3 25027

Opel ще предлага само ел. автомобили от 2028 година

  • opel-
  • manta-
  • manta e

Компанията ще произвежда Manta, но не като двуврато купе

Opel ще предлага само ел. автомобили от 2028 година - 1
Снимка: Opel

Opel е поредния автомобилен производител, който съобщава, че преминава изцяло на ток. Германската марка, част от Stellantis си поставят за цел 2028 година, като заедно с това компанията ще се пробва да навлезе и на пазара в Китай, както и да възроди един от култовите си модели – Manta.

За съжаление на феновете, новата Manta няма да има много общо с предшественика си или концепта който видяхме преди няколко месеца, а ще бъде построена на изцяло нова платформа. Най-вероятно новия модел ще бъде позициониран в сегмента на кросоувърите, ако трябва да съдим по кадрите които от марката споделят.

Плановете за навлизане в китайския пазар все още не са съвсем ясни и от Opel не споделят подробности за тях. Към момента знаем единствено, че там компанията също ще заложи на електрически автомобили.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 БАЙ Х@Й ‼️

    14 2 Отговор
    Германската марка е френска 😉

    Коментиран от #7, #23

  • 2 Хихи

    7 1 Отговор
    Айде на електрокаритееееее
  • 3 А РУСНАЦИТЕ

    8 8 Отговор
    КОГА

    Коментиран от #4

  • 4 БАЙ Х@Й ‼️

    10 5 Отговор

    До коментар #3 от "А РУСНАЦИТЕ":

    Чукча неще да мори с кола на ток !

    Коментиран от #5, #6

  • 5 БАЙ Х@Й ‼️

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Свои елени!
  • 6 Хахахаха

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Не ще ли? Влез да видиш, как само точат лиги по Тесла! А да чете статията, че Москва минава на електрически автобуси?

    Коментиран от #8, #9


  • 7 русенец

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    То 1920 и някоя година Опел не е немска марка, изключая няколко години през Втората световна. Опел нямат нищо общо с немските коли.
  • 8 БАЙ Х@Й ‼️

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Хахахаха":

    😃😃😃 София не е България и Москва не е Русия😉😉😉 електромобили за такси, полиция, куриерски услуги и друг транспорт в града - отдавна пиша, че това е пътя! Да , чел съм и за автобусите в тази столица, и за безплатния транспорт в една друга столица! Но електричка за лична употреба е друга бира !

    Коментиран от #10

  • 9 Абе сульо

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Хахахаха":

    Електрическия автобус се нарича "тролейбус".В моя Казанлък тръгнаха от 1988,с тенденция да обхванат цялата селищна система в областта,но вашата "демокрация ги спря,Динко от Ямбол изкупи жиците преди 6 години.Пфу на вас!
  • 10 Колко да е друга?

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ако при избора на следващия ти автомобил, можеш да избираш между електромобил 300 коня и бензинов автомобил 80 коня при една и съща цена, независимо дали си купуваш нов или втора употреба автомобил, кой от двата ще избереш, ако вече има изградена и зарядна инфраструктура? Тоест всичко е въпрос на време. Към момента няма никаква логика да си купиш скъп електромобил, но това ще се промени с времето. Към момента е по-изгодно да си купиш електромобил само, ако си тръгнал да си купуваш бърз мощен и скъп автомобил.

    Коментиран от #13

  • 11 Хаджи Генчо

    10 1 Отговор
    Целта на електричките е да се удари голямата бензиностанция Русия. Ако успеят да я фалират, след това пак ще се върне добрият мотор с вътрешно горене.

    Коментиран от #12

  • 12 Бъркаш малко

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "Хаджи Генчо":

    Русия е ресурсна държава, а за изграждането на почти милиард електромобили ще са нужни огромно количество ресурси. Така че Русия просто ще смени ресурсите които изнася. Но за разлика от нефта и газта, ако се вземе в ръце и спре да развива само военните си технологии, може да стане един от най-големите доставчици на батерии в света, което ще е доста по-печелившо от нефта но за разлика от него ще ангажира и голяма част от населението, което ще види полза, за разлика от нефта и газта.
  • 13 БАЙ Х@Й ‼️

    11 1 Отговор

    До коментар #10 от "Колко да е друга?":

    Ами много е различно днес и светлото бъдеще утре! Днес мога да избирам между суперновия модерен даусайзинг 0,9литра с турбо на 248'000об/мин и 110 коня и 1,6 атмосферен 136 коня ! Аз избрах! А какво ще стане когато масово колите станат на ток- може би като с тези с АГУ ( попитай колко беше цената на газа първите години) , да ти припомня , че когато нафтовите коли бяха рядкост дизела бе три пъти по-евтин от бензина, а скоро бе дори по-скъп от него! Сещай се какви ще стане с цената на тока ! Никой ме коментира как ще избиват строежа на над милиард зарядни станции, откъде енергоресурс , времето за зареждане доколко може да спадне и как ще влияе на батерията, какво ще се случва със старите батерии... Дори сега много фирми признават , че електромобила настига своя събрат с ДВГ по вредни емисии след 80-100'000км ! Никой не коментира колко чист е тока за зареждане .... Нека дойде светлото УТРЕ...

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Направо си гениален

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    С изброяването на всеки един проблем, всъщност даваш решението на следващия или предишния изброен проблем. Давам пример: 1. Никой ме коментира как ще избиват строежа на над милиард зарядни станции. 2. откъде енергоресурс 3. времето за зареждане доколко може да спадне 4. как ще влияе на батерията 5.какво ще се случва със старите батерии 6.електромобила настига своя събрат с ДВГ по вредни емисии след 80-100'000км 7 колко чист е тока за зареждане ... 8 Сещай се какви ще стане с цената на тока ! Изброил си проблемите, сега да започнем с решенията - на първият проблем, половината решение вече е изградено - има контакти във всяко едно домакинство, което притежава автомобил, от които могат да се зареждат електромобилите. Финансирането на обществените зарядни станции ще се осъществи от проблем номер 8 - по-високата цена за зареждане. Колкото е по-висока цената, толкова е по-висока печалбата и ще има наплив от инвреститори. Същият осми проблем ще реши и втора точка - колкото е по-висока цената на тока, толкова по-голям стимул има за изграждане на нови евтини източници, в повечето случаи в непосредствена близост до мястото за зареждане за да се спестят такси и данъци. 3. По магистралите ще се изграждат колкото е възможно най-мощните зарядни станции, за да се увеличи броя обслужени автомобили от една колонка и да се максимизира печалбата. Високата цена на бързото зареждане 8, ниската цена на домашното зареждане1 , решават и проб

    Коментиран от #17

  • 15 Направо си гениален

    1 5 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Високата цена на бързото зареждане 8, ниската цена на домашното зареждане1 , решават и проблемът с деградацията от бързо зареждане 4 . Високата цена 8 и вече изградените евтини енергоресурси, ще стимулират използване на батерии за съхранение на евтината енергия, за да се продава скъпо, което решава проблем 5,6 и 7 едновременно, включително и проблем 8 ако тока в мрежата е скъп.
  • 16 БАЙ Х@Й ‼️

    6 0 Отговор
    "...сега да започнем с решенията - на първият проблем, половината решение вече е изградено - има контакти във всяко едно домакинство, което притежава автомобил, от които могат да се зареждат електромобилите...." - ТОВА СЕРИОЗНО ли ти е домашното ?!?!?!?!?!
  • 17 БАЙ Х@Й ‼️

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "Направо си гениален":

    1 Явно от петия етаж ще им трябват 30м кабел , а от осмия - 40м ! 2. Провери защо за повечето електромобили предлагат домакинството да си закупи и специална зарядна станция, ако иска да зарвжда от мрежата! ..... И когато разходът на ток за 100км стане по-висок от разходът на гориво ( защото слабото търсене ще свали цената) ще дойдат пак при теб да им решаваш на хартия проблемите!

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Няма такъв вариант!

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Колко да падне цената на горивото? Миналата година нефта беше на отрицателни цени, но колко паднаха цените на горивата по бензиностанциите? Тогава много нефтени компании затвориха кепенци и повече няма да ги отворят. Затова сега се появи недостиг на петрол и цените отново се вдигнаха. При следващото падане на цените ще се случи същото, после същото, после същото и цените по бензиностанциите винаги ще са високи, докато накрая не остане някой голям монополист, който еднолично да определя цените. Да не говорим, че много рафинерии ще затворят, защото няма да е рентабилно да рафинират горива под определени количества. Ако забравим всички тези пазарни и непазарни механизми за определяне на цената на горивата, не трябва да пропускаш и тенденциите за плащане на въглеродните квоти, чиито цени непрекъснато растат и направиха цената на тока от въглищни централи непоносима. Акциза на горивата ще ги последва. Другата седмица готвят и допълнителни данъци, които ще наказват замърсяващото производство на ток и ще стимулират чистото.
  • 19 Пак си гледал или чел нещо за САЩ

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    В Европа всеки контакт е с мощността на домашно зарядно в Щатите. Да не говорим за трифазен контакт, който е по-мощен от най-мощното домашно зарядно в Щатите. Хайде да не мислим за решение на техните проблеми? Ако си включиш зарядното в обикновен контакт в Щатите, ще ти трябват 40 часа за да си заредиш батерията на Тесла модел 3. В най-обикновен контакт шуко 16 ампера от разклонителя, ще са ти необходими двайсетина часа, тоест за една нощ можеш да зареждаш по 250 километра - по 7500 километра на месец, 90 хиляди километра на година. Не ти ли стигат? Ако караш по повече, ще се наложи да си купиш по-скъп контакт, с който можеш да зареждаш два пъти по-бързо. Както виждаш домашна зарядна станция не ти трябва в Европа.

  • 20 Госあ

    2 1 Отговор
    Празнодумкото с неговите лакардии пак е изписал тонове безсмислици :)))

    Коментиран от #21

  • 21 Лакърдии и безсмислици

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    То малко по малко моите лакърдии стават факти, ама вие сте като сварените жаби - понеже ви затоплят водата постепенно, даже не се усещате че водата около вас ври за да изскочите от нея. Преди години според моите лакърдии и безсмислици, ви казах че светът ще премине към електромобили, Tesla ще стане голяма автомобилна компания, цените на фотоволтаиците и батериите ще паднат и съответно цената на тока от тях също, а въглищните централи ще бъдат принудени да затворят, заради конкуренцията с ВЕИ. Това вече са факти, които са се случили дори и да не го разбираш на твоето ниво на мислене и да си мислиш, че ще се размине. Светът е поел по този път и няма връщане назад. За останалите лакардии, които още не са се случили, въпросът вече не е дали, а кога. А сроковете в които се случват изненадват дори мен!
  • 22 Механик

    0 0 Отговор
    Ми той, Опел и сега не предлага автомобили. Като се сетя, колко много уважавах тези истински автомобили, здрави и практични. Евтини за поддръжка и като изключим ръждата, другото по машината беше почти вечно. Алчността до там води.
  • 23 стоян

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    До 1 ком -Опел от преди 70 години не е германска марка -а беше американска на Дженерал Мотърс и фалира- и от Пежо Ситроен ги купиха
  • 24 Стойчо

    0 1 Отговор
    Никогиш Опел, долу Опел! Има си китайско автомобилостроене.
  • 25 Голям Слон

    0 0 Отговор
    ...каквото и да се надлъгвате, просто ще сменим доставчиците. Т.е., лобитата. И когато няма ДВГ, тия с тоците ще си правят каквото пожелаят. Вижте какво се случва днес: всичко вече се прави на ток. От играчки, през велосипеди, ховър незнамсикакво, скутери, автомобили, автобуси, пънат се и на камиони. И откъде ресурс? Това питам във всяка една такава тема. Този ток няма да дойде от Космоса. Ще се прави тук, на Земята. И то с помощта на някакъв природен ресурс. Защото днес ВЕИ-тата стигат само за мобилните телефони и телевизорите.. Но пък ще бъде красота. Минаваш с превишена скорост и полицията те спира дистанционно :-))) Абе, я си припомнете "Специален доклад" от преди 20 години. Създателят е гений. И вижте колко прилики с днес откривате.
  • 26 Euro6

    0 0 Отговор
    Това са много добри новини за нашенеца , ще се докарат стотици хиляди дизели и безнинови коли от ЕС на безценица. Цените на колите ще паднат в пъти но на пътя ще стане истински ад.
  • 27 Apele

    0 0 Отговор
    Мриии в Абууу Дабиии лайнооооо

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.