Last news in Fakti

29 Април, 2021 16:49 24 047 65

Колко пари се печелят от "върнат" километраж?

  • километраж-
  • превъртане

Произволният пример, който ви показваме е на E-Klasse W212

Колко пари се печелят от "върнат" километраж? - 1

Едва ли за някого е тайна, че както у нас, така и на много места по света, се случва километражите на употребяваните коли да се манипулират, като това се прави с цел по-бърза и лесна продажба.

За да продадат кола по-бързо и по-скъпо, измамници често връщат километражите на колите и така намаляват привидно пробега. Колко обаче печелят тези, които превъртат километражите на употребяваните автомобили?

От статистиката, която ни предоставя най-големия автомобилен сайт у нас mobile.bg, можем да видим средната цена на някой модел, а сранявайки цените на определени екземпляри с различен пробег, можем да открием съществени разлики.

Произволният пример, който ви показваме е на E-Klasse W212, която се произвежда през периода 2009 - 2016 година. Потенциална разлика за сревними по-години и състояние автомобили, но с различни показания на километража е в зависимост от пробега в диапазона от 100-400 хиляди км варира от 6000 до 7 000 лева.

Колко пари се печелят от "върнат" километраж зависи от няколко фактора: година на производство, състояние, клас, характеристики и интерес на купувача. Във всеки случай печалба за продавача има и тя не е малка.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мюмюн

    69 22 Отговор
    Ази, кат копувах Абарт-а, тариката ми вика:Аве, нищу ни сам барал по колата, тъй я взех от един банкер у Ливорно, качих я на аутовоза и ето я тука! Дажи ни е мита, ни матор, ни ватре! Скивах-2011г ,на цели 88 000км, бря- килипир! Да, ама не...викам на идин мой-дай тука компа да киризим ко става! Опа....198 000км. А-хааа, да прекараш си.га.нин. кат мене, ни става. Дадох 5 иляди лева, устаналити 2 иляди и 500 ивра му набутах фалшиви от гурбета у полско. Ха да яде сига дибелия мазен. Тъй, амчи как...мошенгии да иска чиляк.

    Коментиран от #12

  • 2 Zent

    66 3 Отговор
    Ами питайте бе, точно на този мерц остават на 10 места старите км.
  • 3 Dok

    96 6 Отговор
    Българина знае че го лъжат ама не му пука и пак си дава парите. Наскоро имаше едно бяло Кади в автокъща в Овча Купел. Снимали го с чуждите номера и го обявили на 168000км. Направих справка за тази кола и се оказа, че е минала технически преглед в чужбина Ноември 2020 и е била на 540000км. Нашите юнаци са върнали близо 400000 километра.... чудя се как има още балами да купуват и да си хвърлят парите на вятъра, при положение че има възможности за евтини и нови бюджетни автомобили.

    Коментиран от #19, #60

  • 4 Москвич

    15 58 Отговор
    Имам Volvo V40 1.8 купувано (за 25500$) от магазина 2004г., а е произведено 2003г. - на 56000км. с пълна сервизна история. Застрахователната фирма през 2012г. го оцени на 12400$. Има малки дработки, както и добавена EPS впоследствие (2015г.) в сервиза на Волво в Москва. Държи се в топъл гараж. МОдела е с кристалните фарове и чистачки на фаровете, всичко е оригинал, задното стъкло също е сменено, защото имаше проблем с един реотан и не се сдържах. Има и профилактика на климатика - пълна смяна на филтри и фреон + някаква джаджа със сребро, дето уж убивала бактерии. Не е с лети джанти, защото по него време не се предлагаха при покупка и държах на автентичност. Цената е 13000$ и ще я вдигам с 1000$ всяка следваща година. Просто се хваля )))

    Коментиран от #6, #27

  • 5 Мохамед Хасан

    53 13 Отговор
    "Произволният пример, който ви показваме е на E-Klasse W212"

    Няма такъв проблем при тях.
    Тия Е-класи ги карат 90-годишни баби германки, 2 пъти в седмицата отиват до магазина да вземат хлеб и кисело млеко и обратно в гаража.

    Коментиран от #63, #64

  • 6 Варна

    19 3 Отговор

    До коментар #4 от "Москвич":

    Евала, пич. Който се хвали-не пали. Както и да е-я ми кажи какъв беше девиза на Волво? Ти ми каза, ама аз забравих.
  • 7 Иванчо

    55 7 Отговор
    Имам познати в този бизнес и мога да ви кажа че километрите са най малкият проблем. По на бързо да обясня ,ако някой го интересува...
    - всичко ударено и бракувано след тежко птп . От Застраховател
    -всичко наводнявано. От Застраховател
    - всичко фирмено. Фирма Х има 20 Пасата и ги дават на 2/3 автокъщи и от там у вас.
    -всичко което е от частно лице с установен проблем но прекалено скъп да се оправи в чужбина.
    - по старите до 2005г директно от моргата
  • 8 Граф Монте Кристо

    17 68 Отговор
    Коментиралите тук нищо не разбират от този бизнес. Старите автотърговци имат изградени търговски връзки с автосалоните в Германия и Италия. Не всеки Ганьо може да влиза с вратите в този бизнес. И моля хора, които нямат понятие, да не бръщолевят намерени в интернета глупости като развалени грамофони.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Радио Келто

    62 6 Отговор

    До коментар #8 от "Граф Монте Кристо":

    И аз моля-типове като тебе, дето "много разбират" - да си намерят друго поле за изява на знанията си. Не е нужно да държиш поучителен тон, Едмонд Дантес.
  • 10 Пламен

    38 2 Отговор

    До коментар #8 от "Граф Монте Кристо":

    Мишо, ти от кое село си?
  • 11 гросмути

    39 1 Отговор
    всички брички с блясък на боята са карани от 99 годишна бабка в германия до магазина разправят автоджамбазите

    Коментиран от #20

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 smeh

    44 4 Отговор
    По-скоро темата трябва да е - колко много губи българинът заради техническата си и финансова неграмотност.
  • 14 ФИНЦИ

    18 7 Отговор
    МНОГО УМНО СТРАШЕН ОТКРИВАТЕЛ Е ТОЯ МИШОК СЛАВЧЕВ ПЪЛЕН МУХЪЛ Е
  • 15 Нане

    48 6 Отговор
    на сички им се кара коли на малко километри и това налива пари в бадюгите сички искат кола на 130 000 - 150 000 км направена 1998 г карана от пенсионер и стояла в гараж 20 години на сена 5 000 лева. Който се парил вече никога кола от автокъща в БГ! Това докато това не се признае за измама и киртака не тъка нара барем 5 години и чука камънак у Белене.

    Коментиран от #58

  • 16 Готин

    44 5 Отговор
    Който се интересува от километража на автомобил втора употреба без да може да го оцени по други критерии, по добре да не купува автомобили изобщо, защото така, или иначе не разбира от тези работи. Това е добронамерен съвет.

    Коментиран от #18

  • 17 2021

    32 5 Отговор
    Аз си купих кола на 250 000 километра и знаех че ще ремонтирам. След първоначалните ремоти, следващите 5 години нищо не се развали:)Така че да не ви пука на колко километра е.Освен ако не е кола с малко двигателче и голямо купе , тогава не знам..
  • 18 Точно така

    42 7 Отговор

    До коментар #16 от "Готин":

    Германците имат един лаф: Няма такова нещо стар автомобил , има изправни или неизправни автомобили. Карам мерцедес на 700000 км който съм купувал лично аз от фрайбург преди 8 години. Поддържа се както трябва и не ми е създавал никакви сериозни проблеми
  • 19 А бе

    36 7 Отговор

    До коментар #3 от "Dok":

    Не си хвърляме парите. Обстойно сметнах колко би ми струвал нов автомобил и след като са с еднолитров двигател могат да изкарат до 200 000 км. А стар фолксваген за 6000 лв например ако се поддържа и до 800 000 км може да върви. Всичко е от сиромашия тук. Едни карат луксозни автомобили а останалите трошки.

    Коментиран от #39

  • 20 Не е така

    16 3 Отговор

    До коментар #11 от "гросмути":

    защото 99 годишната баба не я е карала, и се е наложило да отрежат дървото пред гаража, за да изкарат колата .. затова таталясника с превъртяния километраж така блести
  • 21 гайдар

    35 6 Отговор
    Автоджамбазите са като телефонните измамници.В цел свят хората си купуват кола за де возят - българина да си я прави.Зъби нема в устата но гуми на колата ще купи.
  • 22 Дупка

    26 8 Отговор
    Сравнете кола на 250 000 км. Карана по пътищата в чужбина със кола на 20 000км.но карана само в България и ще видите разликите в пораженията и амортизацията.9792

    Коментиран от #30

  • 23 Тьрговец

    11 10 Отговор
    Проблема явно или не ви се иска да го разберете или не го разбирате.На истинският тьрговец сьс сигурност не му се врьща километража но бьлгарина още смята че ще си намери автомобил на 50% от европейската му стойност от глобалният втора употреба Евро пазар.Да ама не за това си копувайте автомобили а не ЦЕНИ.Всеки пьт се пита колко ше ми свалиш от цената а не как и що е автомобила значи излиза че бай ганьо си копува цени а не автомобили......В БГ един автомобил може да трьгне от 5000лв и сьщият да стигне на обява 10000лв значи има защо тази разлика заради реалният пробег да е 10000лв но бай ганьо си копува този от 5000 и после олееееелееее...
  • 24 кънчо

    21 7 Отговор
    Аз като купувам автомобил никога не гледам изминатите километри , гледам състоянието на автомобила , по принцип винаги има нещо което не може да се забележи но в общи линии никога не съм допускал големи грешки при покупка!
  • 25 Москвич

    14 4 Отговор
    Отивам на 50 км в дъжд на оглед, отварям капачката за гориво, там сребърен бронз, течен, ...аааа, това е от пастирането, пише алджанти....гледам...тасове, гледам единият стоп счупен, а той, еее само 100 лв е, ще то намаля..., Накрая му казвам, а как сега да ти вярвам за километража?
  • 26 Славена

    1 40 Отговор
    Ние със съпруга ми,винаги като сме купували автомобил сме искали да е с електронен километраж, защото от една автокъщата ни обясниха,че не могат да се манипулират с електронен километраж.

    Коментиран от #29, #38

  • 27 объркал си се

    13 3 Отговор

    До коментар #4 от "Москвич":

    Пусни си обявата в Мобиле! А иначе по темата - манипулирането на километражи е цяла индустрия. Има цели работилници за това, където не пускат външни лица.
  • 28 чичака

    4 7 Отговор
    пичета,има нещо наречено 'карвъртикъл.ком" срещу 17 евра и жин номер получаваш инфо до последния читафффф собственик ,след това ако има катастрофа преди 6г, и никакво инфо ,а тя светулка на по-малко км от последното инфо и с 1 ключ значи е тамън за ганъо балъков къде не го бъркат километрите ,колко собственика има ......
  • 29 kkk

    14 2 Отговор

    До коментар #26 от "Славена":

    Точно модерните коли с дигитални километражи се манипулират елементарно, бързо и евтино. Пример:
    За ВСЕКИ мерцедес след 2017г. е нужна една малка кутийка която се монтира БЕЗ никакви следи (към оригиналните букси на колата) и после буквално с комбинация от бутоните на волана избираш как да работи. Може да не отчита НИКАКЪВ пробег, може да отчита 50%, може и 25% да отчита, може разбира се и 100% да отчита. Това НЕ МОЖЕ и дилъра да го засече при НИКАКВА диагностика или обновяване на системите- не го ли знаеш къде е завряно и да го премахнеш физически няма откриване.
    Приблизително същото важи за поне 75% от новите коли и върнатият пробег не може да се установи.
  • 30 kkk

    11 6 Отговор

    До коментар #22 от "Дупка":

    Смешников, ела да ти покажа кола на ОГРОМЕН пробег само в БГ (купена от БГ и обслужвана САМО при дилъра)- ако познаеш поне 50% от пробега ти давам 20 бона у кеш...

    Коментиран от #42

  • 31 Начо

    24 0 Отговор
    Една и съща кола..първо стоя с километрите с които дойде от Италия четири месеца.Не гарантирам,че са реални.После ги врътнахме с 100 Хил назад и се продаде след две седмици.
    За това се връщат.Като я види на 250-300 Хил км и няма продаване.
  • 32 Гост

    16 10 Отговор
    Аз си карам нова Дачийка като по глупав и ги нямам тези проблеми.

    Коментиран от #34

  • 33 Ххх

    13 2 Отговор
    Всички много разбираме, и то от всичко.
    Виждал съм стегнати автомобили с голям пробег, но поддържани както трябва. Обаче съм виждал и такива, на малко километри, които са направени на дараци.
  • 34 kkk

    18 7 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Разбира се, че си глупав- за парите на "нова Дачия" (тоест 25 бона) спокойно се взима (и то от дилъра) 3 годишна Тойота Корола на под 60 000км. в гаранция до 200 000км. и т.н. И тази Корола не просто е 6 пъти повече кола от дачия-та, а и ще надживее румънското недоразумение.
    Бонус- да продадеш 8-10 годишна Корола е лесно и бързо, а дори 5г. дачия никой не ще да си купи...

    Коментиран от #41

  • 35 Даката

    8 1 Отговор
    Знаят,обаче купуват.Кой ще я купи като му я покажеш в автокъщата че е на 3-400 х км.
  • 36 Ааа Даа

    13 0 Отговор
    Каквито са куповачите такива са и продавачите .Българина не си купува кола а емблема година и цена
  • 37 До разбирачите

    2 4 Отговор
    Хайде пробвайте да продадете хубава кола на реална цена

    Коментиран от #40

  • 38 Дядо ви КуРтИ от село ПиПЕркоВо.

    15 1 Отговор

    До коментар #26 от "Славена":

    А от автокъщата обясниха ли ви,че сте бавно развиващи?
  • 39 Да бе

    2 8 Отговор

    До коментар #19 от "А бе":

    Тази глупост, за 200000 км на новите двигатели, доста упорито се повтаря от хора дето кола по-нова от 85-та не са имали.
  • 40 kkk

    6 6 Отговор

    До коментар #37 от "До разбирачите":

    Продал съм поне 15 хубави коли на реална, че и по-висока цена- и то в БГ, няма никакви проблеми. Важното е КАКВО продаваш- ширпотреба която се въргаля с хиляди бройки по салоните или интересен автомобил, че ако може и с интересно оборудване. Масовките в добро състояние или си ги караш до последно, или ги продаваш на смешна цена- това е положението.
    И в момента имам една подобна "ширпотреба" в гаража в буквално ПЕРФЕКТНО състояние и с вложени в нея над 5 бона за 2г. (ангренаж, цялото окачване, цялостно боядисване заради "добри съседи", 2 комплекта лети джанти с нови гуми, каско и т.н., и т.н.) - тази кола си е вечно моя щото същият модел с тези екстри и нов внос струва максимум 3500лв.
    В същото време наскоро ми попадна едно БМВ 6-та серия в добро състояние и с УНИКАЛЕН салон и външен тунинг + табелка на таблото "№6 от 10 произведени". Отне ми буквално 10 дни да го продам за 65% НАД средната цена за модела- за такива коли винаги има пазар и цените са интересни, схващаш разликата мисля...
  • 41 BBQ

    16 5 Отговор

    До коментар #34 от "kkk":

    Глупав е който прави сметка на чуждите пари и се присмива на човек, който си ги харчи за каквото е решил.
    Ма била Дачия колата. Такава е искал, имал е парите и си я е взел. За мен пък Тойота никога не е била сред колите които съм оглеждал при покупка на кола (втора употреба), не че са лоши, но за парите които им искат ми харесват други. За мен това не значи автоматично, че който кара Тойота е глупак.

    Коментиран от #44

  • 42 BBQ

    2 4 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    Пусни едно видео тук, да я видим и да гадаем.
  • 43 Jyusix

    3 1 Отговор
    Абсолютно съм против,това в европа е подсъдимо..
  • 44 васик атанасова

    6 8 Отговор

    До коментар #41 от "BBQ":

    карай си НЕУДАЧИЯТА и се радвай

    Коментиран от #47

  • 45 Фен

    7 2 Отговор
    Живея в Германия и ми предстои в скоро време да подменя сегашната кола (Волво хц90) това което забелязах ровейки се из тукашното мобиле. Японски/корейски са до 1/3 от цената по евтини от немски автомобил идентичен клас и година. Гледам автокъщи със над минимум 100 ревюта и оценка над 4.5 и под 150 200 хиляди 2016 2017 не намирам, не знам как очаквате 2005 година да е 160 хил км. В момента имаме възможност да си купуваме коли от цяла Европа без проблеми, пътувате огледайте и си докараите сами избраната кола, така ония търгаши като останат гладни ще намалят злоупотребите

    Коментиран от #49

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Видял

    14 2 Отговор

    До коментар #44 от "васик атанасова":

    Първо само да уточня личната ми кола не е ДАЧИЯ . Имах възможността поживея малко в Швейцария , там се нагледах на Дачия предимно Дъстер също така на Джип Ренегат който от калса на Дъстер ... А не като тука такива " специалисти " като теб да плюят бюджетните нови коли а в същото време да карат варели на по 600-700 000 километри ... И още нещо Там хората не са по - глупави от нас .

    Коментиран от #48

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 kkk

    6 1 Отговор

    До коментар #45 от "Фен":

    А да погледнеш колко струват японците и корейците у магазина не се ли сети? Когато в магазина са по-евтини с 35-40% колко очакваш да струват 37-ма употреба?
  • 50 РРРРР

    6 3 Отговор

    До коментар #48 от "kkk":

    Ами бре пикльо да бе би да караш само Бентли и Ролс ройс ... Загубеняк сигурно и книжка още нямаш .
  • 51 Българин

    10 1 Отговор

    До коментар #48 от "kkk":

    Не те знам какъв си ама явно си много " преуспял бизнесмен '' щом имаш време цял ден да висиш и да пишеш коментари под статията . И явно " много си пътувал из Европа-та'' и сигурно си забелязал , че там средната класа предпочита кара нови коли макар и от не най- реномираните марки отколкото да купят премиум марка на старо . Естествено има и изключения , но те са рядкост .

    Коментиран от #52

  • 52 kkk

    1 10 Отговор

    До коментар #51 от "Българин":

    Скъсаняков, не бери грижа за мен, а отивай да се наконтиш, че пичовете вече те чакат да те обслужат отзад- ако пак закъснееш няма да ти платят...

    И да, хората карат нови коли от "не най-реномираните" марки- тоест Опел, Рено, Пежо, Шкода и осакатени VW-та. Само че дори и тези "не реномирани" коли са минимум 3 пъти над нивото на Дачия.

    Повтарям- Дачия в Европа се кара САМО от некадърни гастербайтери. А, да- и ако шефът е българин или мамалигар може да купи такива недоразумения за служебни коли. НЯМА нормален европеец който да си купи румънска "кола".

    Коментиран от #54

  • 53 Кокошо яйце

    5 0 Отговор
    Колите нов внос първо ги "оправят' в България и после ги пускат за продажба.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Българин

    0 3 Отговор
    При положение, че един човек има сносна работа и няма други заеми не най-добре да си вземе нова кола а не някакви издухани премиум класа. Както е казал Хенри Форд когато го запитали коя кола е най-добрата, той казал :"Новата"! Сега има сносни автомобили, които без допълнителни екстри струват около 200-250лева на изплащане.
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Българин

    7 0 Отговор

    До коментар #15 от "Нане":

    Не си купувайте кола от автокъща нещата са страшни не вярвайте на книжки и два ключа
  • 59 Блябля

    2 0 Отговор
    До 22 недей плещи глупости. Карал ли си нова кола, лична
  • 60 Николай

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Dok":

    Намират се и читави коли на под 200 хил. ама са доста по скъпи. Факт е, че като отвориш Мобиле масовите коли са около 140-180 хил. 10-20 г. дараци, няма начин и под 10 г. също са карани много.
  • 61 Емигрант

    4 0 Отговор
    Чета Ви да се посмея от писанията на зевзеците но някои много лично приемат написаното и тона става твърд, поучителен... Пишат обиди за което говорят и много изтрити постове..... Дайте по лежерно и весело, стига с това кой е по по най...... Бъдете толерантни с другите. Нека присъстват и компетентни коментари или на очевидци..... Като ви чета и си мисля, че никога няма да се управим...... Успехи в личния живот на всички от мен.
  • 62 Жоро

    1 0 Отговор
    Живея в Германия и всеки ден карам по 400 км с личната си кола. Фолксваген Пасат 2002 1.9 ТДИ 100 коня. Вече съм и навъртял 783 000 км . Показания от днес. Оригинално окачване, оригинално турбо, оригинален съединител. Само сменям ангренаж, водна помпа, накладки и дискове. Ама немския аутобан е като масло. Ако закарам колата в БГ за една година е мъртвец.Изводите за вас...
  • 63 Киро Битоня

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Мохамед Хасан":

    Точно пък такива имат най-голям проблем. Просто защото двигателите им са работили в студен режим. А е известно до какво води това ако постоянно се кара така. Или казваш, бабите са ги подгрявали в гаража с бензиновата лампа!
  • 64 Илиян Бакшиша

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Мохамед Хасан":

    Точно тия Е-класи Е200д и Е220д са най-разпространените таксита в богатите Европейски държави.Рядко са на под 500 000 км
  • 65 Боб и леща

    0 0 Отговор
    Нямам проблем да купя кола и на 350 000 стига да е гледана и цената да отговаря на състоянието. В края на крайщата части се подменят, двигатели и кутии се ремонтират, интериор се шие, но цената да е съобразена с остатъчния ресурс. Все пак това е многократно употребявана стока и ще стува толкова колкото някой е готов да даде за нея. Всякакви алабалистики и счетоводни циркове спрямо цена на нов нямат значение.