6 791 137

Високата цена, а не малкият пробег спират потенциалните купувачи на електромобили

Данните са от статистика, проведена в края на изминалата година

Високата цена, а не малкият пробег спират потенциалните купувачи на електромобили
Снимка: Shutterstock

Автомобилите на ток стават все по-популярни и все повече производители, дори не само автомобилни разработват подобни превозни средства. Повишеното търсене е изразено в проучване, проведено в края на миналата година, което показва че около и над 50% от хората в различни държави биха си закупили автомобили на ток.

Интересно е да се отбележи, че ниският пробег не е главният проблем, който спира хората от покупка на електромобил. Преди няколко години това беше главен аргумент, изтъкван от повечето потенциални и не толкова потенциални купувачи, но изглежда развитието на технологиите и инфраструктурата променя и тяхното мислене.

Основният проблем в момента е високата цена, която според 69% от хората не трябва да е завишена с повече от 500 долара в сравнение със същия модел, но с конвенционален двигател. В проучването са участвали 7500 души от различни страни.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 23 гласа.

Подобни новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Дърт Вейдър

    25 28 Отговор
    Аз не искам да припадам от жега в електрокара.
  • 3 Гретенизми

    52 8 Отговор
    И двете чадо. И цените, и малоумно малкия пробег, и липсата на инфраструктура.
  • 4 2665

    43 10 Отговор
    По-точно малкия пробег, който получаваш за твърде високата цена. Но има време. И цените ще дойдат на място, и пробега ще оправят. Просто няма да е толкова скоро. Поне 10-20 години ще се минат, докато изчезнат дизелите.

    Коментиран от #36

  • 5 сектант

    17 8 Отговор
    докато им дойде времето нафтичка и всички други да се оправят
  • 6 "Свети" Илон

    18 6 Отговор
    Глупости, нищо не може да спре побеснелия джендър! Бъбрек или два за тесла, 'къв е прожлема ?

  • 7 Дай киреч

    46 10 Отговор
    То проблемът е, че концепцията им е сбъркана. Все едно да имаш дизел и резервоарът му да тежи 600 кг, а да събира 10 литра нафта и да се пълни на колонката за поне 30 мин. Ако не се измисли нещо коренно революционно и ефективно за съхранение на Ел. Енергия всичко ще си остане спусната отгоре простотия тип екоталибанство и специално отглеждан култ на малките мъскотиквеничковчета.

    Коментиран от #10, #20, #65

  • 8 Бай Тошо

    30 9 Отговор
    Електричките нямат бъдеще с тия батерии. Горивна клетка или водородно гориво но не и батерии
  • 9 qwerty

    10 2 Отговор
    в крайна сметка колко струва едно зараждане на този автомобил? гледам до нас има зарядна станция, но за цени единствено чрез мобилно приложение

    Коментиран от #62

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Идея

    9 11 Отговор
    Може би ако се промени концепцията на батерията и тя да може да св сваля и сменя за 5- 10 минути колкото трае едно зарвждане на гориво. Така отавяш старата и взимаш нова заредена

    Коментиран от #13, #70

  • 12 Ей ти хоросан

    14 5 Отговор

    До коментар #10 от "Киречович":

    Ми карай си го. Жив и здрав. Бий челото или там каквото правите пред снимката на Мъск и не пиши за проблеми, които очевидно са далеч от възможността ти за осмисляне.
  • 13 Теслистите не щат

    11 1 Отговор

    До коментар #11 от "Идея":

    Имало е такива идеи. Стандартизацията ще е мъка, а има и други проблеми.
  • 14 Ееееее

    11 19 Отговор
    Аееее, тука някой смята ли, че при едните имаш гориво за 15 лева на 100, а при другата можеш да караш и с 2 лева на 100! Защо не смятате и това, а само цената на колата? Не включвате ли и разходите?

    Коментиран от #15, #25

  • 15 Електрификация и съветска власт

    43 4 Отговор

    До коментар #14 от "Ееееее":

    Смятаме. 2 лв на 100 е ако си го зареждаш дома на нощна и по-бавничко. Ако си на зор и искаш суперчарджър /където пак е поне 6 пъти по бавно отколкото на бензиностанция пълненети/ цената се вдига доста и е съизмерума с нафта. А вие отчитате ли, че от цената на горивата сериозна част са акцизите. Като се електрифицира транспорта и приходите от горивата изчезнат, познайте на кое ще се сложи акциз или там екотакса или както го кръстят.

    Коментиран от #16

  • 16 Ееееее

    5 16 Отговор

    До коментар #15 от "Електрификация и съветска власт":

    Аз отчитам това което се плаща! Защото мен това ме интересува! Ако живея в СА, може и да не е така! Има държави където транспорта е електрифициран, цената не се е вдигнала!

    Коментиран от #19, #26

  • 17 Йозеф

    19 4 Отговор
    За градско стават, не плащаш данък, синя, зелена зона, няма консумативи. За дълъг път не, много се чака за зареждане и няма хубава инфраструктура.

    Коментиран от #18, #35

  • 18 Ееееее

    7 8 Отговор

    До коментар #17 от "Йозеф":

    Зарядни вече има много! При коли с по-големи батерии, не е проблем!
  • 19 Акцизист

    6 3 Отговор

    До коментар #16 от "Ееееее":

    Под електрификация имам предвид 95 процента от автомобилите да са на ток.

    Коментиран от #21

  • 20 Кое кое

    8 7 Отговор

    До коментар #7 от "Дай киреч":

    Що смяташ само резервоара! Ти само с гориво ли караш? Без мотор? Модел 3 е 1650 килограма! Това е кола сравнима с кола с доста мощен мотор, която ще тежи повече!

    Коментиран от #22

  • 21 Ееееее

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "Акцизист":

    Това ще отнеме години! До тогава ще се изгради! Това не става за ден два или година две!
  • 22 Тесла та тесла

    14 4 Отговор

    До коментар #20 от "Кое кое":

    Ооооф. Пишете без да вникнете изобщо, в това което съм написал. Не съм против Ел колите. Не споделям манията по Мъск и Теслите му, както и по Джобс и айфоните, но не отричам на никого правото да си изгражда идоли и да е фен на нещо. Мнението ми е, че философията на Ел колите така както сега се правят е погрешна. Дълго е за обяснение по форум.

    Коментиран от #23, #24, #28, #53

  • 23 Давай

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "Тесла та тесла":

    Обяснявай! Какво е грешно? Никой не пише за идоли, а за коли!
  • 24 Ееееее

    9 7 Отговор

    До коментар #22 от "Тесла та тесла":

    Ти пишеш за батерията, ама не смяташ че всъщност ел. колата е батерия и ел. мотор! А ДВГ колата са мноооого неща!
  • 25 хо ха

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ееееее":

    защото първо трябва да се купи.

    Коментиран от #30

  • 26 pokoloko

    20 3 Отговор

    До коментар #16 от "Ееееее":

    хаха като в Тексас през Февруари който е с напълно либерализирана търговия на електроенергия и се продава на пазарни цени - т.е. според търсенето, като паднаха температурите на -10 зареждането на батерията на теслата стана от 20$ на над 500$ защото просто нямаше ток

    Коментиран от #31

  • 27 Turbo

    9 1 Отговор
    Електрическата е за тези,които карат в града и до работа.Двг или хибрид за дълги пътувания.
  • 28 идоли,

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "Тесла та тесла":

    нека си изграждах, все пак БГ е страна в която 40-годишни живеят с родителите, нека са "фенове"
  • 29 Дизела

    18 2 Отговор
    И двете причини ме спират да си купя електромобил.
  • 30 Аха

    4 9 Отговор

    До коментар #25 от "хо ха":

    Ами ако вземеш на лизинг и на место да плащаш бензин си плащаш по лизинга, по-скъпо ли излиза?

    Коментиран от #32, #37

  • 31 Ами

    7 11 Отговор

    До коментар #26 от "pokoloko":

    То като няма ток и бензин не можеш да си заредиш!

    Коментиран от #67

  • 32 Дизела

    16 3 Отговор

    До коментар #30 от "Аха":

    Лизингът на кола за 40 х.лв е доста по евтин от лизинга на електромобил за 35 х.$ или 100 х.$. Вноската за лизинг от 5 г. е 670 лв. за кола ,срещу 2 666 лв за Теслъ.А и не съм чувал Тесла да предлагат лизинг.

    Коментиран от #33

  • 33 Ееееее

    2 13 Отговор

    До коментар #32 от "Дизела":

    На изплащане,тогава! Заем от банката и на место да плащаш бензин, си плащаш по колата. Не излиза ли? Поне като си я изплатиш, си изплатил по колата, а не си ги изгорял на бензин.

    Коментиран от #34, #40

  • 34 Дизела

    20 3 Отговор

    До коментар #33 от "Ееееее":

    Разликата в лизинга е 2000 лв месечно.С тези пари мога да купя 1000 л дизел и да карам 20 хиляди километра месечно.Ако успея да ги навъртя.

    Коментиран от #44

  • 35 DrivingPleasure

    22 1 Отговор

    До коментар #17 от "Йозеф":

    Нали не си мислиш, че паркирането ти ще е вечно без пари и данък няма да плащаш и т.н. Как си представяш държавата и общината да се откажат от милиарди приходи и как смяташ, че ще бъдат възстановени? чувал си за ловджиите нали - хвърлят захранка и там седят и чакат - ето това правят и с теб сега.
  • 36 Баварец

    4 23 Отговор

    До коментар #4 от "2665":

    Дизелчето майка, ще го забравиш на секундата в която ти поискат 20 кинта, за да си стигнеш до вкъщи и още 20, за да го държиш паркирано там. Стикерчетата идват след 2 месеца и почват да палят джапанките ти!

    Коментиран от #38, #42

  • 37 хо ха

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Аха":

    да по скъпо излиза
  • 38 Дизела

    16 1 Отговор

    До коментар #36 от "Баварец":

    Мечти тесларски.Това коя година ще стане хахахаха 2050 или след това?Няма да съм жив за да го видя това чудо.Колата ми е евро 5 и ще мина без проблем еко прегледа.Ако не я сменям за нова евро 6 или хибрид.Да му мислят тия с евро 1 и 2.Тях първо ще спрат и ще ходят пеша.
  • 39 qwerty

    10 2 Отговор
    за тия коли все пак трябва да се плати ГО и Каско, отделно си вървят комсумативи като на обикновен автомобили от сорта на гуми и окачване, да не говорим за нещо по-специфично. данъка ти е на “оферта”, но те цакат с другите данъци и задължения към общината - не си си платил ТБО и данък имот: ядеш тънкия с безплатното паркиране в зоните
  • 40 Turbo

    17 3 Отговор

    До коментар #33 от "Ееееее":

    Като си изплатиш електромобила,батерията ти ще е за смяна и ще изплащаш новата.

    Коментиран от #41

  • 41 Аха

    2 13 Отговор

    До коментар #40 от "Turbo":

    Батериите са с повече гаранция от ДВГ-то пич! По-скоро ДВГ - то заминава! Те вече са проектирани да издържат 250 хиляди километра ДВГ-тата!

    Коментиран от #43, #54

  • 42 Turbo

    10 1 Отговор

    До коментар #36 от "Баварец":

    Ти да не караш електрически Баварец?Май ти ще си в първата редица на пехотата ,останали без коли.Може и колело да караш.
  • 43 Дизела

    25 1 Отговор

    До коментар #41 от "Аха":

    Карам Кади произведено 2015 г. и вече минава 500 х. км.Не знам за колко километра са проектирани,но на колегата Кади на метан е на близо милион км.Гаранцията на батерията е стръв за шарани.Като ти се скапе батерията и си потърсиш гаранцията, Мъск ще те обвини за неправилно зареждане.

    Коментиран от #45

  • 44 Ееееее

    1 15 Отговор

    До коментар #34 от "Дизела":

    Винаги сте били зле със сметките! Тези пари като ги платиш, те не изчезват, така както е с горивото! Тази кола като я продадеш след 5 години и си връщаш 60 процента от парите! А горивото си го изгорил! Вижте цените на Модел 3 в Америка след 3 години, колко малко са паднали!

    Коментиран от #46

  • 45 Тцъ

    1 12 Отговор

    До коментар #43 от "Дизела":

    Батерии са сменяни по гаранция, никъде не е пишело за зареждане и Тесла не са правили проблеми! Другото са измислици на Дизела!

    Коментиран от #47

  • 46 Дизела

    22 0 Отговор

    До коментар #44 от "Ееееее":

    Имаше наскоро статия във факти за голяма обезценка на Тесла.Намери я и чети.Стар електромобил с износена батерия е като грозната жена.Никой не я иска.

    Коментиран от #48

  • 47 Дизела

    15 0 Отговор

    До коментар #45 от "Тцъ":

    Мъск ли ти го каза?Колко дела има заведени от недоволни клиенти за отказани гаранционни ремонти?Имаше сервизна акция за смяна на батериите на Кона.Тесла ще ти ти смени батериите гаранционно ама друг път, като си платиш.

    Коментиран от #49

  • 48 Тцъ

    1 12 Отговор

    До коментар #46 от "Дизела":

    Не, не позна. Тесла най-малко губи от цената от всички електрички! А Модел 3 губи от цената, даже по-малко и от една ДВГ кола! Погледни цените преди да бърбориш!
  • 49 Тцъ

    1 12 Отговор

    До коментар #47 от "Дизела":

    Тесла са сменяли батерии бе, мъжки! На всички коли които са били за смяна! Никой не е плащал за батерия за кола в гаранция!

    Коментиран от #51

  • 50 Още един доволен клиент

    0 4 Отговор
    Подобна история

  • 51 Дизела

    17 0 Отговор

    До коментар #49 от "Тцъ":

    Цитат от договора за гаранция на Тесла."Батерията на автомобила,както и всички литиево йонни батерии с времето и в зависимост от интензивността на експлоатация постепенно ще губи своя капацитет.Това е закономерен процес,за който гаранцията не важи."
  • 52 нафта

    1 1 Отговор
    Е как ша крада нафта после ......
  • 53 шумчо

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "Тесла та тесла":

    А мразиш ли американците като цяло и симпатизираш ли на съветската власт?
  • 54 въпрос

    15 2 Отговор

    До коментар #41 от "Аха":

    Притежавам един ФВ 1.9 турбо произведен в края на 1994 година работно комби , което всеки ден навърта 70-80 км с някакъв товар . Закупено е от мен 1997г. в Холандия на 126 000 км. Един бог му знае километрите , двигателя никога не е отварян , само масла , консумативи , редовна поддръжка , която изобщо не е скъпа , по купето няма ръжда , и други видими дефекти на времето , показвам му ключа и тръгва от четвърт , най скъпият ремонт смяна на съединител . Покрай него съм сменил десетки по-нови коли , но той остава , скоро ще навърши 30 години . Въпроса ми е - Кой електромобил ще има тази дълговечна ,безпроблемна и вярна служба.

    Коментиран от #55

  • 55 Неправилно зададен въпрос

    3 16 Отговор

    До коментар #54 от "въпрос":

    Правилният въпрос е защо си сменил останалите автомобили? Един електромобил със сигурност ще издържи повече от тях, а съвременните батерии ще надживеят комбито ти.

    Коментиран от #56, #63

  • 56 Turbo

    12 3 Отговор

    До коментар #55 от "Неправилно зададен въпрос":

    Може,но със няколко смени на батериите,което не е никак евтино.
  • 57 12345

    14 1 Отговор
    Това с 2 лв. на сто километра ще е до време. Щом електричните станат по-масови цената на електроенергията ще скочи. Безплатен обяд няма. Света се управлява от финансисти.

    Коментиран от #58

  • 58 Tesla е помислила и за това

    3 3 Отговор

    До коментар #57 от "12345":

    Американският производител на електромобили Tesla планира да завладее още един пазар на стойност трилион долара, тъй като компанията на Илон Мъск засилва фокуса си върху производството и съхранението на енергия, според инвестиционната компания Canaccord Genuity, цитирана от "Блумбърг". „Tesla изгражда бързо екосистема от енергийни продукти, хармонизирана в електрификацията, за да се превърне в Марката за съхранение на енергия“, посочи анализаторът Джед Дорсхаймер. Той повиши оценката си за акциите на Tesla от „задръж“ на „купувай“, прогнозирайки, че звеното на компанията за генериране и съхранение на енергия може да донесе 8 млрд. долара приходи до 2025 г. Дорсхаймер предоставя най-високия ценови таргет за акциите на Tesla – 1071 долара за дял в сравнение с 419 долара преди това, което представлява почти 60-процентов ръст. „Tesla използва всички налични ресурси, за да отговори на търсенето на батерии, включително чрез изграждане на производствени мощности в комплекса си във Фримонт, Невада, където си партнира с японския концерн Panasonic, и чрез споразумение за доставка с LG Chem", посочва Дорсхаймер.
  • 59 пешо

    6 1 Отговор
    не мисля, че електрокарите са реална алтернатива на двг. твърде много се крие от популацията и тя, както обикновено, се лови на правата страна на бастуна. и не мисля, че в съвсем близко бъдеще ще станат. хората от моето поколение все още слушат I am in love with my car. електрокарите се лансират, защото нефтът е в русия, венецуела, ако щете - саудитска арабия. ако с някаква магическа пръчка всичко се промени, до една година тая песен ще бъде забравена. но няма как.

    Коментиран от #61

  • 60 Сър Ник - коуч и инфлуенсър

    6 0 Отговор
    Ех , защо демократите е крадците- приватизатори съсипаха Балканкар ? Сега, след преструктуриране можеше да произвеждат ел.коли, ел.тротинетки и всякакви ел.задвижвани приказки. Базата им бе огромна, специалистите - отлични!
  • 61 Ти да видиш!

    3 2 Отговор

    До коментар #59 от "пешо":

    "до една година тая песен ще бъде забравена. но няма как." И до една година Тесла ще фалира, и ще се върнем на смърдящи дизели нали? Нищо не каза на и за комунизма дали ще се върне след година, че гледам всичко в разсъжденията ти се върти около Русия? Прочети 58 мнение. Електромобилите са само една малка част от пъзела. Абсолютно всичко преминава на ток. А за целта ще са необходими нови мощности, кой те най-логично ще са тези които произвеждат най-евтината електроенергия. Към момента това са фотоволтаиците, следвани от вятърните генератори, като цената на енергията от тях намалява с всяка изминала година и става все по-евтина. Към момента производство от фотоволтаици и плюс съхранение вече е по-евтино от производството на ток от въглища и ще става все по-евтино. Почти всеки може да си сложи фотоволтаици и батерия, но дали може да си произведе нефт или ще трябва да си го купя от любимата ти Русия? Май това ти е болката?
  • 62 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #9 от "qwerty":

    Всеки киловат, който влезе в батерията, е = 1,3 киловата през електромера.

    Коментиран от #66

  • 63 не сектант

    10 0 Отговор

    До коментар #55 от "Неправилно зададен въпрос":

    Защо съм сменял други автомобили ? Отговора - Суета Човешка. Да добавя и личното си мнение - Аз не съм сектант , или анти електромобилите , аз съм за това ,да има конкуренция между всички , конкуренцията винаги работи за потребителя , и нека да реши пазарът , а не бюрократично да се ограничават и забраняват едни за сметка на други . В момента ел. автомобилите са силно привилигировани , което ще възпрепятства конкуренцията , и ще изкриви пазара.

    Коментиран от #64

  • 64 Коя конкуренция? Нелоялната?

    5 4 Отговор

    До коментар #63 от "не сектант":

    За каква конкуренция говориш въобще? Вече 100 години ДВГ са монополисти на пазара и не допускат друга технология. Ако не беше Тесла, стогодишните автопроизводители все още щяха да ни лъжат, че един електромобил не може да измине повече от 100 километра, да се зарежда за по-малко от 8 часа и да струва два пъти повече от бензиновия си аналог. Ако не дай Боже решиш, че и това те устройва, се бяха застраховали, като правеха електромобилите адски грозни, дори отвратителни като не оставяха и място за багаж. Освен това, днес всеки знае, че електромобилите имат естественото предимство за бързо ускорение от място, но тогава ги правиха по-бавни и от умрял чист дизел с 50 коня. Ако не вярваш, прегледай характеристиките на който и да е електромобил произвеждан преди Тесла и кажи за кое от всичко изброено съм излъгал? В Щатите от две години няма никакви бонуси за Тесла, но въпреки това владее над 70% от пазара за електрички, въпреки че 100 годишните ползват все още 7000 долара за продаден електромобил. Теорията ти издиша отвсякъде.
  • 65 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #7 от "Дай киреч":

    Ами я си представи другото нещо: цяла година не стъпваш на бензиностанция, а си пълниш колата у дома с евтино гориво. Зарежаш на 12ст на киловат през нощта, трябват ти 15кв, или 2лв на 100км. Вместо да дадеш 70х.евро за апартамент в града може да си купиш за 40х.евро къща в някое селце извън града, на 5-10км и да си купиш една тесла модел Ес с пробег 400км за останалите пари. Остави, че при тях и зареждането им е безплатно. Всеки си решава, ама докато ти чакаш трябва другите хора да купуват, за да има нещо добро и евтино след 10г.

    Коментиран от #68

  • 66 Дрън-дрън

    2 8 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    Загубите в зарядното са не повече от 10%, а не 30% За 100квч в батерията, ще са необходими 110квч от контакта.

    Коментиран от #69

  • 67 Здравко Ахилесов

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Ами":

    Напротив - можеш. Има туби, фунии, ръчни помпи....
  • 68 Дизела

    9 1 Отговор

    До коментар #65 от "гост":

    Безплатни зарядни станции на село няма.Безплатното зареждане е промоция за една година.Ами после?На село тока спира често,къде ще зареждаш.Трябва да си купиш магаре да ти дърпа Теслъта.
  • 69 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #66 от "Дрън-дрън":

    Загубите в зарядното са 10%, но след зарядното има инвертор, който прави тока от променлив на прав, преди да го вкара в батерията, и там най-добрите инвертори са с 10% загуби, а повечето са с 20%. Така 100 квтч подадени към батерията стават 120 квтч през електромера. Самото зареждане, пълнене на батерията също си има КПД, което е с около 10 до 15% загуби, което прави 100 квтч вкарани в батерията = на 130 квтч през електромера.

    Коментиран от #71

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Забрави още няколко компонента

    3 6 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    Има още 10% загуби по кабела на зарядното, 15% в контактната повърхност на куплунга за зареждане, между зарядното, инвертора, и батерията също има кабели с по 10% загуби общо 30%. 20% са загубите в топлина, има някаква радиация заради която антиелектрика нямаше да си купи електромобил и загубите станаха около 95%. Тоест за всеки 5 киловата, които влизат в батерията ти плащаш 100 киловата. Нали? И като се събудиш се оказва, че краката са ти отвити. Какви инвертори, какви глупости. Зарядното преобразува променливия ток - еднофазен, двуфазен или трифазен в прав ток, който директно отива в батерията КПД над 90%. Зарядното друга функция не изпълнява. Инвертора е между батерията и двигателя. Стационарните батерии за съхранение на енергия имат над 90% в двете посоки. От заредени 100 киловатчаса, връщат в мрежата 90 квч.

    Коментиран от #72, #73, #78, #82

  • 72 Turbo

    5 0 Отговор

    До коментар #71 от "Забрави още няколко компонента":

    Еднофазен ток?
  • 73 Turbo

    6 0 Отговор

    До коментар #71 от "Забрави още няколко компонента":

    Двуфазен ток?Утре може и петфазен да измислиш.Монофазен(еднофазен) и трифазен има.

    Коментиран от #74

  • 74 SOS - Селянина си Остава Селянин

    1 5 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Излез от село и ще видиш, че има и двуфазен. В Щатите нямат трифазен ток. Имат две фази в къщата, като маломощните уреди се захранват със 110 волта, а само мощните с 220 волта - междуфазното им напрежение. Точно затова се нуждаят от домашни зарядни станции, а не могат да зареждат директно от контакта, както може да се зарежда в Европа. В Европа от трифазен контакт спокойно си зареждаш 11 киловата директно с кабела без нужда от зарядна станция.

    Коментиран от #76, #79, #84, #85

  • 75 Бибитко

    2 2 Отговор
    Електрическите ще се наложат,колкото и да не им се иска на някои. На там върви светът вече. И като навлезе с времето тая технология и се развие добре,дори има и такава тенденция,да се появят и много фирми които ще им платиш,за да ти премахнат ДВГ-то заедно с резервоара и скоростната кутия и на тяхно място да инсталират електромотори с батерия. Аз например карам за сега дизел ( TDI),следващата ми сигурно ще е комбинация на бензин и метан и чак след нея ще мисля сигурно за електрическа. Е,ако както казах вече се появят и такива фирми,които да им платя за да ми я преоборудват ДВГ-то в електрическа,защото се говори,че една ДВГ кола преработена на електрическа ще ти излезе до някъде и по-евтино от колкото да купуваш електричка втора употреба примерно.
  • 76 Turbo

    6 0 Отговор

    До коментар #74 от "SOS - Селянина си Остава Селянин":

    Ти да не живееш в Щатите, тесльо?Тук в България двуфазен ток няма.

    Коментиран от #77, #80

  • 77 От Искъро по-длибоко нема

    0 6 Отговор

    До коментар #76 от "Turbo":

    "Двуфазен ток?Утре може и петфазен да измислиш. Монофазен(еднофазен) и трифазен има." Значи щом нема у ваше село двуфазен той не съществува? Значи съм познал за СОС. Да не мислиш, че Тесла специално за ваше село ще произвежда различни зарядни? Зарядното е едно и също и може да зареждаш навсякъде по света с една, две или три фази. Къде колкото има. Също така и с различни напрежения на фаза - от 110v в Щатите до 230V у ваше село. Сега остава и да спориш, че при трифазния ток не е 230, ама си е точно толкова. Питай попа, даскала или доктора. Който там е най образован от селото.

    Коментиран от #81, #83

  • 78 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #71 от "Забрави още няколко компонента":

    Лъжеш, четох форума на собственци на Тесли и там казват, че ако зареждаш батерията в капацитетен диапазоно между 20% и 80% то зареждането е с около 70% до 75% ефективност. Склонен съм да вярвам на хората с такива коли, вместо на форумен спец, електричка виждал само на кино.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #76 от "Turbo":

    И в Щатите няма. Двуфазен ток е бил разработка преди много години, като недостатъците му са го отхвърлили и са се наложили еднофазната и трифазната мрежа. Сега двуфазен ток има само в някой отделни специализирани машини и звена в индустрията, генериран специално за тях, но в домакинството няма двуфазен ток. Дори няма генератори, които да го правят. Този е прочел нещо някъде и пак се прави на интересен.
  • 81 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #77 от "От Искъро по-длибоко нема":

    При трифазния е 230 между фаза и нула. Между две от фазите си е 380.
  • 82 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #71 от "Забрави още няколко компонента":

    И да ти обясня, че инвертора е в самото зарядно, като преобразува променлив ток в прав. Все някъде трябва да се преобразува и коства загуби.
  • 83 Turbo

    6 0 Отговор

    До коментар #77 от "От Искъро по-длибоко нема":

    Като гледам какъв интерес има към Тесла от потребителите в България хахахахаха Двуфазен ток те е ударил тесльо хахахаха първа фаза 1,после фаза 2 и накрая двете заедно.
  • 84 Дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #74 от "SOS - Селянина си Остава Селянин":

    Лъжеш,тесльо!Двуфазната мрежа е изпробвана в началото на двадесети век и поради многото недостатъци отпада много бързо.Използваното напрежение в САЩ е 110 волта и мрежата в домакинствата е монофана.Трифазна е промишлената мрежа.

    Коментиран от #86

  • 85 4Х4

    5 0 Отговор

    До коментар #74 от "SOS - Селянина си Остава Селянин":

    Как ли я карат американците без трифазъ ток хахахахаха тесльо много се изложи
  • 86 Колко бързо разваляш доброто впечатление

    0 5 Отговор

    До коментар #84 от "Дизела":

    Палети 500кг за 60 лева не можеше да се пратят от София до Варна, а струвало 270 лв, а после се оказа че може и за под 50лв. Сега в Щатите нямало 240 волта, а само 120 в домакинствата. А как си зареждат електричките тогава и на двете напрежения в зависимост от това в кой контакт включат зарядното? Хайде научете се да си проверявате информацията преди да се излагате и за куриерите.

    Коментиран от #88

  • 87 Мн пари

    0 6 Отговор
    Няма нито една качествена електрическа проходима кола за пресечен терен, а само паркетни градски машини. Когато мога да си сменя Лендкрузъра и Форестъра за електричка, която ако и натисна батерията да не гръмне ще сменя на момента, за да съм екосъобразен. Дотогава на бенза и дизелака доказани в почти милион километра мое притежание!!!
  • 88 Дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #86 от "Колко бързо разваляш доброто впечатление":

    Не спря да се извърташ,ей страшен заядливец си.За един палет 500 кг е 48,79 лв ,за два палета 500 кг общо е 97,58 лв,за отделни колети 500 кг. общо е 277,75 лв.Не всяка стока може да сложиш на палет.Ако продаваш стъклария на палет ли ще я сложиш?Колко здрави чаши ще останат?.Не ми пука какво впечатление съм ти направил.Не плащам данък обществено мнение. Големият син ходи на студентски бригади в САЩ няколко години поред.Първата година имаше проблеми с електроуредите на 110 волта.Не е икономически изгодно да поддържаш две мрежи 110 и 220 волта.Проверил съм.Гост твърди същото.

    Коментиран от #89

  • 89 А пък тати е гледал как един яде баница

    0 5 Отговор

    До коментар #88 от "Дизела":

    Каза, че било много вкусна. Като поживееш малко в Щатите в собствена квартира или получиш или изпратиш палет, тогава давай мнения от личен опит. Аз на очите си ли да вярвам или на това което е казал сина ти? Питай го на колко волта беше печката и сушилката? Питай го защо имат толкова много видове контакти в къщите? Ако малко поне разбираше от електротехника, щеше да знаеш че това е една мрежа. Моята къща е захранена с трифазен ток 400 волта. Друга партида нямам. Познай как си включвам уредите на 230 волта? Същото е и в Щатите, само че само с две фази. Колкото и абсурдно да звучи, там съм много по-назад с електропреносната система в сравнение с нас.

    Коментиран от #91

  • 90 дедо

    0 1 Отговор
    Не е само високата цена и малкия пробег. А също така и двойната цена спрямо бензина на бързозарядните станции. Също така не всички живеят в къщи. Или искате да стане като в Холандия гора от жици. Господа умници от ЕС Гледайте си работата
  • 91 Дизела

    6 0 Отговор

    До коментар #89 от "А пък тати е гледал как един яде баница":

    Заяждаш се, тесльо.Обясних ти защо не работя на палет.Работя на къси позиции с много фирми пръснати из цяла България.Няма как всичката стока да се събере в София и да я сложим на палет до Варна,за да ми е евтино.Който разбрал, разбрал.Тази тема няма да я коментирам. Щом в САЩ има 220V защото синът ми не можа да си използва електрическата самобръсначка,а се бръсна с пластмасова.Навсякъде в квартирата контактите са били 110V.На него ли да вярвам или на теб форумния специалист,който не е стъпвал в САЩ.

    Коментиран от #92, #95

  • 92 4Х4

    7 0 Отговор

    До коментар #91 от "Дизела":

    Колега, спориш с човек,който го хапе яко щъркела.Тесльо е бог на безумните идеи.Щял да си купи Тесла,за да зарежда ток евтино на нощна и да продава скъпо през деня.Батериите щяли да издържат милиони километри и цикли и щели да надживеят колата.Щял да строи фотоволтаични навеси и да зарежда камиони и други подобни,те край нямат.

    Коментиран от #96

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Ти да видиш!

    0 5 Отговор

    До коментар #91 от "Дизела":

    Първо нямаш компетенцията дори да ме разбереш какво питам! "Питай го на колко волта беше печката и сушилката? Питай го защо имат толкова много видове контакти в къщите? Ако малко поне разбираше от електротехника, щеше да знаеш че това е една мрежа." Самобръсначката му дали е имала двуфазен щепсел? Обърна ли внимание на трите различни щепсела, които се включват в зарядното на Тесла. Само този големия работи на 240 волта, колкото е напрежението между двете фази. Всички останали контакти са свързани на една от двете фази и неутрала. Знам че ти говоря на чужд език и не можеш да ме разбереш, но питай някой електротехник на който имаш доверие да ти обясни. Или по-добре вземи се образовай поне от Уикипедия. По-лесно е. Пък и ютуб е пълен с обяснения.

    Коментиран от #97

  • 96 Дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "4Х4":

    Тоя човек е като доктор Джекил и мистър Хайд.На моменти изглежда напълно нормален и показва добри знания и обща култура.На моменти започва да ме съмнява,когато започне да развива фантасмагоричните си теории.Във форума все го пращат да си пие хапчетата.
  • 97 Дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #95 от "Ти да видиш!":

    Разбирам добре какво ме питаш.Учил съм електротехника в техникума.Не твърдя да съм специалист.Монофазната мрежа между фаза и нула е 220 волта.В трифазната между фаза и нула е 220 волта,а между две фази е 380 волта.Двуфазните мрежи са използвани преди 100 години.Проверих в нета. За контактите си има приставки.Уредите са на 110 волта в щатите,в които е ходил Ню Джърси и Масачузетс.Изключение правят градовете Шарлот, Детройт, Маями с 208 волта, Ню Йорк, Питсбърг, Лос Анджелис ,Портланд, Сан Франциско,Толедо 240 волта.В тези градове са с два вида напрежение.Информацията даде сина ми.

    Коментиран от #99

  • 98 Именно де

    0 4 Отговор
    За контактите има адаптери например адаптер NEMA 6 в който се включват климатици, готварски печки и сушилки към Шуко. И воала, в Щатите вече имаш 240 волта стандартен контакт като у вас. Другия път купи един на сина, да не се мъчи детето! Освен в Щатите, съм бил и в Канада, където е същото. Ще стане като с палетите, като провериш и пак ще завалят оправдания, че съм бил прав, ама на тебе нещо ти е криво и няма да ти върши работа. Всеки път когато ти кажа че съм правил нещо, ме наричаш лъжец, не те ли е срам вече? Нали беше невъзможно да съм платил по 65 лв за 750 кг палет при положение че преди десетина дни получих два за 130 лв? Нали беше невъзможно да съм ползвал 240 волтови уреди в Щатите и Канада, при положение, че дори американците си ги ползват във всяка една къща, въпреки че незнайно къде си прочел че са се ползвали само до преди 100 години, но вече не? Пак те питам изгледа ли въобще клипа? Гледаш от шестата минута и О ЧУДО! Американецът си зарежда директно от контакта без да ползва зарядна станция с 230V и 40А. Ще обясниш ли как става това или е измама? Или сина ти лъже или аз. Избери си? Не те е излъгало умишлено момчето, не се оправдавай с него! Ти си виновния, че не си проверил, преди да ме обидиш ОТНОВО. Отново не очаквам извинение. Не се притеснявай! Всеки път като не ти се вярва нещо ме наричаш лъжец, а се оказвам прав.
  • 99 И между другото

    0 4 Отговор

    До коментар #97 от "Дизела":

    Напрежението в България не е 220/380v, а 230/400. Всеки със средна обща култура го знае. В Щатите 120/240v . Защо там се удвоява, а тук не е 230/460, ти оставям за домашно. Така или иначе не ми вярваш.

    Коментиран от #100

  • 100 Дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #99 от "И между другото":

    Електротехниката не ми е силата.В трифазните мрежи фазите са през 120 градуса.Като застъпването е само 1/3.Затова напрежението не се удвоява,нито утроява. Докато транспорта ми е специалност.Палетната система на мен не ми върши работа.

    Коментиран от #101

  • 101 Не се извъртай

    0 5 Отговор

    До коментар #100 от "Дизела":

    Въобще не става въпрос дали палетите на теб ти вършат работа, а колко струва доставката на един брой 500 кг палет в рамките на България и дали разстоянието има значение. Точно затова ме нарече лъжец! После ме нарече лъжец за двуфазното напрежение 120/240 волта в Щатите. Всеки път щом нещо не ти е в силата и не го разбираш, следва "лъжеш тесльо". Засрами се вече!
  • 102 И между другото

    0 4 Отговор
    Не ми се искаше да започваме излишни дискуси, затова си премълчах, но: 1. зарядните на батериите вече не са трансформаторни, а импулсни и работят от 90 до 250 волта без проблеми. Синът ти не би трябвало да е имал проблеми със зареждането на самобръсначката, освен ако не ползва някоя директно вързана с кабел за контакта, за каквото не съм чувал. 2. Всичката стока на стъкларските заводи, включително чашите излизат на палети от завода. Да твърдиш че ако ги наредиш на палет здрава чаша няма да остане, отново говори за липса на връзка с реалността. Продукцията на почти всички заводи излиза на палети. Като започнеш от храни и напитки и свършиш с телевизори и друга техника. По-добре не ми отговаряй на това мнение, защото не ми се спори за глупости. Знам че има и изключения от правилото и ще ги намериш. Като например някоя 50 метрово витло на вятърен генератор, което няма как да излезе на палет от завода и заради него ще отречеш цялото правило. Никой не ти се меси в бизнеса, казах ти че нито му знам спецификите, нито искам да ги знам. Но ти директно отричаш съществуването на нещо, само защото ТИ не може да го ползваш, въпреки че от години аз и повечето колеги се отказахме да обикаляме като луди из страната, а много доставчици се отказаха от разносната търговия и преминаха на куриери, защото на всичко отгоре ни излиза и по-евтино, отколкото да поддържаме автопарк и заплати и осигуровки на шофьори, които да крадат от горивото и да съсипват техниката.

    Коментиран от #110

  • 103 И между другото

    0 4 Отговор
    Но ти директно отричаш съществуването на нещо, само защото ТИ не може да го ползваш, въпреки че от години аз и повечето колеги се отказахме да обикаляме като луди из страната, а много доставчици се отказаха от разносната търговия и преминаха на куриери, защото на всичко отгоре ни излиза и по-евтино, отколкото да поддържаме автопарк и заплати и осигуровки на шофьори, които да крадат от горивото и да съсипват техниката. Сега буквално мога да си управлявам бизнеса от шезлонга на плажа, благославяйки новите технологии. Системата съществува и работи колкото и да я отричаш, точно както и електропреносната система в Щатите.

    Коментиран от #104

  • 104 Дизела

    4 0 Отговор

    До коментар #103 от "И между другото":

    Получавай си тесльо пратките където ти е удобно.Все ми е едно.Моят начин на работа не пасва за работа с палети.Ето днес е събота аз работя,докато Еконт е до обяд.В неделя спедиторите изобщо не работят.Като комбинирам доставките от производители с разноса до клиенти си уплътнявам курсовете.Ползвам куриери само до места които не сами на път и са много настрани.Управлението на бизнеса от шезлонга може да те доведе до фалит. Мрежата в САЩ е 110 волта с изключенията които съм ти дал.Приключвам темата.

    Коментиран от #105

  • 105 Хайде пак светът се върти около тебе

    0 4 Отговор

    До коментар #104 от "Дизела":

    Това всичко какво общо има с цената за изпращане на палет от София до Варна? Нали бях лъжец че съм получил 2 палета по 750 кг за 130 лв? Как ще коментираш шестата минута на клипа в която електромобила зарежда с 230 волта и 40 ампера в Щатите, като в същата къща зарежда и с 115 волта? Постоянно казваш на черното бяло и обявяваш събеседника за лъжец! Нагъл си до безочие! Всеки нормален човек щеше да каже извинявай, объркал съм се и да приключим драмата, но не и ти. Ако мислиш че някакви обиди за лъжци и хапчета ще ме разубедят да те от поставя на място, жестоко си се объркал. А тъкмо те бях изкарал от черния списък.

    Коментиран от #106, #108

  • 106 4Х4

    1 2 Отговор

    До коментар #105 от "Хайде пак светът се върти около тебе":

    Момче,лекувай се.Притеснявам се за теб! Потърси лекарска помощ!

    Коментиран от #107, #109

  • 107 Давай сега с турбо

    0 4 Отговор

    До коментар #106 от "4Х4":

    Изкарай и още няколко Ника за обиди. Нито цената за палет нито напрежението в САЩ ще се промени.
  • 108 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #105 от "Хайде пак светът се върти около тебе":

    Сега се прибирам.Слагай ме в какъвто си искаш списъци хахахахаха местя си го в другия крачол.
  • 109 Дизела

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "4Х4":

    Пич,не е хубаво да обиждаш така.То момчето не е виновно.Не бива така.
  • 110 мечо

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "И между другото":

    братчет ти га си флизал в фаврика за стъкло чаши се прудават на кашон мудели са много.клиенти не копуват на пале от мудел много место заема требва магазин голем кат лидал много пари трябва флага за стока не може после продаде години.ас фсичко товарим на кашон унимавам мноо да не чупим чаши.

    Коментиран от #111, #112, #114

  • 111 Кулегъ мичок

    0 4 Отговор

    До коментар #110 от "мечо":

    Аку щеж и ут 15 никъ пиши. Въпросът беше може ли да се транспортира стъклария на палет или не може? И кой те кара да купиш цял палет едно и също? Въобще в склад стъпвал ли си? Като си поръчаш стоката как ти я изкарват? Кашон по кашон? На мен винаги са ми я нареждали на палет в склада, а след това с палетната количка я изкарват на рампата, за да си я натоваря. Не вярвам за времето нещо да се е променило, освен ако не пазаруваш по два кашона от склад. Дали ще я взема направо с палета или ще взема само кашоните не ги интересува. Когато стоката е разнородна, просто ги моля да увият кашоните със стреч фолио за да не падат от палета при транспорта. Продавал съм чупливи/крехки стоки и най-сигурния начин за транспорт и съхранение е палета, дори в склада. Просто не си оцелил човека с който да спориш. Достатъчно палети със стока са минали през мен.

    Коментиран от #115, #116

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Мецана

    0 4 Отговор
    И стига с тези палети. Дори децата разбраха, че изпращането на европалет 500кг струва 50 лв от адрес до адрес, а не зависи нито от теглото нито от разстоянието, както твърдеше турбодизела с двата си ника. Няма значение дали ще пратиш от София до Варна или от София до София. Който иска да изпраща и получава, който не иска, да си кара по старому. Не е задължително, както се опитва да го изкара Дизела, все едно някой иска насила да го свали от Кадито, за да кара електромобил или да ползва куриер или да си купи за стотен път стока, която вече е избрал веднъж преди 5 години и вече до болка познава, за да се налага да ходи да я избира отново и отново по 3 пъти в седмицата от другия край на България.
  • 114 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #110 от "мечо":

    Я,мечо се появи!Мечо,научи го правописа не се излагай.

    Коментиран от #117

  • 115 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #111 от "Кулегъ мичок":

    Тесльо,не помниш какво си писал.Преди твърдеше,че се занимаваш с ресторантьорство,но си фалирал заради корона кризата.Сега го обърна на търговия,без да разбираш как се прави търговията.Ако не си в търговския обект,а на шезлонга всеки ще те излъже.Като гледам колко празни помещения има в нашия град и колко пишман търговци фалираха точно от неумение да си ръководят бизнеса.Всеки колега търговец прочел коментарите ти ще усети,че никога не си се занимавал с търговия.Защо се сърдиш тогава,че те наричат лъжец?
  • 116 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #111 от "Кулегъ мичок":

    Може да не ми отговаряш.Не смятам да спорят с аматьор.Може да спорим в друга тема за друго,но не и за търговия.Търговията не я разбираш.Това е тънка наука,не за всеки.Приятен ден.

    Коментиран от #119

  • 117 мечо

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Turbo":

    ас сам неграмотен толкоз мога
  • 118 Лъжеца вика дръжте лъжеца

    0 4 Отговор
    Никога през живота си не съм се занимавал с ресторантьорство, камо ли пък сега. Цял живот се занимавам с търговия, като дори сега, бизнесът ми е наполовина услуги/производство наполовина търговия. И защо реши, че търговския обект, задължително представлява гише, на което да идеш да си купиш бира с чипс или парцалки и обувки? В моя основен бизнес дори е незаконно да си платиш по-голямата част от поръчките в брой, но ти нали си "търговец" даже не знаеш защо може да е това. Почти няма какво да следя, защото "касата" на практика е касовия апарат който стои в едно чекмедже на бюрото, а понякога дори е при счетоводителката При най-голямото натоварване имам 3-4 клиента на седмица. И понеже говореше за ДДС, миналата година една единствена сделка беше по-голяма от сумата за влизане по ДДС. Не е като да продаваш семки и бонбонки, нали? По-скоро е "ден година храни" . Ако е толкова важно, мога да стана от шезлонга и аз да отида при клиента, вместо той да "идва в търговския обект", а след няколко часа отново да съм на шезлонга. Но дори сега да имах предишния ми бизнес, щеше да ми е много по-лесно да следя от шезлонга, както магазините заедно с касите, склада и входа за доставки, така и складът за разнос плюс местоположението на микробусите и камионите и транзакциите в реално време кой какво е продал и колко оборот има в него. Преди всичко това беше на доверие и не можеше да се следи дори да си на място. Когато имаш 12 работника, тогава раздавай акъл.

    Коментиран от #120

  • 119 Ахъ

    0 4 Отговор

    До коментар #116 от "Turbo":

    Като чуя това, веднага си представям мазната физиономия на селски тарикат, който се мисли за голям търговец и се подиграва на колегата си, че имал много стока, персонал и по-лъскава кола, ама разбираш ли бил по-прост от него, селския тарикат който с една десета от капитала на колегата върши чудеса в търговията. Но не си задава въпроса, как колегата му е натрупал толкова капитал и храни толкова семейства?

    Коментиран от #121

  • 120 4Х4

    4 0 Отговор

    До коментар #118 от "Лъжеца вика дръжте лъжеца":

    Фантазьор от класа.
  • 121 4Х4

    4 0 Отговор

    До коментар #119 от "Ахъ":

    Да ти пратя данъчните на проверка?Да не излезеш собственик на фантазиите си!Цял ден си по форумите,ти не работиш никъде.Преди щеше да продаваш ток от Теслата.Фотоволтаици щеше да строиш.Сега реши да ставаш търговец.Утре поредната "умна" идея ще очакваме.Може електромобили да започнеш да правиш хахахахаха
  • 122 Wow разтреперих се

    0 5 Отговор
    Първия ми акт от данъчните беше през 1996. От тогава съм си научил урока. И понеже не можеш да схванеш, защото си мишок, незаконно е да се плащат в брой суми над 10000 лв, а плащането трябва да мине по банков път. Тоест дори не ми трябва каса или касов апарат. Но започвам да се улавям, че започнах да правя сравнения, което е най-малкото некултурно и неуместно, защото няма срамна професия или бизнес, преставам. Всеки труд, включително този на метача на улиците, на боклукчията и на мияча на тоалетни трябва да се уважава, да не говорим за колегите, в съседния магазин, които притежават по-голям бизнес от нашия. Който разбрал, разбрал. Няма да ви падам на нивото. Ако не можете да разберете и намерете информация дали в американските къщи има 240 волта - най-обикновена цифра която се проверява за три минути в интернет, надали ще схванете какво ви говоря за бизнес и доставки, където освен цифри, по-важната част е психологията. Като ви гледам речника и начина на говорене, още като отидете при някой важен клиент или приемете разговора му по телефона, веднага ще му обясните колко е прост, преди да му предложите най-умното решение на света - вашият продукт или услуга и ще ви изгони на мига, каквито и цифри да му представите, но вие и с цифрите сте зле. А клиентите, освен подход най-много се интересуват от цифрите и чак после от цената! Успехи в живота турбодизел 4х4!

    Коментиран от #123, #124, #125

  • 123 4Х4

    5 0 Отговор

    До коментар #122 от "Wow разтреперих се":

    Като ти позвънят на вратата да не се насееш.Всеки среднограмотен хакер може да те открие по IP адреса.Всяко плащане над 10000 лв мога да го платя на няколко фактури по 10000 лв без да минават през банка, умньо.Ако беше в бизнеса щеше да го знаеш.За какво ти написаха акта данъчните?Внимавай какво ще отговориш,защото ще те хвана веднага.Колко процента е ДДС?Колко процента е данъка за физически лица и колко % е за ЕТ и ООД?
  • 124 4Х4

    5 0 Отговор

    До коментар #122 от "Wow разтреперих се":

    Виждам бъркаш ме с турбодизел.Не се занимавам с търговия.В друга област съм.Любител съм на коли 4Х4.
  • 125 4Х4

    5 0 Отговор

    До коментар #122 от "Wow разтреперих се":

    Щом си регистриран по ДДС с какво ти започва номера на ДДС?Няма го в интернет,не си губи времето да четеш.

    Коментиран от #126

  • 126 Бях се зарекъл

    0 5 Отговор

    До коментар #125 от "4Х4":

    Но за последно BG започва номера и ти пожелавам късмет да напишеш 20 фактури по 10 хиляди за имот, пет фактури за микробус. Какво ще пишеш във фактурите? Една 20-та идеална част от имот? Предница от микробус - 10000 лв! Или 5 фактури по 10000 за оборудване на една и съща фирма за един и същ ден. Веднага ще им светнеш на данъчните, защото касовия апарат ти е свързан към НАП. Пробвай да напишеш само една единствена фактура за 10 000 лв и още на другия ден ще ти кацнат на вратата. Личи си че си далеч от търговията и не знаеш елементарни неща! Това беше наистина за последно турбодизеле със задвижване 4 по 4. С аматьори не ми се занимава. Това за BG те издаде. Дори децата го знаят! Семейна фирма грънци. Най-обикновен шофьор си! То това дори не е спор или диалог, а обучение на деца. От един конструктивен спор, от аргументите на събеседника научаваш нещо ново и друга гледна точка. При тебе е скука. Нищо ново, само отричане дори на старото! Загуба на време! Хайде със здраве!

    Коментиран от #127

  • 127 4Х4

    5 0 Отговор

    До коментар #126 от "Бях се зарекъл":

    Сключвате договор с план за плащане и нямаш проблеми.Последната си фирмена кола я продадох по тоя начин.Пишеш фактура за цялата сума.На няколко пъти човека ми носи пари и срещу всяка сума чукам бележка.Точно за това те хващам.Не знаеш елементарни неща аматьорче.Не проблем да издадеш две или повече отделни фактури по 10000 лв на една фирма за ден.Решили си от фирмата така да пазаруват.Данъчните копче не могат да ти кажат.Проверявали са ме данъчни,никога не съм имал проблеми.Законът е врата в полето.Трябва да знаеш само къде е вратата.Повтарям,не се занимавам с търговия.На останалите въпроси кога ще отговориш?За какво ти съставиха акта?Колко % са данъците?Не отговориш ли,значи не знаеш.

    Коментиран от #128

  • 128 Първо отговори ти

    1 4 Отговор

    До коментар #127 от "4Х4":

    Как се казваш? Кой ти е телефонния номер и адреса?

    Коментиран от #130

  • 129 4Х4

    4 0 Отговор
    Това са лични данни и не се споделят.Не можеш да отговориш на въпросите.Не си търговец.

  • 130 4Х4

    4 0 Отговор

    До коментар #128 от "Първо отговори ти":

    Така си и знаех.Не знаеш за какво НАП могат да ти напишат акт.Следователно никога не са ти писали акт и ти не си търговец.Защо се сърдиш на колегата,че те нарича лъжец?

    Коментиран от #131

  • 131 Турбо аматьор, сър

    0 4 Отговор

    До коментар #130 от "4Х4":

    Казах ти, че няма да си губя времето с тебе. За какво може да ме е глобил НАП през 1996 година? Сигурно защото съм си гледал телевизия 7/8 на смартфона през 5g? Такъв аматьор си че дори въпроса си не можеш да зададеш правилно. През 96-та нямаше НАП, касовите бележки се пишеха на ръка в Кочан под индиго, който беше прошнурован и прономерован в данъчно управление. Касовите апарати, ако имаш въобще бяха с матричен принтер, който буквално ти надуваше главата по цял ден. Малко по-късно излезнаха мастиленоструйни. Ако бяхме на живо даже щях да те питам колко беше тогава ДДС, да те видя как ще се справиш без google. Така че не ми губи времето. Няма да ти отговарям повече на въпроси, подобни на какво има по периферията на кръга на кръглата земя, защото нали ме пращахте да си пия хапчетата, когато ви казах, че земята не е кръгла.

    Коментиран от #133

  • 132 4Х4

    4 0 Отговор
    Не се измъквай.Данъчните са съществували винаги.Писали са актове винаги,но не знаеш за какво могат да ти напишат акт.Първата си фирма регистрирах 1996г.Касови апарати имаше,но станаха задължителни малко по късно.Как се променя ставката на ДДС през годините?Колко % е данъка за физически лица,щом имаш 12 работници трябва да знаеш.Колко процента е данъка за ЕТ и ООД,щом имаш фирма трябва да знаеш.Не съм шофьор по професия,завършил съм УНСС и ще ти хвана веднага лъжите.Не отговориш ли,значи си лъжец.С общи приказки няма да се измъкнеш.Турбо и Дизела може да ги излъжеш,но мен не можеш.
  • 133 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #131 от "Турбо аматьор, сър":

    Добро утро,тесльо.Гледам намерил си майстора хахахахахаха успех в отговорите.Колегата 4Х4 най вероятно е учил счетоводство и ще ти хване лъжите веднага.Сега ще се направиш на обиден и ще изчезнеш от спора.Типично по тесларски.Успех!

    Коментиран от #134

  • 134 Давай сега с дизела

    0 4 Отговор

    До коментар #133 от "Turbo":

    Отказах спора още за палетите. Няма да клъвна на глупави въпроси, за да трупаме коментари да ви правя трафик на медията. Баща ми имаше магазин още през 91-ва година, а аз съм му помагал със зареждането и съм работил в него. Дали не мога да ви разкажа неща които няма как да прочетете в Интернет? Например как днес си купил нещо за 150 лв, вечерта го продаваш за 200, а на другата сутрин отиваш и в склада вече струва 220 лв? И това се повтаря няколко дни подред за една и съща стока? И клиентите постоянно ти се сърдят че си вдигнал цените и обясняват как няма да пазаруват повече от тебе. Дали мога да го забравя, а? А ти ми говориш за някакви данъчни, които тогава пишеха актове за 50-100 лв сегашни пари, даже май бяха по-малко, за неиздаване на касова бележка и минаваха максимум веднъж годишно? Опитай днес да чукнеш касова бележка за 10000 лв, да видиш дали утре няма да ти кацнат данъчните, аматьорче. Чукам си по няколко бележки за 10000 лв за ден, ама друг път. Защо ми е да въртя схеми, като спокойна мога да слезна до банката с клиента да си внесе парите в банковата сметка, вместо да се занимавам с глупости и да рискувам данъчни проверки. Хайде стига с безплатните уроци. Даже няма да вляза повече в тази статия, достатъчно ви изложих и си изгубих времето. През това време питайте някой който е бил в Щатите, дали във всяка къща няма контакти за 240 волта дали зарядното на самобръсначката може да работи на 110 волта като стана въпрос за лъжци.

    Коментиран от #136

  • 135 Поправка

    0 4 Отговор
    ЧукаЛ си по няколко бележки за 10000 лв за ден, ама друг път.

    Коментиран от #137

  • 136 4Х4

    3 0 Отговор

    До коментар #134 от "Давай сега с дизела":

    Баща ти бил търговец,а не ти.Не било компютри,а компоти.Да те хванат данъчните за неиздаване на касова бележка при условие,че тогава през тези години контрола беше много слаб,показва аматьор неспособен да разпознае проверяващия от клиента.Чукането на две бележки за ден беше провокация да те видя дали ще се хванеш.Ако се наложи ще чукна няколко бележки през седмицата с по 10000 лева на ден и проблема е решен.Няма да карам клиента до банката.Там има друга тънкост,попълва се декларация за произход на средствата и сам си слагаш въжето на шията.Ти откъде да знаеш аматьорче? На другите въпроси защо не отговаряш? Защото не знаеш отговорите.Никога не си имал фирма,никога не си имал бизнес само говориш.Баща ти може да е имал не споря. Какви палети и напрежения?Не съм специалист в тази област.Спорил си някой друг. Чакам да кажеш за ставките на ДДС и данъците на физическите лица и фирмите.Давай чети в интернет да те видя каква умнотия ще ми сервираш.
  • 137 4Х4

    1 0 Отговор

    До коментар #135 от "Поправка":

    Хайде бе търговецо,чакам отговори.Стига чете в нета.Това,което те питам го знае всяка лелка на женския пазар.Ако си "фирмаджия" ще отговориш веднага без затруднения.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.