Last news in Fakti

2 Ноември, 2021 14:38 13 864 60

Защо не трябва да монтирате джанти, по-големи, отколкото препоръчва производителят

  • джанти-
  • размери

Смяната на джантите може да разкраси външния вид на автомобила, но не бива обаче да инсталирате по-големи джанти, отколкото препоръчва автопроизводителят

Защо не трябва да монтирате джанти, по-големи, отколкото препоръчва производителят - 1
Снимка: Shutterstock

При проектирането на превозно средство окачването се тества със специфични размери на колелата и гумите, за да се постигне оптимална производителност. Тоест, ако колата е оборудвана с 15-цолови джанти, но като допълнително оборудване се предлагат 16- и 17-цолови, то тогава инсталирането на последните няма да навреди на автомобила. Самият производител посочва и препоръчителните размери на гумите, които също трябва да се спазват.

Иначе, по-големите джанти в много от случаите тежат повече, което води до увеличаване на т.нар. неподресорна маса (тоест онези компоненти, които не са носени от окачването). Това може да повлияе неблагоприятно на работата на самото окачване. Също така, когато инсталирате по-големи джанти, ще трябва да инсталирате по-нископрофилни гуми, което ще намали комфорта и возията като цяло.

Освен, че може да създаде проблеми, такъв тунинг е и доста скъп. Леките сплави или кованите джанти струват няколко пъти повече от стандартните джанти. Гумите с нисък профил също са доста пъ-скъпи от препоръчаните от производителя модели.

Също така големите колела могат да повлияят и на точността на показанията на скоростомера. Факт е, че производителите на автомобили регулират скоростомерите, според предвидените от тях размери на гуми и джанти, така че след увеличаване на размера на колелата показанията ще станат неточни.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й‼

    66 9 Отговор
    Да питам:
    - Радо, а знаеш ли, къде мога да си платя парното на колата??? Благодаря предварително.

    Коментиран от #7

  • 2 БялаКраставица

    17 4 Отговор
    НЕ Е ВАЖНО ДА ТИ Е 19-Е, А НА КОЛАТА ГУМИТЕ ДА СА 19-КИ

    Коментиран от #12

  • 3 БМВист

    23 25 Отговор
    18-ка и спортно окачване, как иначе да вляза със 140 в завоя и после да изляза.

    Коментиран от #4, #5, #6

  • 4 Маймунев

    47 8 Отговор

    До коментар #3 от "БМВист":

    Ти се радвай, че изобщо пали.
  • 5 Простое

    37 7 Отговор

    До коментар #3 от "БМВист":

    С ковчег!
  • 6 18 цола джанта ли е

    35 5 Отговор

    До коментар #3 от "БМВист":

    Лагерна количка ли е. Да нямаш е36 320i
  • 7 Зад храста

    49 2 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й‼":

    Има едни човечета с жилетки, дето стоят край пътя - като ти дойде времето ще си платиш и парното, и срока на годност на аспирина в аптечката, и налягането в пожарогасителя, и ъгъла на осветяване на мигачите, и чистотата на номера от 100м. гледан през слънчевите им очила...
  • 8 Шеф Токев

    42 1 Отговор
    Шот кат са напийти и прекалите с успокояващите чайчета и кремчета мое като мен да карате по джанти и въобще и да не разберете
  • 9 БМВист

    25 20 Отговор
    Лaлaджиитe мoгaт дa гoвoрят кaквoтo cи иcкaт. Иcтинaтa e, чe кoлaтa cтaвa мнoгo пo-уcтoйчивa и безопасна и при нoрмaлнo кaрaнe. Ако животно или някой заблеян изскочи, мога много по-рязко да реагирам, без да губя контрол. Във WRC на асфалт да не карат на 15-ки? Там какво гонят, контрол и сцепление или комфорт? Приятно е, като ви кажа истината с провокативен коментар и веднага се засегнете. Малките цолажи се слагат само за икономия и подобряване на комфорта за сметка на устойчивостта. Все пак се гонят печалби, не поведение на пътя.

    Коментиран от #16, #34

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Нямам срам

    23 2 Отговор
    Ало журнала какво е това инсталиране... Казва се поставяне ... Това да не са ви програми на PC или телефон ...не се научихте ама после триете като ви зачекнат
  • 12 леле

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "БялаКраставица":

    Ти нищо не каза.
    Колко трябва да е протектора?
  • 13 тези журналя

    15 9 Отговор
    Аломиниевата джанта е по лека от гумата. А ко си на ясно, можеж да смениш джантите. Едно бързо правила. Външната обиколка на гумата да е същата, тоест увеличаваш цолажа намаляваш профила.

    Коментиран от #14, #17

  • 14 Не за всеки

    16 0 Отговор

    До коментар #13 от "тези журналя":

    Моите зимни гуми са R13/h65/ с 5 инча джанта а летните R14/h55, 6 инча джанта. Има таблица за офсета, можеш да изчислиш колко да излезе навън, за да не трият по калника.
  • 15 Емигрантъ

    30 2 Отговор
    В Германия не може да си смениш цолажа на гумите без да имаш документ от TÜV. Това струва пари разбира се, но спрът ли те и нямаш такъв глобата е сериозна. Всъщност, не можеш да направиш никакво изменение по автомобила без да имаш документ от производителя. Дали това е плюс или минус не мога да кажа, но всеки си спазва закона.

    Коментиран от #24

  • 16 Хахах

    12 1 Отговор

    До коментар #9 от "БМВист":

    Пичаго, точно във Ф1 и ВРЦ ползват 13" и 15" съответно. Защото теглото, което мотора трябва да завърти е по-малко. ;)

    Коментиран от #21

  • 17 Хахах

    16 0 Отговор

    До коментар #13 от "тези журналя":

    Обясни на тия от Ф1 защо трябва да махнат 13" и да сложат 20". Явно те са тъпи, а ти умен? Те не са открили алуминиевите джанти или? Хахах

    Коментиран от #19, #20, #22

  • 18 Риналдю

    12 4 Отговор
    Тези,които сменят размера на джантите и съответно гумите,без да променят нещо друго по колата,на практика не печелят нищо.Освен по-висок разход,по-ниска скорост,управляемоста също се влощава,независимо от локумите които разтягат разни "експерти",собственици на 20 годишни "баварци" с кюнец отзад и "ангелски очи".

    Коментиран от #23

  • 19 до хилещия се

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Хахах":

    Какво искаш да кажеш. Не аз а автора на статията пише че стават по тежки. Явно си доста босичък. Но ми отговори кой комрлект е по тежък? 13" джанта с 65 профил или 14" с 55 профил?
  • 20 Абе умнико

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Хахах":

    Прочети хубаво какво съм написал и тогава хахаха. Много хора с гумени кратуни.
  • 21 БМВист

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Хахах":

    Пълни глупости, излагаш се. F1 колите освен, че имат 4 гуми и двигател, нямат нищо общо с един нормален автомобил. Като ги даваш за пример, дай да караме на сликове освен. И вземи прочети малко, грам не си в час. По правилник, във WRC, се използват 15" за "черни" пътища и 18" за асфалт.

    Коментиран от #25

  • 22 до хилещия се

    12 1 Отговор

    До коментар #17 от "Хахах":

    13" джанта с 65 профил и 14" с 55 профил имат една и съща обиколка, 14" с 55 профил е по стабилен на завоите. Не се прави на умниче.

    Коментиран от #33

  • 23 БМВист

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "Риналдю":

    Роналдооо, явно си доста незапознат. Не знам защо производителите не преместят спирачките при вътрешните карета, че да може всички коли да са с 13-ки и да спрат да развалят колите с тези големи, лоши, страшни джанти.

    Коментиран от #26

  • 24 емигранте

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "Емигрантъ":

    Ако си прочетеш книжката или отвориш капачето за зареждане ще видиш при различни цолове, профил, широчина и пасажери колко да напомпиш гувата. При мен са 3 размера на цол, профил и широчина. Единствения проблем за широчината е да знаеш колко трябва да са офсета на джантите. Ако разбираш за какво иде реч.

    Коментиран от #30

  • 25 WV Sport

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "БМВист":

    Напълно правилно, профила на гумите са обратно пропорционални на цолажа на джантите. Ама тука едни много знаещи.
  • 26 Риналдю

    7 2 Отговор

    До коментар #23 от "БМВист":

    Големите джанти вървят със съответните изчисления на всички останали компоненти от автомобила и когато са заводски естествено,че дават предимства.Това важи донякъде и за модификациите от известни тунери,които правят съответните промени професионално и след редица тестове за които се изисква одобрение от официални институции.А това,че някакви родни комплексари са сложили големи джанти на вехтите си каруци е просто един безполезен селски "тунинг",както "кюнеца" отзад и "ангелските очи" отпред.Палячовци.

    Коментиран от #27, #29

  • 27 БМВист

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Риналдю":

    Безполезен е за некомпетентни шофьори, какъвто изглежда си. Какво се филмираш с изчисления, иснтитуции и какво ли не. Да не правиш кола от нулата. Би ли ми обяснил с твоите извънземни изчисления, ако монтираш джанта с подобно тегло, със същата ширина, същия офсет, и съответния размер гума, че да запазиш оригиналния диаметър, колко отбора учени ти трябват, за да повярваш, че не си влошил нищо в колата? Пък дори и да измениш тези параметри, то много сложно да седнеш 1 час да прочетеш какви ъгли и параметри по окачването трябва да провериш, че да нямаш отрицателен ефект.

    Коментиран от #28

  • 28 Не си хаби думите

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "БМВист":

    За този, който няма да те разбере. Мързела не убива а уморява, като "колегата", вместо да почете 1 час, той се мори да пише глупости. Ама той и автора на статията, по голямата джанта по тежка , да но комплекта за постигане на същия диаметър, е по лек.
  • 29 Риналдю,чо

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "Риналдю":

    Не знам какво имаш в предвид за голяма джанта. Ако е цола, монтираш гума с по нисък профил да запазиш диаметъра. Ако е за широчина на гумата там трябва да се съобразиш с J на джантата колко инча е и от където трябва да се изчисли и офсета. Не се шашкай, в интернет пространството има калкулатор и какво можеш относно джанти и гуми за твоята марка и модел на автомобил. Ама пустия му навик да не се чете. Почети и се върни.
  • 30 Емигрантъ

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "емигранте":

    Ако прочетеш внимателно поста ми ще проумееш, че не можеш да промениш нищо по автомобила си ОСВЕН ако не е изрично указано от производителя или имаш неговото писмено разрешение. Получава се глупав диалог. Човек в желанието си да опонира не чете и не мисли.

    Коментиран от #32

  • 31 Това нали ти си го написал?

    1 0 Отговор
    "В Германия не може да си смениш цолажа на гумите без да имаш документ от TÜV." И аз ти казвам че без TÜV можеш да смениш цолажа и широчината на джантите. Производителите са посочили опции. Възползвай се от съвета си и чети постовете.
  • 32 Това нали ти си го написал?

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Емигрантъ":

    "В Германия не може да си смениш цолажа на гумите без да имаш документ от TÜV." И аз ти казвам че без TÜV можеш да смениш цолажа и широчината на джантите. Производителите са посочили опции. Възползвай се от съвета си и чети постовете.
  • 33 Състезател

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "до хилещия се":

    Това изобщо не е вярно. При реални други условия, ако твърдостта на борда е същата като при 13/65 и 14/55 , 13-ката ще е много по-добра. Не случайно формулите карат на 13" , а тази година като тестваха 18" със същите коли бяха много по-бавни.

    Коментиран от #40

  • 34 КонТрол

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "БМВист":

    Гледам, че ги разбираш нещата. Ако може да ми отговориш защо във Формула1 са с тринайски???

    Коментиран от #38, #39

  • 35 smeh

    2 0 Отговор
    Само да добавя към спора, че при лоша пътна настилка/неравна/, гуми които са доста широки, не стъпват изцяло и се получава обратен ефект -> по-нестабилни и с по-малко грип от тясна гума.
  • 36 qwerty

    2 0 Отговор
    летни 275/45/20 - 35 кг с гумата, зимни 255/60/18 - 27 кг. има минимална разлика в оборотите при 120 км/ч и на прав участък. с големите търкала подрусва малко повече, защото самата гума е с 3 см по-ниска.

    Коментиран от #37, #44

  • 37 smeh

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "qwerty":

    И аз съм забелязал по груби бакалски сметки, че всеки цол качва грубо около 3кг тегло на джанта+гума. А разхода с колко мърда?

    Коментиран от #41, #42

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 БМВист

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "КонТрол":

    Ще пиша бавно, че гледам бавно схващаш. Даваш крайно нерелвантни сравнения. Какво е общото между Ф1 кола и шосеен автомобил? Пропорции ли са, тегло ли е, условия ли са? Ти на 13-ки сликове ли караш? Не случайно дадох за пример WRC, защото състезанията се провеждат и на обществени пътища със шосейни автомобили. Давам друг жокер, защо всички суперколи са с големи джанти? Защо в DTM карат на 18ки? Ако 13-ката беше универсалният отговор, със сигурност щяха да проектират по друг начин спирачките и да слагат 13-ки то F1 на всичко. Жалко е как не може да се аргументирате.

    Коментиран от #45, #51

  • 40 състезательо, пишман

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Състезател":

    Не вникваш в детайлите. При 13"h65 и 14"h55 диаметара /обиколката/ е един и същ. За каква по бързина пишеш. А колкото до F1 с 18" развиваха по голяма скорост но по бавно се ускоряваха.

    Коментиран от #54

  • 41 до smehчо

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "smeh":

    Не цола качва , а широчината. Ако увеличиш цола и намалиш профила на гумата без да увеличаваш ширината на гумата и джантата е с едно и също J и офсет. Комплекта / при правилен избор, на профила за да запазиш диаметъра/ с по големия цол ще е полек пак при условие че джантите да са от един и същи производител, както и гумите.

    Коментиран от #55

  • 42 Бакалска сметка

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "smeh":

    Разхода се качва от широчината на гумата, има по голямо триене с асфалта.
  • 43 какъв спор

    0 0 Отговор
    Не цола на джантата а гумата е важна. На една джанта 13" монтираш гума с профил 50 и гума с профил 65 тогава има разлика и промяна в изтеглянето. Но ако запазиш външния диаметър на гумата, какво значение с колко цола е джантата за ускорението? има значение къде ще караш колата. Вместо да се спорите прочетете или логика.
  • 44 Това не е база за сравнение

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "qwerty":

    Гумите са с различна ширина това са плюс гр., джантите за тези гуми са с различно J още плюс гр. и офсета е по голям още гр. Джантите не са от един и същи производител както и дизайн, гумите и те от различен производител. И какво сравнение можем да направим. Направи си справка в интернет.
  • 45 Механик

    2 2 Отговор

    До коментар #39 от "БМВист":

    Ми те във ВРЦ карат и с други масла. Съеднителите им са коренно различни също. Окачването, приборите, седалките, коланите и те.За това какво ще кажеш "релативно"?
    Чувал ли си думата "хомологация"? Знаеш ли какво означава?Знеш ли колко години е живота на един колан или седалка във ВРЦ? Ти сменяш ли си твоите според тия правила?
    А какво ще се случи, ако "стабилната" ти кола с нископрофилната гума се цапардоса в ръба на бордюра? По-безопасна ли става?
    Всяко изменение на гуми, джанти, ходова част,управление, спирачки, осветление, чистачки и изобщо на неща, които са свързани с безопасността на движение са ЗАБРАНЕНИ според закона (и не само в БГ). Това, че катаджиите и на прегледа не те спират от движение е просто защото "тук така си правим".
    Да, с големите джанти и нископрофилните гуми, колата добива по-хищен и спортен вид, но това не означава, че е правилно.
    Ако колата ти става по-стабилна с тия джанти, що не ни задължават да си ги сменяме, а ни задължават за зимни гуми, например?

    Коментиран от #46, #47, #53

  • 46 Какъв механик си? на каруци

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    Отвори капака за гориво и там пише колко да е налягане на гумите при различните гуми по цол, протектор и широчина. Същото пише и в книжката. Каква теория развиваш? Производителя е дал опции за нисък и висок профил на гумата. При мен има 13" и 14", профил на гумата h55 и h65, широчина 175 и 185. Какви ги пишеш?

    Коментиран от #48

  • 47 Какъв механик си? на каруци

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    Отвори капака за гориво и там пише колко да е налягане на гумите при различните гуми по цол, профил и широчина. Същото пише и в книжката. Каква теория развиваш? Производителя е дал опции за нисък и висок профил на гумата. При мен има 13" и 14", профил на гумата h55 и h65, широчина 175 и 185. Какви ги пишеш?
  • 48 механик

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Какъв механик си? на каруци":

    Абе аз какъв съм механик е едно на ръка, ама ти, че не можеш да осмисляш прочетеното е ясно, което говори зле.
    Аз съм писал за "промени свързани с безопасността на движение". Тоест, всичко, КОЕТО Е ИЗВЪН ПРЕПОРЪКИТЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ. Това схващаш ли го или да обяснявам като за особено надарени?
    Не случайно попитах дали знаете какво е "хомологация", ама явно и там няма кой да чете и най-вече да схваща.

    Коментиран от #50

  • 49 Къде в коментар #39

    0 0 Отговор
    Прочете за промени свързани с безопасността на движение, Тоест, всичко, КОЕТО Е ИЗВЪН ПРЕПОРЪКИТЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ. Това схващаш ли го или да обяснявам като за специални потребности? 
  • 50 Къде в коментар #39

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "механик":

    Прочете за промени свързани с безопасността на движение, Тоест, всичко, КОЕТО Е ИЗВЪН ПРЕПОРЪКИТЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ. Това схващаш ли го или да обяснявам като за специални потребности? 
  • 51 КонТрол

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "БМВист":

    Толкова си далече от истината, че години да ти се обяснява няма да разбереш. Ти ми даваш пример с WRC където колите са съвсем различни от тези които се движат по пътищата. И аз ти дадох подобен пример. Обаче твоя бил верен, а моя не ! Говориш за устойчивост, добре, кое ще вземе по-бързо завоя F1 или WRC и кое развива по-висока скорост. За едно си прав, не съм карал с 13ки сликове, но съм карал 13ки и 18ки полусликове и мога да ти кажа, че като поведение са почти същите. Но при 18ки имаш повече място за СРИРАЧКИ. И това е една от най-важните причини на мощните коли да се слагат по големи джанти.

    Коментиран от #52

  • 52 БМВист

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "КонТрол":

    Разбира се, че WRC колите са различни, въпросът е, че са базирани на шосейни автомобили. F1 колата няма никакви допирни точки с една шосейна кола. Какво да сравняваме F1 предвид скоростта, която развиват, пистите, на които карат, температурите, които развиват гумите за да имат нужното сцепление, окачванята, изпипаната аеродинамика и т.н. и т.н. Там да се мине от 13 на 18 ще доведе до толкова много изменения, че няма накъде. Отделно, че гумите, които ползват във F1 нямат нищо общо с тези, които са за нормалните коли. Аз от самото начало говоря за това например да се мине от 16 цола на 18 цола, като не се изменя драстично офсет, ширина и се подбере качествена джанта, която не е много по-тежка. Хубави, оригинални 18-ки са по-леки от много заводски 16-ки. Отделно, че с по-бързо каране по завои, гумите с по-висок профил почват да стъпват по страничния борд, а не на грайфера. Въобще не може да и да става на въпрос за сравнение между 13-ката от F1 и 13-ката, която ще си я сложиш на колата. Стотици хиляди километри имам вече на нископрофилни гуми по нашите пътища и нямам никакъв проблем с това. Да, по-лоши вози колата, да повече се разбива окачването, но поведението на колата е значително по-добро и аз го предпочитам.
  • 53 БМВист

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "Механик":

    Майстореее... бордюр с каквто и да го целиш, резултатът е горе долу един. Ти с 16-ката да не ги къртиш, като ги целиш? Ясно е, че всяко едно нещо в тези коли е модифицирано и то си има причина за това. Ти може ли да ми кажеш защо 18-ката е предпочитана за асфалт във WRC, пък на шосейна кола влошава поведението? Свържи се с "балъците" и ги светни да сложат 13-ки. Спирачките може да ги направят като в хамъра, при вътрешните карета, така могат да си слагат всякакви цолажи и да спрат да съсипват колите с тия 18-ки. И последно, колата става по-стабилна при определени условия. Като си караш бавно или градско, или пък гониш икономия, няма смисъл. На всеки според нуждите и стила на каране. Аз така или иначе не мога да сложа по-малка джанта от 17-ка заради спирачките.
  • 54 Състезател

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "състезательо, пишман":

    Това също изобщо не е вярно, магнезиеви джанти които ползват Ф1 са по-леки от гумите им и следователно по-леко ускоряват. Проблема е с устойчивостта на гумите във високо натоварване. Високия профил се гъне много и много размества площта на която седи. Ниския профил няма такава възможност и в един момент просто изпуска директно. Пробвай да вземеш една кола на задно и да я дрифтиш с 18-ки с нисък профил и с 15-ки 65-ци и ще видиш, коя по-лесно тръгва. Гледай теглото гума+джанта да им е еднакво за да са ти акуратни резултатите.

    Коментиран от #57

  • 55 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "до smehчо":

    Не винаги е така, има един показател свързан със съпротивлението на гумата при търкаляне. За жалост колкото по-добро сцепление има една гума, толкова е по-висок Rolling Resistance-a и съответно разхода. Иначе съм съгласен, че зависи И от ширината, но моите сметки пак казвам са Мноого бакалски...имам едни 19-ски, които са по-леки от стандартни 17-ки/със същата ширина 8.5j/, но трябва да намеря и леки 19-ки гуми с които да ги обуя. А А4-ката тежи близо 1700кг и не знам дали няма да кривя джанти или да направя балони в първата по-сериозна дупка...та така пълно щастие няма :)
  • 56 волен сидеров

    1 0 Отговор
    РАДОСЛАВЧО-БРАВО ТИ ОТКРИ ТОПЛАТА ВОДА ,ЧЕСТИТО
  • 57 БМВист

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Състезател":

    Как хубаво засегна темата за дрифта. Я кажи, коя е по предвидима и е по-лесна за контрол, 18-ката или 15-ката (на един диаметър)?
  • 58 Кацаров

    1 0 Отговор
    Защоту ша ви са карам и ша ви наложа локдаун !
  • 59 фффф

    1 1 Отговор
    Инaчe, пo-гoлeмитe джaнти в мнoгo oт cлучaитe тeжaт пoвeчe, кoeтo вoди дo увeличaвaнe нa т.нaр. нeпoдрecoрнa мaca (тoecт oнeзи кoмпoнeнти, кoитo нe ca нoceни oт oкaчвaнeтo). Ей това изречение кърти от неграмотност!
  • 60 пътища и пътища

    0 0 Отговор
    "Също така, когато инсталирате по-големи джанти, ще трябва да инсталирате по-нископрофилни гуми, което ще намали комфорта и возията като цяло" - за нашите дупчени пътища е вярно, но погледнете например пътищата на един остров където вулкна бълва - нямат пукнатини даже.