6 04513

Електрическите камиони Nikola ще се произвеждат в завода на Iveco

  • електрически камиони-
  • nikola-
  • iveco

Италианският концерн помогна за стартирането на нова монтажна площадка за производство

Електрическите камиони Nikola ще се произвеждат в завода на Iveco - 1

Амбициозният американски стартъп Nikola откри нов завод, който стартира в сътрудничество с италианския индустриален концерн Iveco. Съоръжението в Улм обаче е изцяло собственост на италианците.

Интересното е, че този монтажен обект всъщност съществува повече от десетилетие. В края на 2000 година там се произвеждаха конвенционални камиони Iveco. През 2012 г. производството е спряно. През 2019 г., след обявяването на сътрудничество с Nikola Motors, беше решено поточните линии да се преработят за сглобяването на камионите Tre.

Следват мащабни инвестиции в предприятието, както от италианците, така и от американците. Сегашната му площ е 50 хиляди квадратни метра, 25 от които са напълно затворени помещения.

След глобална модернизация всички технически процеси са пригодени специално за сглобяването на електрическите автомобили на Nikola. Засега се планира да се произвеждат около 1000 камиона годишно. Според представители на компанията стартирането е насрочено за четвъртото тримесечие на 2021 г.

Nikola Tre е базиран на агрегати и възли на Iveco S-Way и има задвижване 6x2. Електрическите компоненти са разработени съвместно с Fiat Powertrain Technologies, а горивните клетки са разработени съвместно със специалисти на Bosch.

Досега приблизителните характеристики изглеждат така: електрически мотор, произвеждащ 653 конски сили, максимална скорост от 121 километра в час и резерв на мощност до 560 километра, което се постига благодарение на много голяма батерия.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 11 гласа.

Свързани новини

  • Измамник ли е основателят на компанията Nikola? Назрява нов скандал
    Измамник ли е основателят на компанията Nikola? Назрява нов скандал
    Един от бившите акционери на опитващата се да конкурира Tesla компания Nikola, която разработва електрически пикапи, заяви, че нейният основател Тре ...
    15.09.2020
    6 720
    11
  • Нов влекач от IVECO
    Нов влекач от IVECO
    IVECO представи наследник на Stralis, който бе флагман в гамата на италианския производител през последните 17 години. Новият влекач, наречен S-WAY, е ...
    05.07.2019
    8 710
    22
  • Nikola показа втория си модел
    Nikola показа втория си модел
    Американският производител на електрически камиони Nikola Motor обяви, че ще представи втория електрически модел в гамата си на специално събитие в Ск ...
    26.02.2019
    4 809
    13

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 БАЙ НИКОЛАЙ С ГАЗ 53

    6 11 Отговор
    ДАНО ТОЯ Н И К О Л А ДА НЕ ГО СРЕЩАШ ПО ПЪТИЩАТА НА БЪЛГАРИЯ
  • 2 БАЙ Х@Й ‼️

    7 1 Отговор
    За предпочитане е батерията да е в камиона , а товара в ремаркета. Обратния вариант ще затруднява шофьора😉

    Коментиран от #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пешо сондьора

    6 0 Отговор
    Ало, писача , за твое сведение завода в Улм съществува много по отдавна от 2000 г. От там през първите години на 80-те ни доставяха камиони с въздушно охлаждане Магирус Дойц ( Magirus Deutz). Доставиха и около 20 000 камиона на СССР за строежа на БАМ и закъсаха финансово, след което Ивеко ги купи.
  • 5 Хехе, въпрос на време и то доста кратко

    4 1 Отговор
    Тия чардцъри откъде ще взимат ток като бабата ева макята на атомните централи? Иначе идеята е супер, понеже може да се зареждат камионите с индустриален ток, а той е доста по-евтин.
  • 6 ФЕН

    13 0 Отговор
    Бъдещето е тома ...а след него и 1лв./Кw ч . цена на тока ...То такава далавера няма да оставят на раята евтина возия.... най-малкото режим на тока 2ч има 4.тъмно

  • 7 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Просто бързат да изпреварят старта на Семи , щото после продажбите им ще станат само от най-върлите фенове на Ивеко , други йок ! Като вземеш в предвид , че водородните станции в Европа се броят на пръстите на едната ръка и няма никакъв шанс да се увеличат съществено в следващите поне 20 години , после пък хич !

    Коментиран от #10

  • 8 МАЛКО БРОЙКИ БЕ

    3 0 Отговор
    ТО САМО НА ПИМК ША ТРЯАТ ДВАЙСЕ ТРИЙСЕ ХИЛЯДИ КАМИОНА.....
  • 9 mdaaaaa

    2 9 Отговор
    С Ивеко не се сдига надалеко....нито вози меко!
  • 10 Грета Тунберг

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Този камион ще излезе преди Семи, скъпи.
  • 11 Тираджия

    6 0 Отговор
    От дека се точи нафта на туй нящу

    Коментиран от #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 АМИ ДА

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Тираджия":

    ВРЪЗВАШ КАБЕЛА НА БАТЕРИЯТА КЪМ АКУМУЛИРАЩАТА ПЕЧКА ЗИМАТА И ПИЕШ БИРА

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.