.
  • 19 Запрян

    12 5 Отговор

    До коментар #12 от "Пламен":

    Не всички. Мишелин препоръчва смяната да се прави при 1.6, защото гарантира за продукта си.
    Разбира се, ако е стара, над 5-6 години, колкото и грайфер да има би трябвало да се смени.

    Коментиран от #30

  • 20 Бай бай...

    11 16 Отговор

    До коментар #10 от "БАЙ КУРТИ":

    Аляска не е синоним на щатите! Но типично за нашите ширини е мисшенето ти - София е България. Затова стой в кочината и сменяй гуми! Балъците край нямат!
  • 21 Plameni

    2 9 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Кой са всесезонните на Dunlop ,че не се сещам.Извинявай.

    Коментиран от #23, #24, #25, #37

  • 22 Цената

    13 11 Отговор

    До коментар #11 от "Милен":

    Въпрос на качество и цена. Много говореха за маслините, например, дето внасяли по времето на Тошо. Същата работа е и за гумите сега. Докарани без пари от някой гараж в Италия или Германия, дето не се и знае кога са произведени. Но в щатите такова чудо няма! Та представя ли си разумен човек например в Ню Йорк, Бостън или друг град, задръстени с коли, да сменят гуми? Това само ненормалните ни законодатели са в състояние да направят... срещу благодарности на шкафа. А който иска - нека си сменя гумите и всеки месец. Свят шарен.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 перничанин

    15 1 Отговор

    До коментар #21 от "Plameni":

    Всесезонни гуми Dunlop Sport All Season (модератора ме изтри защото не написах всесезонни, а пуска статии с откровени грешки:)))

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Plameni":

    Някакви спорт или нещо такова.
  • 26 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "перничанин":

    Тия ще да са.
  • 27 TTokarev

    2 7 Отговор
    На всяка смяна с баланс, при добър гумаджия с качествени машини, веднъж си сменям гумите сам. Два комплекта на джанти и малко машинки се искат. Инвестицията се избива за две-три смени за машинките. При повече от една кола и/или кооперация със съсед или другарче още по бързо си връщаш парите. Лично аз имам две коли ( 15-16 и 17-18 цола зимни летни ) и цялата техника и само за смените есен и пролет си избих парите.

    Коментиран от #31, #59

  • 28 Уникални сте

    12 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    "Правило номер1.... ... Препоръчва се сезонна смяна на гума, когато температурата на въздуха нaдвиши 7 грaдуca пo Цeлзий. Пoд тaзи тeмпeрaтурa лятнaтa гумa губи cвoитe eлacтичнocт и cвoйcтвa нa cцeплeниe дoри нa cух acфaлт и зaпoчвa пo-гoлямo изнocвaнe нa пo-мeкитe зимни гуми....."

    Значи сменяш зимните с летни, но защото е под 7 градуса летните гуми губят свойства, но не се износват те, а зимните, които вече са в....... мазето. :)
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Чук

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Запрян":

    10 Мишелин с як грсйфер. Еми няма да го сненя за нов....що ? Който знае, той ди знае))))
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 иВАН

    14 1 Отговор
    Слагайки зимни гуми ти увеличаваш времето на ползване на летните като не ги триеш. Така че от финансова гледна точка набутката не е голяма - само монтаж и демонтаж. А от гледна точка на сигурноста на пътя има значение с какви гуми караш

    Коментиран от #39

  • 33 Майстор Тричко

    10 5 Отговор
    Предимствата на зимните гуми не са в по-добро каране при сняг или лед, а в по-добро сцепление с пътя при ниски температури. За сняг и лед се използват гуми с шипове, както правят в Русия.

    Коментиран от #38

  • 34 Дидо

    15 3 Отговор
    Трета година и около 35 000 км съм навъртял на Мишелин Крос Климат на автомобил тон и половина празен. Лятото в Гърция, на дъжд на магистрала Тракия, в снеговалеж по пътя София - Самоков = никакви проблеми. Който се чуди мога с чиста съвест да ги препоръчам.
  • 35 бобо

    10 1 Отговор
    Мечти: Проверете кога е калибрирана за последно балансиращата машина на гумаджията.
  • 36 Алфа Ромео

    11 2 Отговор
    Чудя се за къв чеп си купих зимни гуми, в нашия край имаше един път 2 см, сняг по пътищата за няколко часа през ноща. Отделно хунтата ми взе нямането забранявайки ми 110 дни в рамките на 1 година да работя, смрад та не се трае вече!
  • 37 Такива има

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Plameni":

    И са си много добри. Друг е въпроса кой и на каква цена ще ги внесе. А дали ще има клиенти? С тези празни портгейли...
  • 38 Буха ха

    10 4 Отговор

    До коментар #33 от "Майстор Тричко":

    Въпреки че вече карам всесезонни, трябва да спомена отличните си впечетления от Bridgestone Blizzak, особено на лед. А какво правят в Русия не винаги е индикация какво се случва в цивилизованите държави.

    Коментиран от #41, #65

  • 39 Може и да си прав

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "иВАН":

    Но ако спреш колата от движение ще реализираш още ползи! Освен пари за гуми (летни или зимни) ще икономисаш от безин, винетки....
  • 40 kkk

    7 6 Отговор
    Забавляват ме разни деби лчета- гумите се сменят не когато темп. НА ВЪЗДУХА мине 7 градуса, а когато темп. НА АСФАЛТА се повиши- не помня да карам у въздуха за да ме интересува темп. на въздуха. За БГ това означава зимни гуми до края на март горе-долу- сега за 2-3 дни като застудее до около 20-ти асфалта ще е студен, особено сутрин.

    А гнусните пед алчета които ми обясняват как съществуват всесезонни гуми много искам да ми покажат зимните си джапанки и летните вълнени чорапи. Нямате такива? Значи и всесезонни гуми НЯМА.

    Коментиран от #44, #46

  • 41 Майстор Тричко

    8 4 Отговор

    До коментар #38 от "Буха ха":

    Никъде не пиша, че трябва да се сравняваме с Русия. Отбелязах само как се справят при техните условия.
    Между другото има и автомобилни и мотоциклетни състезания на лед и е голямо шоу.
    Иначе, стъпиш ли на лед, няма значение нито какви са ти гумите, нито дали си с обикновена кола или 4х4.

    Коментиран от #42

  • 42 Буха ха

    5 6 Отговор

    До коментар #41 от "Майстор Тричко":

    Точно обратното, има МНОГО ГОЛЯМО значение с какви гуми стъпваш на лед. Също така има значение дали си с 4х4, но само при потеглянето.

    Коментиран от #43, #60

  • 43 Майстор Тричко

    7 1 Отговор

    До коментар #42 от "Буха ха":

    Най много се страхувам от срещи по пътищата с такива "спецове"...
  • 44 Пабло

    6 1 Отговор

    До коментар #40 от "kkk":

    Ти само джапанки и ботуши ли носиш? Или кожух за зимата и потник за лятото? Животът не е само черно и бяло,има и сиво.

    Коментиран от #50

  • 45 Буха ха

    6 2 Отговор
    Въпреки че си “разбирач”, едва ли знаеш английски, затова ти пращам едно клипче, действието се развива на хокейна площадка, надявам се че знаеш че тя е покрита с лед и там тестват ускорение, спиране и завой на леда с летни, всесезоннни и зимни, гледай картинките, ограмоти се и се върни тук да се извиниш.

    Коментиран от #47, #63

  • 46 kkk

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "kkk":

    APLUS, APOLLO, ATLAS, AUSTONE, BARUM, BF GOODRICH, Blacklion,
    BRIDGESTONE, CONTINENTAL, COOPER, DEBICA, DELINTE, DOUBLE
    DUNLOP, DYNAMO, FALKEN, FIRESTONE, FORTUNA, FULDA, GENERAL, GOLDLINE, GOODRIDE, GOODYEAR, GRIPMAX, GT RADIAL, HANKOOK,
    HIFLY, IMPERIAL, KLEBER, KUMHO, LANDSAIL, LAUFENN, LEAO, LINGLONG, MASTER-STEEL, MAXXIS, MICHELIN, MILESTONE, NANKANG, NEXEN, NOKIAN, NOVEX, PETLAS, PIRELLI, RIKEN,
    ROADHOG, Rotalla, Sailun, SEMPERIT, SUPERIA, TOYO, TRACMAX,
    TRISTAR, TYFOON, UNIGRIP, UNIROYAL, VIKING, VREDESTEIN,
    WANLI, WESTLAKE, YOKOHAMA

    тия сичките са пед алчета!!!! щото бате твардиат че имът всесесознни гуми!!!

    Коментиран от #48, #66

  • 47 Майстор Тричко

    11 4 Отговор

    До коментар #45 от "Буха ха":

    Виж сега момченце. Когато съм седнал за пръв път зад волана, баща ти сигурно е ходел още прав под масата. Става въпрос за 1970г. Тогава вносните гуми бяха екзотика само за привилигеровани, "Видинките" бяха върха, но се намираха с връзки, а масово се караше с дървените "Георги Димитров". Редовна практика беше гумите да се регенерират (какво е това?). Карал съм повече марки коли, отколкото можеш да изброиш, къде ли не по света. Накратко, говоря на база на огромен личен опит.
    Ако искаш малко по-научно, ето:
    - Винаги има някакво триене и ако някой постигне нулево такова, ще получи Нобелова награда. То обикновено е вредно, но при колите върши полезна работа.
    - В този смисъл, при зимните гуми коефициентът на триене (сцеплението) е по-голямо, отколкото при всесезонните, което пък е по-голямо от това при летните. При движение на автомобила всичко е въпрос на баланс на силите - най-общо, когато моментът на въртене превиши силата на сцеплението автомобилът буксува или поднася. В този смисъл, дори при нулев момент, определяща е скоростта. Ако с летни гуми можеш да се движиш върху лед с 5 км/ч, например, със зимни можеш да го направиш, нека кажем с 20, но с по-високи скорости вида на гумите ще има значение само за това, колко дълго ще се пързаляш.
    Hope you got it.

    Коментиран от #54

  • 48 kkk

    4 2 Отговор

    До коментар #46 от "kkk":

    Ами не- тея всичките са ТЪРГОВЦИ. А добрият търговец следи настроенията и запълва нишите на пазара. Сега се напълни с тълпи педа лчета и друга мало умна паплач която казва "що са ми зимни гуми бе- то сняг почти няма, а ако трябва ще отида на работа с такси" и ето ти ниша за запълване- убеждаваш педа лчетата как една гума може да е идеална и лятото, и зимата, слагаш и цена с 20% по-висока и готово.

    Вчера минавах през Хаинбоаз и имаше 2 джипки у канавката- ще познаеш ли с какви гуми бяха като спрях да видя живи ли са? Точно с всесезонки, и то почти нови бяха обути. А вчера условията не бяха толкова лоши...

    Пак да питам- къде са ти зимните джапанки и летните вълнени чорапи?

    Коментиран от #49, #51

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 kkk

    6 0 Отговор

    До коментар #44 от "Пабло":

    Когато става дума за ЖИВОТ няма сиво- или си жив, или си заровен на 2 метра.
    Познай сега в коя ЕВРОПЕЙСКА държава НЯМА изрично записано изискване за зимни гуми, а е записано през зимата да се кара "с подходящи за пътните условия гуми"... И съответно имат в закона разписано какво е подходяща гума през зимата и що е то зима- градуси, сняг и т.н.
    Тоест имаш пълното право вчера като беше слънчево и топло да караш с летните гуми, но днес като завали сняг трябва да си със зимните гуми. И по-забавно- в Казанлък си с летните гуми, за Шипченския проход слагаш зимните, в Габрово може да си пак с летните гуми.
    По-забавното е друго обаче- по законите в онази държава пипнат ли те полицаите в снега с друго освен зимни гуми глобата е 4-цифрена, ако предизвикаш ПТП на сняг/студ и си БЕЗ зимни гуми не ти мърда 5-цифрена глоба + застрахователя ОТКАЗВА да изплати и цент щото не спазваш законите.
    Устройва ли те това "сиво" положение, а?
  • 51 qqq

    3 3 Отговор

    До коментар #48 от "kkk":

    ако знаеш колко коли съм виждал в канавката - и все със зимни гуми. не е критерий това.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Буха ха

    5 4 Отговор

    До коментар #47 от "Майстор Тричко":

    В момента в който започна персонални атаки и хвалби колко си велик стана ясно че нямаш аргументи. Не ми е интересно да коментирам някой който веднъж казва "предимствата не са в по добро каране...при лед" и "стъпиш ли на лед няма значение какви са ти гумите" но същевременно твърди че " ако си с летни можеш да се движиш с 5 км/ч, а със зимни да кажем с 20" . Може да си ги разбирал нещата през 1970, може и да си палил с манивела но нещата много се промениха за 50 години.

    Коментиран от #61, #62

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Мафия":

    В щатите всесезоните гуми са популярни в южните щати: Калифорния, Ню Мексико, Тексас, Луизиана, Флорида и други. Нагоре си купуват зимни и летни гуми. Освен това, в южните губернии всесезонните гуми са търсена стока, тъй като магистралите са направени от бетон. А той, както някои знаят, яде каучука почти два пъти по-бързо от обикновения асфалт. Така че, информацията ти е изключително половинчата. Не казавам, че е лъжа, а че е половина истина :-)
  • 57 ела

    2 1 Отговор
    Чакалите в Брюксел от скука тези "изкуфели" идиоти измислиха смяна на гумите на година два пъти с летни и зимни. В много страни в ЕС въобще няма сняг но задължително е в (Гърция) а други страни не знам по-къкви съображения въпреки не са членове на ЕС се придържат към това правило (Турция). Губене на време , пари още по-голям проблем съхранението им. Същото е и с фаровете единствено в България почти всичките коли са с включани през деня фарове докато в редица страни е рядко - особено в Германия. Два пъти забравил съм включени фаровете ( на буса не от шофьорската врата ) като се върнах нямам грам ток псувах тези чакали ни оставих ни майка им ни баща им ( в чужбина беше ).
  • 58 hhh

    3 2 Отговор
    Купете си два чифта джанти (зимни и летни) и спрете да си унищожавате гумите с тези смени, а и да пълните гушите на сервизите за гуми

    Коментиран от #64

  • 59 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "TTokarev":

    Какви машинки? Имам два чифта гуми на два чифта джанти. Сменям си ги сам пред блока за 1 час.
  • 60 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Буха ха":

    Покарай кола, пък тогава говори за гуми на лед и сцепление.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Буха ха":

    Човека ти изкара 20 аргумента от личен опит, а ти придължаваш да не четеш и казваш, че нямал аргументи. Не слушате като ви се говори и затова си биете главите в стената. Аз също ти казвам от личен опит, а той е 20 + години с коли, че гуми за лед няма. Там има само шипове и вериги. Добре е да спрете да вярвате на брошурите на всякакви псевдо производители и пласьори на ментета, че нищо добро не ви чака с такива лековерни и наивни душици. Колкото онзи флумастер заличава драскотини по боята на колата, толкова и тези гуми вървят на лед. Пробвай сам, ако си толкова убеден. После извикай репатрак да те прибира и ела да се извиниш, че си раздавал на хората семки от зеленат си тикв@.
  • 63 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Буха ха":

    Само да поясня, какво ти говорим. Тези на клипчето карат с 5км/ч. Така никой не кара. При нормално каране дори със скорост съобразено заледена обстановка няма да има значение с какви гуми си. Хлъзнеш ли се - край. Иначе, за да се покаже разлика от гумите, ще трябва да пъплиш на първа, като тези от клипа. Реално, на заледен път, при нормално каране, разликата в гумите няма да ти помогне. Ще ти помогне само ако си на сняг, но не и на лед.
  • 64 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "hhh":

    Аз точно така сменям сам. Два чифта гуми на два чифта джанти и 1 ч пред блока за смяна и съм готов.
  • 65 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Буха ха":

    + плюс едно за bridgestone blizzak най добрата зимна гума:)
  • 66 kkk

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "kkk":

    Да добавя само че от тия сичките пед алчета, къде съм ги изброим, Аз (ккк) съм най голямото пед алче!!!