3 Ноември, 2021 13:10 13 124 33

Електромобилите са скъпи за поддръжка, но само през първата година

  • електромобили-
  • поддръжка-
  • цени

Експерти сравниха разходите за обслужване на електрически автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене

Електромобилите са скъпи за поддръжка, но само през първата година - 1

На теория електрическите превозни средства са по-надежден транспорт от традиционните превозни средства с ДВГ и това би трябвало да направи превозните средства, захранвани с батерии, по-рентабилни по отношение на поддръжката. Изследване на консултантската компания We Predict обаче отново показа, че електрическите автомобили са много по-скъпи за поддръжка, особено през първата година.

През първите три месеца на експлоатация собственикът на електрическо превозно средство дава средно $123 (данни за американския пазар), докато обикновен автомобил изисква само $53. За първата година сумите са съответно $306 срещу $189.

Тази разлика отчасти се дължи на факта, че електрическите превозни средства изискват по-квалифициран сервизен персонал. Необходимият опит все още не е натрупан от по-обикновените сервизи и не всички процеси са оптимизирани, както е в случая с обслужването на конвенционалните коли. Там процедурите са усъвършенствани в продължение на много десетилетия.

Електромобилите са скъпи за поддръжка, но само през първата година

И все пак на дълги разстояния притежанието на електрически автомобил се оправдава, тъй като неговият двигател е сравнително прост, а скъпите за ремонт автоматични трансмисии не се използват тук. Като цяло вероятността от сложен технически ремонт на електрическо превозно средство е много по-малка от тази на автомобил с бензинов или дизелов двигател.

Поради тази причина с изминаване на времето (въз основа на резултатите от три години експлоатация на "зелен" автомобил) собствениците на електромобили харчат средно $ 514 за поддръжка, а тези на коли с ДВГ - $ 749.

Това е така, защото в техническия "пълнеж" на електрическо превозно средство има по-малко механични части и следователно разходите за отстраняване на повреди са с 22% по-ниски. Разликата в разходите за планова поддръжка е още по-голяма - тя се изпълнява от много по-малко хора, така че разходите са три пъти по-ниски, казват експертите от We Predict.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Флин

    35 9 Отговор
    Много ясно, през втората година хората си изхвърлят тостерите и всичко отново е наред

    Коментиран от #12

  • 2 zeus

    27 9 Отговор
    На теория електричките трябва да не се трошат, но на практика е точно обратното. Батериите и двигателя се охлаждат с антифриз и като се появи теч става мазало.

    Коментиран от #5

  • 3 Загрижен

    18 4 Отговор
    "Тази разлика отчасти се дължи на факта, че електрическите превозни средства изискват по-квалифициран сервизен персонал. Необходимият опит все още не е натрупан от по-обикновените сервизи и не всички процеси са оптимизирани".
    Както споделих по-рано, имах пречка на акумулатора. В София съм и такива ядове с пишман майстори не пожелавам на никой. Само си представете с Ел. Количките какъв панаир ще е!!!

    Коментиран от #4

  • 4 Загрижен

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Загрижен":

    Отечка два тоя редактор.
  • 5 Гост

    25 5 Отговор

    До коментар #2 от "zeus":

    Има и силова електроника, за която всички удобно мълчат

    Коментиран от #16

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    25 5 Отговор
    В нета има данни за колко часа ентусиасти обиколка 50 щата със стар Мерцедес и за колко дни с нова електричка ‼️
  • 7 БАЙ Х@Й‼

    17 6 Отговор
    Какво е общото да имаш електричка и разстройство ❓

    Коментиран от #23

  • 8 Не мерси

    15 5 Отговор
    Авторът написа - Кaтo цялo вeрoятнocттa oт cлoжeн тeхничecки рeмoнт нa eлeктричecкo прeвoзнo cрeдcтвo e мнoгo пo-мaлкa oт тaзи нa aвтoмoбил c бeнзинoв или дизeлoв двигaтeл.

    Авторе, ама вероятността от сложен и в пъти по-скъп електрически/електронен ремонт е сигурна

    Коментиран от #17

  • 9 Фердо

    13 8 Отговор
    Елавтомобил е пълен боклук
  • 10 Jeep

    28 5 Отговор
    През първата година ел колите не са ли в гаранция? Нормална кола има 5 години гаранция или 100 хил.км. За какъв квалифициран персонал говорим? За гаранционно обслужване се плаща, ок ама ти сменят масла филтри, ремъци и т.н.? На електриката какво се сменя?
  • 11 DrivingPleasure

    24 8 Отговор
    излишно много писане в заглавието - ЕЛ са скъпи - точка! другото е нерелевантно! Като първи собственик трябва да правиш извънземни километри, за да си избиеш разликата спрямо еквивалентен ДВГ. Евентуално 18тия собственик на ЕЛ, който се е примирил с остатъчните 40% от батерията и кара по няколко км в седмицата може да излезе на позитив... освен ако не го набутат да си плаща за рециклирането на батерията когато дойде врем да я хвърли
  • 12 Госあ

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Флин":

    😂 тъкмо щях да напиша същото 😂
  • 13 ⚜️Просветен⚜️

    20 4 Отговор
    Направо после ти я ремонтират без пари , а след 5тата година колата е вечна ! Що за биологичен отпадък е мисира родил този пасквил ? Направо електричките обръщат хода на времето ! Подновяват се , подобряват се и понеже бангията става все по стара , майсторите я съжаляват и я таксуват все по малко! А като изтече гаранцията , всички ремонти са без пари !
  • 14 Юмерчо

    18 2 Отговор
    Хумор драги читатели, хумор!!!!!!
  • 15 Жоро

    11 2 Отговор
    За какво по скоро се плаща повече при условие, ама дайте на момчето да копира статии и превежда в гугъл. Едни факти давате, че направо да го сменяте името на сайта
  • 16 Анализ

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Е той инвертора се сменя целият ако нещо стане в блока, никой не си играе да го поправя. Същото е и с ел двигателят. Батерията има тарикати се опитват да сменят само определени клетки, но е рисково. За ДВГ колите всичко е до мозакът. Който си купува форсирани бегачки си пати, иначе двигателят е вечен а трансмисията божа работа😊.
  • 17 Заменят се

    14 2 Отговор

    До коментар #8 от "Не мерси":

    При електрчката направо се заменя там не се попраея. Инверторен блок, двигател, блол на батерията никой не ги ремонтира.

    Коментиран от #20, #21

  • 18 Бай Стою касапина

    19 2 Отговор
    Радко, Радко, съжалявам, че трябва да ти го кажа, но по-неграмотно написана статия от тази не бях чел.

    Коментиран от #19

  • 19 Гошо

    16 2 Отговор

    До коментар #18 от "Бай Стою касапина":

    Радко с мозъчето гладко
  • 20 тъп

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "Заменят се":

    Балъците които са технически лаици - купуват ново
  • 21 хаха заменят се

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Заменят се":

    Ти да не си в 6 клас?
  • 22 Щото СЛЕД ВТОРАТА ГОДИНА ЗА

    6 2 Отговор
    СКРААААААААААБ.....
  • 23 Охо Бохо

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Че не знаеш дали ще стигнеш до вкъщи 😂
  • 24 Гост

    12 3 Отговор
    И как се оправдава притежанието на електромобил на дълги разстояния като те не са за дълги разстояния. Точно там куцат.

    Коментиран от #32

  • 25 TRIF

    12 10 Отговор
    Много ме разсмиват разни коментари колко са лоши електричките и колко са си добри ДВГ. Вероятно повечето от списателите не са сядали в електричка. Чели - недочели и бързат да коментират. А статията си е голяма глупост. Електричките от доказал се производител са си супер.
    Основният проблем към момента им е времето за зареждане на батерията. До няколко години и това ще отпадне.
    Аз залагам на електричките. Вие си караите тези с ДВГ и се самозалъгваите с подобни статии.

    Коментиран от #29

  • 26 Един

    9 3 Отговор
    Интересно, за какво е сервизното обслужване на електричките през първата година? За смяна на масло, охлаждаща течност, електролити, или смяна на четките на електродвигателя, колянов или разпределителен вал, или software update на автопилота, или смяна на течните кристали на дисплеите? Май ... , просто трябва да се вземат едни пари!
  • 27 дедо

    8 10 Отговор
    Нашенския Ориентоевропеец,не разбра ли че дните на тракащия пушеляк се преброени? Но пък ми е ясно че от друга страна че балканджи-Ганчо по-далеко от носа си не вижда...
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Норге

    6 4 Отговор

    До коментар #25 от "TRIF":

    Смених дизелака за Киа солу 2020 и се родих .
    Поздрави от Норвегия.
  • 30 Норге

    4 4 Отговор
    Не пише ли EL на номера в Норге,забрави!
    Значи си мазохист,ако си с двигател.
    И плащаш като луд на пътното..гориш за да светиш!
  • 31 Норге

    6 2 Отговор
    Аз карам максимум на 400 км рязстояния.Където и да си,ще спреш за кафе и тоалетни и почивка.И ето ти го половин час или 40 минути. Точно толкова време,колкото да дозаредя киата на бързото зареждане.Ползвам предимно бавно зареждане.За да се щади батерията.Едно пълно зареждане ми е към 7,5 часа. От да речем 80 км до към 430км на батерията.На 7,5кв.ч. Включвам я към 22.30 вечерта и сутринта в 5-6 я изключвам. Около 100-130 кр ми е зареждането горе-долу В блок съм,и зареждам на скъпото отвън.Ако си в къща го сложи 50-60 кр на зареждане. Един пълен резервоар дизелак при тези цени от 19кр за литър си е поне 900-1000 кр. Е..?! С 150 кр да речем минавам 450км.А с кола с двигател е тройно и четворно. И отделно пътни такси,фериботи и пр.
  • 32 Норге

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    500-600 км пробег го минавам с едно дозареждане
    Карам Киа соул 2020.
    64кв.ч батерия ,452 км на хартия.
    Ама максимума който съм зареждал е 502 км.
    При топло време и еко модус с пестене,470 ще ги мине.
    София -Варна макс с едно дозареждане.
    Поздрави от Норвегия.
    Сядаш на кафе,тоалетни и почивка за 40 минути.
    И дозареждаш до 450км.
    На 50кв.ч бързо зареждане.Има и по 75кв.ч и по 120кв ч дори Ама не е препоръчително често да зареждаш,ш на бързите и свръхбързите.
    Аз си зареждам на бавното пред блоковете.
    7,5 часа през ноща.
  • 33 Гостенин

    4 0 Отговор
    Ле ле, какви са тия цени на горивата в Норвегия? 19к са точно 3.75 лв. То затова всички минават на електромобили. А Норвегия се къпе в петрол и газ и би трябвало бензина да струва стотинки, явно политика им е такава.