Скандинавският производител на гуми Nokian Tyres представи нова всесезонна гума за професионална употреба. Новата Nokian Seasonproof C е разработена за професионални шофьори и по-конкретно за лекотоварни превозни средства от типа на бусове, големи ванове, кемпери, и малки камиони.
Според проучване на Nokian Tyres сред потребителите на всесезонни гуми, европейските шофьори особено ценят безопасността във всякакви условия през цялата година. За шофьорите на ванове и превозни средства за доставки надеждността в променливи условия и температури близки до нулата са също толкова важни. Сцеплението и добрата устойчивост на износване също са били сред най-важните характеристики.
„“C“ гумите са специални продукти със структура и материали, които са разработени за тежкотоварни автомобили. Шарката на протектора и каучуковата смес са създадени за гуми, които да се представят отлично при професионална употреба. Новите Nokian Seasonproof C са разработени да бъдат гъвкави и приспособими към разнообразни метеорологични условия. Те са създадени за оптимална целогодишна употреба и идват с иновации, които да подсигурят максимална безопасност, отличен пробег и издръжливост. Характеристиките при управление на Nokian Seasonproof C са отлични, както на суха така и на мокра настилка, а също и на заснежени пътища.“, казва Микко Лиюкула, мениджър „Развитие“ в Nokian Tyres.
Новите Nokian Seasonproof C са създадени за целогодишна употреба специално за страните от Централна и Източна Европа. Всички размери гуми имат символа на снежинката (3PMSF), който удостоверява, че гумата е официално одобрена за зимна употреба. Повечето размери са позиционирани в категория А, най-високата за сцепление на мокро.
Продуктовата гама предлага размери за разнообразна употреба, както за товарни автомобили, така и за автомобили за почивка като кемпери и каравани, със селекция от 25 продукта от 14 до 17 цола, със скоростни индекси от R (170 км/ч), S (180 км/ч), T (190 км/ч) и H (210 км/ч). Продуктовата гама ще бъде налична за потребителите през есента на 2021 г.
Концепцията Season Sense се състои от иновативни характеристики, които включват шарката на протектора на гумата, структурата и каучуковата смес. Напречните, v-образни мултифункционални шарки на протектора с твърда централна част е разработена за целогодишна безопасност.
Мултифункционалната шарка на протектора има твърда централна зона, която предоставя отлично управление и стабилност през всички сезони. Всеки блок на протектора е свързан към централното рамо, което подобрява реакциите на кормилното управление. Силно изразените канали на протектора започват от централната част и се насочват към рамената. Каналите за изтласкване на киша и вода в центъра на протектора са разработени, за да увеличат съпротивлението към аквапланинг. Каналите отвеждат водата и кишата далеч от гумата.
Grip Claws са „нокти“ за подобрение на сцеплението, особено при спиране и ускорение, и са разположени върху протектора. Специалните „нокти“ са проектирани, за да помогнат за движението върху заснежени пътища и други меки повърхности. Те се захващат за повърхността на пътя по контролиран начин и осигуряват по-добро сцепление, включително при спиране.
Заедно с новата смес на протектора, този дизайн осигурява равномерно износване, и ниско съпротивление при търкаляне. Ниското съпротивление при търкаляне превръща Nokian Seasonproof C в икономичен избор за шофьори, които искат да поддържат нисък своя отпечатък върху околната среда като същевременно спестяват и разходи за гориво.
Технологията Aramid Sidewall пък помага за изключителна издръжливост. Извънредно здравите арамидни влакна укрепват страниците на гумата предоставяйки повече издръжливост и защита при взискателни условия на каране. Влакната правят гумата по-издръжлива на удари и прорези, които иначе лесно биха я увредили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 трофи
Коментиран от #26
11:14 06.05.2021
2 Subaru STI
Коментиран от #4, #5
11:30 06.05.2021
3 Морето
11:35 06.05.2021
4 jap
До коментар #2 от "Subaru STI":
Всесезонните гуми са подходящи за автомобили с тегло до 2000кг. движещи се със скорост до 150-160км(личен опит) но при крайни климатични условия проличават слабостите им.Коментиран от #6, #7, #12
11:38 06.05.2021
5 Прав си
До коментар #2 от "Subaru STI":
но когато зимата на някой проход закъса ТИР и тези с най хубавите гуми чакат на опашката а където пътя е почистен добре без проблем се движат и тези с "галошите".11:43 06.05.2021
6 Мдаа
До коментар #4 от "jap":
Не знам дали са до 2 тона са подходящи, ама тираджия да сменя зимни или летни гуми не съм видял.Коментиран от #8
11:46 06.05.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 jap
До коментар #6 от "Мдаа":
Не съм сигурен дали има зимни и летни гуми за ТИР-ове но знам какво следва когато зимата шофьорите им ги мързи или не умеят да поставят вериги.Коментиран от #33
11:52 06.05.2021
9 Камикадзе 🛩
Коментиран от #23
11:54 06.05.2021
10 NikNay
12:56 06.05.2021
11 Мони
14:55 06.05.2021
12 Край
До коментар #4 от "jap":
При крайни климатечни условия се кара внимателно.15:22 06.05.2021
13 Я.Петров
Коментиран от #15
15:37 06.05.2021
14 Гумаджия
Коментиран от #20, #34
16:00 06.05.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Летни зимни
Коментиран от #18, #28
16:47 06.05.2021
17 Paxnas
18:19 06.05.2021
18 Никога
До коментар #16 от "Летни зимни":
не е имало само един модел"видинки".Коментиран от #19
18:19 06.05.2021
19 Летни зимни
До коментар #18 от "Никога":
Добре,и руски и румънски също имаше.Но румънските трябваше да ходиш до Румъния.А сьщо се връщаха две стари за една нова , имахме соц кола и съм доста добре запознат.Соц колата вьрвя зиме и лете девет години с едни гуми и минаваше отвсякъде18:37 06.05.2021
20 Да ама
До коментар #14 от "Гумаджия":
и гумаджиите са много в час.Техния девиз е "всесезонни гуми нема".Ако ги питаш най добре е гумите да се сменят ежедневно ако може с дневни и нощни.Добре,че са опашките от балъци преди всеки "сезон" защото иначе ще го лапат...без гума.Коментиран от #21, #22
18:40 06.05.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Съвсем точно
До коментар #20 от "Да ама":
В интерес на истината си прав21:33 06.05.2021
23 Точно
До коментар #9 от "Камикадзе 🛩":
Сега всички се изгивизиха21:36 06.05.2021
24 Батко
22:18 06.05.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Играч
До коментар #1 от "трофи":
Точно.Тук на 40 градуса още първото лято се превръща в лятна гума.10:01 07.05.2021
27 321
10:12 07.05.2021
28 Ицо
До коментар #16 от "Летни зимни":
Навремето семейната Жигулка зимата само се припалваше в гаража да не и падне акумулатора. Колите от квартала, които се движеха зимата в сняг се брояха на пръстите на едната ръка. Помня една Лада 5-ца и един Фиат 125Р имаха гуми с шипове на задния мост. Аман от философи за едно време.11:43 07.05.2021
29 qwerty
Коментиран от #30
12:10 07.05.2021
30 От редакцията
До коментар #29 от "qwerty":
Не може, защото други производители не ни плащат за рекламата.14:29 07.05.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 перничанин
До коментар #8 от "jap":
Има зимни гуми за камиони.Публикувано във факти.бг:Гуми Scandinavia и включват зимни гуми за камиони в размери от 17.5 до 22.5 инча.
20:13 07.05.2021
34 А бе
До коментар #14 от "Гумаджия":
Много гумаджии не знаят за надписа outside на гумата и я слагат както падне да не говорим за точката за винтила. Иначе си прав за новите гуми.23:48 07.05.2021
35 Plameni
16:32 08.05.2021
36 Гост
00:10 13.05.2021