Last news in Fakti

12 Март, 2021 17:20 5 977 26

Шефът на Toyota предупреди Apple за производството на коли

  • toyota-
  • apple-
  • apple car

Akio Toyoda предупреди Apple, че автомобилната индустрия не е лесна задача

Шефът на Toyota предупреди Apple за производството на коли - 1
Снимка: Toyota

Шефът на японската компания, Akio Toyoda даде интервю пред японски медии в което направи интересен коментар относно Apple и желанието им да се включат в автомобилната индустрия.

Toyoda каза, че цялото автомобилно общество се радва и ще посрещне добре новите играчи, които искат да се включат в бизнеса с автомобили, но те трябва да бъдат внимателни и добре подготвени.

Той допълни още, че „технологични гиганти могат да вдъхнат нов живот на индустрията с автомобили и ще даде на клиентите голям избор между различни опции. Освен да влязат в автомобилния бизнес, то компаниите които искат да се заемат това трябва да са готови да поемат отговорност за пълния цикъл при автомобилите, който не включва само продажбата на автомобила, а и неговата сервизна и извън сервизна поддръжка.“


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Треперят му гащите

    8 38 Отговор
    Всички започнаха да правят електромобили, само Тойота си мисли, че те нямат бъдеще, а то принадлежи на водородните автомобили и засега нямат нито един електромобил в гамата си!

    Коментиран от #2, #13, #20

  • 2 Пламен

    64 8 Отговор

    До коментар #1 от "Треперят му гащите":

    Я пак помисли........? Нямат електрически в гамата си? Ами имат си водородната Мирай че чак е и второ поколение. А и на всичкото отгоре си произвежда сама тока. После няма рециклиране на батерии и екологични катастрофи. Че и няма какво да си бият главите. Когато пуснаха първия приус на пазара през 1998 всички им се смяха - "кво било туй бензин/ток", ама сега си имат четвърто поколение хибрид, а баш швабите едва първо........ Кой е простия........незнам! Тъй де, ние тук да си лаем и да си мислим че сме велики!

    Коментиран от #3, #4, #16

  • 3 Пак помислих

    8 21 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    И измислих пак същото! Колко броя Мирай са продали от първото поколение? За първите 5 години от производството общо 10 400 броя. Тесла само от модел 3 са продали 65 000 само през декември. Тоест за 5 дни са продали повече, отколкото Мирай за 5 години.
  • 4 Аха

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    Я пак помисли? Нямат батерии? Тойота Мирай няма батерия? Тойота Мирай е водородна, но батерията и е цели почти 10 кВч! Така, че пак има батерия и то не малка.
  • 5 бай Даньо

    27 5 Отговор
    Тойота е велика компания. Който и да измисли електрическите коли Тойота ще ги направи по добри когато му дойде времето. Тойота е много консервативна компания , стреля на сигурно. В момента точно тая консервативност им играе щега но след няколко години като свърши юруша електрическите коли ще са рутина и там е силата на Тойота в ефективното производство на в същото време качествена и надеждна кола.
    Хибридите са чудесна идея и ако Тойота не беше толкова консервативна биха били почти ефективни колкото електрическите коли , което обезсмисля последните. Каквото имам предвид е Тойота кара батериите на хибридите си само между 40 и 80% заредени . Това за дълготрайност и надеждност е най добрия режим но я прави батерията реално като много малка. За това тойотските хибриди (имам такъв Lexus CT200h и от опит говоря) тръгват само на ток но много рано включват бензиновия двигател защото батерията е малка както казах и после когато спираш много малко от енергията се връща в батерията и се използват механичните спирачки вместо "да не се пуска фъндък" енергия навън . Ако Тойота са малко по агресивни с батерията ( по голяма или по дълбок заряд - разряд) то биха повишили на поне 50% пробега от сегашните 60 мили на галон за Приус (по европейски около 3,5л на 100 км) до около 100 мили а толкова са и Теслите като ефективност през цената на тока. Докато Тойота е консервативна, идиота Мъск е другата крайност с "лудакръс" режима на С модела който кара към 1000 Ампера ток , са
  • 6 бай Даньо

    18 6 Отговор
    Тойота е консервативна, идиота Мъск е другата крайност с "лудакръс" режима на С модела който кара към 1000 Ампера ток , само ел инженер знае как плющи 1000 Ампера ток... А тия 1000 Ампера са по към 12 Ампера ток през клетка , тоест 4-5 пъти номиналния и ток , тоест сигурен начина да подпалиш колата или д а не изкараш повече от 100 000 мили , докато има Приуси на 500 000 мили с оригинални батерии... но на идиота Мъск не може да се отрече че прокара пътя сега да видим Тойота как ще направи по добрата електрическа кола. От германците нищо не чакам тия може да минат само на кисело зеле скоро.

    Коментиран от #7

  • 7 Байо

    5 9 Отговор

    До коментар #6 от "бай Даньо":

    За колко запалени Тесли заради 1000 ампера ток знаеш? Ако не знаеш за нито една, всичко написано от тебе излиза, че са празни приказки. Тези 1000 ампера са за секунди, който се броят на пръстите на едната ти ръка.

    Коментиран от #10

  • 8 Пешо

    9 3 Отговор
    Казваш, че Тойота произвежда електромобили? Как се казват моделите, защото аз не знам за нито един модел който да няма да няма ДВГ, с изключение на Мирай, който пък е водороден.

    Коментиран от #9

  • 9 Пламен

    12 1 Отговор

    До коментар #8 от "Пешо":

    Абе Пешо! Как Мирай ще върви на водород бе? Да не би да го изгаря в двигател този водород? Казвам изгаря, защото преди много години БМВ бяха пуснали 7ма серия където водорода се изгаряше в двигател! Върви си баш на ток, но в случая произведен от водород. Все едно да кажеш че електричките вървят на Литий..,...
  • 10 Бай Даньо

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "Байо":

    Всички запалени Тесли са заради 1000 та ампер ток. Ти колко знаеш запалени за друго? Междудругото 1000 не са и за секунди а за милисекунди и пак същия резултат. 1000 ампера ток са заради егото на идиота Мъка което напълно компрометира идеята за екологично и икономична кола което трябваше да бъде идеята на автоелектрификацията ....ама пусто как да продаде на зомбитата теслата без 1000 ампера.

    Коментиран от #11

  • 11 Бъркаш двата щата

    5 5 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Даньо":

    Това да не ти е ДВГ, което може да е или мощно или икономично, но никога и двете?

    Като виждаш, Тесла може да се кара и икономично, като постига по-нисък разход и от твоя автомобил - 9,1kwh /100км, което се равнява на 0,8л/100км бензин, но въпреки това е по-бърза от повечето спортни автомобили със своите 700коня, ускорение 2,5секунди и максимална скорост 260км/ч.

    Кой спортен автомобил може да шофира 27часа с един резервоар.

    При 9,1kwh/100км мощността с която се е движил автомобила с 40км/ч е 3,64kW т.е. при 400V батерия, токът е бил 9 Ампера.

    Токът не може да превиши и с 1 Ампер повече от зададеното, защото предпазителя буквално се взривява, защото е пиропредпазител и прекъсва тока с контролиран взрив за микросекунди, дори при катастрофа, без реално натоварване по ток.

    Коментиран от #17, #21, #22

  • 12 rossmann

    10 0 Отговор
    Като им гледам ябълковата политика на ремонти на лаптопи и телефони, ако минете през локва или си спукате гума, ще трябва да си купувате нова кола.
  • 13 prius

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Треперят му гащите":

    В you tube, е пълно с клипове на изцяло електрически Lexus UX 300e.Приятно гледане!
  • 14 ТурбоДизел

    3 3 Отговор
    Отръфнатата ябълка първо да се научат да правят телефони като Ксиаомито пък тогава да правят коли , иначе по-добра кола от дизеловата НЯМА.
  • 15 Гошо

    6 0 Отговор
    Не разбирам за какво спорите, Тойота има ел. кола но под шапката на марката Лексус (UX 300e). Това обаче по никакъв начин не променя факта, че в момента изостават много при електричките. С времето ще наваксат обаче със сигурност.
  • 16 омфг

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    Кой бил простия...Швабите да не мислиш че искат да правят хибриди ? Карат ги от ЕС, не за друго. Иначе няма да ги пипнат и ще си правят бензинови спортни коли.
  • 17 баварец

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Бъркаш двата щата":

    1. Повечето мощни автомобили са достатъчно икономични като ги караш бавно. Да, не са 5/100 като някой миксер, но то и не трябва да са.
    2. Теслата НЕ е по-бърза от нищо освен от 0-100км. След това със нейните 700 коня дава времена като бензинови по 500-550.

    3. Никой бензинов автомобил НЕ ТРЯБВА да издържа 27 часа, защото за 5 мин го зареждаш до горе.
    А и никоя тесла не минава повече от 300-400 мили с пълна батерия, което са 5-6 часа. От къде ги взе тия 27 часа? И след това, освен ако не чакаш много часове за 30-40 минути получаваш само около 60% използваем заряд и минаваш още 200 само мили.
  • 18 Уса

    1 3 Отговор
    Тойота са номер 1 и винаги ще бъдат начело във всички класации.Новите електрички са прости електрокари зареждаш върви не зареждаш боклук за нищо не стават
  • 19 Копипейст

    0 2 Отговор
    Както обикновенно от Тойото чакат някой да направи стойностна ел.кола за да я копират.
  • 20 Subaru STI

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Треперят му гащите":

    Балонът с елавтомобилите скоро ще се спука. Тойота наводниха щатите с хибриди още от 2000-та година насам (другите не бяха и чували!), наистина ли смяташ, че не могат да правят електро?!
  • 21 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бъркаш двата щата":

    Ако аз бъркам щатите ти са объркал планетата!? Какви 9 Ампера какви 5 лева!? И между другото за оня горе дето ми обяснява че било само за секунда , глей са, определено ускорение (или сила) иска определен ток , толкова е проста физиката. Натискаш педала до дупка 10 секунди получаваш 10 секунди по 1500А ток. Това е брутален стрес за батерията. Защо 1500 Ампера ли? Ако имаш представа какво е трифазен инвертор то ще знаеш че модел S на Тесла има във всеки "крак" на инвертора ( от 6-те такива) по 14 100-Амперови IGBT в паралел . Тоест направено е да карат максимално по около 1500 Ампера ток . Транзисторите ще оцелеят но батерията ах батерията!? Ако нямаш респект към 1500 Ампера тока не си внимавал в кръжока с батерийка и крушка.

    Коментиран от #24

  • 22 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бъркаш двата щата":

    Не ти изгледах клипа . Да теслата прави 100км/ч за 2.5 секунди. Аз пък съм карал електрическа кола със 1050 кс , която прави 100км/ч за 2,39 секунди .... Не разбирам с какво се хвалите с чужди успехи мъсковите зомби!? Какво полочвате от това?
  • 23 Ами да го беше гледал

    0 0 Отговор
    Въобще не става въпрос за ускорение, даже напротив. Става въпрос за 27 часа шофиране с 40 километра в час и изминаване на 1078 километра с едно зареждане и 98,7 киловатчаса. Оттам нататък ти сам можеш да сметнеш колко ампера е бил тока и каква мощността.
  • 24 Като каза инвертор

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "бай Даньо":

    Знаеш ли въобще как работи инвертора?
    Очевидно не знаеш. До достигане на номиналните обороти, инвертора започва с ниско напрежение и ниска честота, като постепенно ги увеличава до достигане на номиналната честота. До този момент дори теоретично, мощността не може да е максималната, защото тези 1500 ампера могат да се подават към двигателя още от нула оборота за да осигурят максимален въртящ момент, но не се черпят от батерията! След достигане на номиналните обороти, честотата се увеличава, но напрежението и тока не.

    Коментиран от #25

  • 25 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Като каза инвертор":

    Знам. Разработвал съм няколко инвертора. Ако тока не идва от батерията то от къде от перпетум мобилето на Мъски ли!? Работата с инверторите днес е по сложна от това което си учил в техникума за "пускане на асинхронни двигатели". Ако много я разбираш темата защо така ме обикаляш анонимно!? Глей са, от физиката за 7 -клас се знае че определено ускорение (например за теслата S 2,5 секунди за 60 мили/ч ) означава определена Сила , като връзката между двете е масата на колата. А определена сила за определено време означава определена енергия . Е енергията знаеш от къде е . Няма никакви трикове ускоряваш ли толкова бързо толкова енергия се иска. Ускорена кола е като надута гайда от гледна точка на батерията. Ха-ха! Между другото за какво спорим!? Не вярваш че С модела има максимален ток 1500 Ампера ли? За това има интернет. Разбира се че с 40 км/ч се изминава много повече. Аеродинамичното съпротивление на въздуха и съпротивлението на търкалянето на гумите ( други загуби почти няма) зависят поне на квадрат от скоростта (по сложно е но на първо приближение) тоест каране с 80 и с 40 без ускоренията ( например ги правиш възможно най бавни за да изчезнат почти от картината) дава 4 пъти поне разлика в пробега. С модела е към 300 мили пробег какво чудно има в 600 мили пробег ако караш консервативно!? Между другото това потвърждава моя пойнт че енергията се губи в ускорението и спирането, инак както показвам горе 4 пъти по голям пробег... Тоест кола с по консервати
  • 26 бай Даньо

    0 0 Отговор
    Тоест кола с по консервативно ускорение би била по икономична и по екологична , което и е и което аз разбирам като задачата на електрификацията.... Ти какъв пойнт правиш, колко е велик Мъски? Това с пробега го знам от личен опит карал съм максимално консервативно с хибрида и разхода ми пада с 20%. Максималното консервативното е до колкото няма да ти бибиткат и бабите по пътя ...