Last news in Fakti

28 Ноември, 2021 11:30 32 174 134

Пет недостатъка на колите с предно предаване

  • предно предаване-
  • предно задвижване-
  • автомобили с предно

Именно тези минуси често карат шофьорите да съжаляват за избора си

Пет недостатъка на колите с предно предаване - 1

Автомобилите с предно предаване се възприемат от много водачи като много по-икономични и по-ефективни. Въпреки това, както всяко друго техническо решение, предното задвижване също има много специфични недостатъци, които карат някои шофьори да съжаляват за избора си в редица пътни ситуации. Основните, според проучване направено от Zcar, са пет. Ето и кои са те.

1. Неравномерно износване на гумите

Пет недостатъка на колите с предно предаване


При автомобил с предно предаване гумите не се износват равномерно, за разлика от автомобилите със задно предаване. И това е така, защото при колите със задно и страничното, и надлъжното натоварване действат едновременно върху всички колела. Докато при автомобилите с предно предаване и двата товара действат само върху предните колела.

2. Разходи за поддръжка на окачването

Пет недостатъка на колите с предно предаване


При сравними класове автомобили и сравнима ценова категория автомобилът с предно предаване губи по отношение на разходите за поддръжка. Окачването в такива автомобили като цяло е много по-сложно и следователно по-скъпо за ремонт. Автомобилите със задно предаване обикновено имат много по-опростено окачване.

3. Контрол

Пет недостатъка на колите с предно предаване


Воланът при автомобили с предно и задно предаване не се държи еднакво. Като цяло автомобилите със задно предаване показват много по-добро управление в различни ситуации, но само на сух асфалт. И всичко това, защото воланът в автомобил с предно предаване е принуден да се бори с допълнителни сили и моменти.

4. Сцепление с пътната настилка

Пет недостатъка на колите с предно предаване


Автомобилите със задно предаване, за разлика от автомобилите с предно предаване, демонстрират много по-добро сцепление на колелата с пътната настилка (отново само при сух асфалт). При ускорение, автомобилите със задно предаване по предсказуем начин "натискат" задната ос.

5. Маневреност

Пет недостатъка на колите с предно предаване


Маневрирането в тесни пространства с автомобил със задно предаване е много по-лесно, отколкото с автомобил с предно предаване. При последния завъртането на колелата е много по-ограничено заради полуоските.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 127 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КОКО

    419 108 Отговор
    По мое скромно мнение и петте НЕ са ВЕРНИ!

    Коментиран от #9, #40, #94

  • 2 Пилот на Ферари

    444 91 Отговор
    И какво е предимството на автомобилите със задно предаване ? Че трябва да се карат само лятото ?

    Коментиран от #17, #41, #106

  • 3 Шиши бакшиши

    39 19 Отговор
    Най- вече това,че с предно предаване. :)

    Коментиран от #88

  • 4 Порно

    388 52 Отговор
    Тъпа статия , с тъпата условност - "само на сух асфалт". Да си купим три коли - за сухо , за мокро , и за сняг? От 30 години карам коли с предно предаване , и не бих се върнал към задно предаване. И нищо от написаното не е вярно , стига да караш с нормална скорост. И да , предното не става за дрифт. Това ли е проблема?

    Коментиран от #50

  • 5 Пилот на Ферари

    170 53 Отговор
    Недостатъци на автомобилите със задно предаване.


    Недостатъците на тези автомобили включват висок риск от плъзгане при дъждовно, мъгливо или снежно време .
    При завиване на автомобил със задно задвижване двигателят се нуждае от много повече усилия, защото въртящите се предни колела сякаш забавят движението на задните. Той също така увеличава буксуването на автомобила. Струва си да се отбележи, че устройството на автомобилите със задно предаване, а именно наличието на кардан, значително намалява използваемото свободно пространство в купето. Е, един от съществените недостатъци на автомобилите със задно предаване се счита за по-сложния им дизайн. Това води до увеличаване на крайните разходи за ремонт на автомобила.

    Коментиран от #31, #95

  • 6 даааа

    179 37 Отговор
    Автомобила с предно предаване е малко по скъпо самото окачване но все пак зависи от модела къде е правена колата , другото всичко е лъжа. Предното предаване е много по безопасно особенно през зимата. КАрал съм и със задно и с предно но от 20 години карам само предно НЯМА АНАЛОГ!!!

    Коментиран от #117

  • 7 Разликата

    56 38 Отговор
    Цял живот карам с предно сега съм със задно и колата общо взето е по стабилна когато си играя с копчета и дисплеи не съм я пробвал на мокро но аз си карам внимателно

    Коментиран от #116

  • 8 Пацо шварца

    65 197 Отговор
    Предното в за женчовци!ама не вървяла зимата ама това ама онова . като не може да карате и 4х4 да е файда

    Коментиран от #20, #80

  • 9 ИГНАТИЙ

    50 13 Отговор

    До коментар #1 от "КОКО":

    ВЕРНИ СА НА СУХА НАСТИЛКА! :))
  • 10 Пловдив

    132 12 Отговор
    Явно и това е част от демокрацията - всеки да си пише каквито си ще тъпотии.

    Коментиран от #90

  • 11 Кой68

    114 25 Отговор
    Досега съм сменил 5 МПС /5-6 год. каране всяка/със предно предаване и бензинови-никакъв проблем нямам от изброените!
    Даже при зимни условия съм бил много по-добре от тези със задно.
  • 12 БАЙ Х@Й‼

    140 16 Отговор
    🇧🇬Като цяло статията все едно е писана в БГ мама ! Износването на гумите зависи от реглажа, налягането , маниера на шофиране ... ! И за предно, и задно предаване при повече километри се препоръчва схема на завъртане на гумите ! Всяко предаване си има своите + и - ! Дрифтс Голф и БМВ! Буксували с БМВ и Голф знаят разликите !Спирам , защото не искам коментар по-дълъг от статията🇧🇬
  • 13 ИГНАТИЙ

    83 29 Отговор
    ИСТИНАТА Е 4Х4-FULL TIME (AUDI,SUBARU,TOYOTA И ДРУГИ),
    НО ЗА ОБИКНОВЕННИТЕ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ Е $КЪПИЧКО!

    ПРЕЖИВЯХМЕ КОМУНИЗМА,ДАНО ДА ПР€ЖИВ€€М КУРОКРАЦИЯТА!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 дрифтър

    122 21 Отговор
    Карам кола със задно 8 месеца в годината. Въпреки хубавите гуми и ESP/Тракшън контрола, когато падне снежец, Audi А4-то ми с предно се справя доста по-добре, а е39-ката стои в гаража около 4 месеца.

    Коментиран от #81

  • 17 Голф 4ка

    117 31 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Всички с BMW/Mercedes са големи гъзари, ама побелеят ли пътищата, вадят кой Нива, кой Сузуки или Митсубиши с десно воланче. 😂
    Редовно ми се случва зимата да виждам разни изпълнения с тия със задно, а съседа с С-класата редовно има проблеми с малкото баирче на нашата улица, върти, върти, аз с голфа намалям и почти спирам ,след това най-спокойно си тръгвам и го подминавам, а той ме гледа през стъклото гневно. 😂

    Коментиран от #86, #111, #134

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Логично

    107 48 Отговор
    Ако тези глупости са вярни, всички автомобили които са 4x4 нямаше да бъдат с основно предно предаване, а щяха да бъдат с основно задно. Щом всички инженери са се обединили в това решение отговорът кое предаване е по-добро е ясен.

    Коментиран от #28, #82, #105

  • 20 КОКО

    68 7 Отговор

    До коментар #8 от "Пацо шварца":

    Да караш добре, не означава да си Самонадеян, Нафукан Бабаит!
  • 21 Хахаха

    51 90 Отговор
    Оревахте да го хвалите това предно но Факт е, че няма скъпа кола с предно. Или 4х4 или задно...... Това е! Поршета, Ферарита, Бентлита, Ролс Ройс.... Все задно и 4х4. Дачия, Лада, фиат, рендета, вагени все предно..

    Коментиран от #100, #115

  • 22 Емо

    47 85 Отговор
    Статията е 100% истина! Тези , които са против задното са карали само много стари коли със задно и е глупаво да се изказват без да са опитали как се кара по-нов , добре конструиран и балансиран автомобил със задно предаване. Истинското удоволствие от шофирането е при точно тези коли, след няколко месеца на задно , ще разберете за недозавиването при предното . При проходимоста положението е подобно , като не можеш да качиш наклонен, хлъзгав участък напред на предно, какво правиш, качваш го на заден ход.

    Коментиран от #30

  • 23 Стар пън

    40 64 Отговор
    Аз пък си карам със задно и съм много доволен, е трябва да си внимателен на мокро, сняг и подобни. Всички състезателни автомобили са със задно, що ли!? Не разбират ли?

    Коментиран от #27

  • 24 Реалист

    51 7 Отговор
    единствено котрола е различен:) авторе ти кола имал ли си някога:)
  • 25 mi6osp

    30 16 Отговор
    В природата естественият подбор си е казал думата кой какви предимства има. Във въздуха птиците и летящите насекоми са само с предно предаване. На суша и във водата са оцелели основно тези със задно предаване. Всички останали са изядени.😁
  • 26 генчо

    18 34 Отговор
    Нищо от написаното не е вярно ,автора да си купи една тойота или киа и ще се увери явно е попадал само на боклуци били то итал нем или френ

    Коментиран от #42

  • 27 Милен

    73 12 Отговор

    До коментар #23 от "Стар пън":

    Не бих казал, че всички състезателни са със задно. Ако визираш Формулите или ония тъпите американски състезания дето обикалят като луди в кръг, съгласен съм. Но истинските спортни автомобили за мен са във WRC . Там е истинскито каране - динамика, майсторлък, различни условия и т.н. Та...не съм забелязал там да предпочитат задно.
    Просто мнение ;)

    Коментиран от #47

  • 28 да бе

    29 35 Отговор

    До коментар #19 от "Логично":

    ти сериозно ли? 4х4 колите са основно със задно, а при нужда превключват на 4х4.

    Коментиран от #49

  • 29 БАРС

    36 7 Отговор
    Нищо вярно няма за гумите .Какватао и да е предавката заминат ли шарнирите или втулките на носачите забрави че гумите ще си останат не износени от едната страна.
  • 30 швейк

    44 11 Отговор

    До коментар #22 от "Емо":

    абсолютно вярно ... ако предното има проблем с изкчаването, задното има проблем със слизането. при хлъзгав път предното е по-стабилно, но задното е по-лесно за контрол, когато се подхлъзне. недозавиването на предното е също толкова често като презавиването на задното ... статията е нелепа
  • 31 питам

    28 22 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    Колко състезателни автомобила знаеш с предно предаване?
    Не се обаждай.

    Коментиран от #37, #38

  • 32 1520

    15 16 Отговор
    някой да е виждал автомобил от формула 1 с предно предаване но всяко си има предимста и недостатъци а удоволствието да караш автомобил сдвигател отзад е по голямо

    Коментиран от #34, #39, #78

  • 33 SUBARU XV

    15 9 Отговор
    Славчо, по голяма глупост не бях чувал и чел ...

    Личи си - нямаш поне 130 000 км на Вартбург :)
  • 34 Милен

    61 4 Отговор

    До коментар #32 от "1520":

    Ясно е, че всичко що е на писта е със задно.
    В рали шампионатите (wrc) пък разчитат основно на двойно с променлива фаза или на предно.
    И в двата случая няма база за сравнение с обикновените автомобили, които караме ние.

    По-добре внимавайте на пътя и се съобразявайте с възможностите на автомобила и най-вече вашите шофьорски умения!

    Няма значение какво с предаване карате или какво предпочитате. Физиката важи и за едното и за другото!
  • 35 Го4о

    14 16 Отговор
    Всички са с предно предаване и допълнително задно! Само големите (като КАИЦИ) Мерцедес и БМВ се нуждаят (като товарните автомобили) от дизелов двигател и ЗАДНО предаване!
  • 36 √(n&Варна)

    17 30 Отговор
    Написаното в статията е вярно, защото все още не е конструиран болид с предно предаване, който да е за състезания от Формула 1 или за 24-те часа на Льо Ман.
  • 37 турбо жигули

    38 6 Отговор

    До коментар #31 от "питам":

    Статията не е за състезателни коли бе Лауда.
  • 38 отворко

    20 6 Отговор

    До коментар #31 от "питам":

    Пистарките повече са със задно ,за рали са 4х4 или с предно със задно там вече няма от много години!
  • 39 гост

    26 11 Отговор

    До коментар #32 от "1520":

    Ами някой да е виждал скоро рали автомобил със задно?
  • 40 ЦИЦЕРОН

    22 14 Отговор

    До коментар #1 от "КОКО":

    Как може да имате мнение , ако не сте карал кола със задно задвижване ?
  • 41 пилот на КраЗ

    32 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Има автомобили с различно разположение на двигателя със задно предаване и всеки автомобил се държи на пътя по различен начин при различни пътни условия!
  • 42 ЦИЦЕРОН

    26 31 Отговор

    До коментар #26 от "генчо":

    Предното предаване не може да издържи повече от 300 конски сили ...Разбива се ...
    Тия с предното предаване са ПО-ЕВТИНИТЕ и по-масовите ...Вие затова не сте карал със задно предаване ...
  • 43 РЗС

    31 41 Отговор
    във моторните спортове се ползва или задно или 4х4 никога само предно предаване. Това трябва да ви обяснява много неща, във моторните спортове е върха на автомобилостроенето, топ материали, топ агрегати и оборудване, за да се постигне топ динамика. Предното предаване не е за състезания, а за обикновени бабички да си карат спокойно по пътя. Задното е за истинки шофьори. Това са факти!

    Коментиран от #55

  • 44 Предно и заедно

    32 25 Отговор
    На автомобилните производителите им е много по-лесно и изгодно да произвеждат автомобили с предно предаване и да рекламират колко повече предимства имат. Задното предаване е много по-добро и баланса на колата е по-добър.
  • 45 бата мата

    45 22 Отговор
    Нищо вярно! За пубера написал това,само да му напомня,че магаретата ги слагат пред каруцата а не отзад.Толкоз за предното и задното предаване.А статията е малоумна !!!

    Коментиран от #46

  • 46 Марио

    26 27 Отговор

    До коментар #45 от "бата мата":

    "Пубера", както го наричаш е един от добрите БГ автожурналисти (следя му ревютата от доста години) и е карал толкова автомобили, колкото ти не си виждал на картинка. И в случая автора е прав. Той не казва, че предното е по-добро или по-лошо, а изтъква пет недостатъка на предното, които са 100 процента истина. Ама форумни разбирачи колкото щеш.

    Коментиран от #48, #118

  • 47 Валтер Рьол

    15 16 Отговор

    До коментар #27 от "Милен":

    А преди да навлезе 4х4 с Ауди Куатро, какви бяха рали-автомобилите? :)) Задно,нали? :)

    Коментиран от #51

  • 48 Боко

    29 8 Отговор

    До коментар #46 от "Марио":

    Аз пък не съм съгласен,че окачването на предното предаване е по-скъпо. Напротив, МакФерсъна е много по-евтино като окачване и затова се е наложило като масово.
  • 49 Гост

    22 8 Отговор

    До коментар #28 от "да бе":

    Да сериозните машини за сериознете мъже са така, нали си чувал лафа, че " случайни хора УАЗ не карат"! За джендарите обаче измислиха СУВ, а сувчетата, са перманентно с предно и при нужда някаква имитация на 4×4, та даже само с предно!
  • 50 Гената

    23 22 Отговор

    До коментар #4 от "Порно":

    Абсолютно съм съгласен, статията е написана за да се разръчка пчелите в кошера. И успя.
    Трудна била поддръжката на сложното окачване - ами да му мислят в сервиза, аз от години не съм си цапал ръцете.
    Воланът не завивал добре заради полуоските отпред и теглителната сила - ами да си чувал за серво ?
    Гумите се износвали неравномерно - моля-а-а?! Едно, че не вярно и второ, ако някой си цени живота, да не търкаля стари галоши по на 6-7 години .
    Сцепление, маневреност - ами де виждаш по ралитата някой само със задно предаване ? Точка !

    Коментиран от #52

  • 51 Милен

    7 5 Отговор

    До коментар #47 от "Валтер Рьол":

    Мисля, че няма място за сравнение на две различни епохи. Нали коментираме положението към момента, а не преди какво е имало. 7223

    Коментиран от #54

  • 52 Пилотът Гошу

    28 3 Отговор

    До коментар #50 от "Гената":

    Те по ралитата в истинските класи и предно не карат, ако става въпрос, всички са с 4х4. Статията не е непременно грешна - задното предаване наистина на сухо е по-добър вариант, колко Ф1 с предно си виждал? Отделно от определена мощност нагоре с предно просто не става. Въпросът е, че за масово ползване предното предаване е по-добрия вариант, особено ако водачът има 1 автомобил за цялата година.
  • 53 kkk

    30 9 Отговор
    Ето ви простата истина:

    Колите с предаване са МНОГО ПО-ЛЕСНИ за контролиране от колите със задно предаване от масовият шофьор. И едното, и другото имат недостатъци- задното повечко...

    И сега елементарен въпрос:

    Ако единият ви чифт гуми е по-нов/по-хубав/с повече грайфер и карате БМВ/Мерцедес къде ще ги сложите- отпред или отзад и най-вече ЗАЩО?



    И не- не се слагат отзад... А сега ми обяснете защо по-хубавите гуми ВИНАГИ и без оглед задвижването (дори и на 4х4) се слагат отпред...

    Коментиран от #56, #60

  • 54 Пилотът Гошу

    11 3 Отговор

    До коментар #51 от "Милен":

    Всеки тип задвижване има приложение. Нито 4х4 може да води навсякъде, нито задното, предното се предпочита само в нисък клас като примерно R2 да речем в рали спорта. Заради естеството на настилките в рали спорта 4х4 е логичният избор. На асфалта на пистата задното е по-прецизно, това е положението. Там самият асфалт също е различен. Новобранци, които отиват с гумите си за улицата бързо го разбират, често след като останат по конци. Няма автомобил за навсякъде, ако ще го ползваш за повече от ежедневието, ще го избереш и напаснеш според нуждите.

    Коментиран от #104

  • 55 Пилотът Гошу

    13 6 Отговор

    До коментар #43 от "РЗС":

    Глупости, освен в топ категорията ВРЦ, другите са с предно в ралитата примерно. При настилки, където сцеплението не е оптимално, отдавна не се ползва задно предаване. Не можеш да генерализираш, different horses for different courses.
  • 56 Пилотът Гошу

    15 3 Отговор

    До коментар #53 от "kkk":

    Защото в завоя ще караш направо. Предна външна гума винаги отнася най-много натоварване. През зимата обаче да се надяваме си купил 4 гуми, не само 2, особено ако си със задно.

    Коментиран от #57

  • 57 kkk

    15 7 Отговор

    До коментар #56 от "Пилотът Гошу":

    Язе кату прозт селяндур гуми не купувам бе- каквото ми подарят или си набера от твойта кола...

    Майтапа настрана- винаги купувам 4 нови гуми наведнъж (летни и зимни) и ги карам по 2 сезона преди да ги изхвърля щото правя бая км.... И понеже съм с предно което ВИНАГИ износва предните гуми повече на вторият сезон ги разменям предни-задни и толкова. НИКОГА не карам гуми с по-малък от 4мм. грайфер и гумаджията ми всеки път реве щото за него 4мм. е "идеална гума", а аз като ги сваля от джантите ги срязвам странично по борда и не може да ги продаде...

    Коментиран от #108

  • 58 Интересно

    10 14 Отговор
    Интересно защо колите на специалните служби и на държавните глави все са или със задно ,или 4 по 4?

    Коментиран от #67

  • 59 да знаеш

    12 4 Отговор
    Тези богатите с моделите които си изброил , обикновено това не са им единствените автомобили , а имат по няколко в гаража си , и между тях и някой добре подготвен джип който изваждат когато падне снега.
  • 60 BMW djigit

    26 1 Отговор

    До коментар #53 от "kkk":

    Като собственик на двата типа - предно и задно предаване, смятам че написаното е пълна клиширана тъпотия. Колите със задно също си ядат гумите неравномерно. Колите със задно като цяло са по-предвидими като поведение, но само ако не си начинаещ шофьор. Маневреността зависи и от други фактори, има изключително маневрени коли с предно (Honda Prelude 4WS), но в повечето случаи е вярно, че полуоските пречат на по-големите градуси на завиване. Това за здравината на окачването има резон донякъде, но пак е доста шаблонно и неточно. Сцеплението също зависи от много фактори и понякога едното предаване има предимство, понякога другото.

    Коментиран от #62

  • 61 Голям Слон

    17 8 Отговор
    Бях заклет почитател на предното предаване много години. Откакто се качих на автомобил със задно задвижване - друго не искам да видя. Тънкият момент със задното е правилното разпределение на тежестта между двата моста. Имаш ли го, всичко е точно. Разходите по подръжката никога не съм ги смятал и не мисля, че те са някакво съществено предимство. Но еднозначно автомобилите със задно задвижване са осезаемо по-маневрени. Не съм забелязал да са щадящи откъм гуми обаче :-) И в дъжд, и в сняг предпочитам задното предаване. Чувствам се по-сигурен с него. Презавиването обаче не е лъжица за всеки. Както и недозавиването. Ужасно е да караш 270 к.с. автомобил с предно предаване. Както и 270 коня не са за всеки със задно предаване. Не съм любител на 4х4 и по тази причина нищо не коментирам :-)
  • 62 kkk

    22 7 Отговор

    До коментар #60 от "BMW djigit":

    Клиширана тъпотия е на 100%, но и на 100% е вярна тази тъпотия.

    И като навъртял над 2 МИЛИОНА км. на коли със задно и над 1 МИЛИОН на коли с предно и 4х4 спокойно твърдя следното:

    Предното е за предпочитане- не по-добро, не по-лошо, а ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ. И причината е в "супер умните и кадърни" шофьори които се навъдиха в последните 30+ години- не у нас, а глобално по света.

    Следващото е 4х4 (от проста Дачия Дъстър до Г0класа с 3 блокажа)- защо е ясно и на децата, но изостава от предното заради началната по-висока цена, повишен разход на гориво и повече механизми за обслужване и ремонт.

    И накрая остава задното- прекалено трудно е за контрол от сегашните шофьори (да не говорим жена как ще се справи), а зимата по нашите "перфектно почистени" си постоянно на границата на ПТП-то. Но пък каквото ще да става докато не умра винаги ще имам в гаража нещо старо и простичко със задно предаване ТОЧНО за зимата да се забавлявам. А като одъртея съвсем и не мога да карам ще си плащам на някой да ме вози с вратите напред в завоя

    Коментиран от #63, #120

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 vasik atanasova

    11 7 Отговор
    кой ги пиши тези глупости бе ?
  • 65 667

    14 16 Отговор
    Кола вътре с 5 човека, и наклон при изкачване на сняг!!! Много ме кефят тия с предното!!!! Специалисти.

    Коментиран от #101

  • 66 Факт

    17 12 Отговор
    Не съм съгласен с написаното в статията. Първата ми кола беше Москвич със задно и след това карам само западни коли с предно и особено зимата в снега са несравними. Класиката на зимен курорт е некой вуйчо да си пъха стелките под колелата на Мергела и вуйната и келеметата да го бутат.
  • 67 бой-ко

    6 1 Отговор

    До коментар #58 от "Интересно":

    защото или са а-осмици или ес-класи или седма серия бмв

    Коментиран от #68

  • 68 васик атанасова

    6 0 Отговор

    До коментар #67 от "бой-ко":

    най вече са А8 забележи ги и в други държави е така
  • 69 Ботев

    12 8 Отговор
    Защо ли шофьорите на автомобили със задно казват, че имат автомобил само през лятото ...как управляват зиме, те си знаят...

    Коментиран от #93

  • 70 Единствената

    17 10 Отговор
    Причина да има коли с предно предаване, е че производството на такива е по евтино. Индустрията прави всичко възможно да спести от всичко, за да печели повече. Всичко друго е в полза на задното. Затова най скъпите автомобили са 4×4 или задно. Навремето карах коли със задно. После за 18 години смених 5 коли с предно. И сега от 4 години съм пак на задно. Спомних си какво е удоволствие от шофирането.
  • 71 Хилим се

    8 12 Отговор
    Пълни глупости.
    Статия писана от необективен мергелджия или БунакМръсенВоайор(БМВджия)
  • 72 ААА8

    20 6 Отговор
    Като човек с половин век живот , 33 от които зад волана да споделя мнение . Започнах естествено на задно, трябва да си безкомпромисен в избора и качеството на гуми , за конкретният случай . Карал съм задно в тежка зимна обстановка - Петрохан зимни гуми със шипове , и никога не съм се чувствал по сигурен, колата не мърдаше ни сантиметър . После предно , първото ми впечатление лекота и простота и проходимост , колата се справяше значително по-добре , при зимните условия дори и с по лоши гуми , но трябва да се внимава на заледени спускания в завой . Сега 4х4 дори да искам умишлено да я поднеса много трудно се получава . Ако се вземе за база разпределението на тежестта между двата моста на един среден автомобил примерно ФВ Пасат дизел 780 кг върху преден мост 600 кг. върху задният мост , тогава е оправдано тежестта да е върху предният мост по разбираеми причини . При лимузините , и по големите коли кантара на тежестта се измества върху задният мост и е оправдано да са със задно . Задното предаване оползотворява по добре по добре по голямата мощност , тежестта и дължината на голямото купе не позволяват на задният мост да се надига , въпреки това , когато завали дъжд , повече катастрофират автомобилите със задно предаване , просто задницата е повече натоварена със страничен натиск . Послепис - Ако искате да сте най-спокойни и да стигнете и можете да си го позволите карайте 4х4 . Ако искате по малко проблеми на пътя предно предаване . ако искате

    Коментиран от #73

  • 73 продължение

    27 8 Отговор

    До коментар #72 от "ААА8":

    Ако искате да се правите на майстори , да карате на тръни , да боксувате на някой стръмен завой , и да не можете да се изкачите , да станете майстори в слагането на вериги , и експерти в избора на нови гуми , задно предаване.

    Коментиран от #79

  • 74 tomito

    16 9 Отговор
    Чета и се чудя ,при толкова много разбирачи защо в българия не се произвеждат автомобили .И как някой който цял живот е карал кола с предно ,знае недостатъците на кола със задно.Предполагам всички гледате F1 , без коментар.
  • 75 Volvo

    21 4 Отговор
    Това "само при сух асфалт" ми хареса много и говори много :)
  • 76 1.5 промила

    5 3 Отговор
    Предпочитам да карам кола със странично предаване - винаги уцелвам осевата линия.

    Коментиран от #109

  • 77 гумаджията

    8 2 Отговор
    Е кво? Разлаяха кучетата, та дано им кликнем на рекламите.

    За мъгла какво предаване препоръчвате?
  • 78 ттт

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "1520":

    Автомобил, в който не можеш да качиш гаджето, не ми го хвали.
  • 79 и пак

    14 9 Отговор

    До коментар #73 от "продължение":

    При първия сняг умните притежатели на задноприводни автомобили за по-сигурно не изкарват колите.
  • 80 Шофьор

    13 4 Отговор

    До коментар #8 от "Пацо шварца":

    Да те е@а у дрсйвера. Карай си плейстейшъна и си избърши лигите
  • 81 Шофьор

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "дрифтър":

    До някъде си прав. Но за по сигурно ползвай обществения транспорт. Без лоши чувства
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 FerroIgnique

    8 3 Отговор
    Недостатък на колите с предно е недозавиването, недостатък на колите със задно е лошото сцепление при мокри/снежни условия, недостатък на перманентно 4х4 задвижване е високия разход.
    Едно от добрите решения е предно разположен двигател, задно задвижване и ЗАДНО РАЗПОЛОЖЕНА скоростна кутия, като пример на изпълнение Алфа Ромео 33 от 90те години. Маневрен автомобил, няма недозавиване като при предно, няма висок разход като 4х4 и има в пъти по-добро сцепление, в сравнение с масовите автомобили със задно. Защо е занемарена концепцията в масовото автомобилостроене - както при всичко друго - за пари.
  • 84 Дсса

    21 4 Отговор
    95% от катастрофите, споменавани в българските медии са с автомобили от една марка със задно предаване. Вярно, по-приятно возят, но не това е най-важното в автомобила. Ама тука някои се правят на Фитипалди и дори Господ завижда на безпогрешността им, ще кажа само едно - безгрешни няма, предното ви дава по-добър шанс да се приберете и целунете децата си. А МБ и БМВ са коли само за изявени
    лидери, хора знаещи цената на успеха и тежестта на грешките. В България такива коли за жалозт се купуват предимно за повишаване нс самочувствието или удължаване, знаете на кого. Накратко: ако те вози личен шофьор, а ти си на задната седалка - задно предаване. При всички други случаи - предно.
  • 85 Соцагент007

    19 7 Отговор
    За да се наложи предното предаване при масовите автомобили от малък и среден клас,значи има повече предимства от недостатъци.Много по-голямо вътрешно пространство-заради липсата на кардан,по-безопасно е за масовите шофьори-недозавиването се овладява по-лесно от презавиването.Независимо,че е в някаква степен е по-сложно като изпълнение,заради концентрацията на повечето агрегати отпред,всъщност то е по-евтино за производство.Точно затова е и без конкуренция при малките ,евтини коли.Дори Мерцедес и БМВ го използват при малките си коли.
  • 86 Луд

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Голф 4ка":

    Не го мисли ти него 😉
  • 87 Някой

    7 2 Отговор
    Кой тъпунгер написа тази статия ?
  • 88 Оценка

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "Шиши бакшиши":

    Поставих 1 звезда - не обичам да ме ЛЪЖАТ! Г-н Славчев, позорно и унизително е да търсите признание с такава статия! Няма значение какво е исинското Ви име - употребата на псевдоним е желателна, НО липсата на интелект в статия за НЕдостатъци???! Жалко...
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Селски

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Пловдив":

    Ай си на.....
  • 91 Роки

    14 6 Отговор
    Идиотска статия, която само може да заблуди начинаещ шофьор. Колите с предно предаване се управляват много по-лесно, а зимата са пъти по-сигурни от тези със задно.
  • 92 Карач

    13 13 Отговор
    Истината е следната.Има шофьори и шофьори,няма как да обясниш на комшията с Шкода 120l,че БМВ-то ти е с чисто нови гуми и 5 системи за стабилизация.Масово шофьорите не могат да карат,не знам как вземат книжки,за жените да не говорим.Аз като шофьор от 15 години и собственик на над 10 автомобила до момента мога да кажа,че никога съм нямал проблем със задното предаване.Важното е да имаш усет зад волана.Предното е неконтролируема работа при поднасяне или в завой.Замислете се колко рядко се срещат коли с по над 200 коня на предно,които българина кара,някой досеща ли се за марка и модел?На задно 200 коня е всяка втора кола,явно има защо.Последно карах Поло 1.4 тди(първата ми кола с предно) купена за жената естествено.Пъргава и лесна кола за управление,доволен съм,но истинските коли са на задно или 4х4
  • 93 Чичо

    10 0 Отговор

    До коментар #69 от "Ботев":

    А като добавим към задното предаване и задно разположен двигател- няма завъртане, освен ако не е нарочно.
  • 94 Така е.

    0 6 Отговор

    До коментар #1 от "КОКО":

    Пълни глупости.
  • 95 Бат Мишо

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    1 Не всеки авт със задно има кардан
    2 Не вс авт със задно има по лощо сцеппление
    И ДВЕТЕ ОТПАДАТ АКО ДВИГАДЕЛЯ Е ОДЗАД
    Смарт ЗАЗ Шкода фиат 126 П и да си додем на думата Порше
    И недостатъците на предното - да по трудно поднася НО ПОДНЕСЕ ЛИ НЯМА ИЗПРАВЯНЕ докато задното поднесе ли ми голям праз
    и недостатък 2 - ограничение в конете които каретата могат да предадът
    НЕ СЛУЧАЙНО в формула 1 няма задно както и автомобили над 200 коня -там пускаш газта в завой и си се пребил

    Коментиран от #123

  • 96 Почти

    6 2 Отговор
    Предното при черен път на нагорнище с натоварен автомобил е по-малко проходимо. По слаба предица, вярно. Принципно от завода лесно се монтира и затова са масови автомобилите с такова задвожване. Преди много години се предлагаха коли с задно поставени агрегати и задвижване също там, по-добра проходимост и не се налага хидравлика поради леката предница.
  • 97 Густав

    15 0 Отговор
    Понеже на няколко пъти се сравняват нещата а автомобил от Ф-1 . Това е като да сравняваш круши с моркови. Автомобилът от Ф-1 тежи 600 кг, двигателят е зад пилота , тоест отзад , има свръх нисък център на тежестта и един сантиметър от купето до асфалта , тоест пистата е равна като тава , ако не е равна поставените от долу планки хвърлят искри . Пилотите са професионалисти , започнали на 5 годинки с картинг . Технологиите на автомобила уникални , и съобразени с конкретните условия на пистата . Задният спойлер осигурява голямата притискаща сила на задвижващите гуми , иначе просто ще се завърти в кръг. Гумите струват колкото един автомобил и за едно състезание остават по асфалта, толкова са меки . Ако завали случайно завали дъжд , гумите веднага се сменят , и скоростта рязко пада . А аз не съм гледал Ф-1 на сняг за да сравнявам и този аспект.
  • 98 ТRIF

    14 0 Отговор
    От 12 годишен все карам нещо с ДВГ а сега и електрички. Статията е под всякаква критика. Изобщо няма да я коментирам.
    Много от коментарите са абсолютно верни и съм добавил +.
    Oт автомобил до автомобил има голяма разлика и всеки си има предпочитание. Ето и моето допъление:
    Това за неравномерното износването на гумите с предно предаване изобщо не е така. Точно обратното.
    Предното предаване е по - предвидимо и по-рядко се изпада в критична ситуация от колеги с малко опит. Веднъж попаднал в критична ситуация автомобил с предно изисква определени умения за да се излизане от нея. При равни други условия е по-безопасен за начинаещи шофьори. Предното е по - проходимо при лоши пътни условия.
    Задното предаване дава по - голям комфорт на управление, повече възможности за спортни трикове от хора с опит. При еднакви други условия по - малко проходимо и по - лесно попада в критични ситуации. Шофьори с по малко опит по - лесно губият контрол върху автомобила.
    Казвам това от личен опит и наблюдения. Не се хващаите буквално за написаното. Както казах от автомобил до автомобил има голяма разлика както и от шофьор до шофьор
  • 99 Джуган Дрифтер

    7 11 Отговор
    А бе кво разбирате вие друго си е като нацепиш някоя дупка или легнал полицай тип еверест и ти изкочи кардана от пода на купето и се курдиса до теб в целия си блясък - незабравимо усещане че живееш 2-ри живот или като се завъртиш като пумпал и обереш мантинелите зимъска и отвориш сите еър беци тогава що ще чиниш ти зимъска? Да не говорим при челен удар директно кардана влиза при пасажерите със се двигателя и скоростната кутия - Няма точка на сравнение с безопасността на колите с предно предаване, тея със задно винаги имат икони по таблото и евро нула за безопасност!
  • 100 Умен

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "Хахаха":

    Поршета, Ферарита, Бентлита, Ролс Ройс. Хубави коли, ама за топлите страни.
  • 101 Това ще да е.

    7 6 Отговор

    До коментар #65 от "667":

    Аха разбрах тактиката. Караш си 5 човека да могат да те бутат със задното , а ти много да се кефиш.
  • 102 Hoqsan

    3 1 Отговор
    Поредната статия, която пак ни разделя на някакви категории - кой с предно, кой с задно.... 2 коли имам - 11 години карах 124-ка, като ръгнеш тънките 185/65/15 Мишленки - байра на окръжна отзад си го взимаше от раз ;)
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Миленч

    7 0 Отговор

    До коментар #54 от "Пилотът Гошу":

    Напълно съм съгласен с теб. Изначално този спор кое е по-добро е глупав. Разбира се, че в различните ситуации всяко си има предимство.
    Карал съм Лади, Москвичи , след това в по-новото време Мерседес все със задно. Със всяка следваща генерация технологиите напредват, осигуряват по-добър комфорт и т.н. Сега от икономическа гледна точка повечето коли са на предно. Аз лично сравнявайки това, което съм карал преди и сегашните с предно, разбира се , че предпочитам предното. Но пък нямам база за реално сравнение , защото не съм управлявал по-дълго време съвременна кола със задно. Как да кажа, че не стават? Така че пак казвам спора е излишен.
    Просто внимавайте на пътя!
  • 105 Майна

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Логично":

    Куатро майна!
  • 106 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Автомобил със задно може да приложи много повече мощност на асфалта и тя да бъде контролирана. Предното предаване е измислено за намаляване на разходите, за маломощни коли е все тая кои колела са движещи. Трендът вече се обръща при електричките, там може да си избереш къде да е двигателя и повечето избират задната ос, а предната, както пише, остава с просто окачване и по-голям ъгъл на завиване, тогава е балансирано.
  • 107 Поручик Бенц

    8 0 Отговор
    Карал съм и карам 40 години ,коли с предно и задно предаване!Въпроса е да усещаш колите и да не излизаш на пътя да се състезаваш !А пък ,който само натиска педалите ,той няма да усети разлика каквато и кола да кара!
  • 108 КККК

    7 0 Отговор

    До коментар #57 от "kkk":

    По-надолу видях как сте навъртял над 3млн.км общо в последните 30+ години ,което прави по 100 000 км на година!Къде и как ги навъртате,ако не е голяма тайна?Аз също "въртя"доста ,затова се чудя как стават някои работи!
  • 109 КККК

    8 1 Отговор

    До коментар #76 от "1.5 промила":

    По-надолу видях как сте навъртял над 3млн.км общо в последните 30+ години ,което прави по 100 000 км на година!Къде и как ги навъртате,ако не е голяма тайна?Аз също "въртя"доста ,затова се чудя как стават някои работи!
  • 110 Бат Раду пак избухна

    3 0 Отговор
    С глупости, че чааааак съжаляваш за покупката..... Мъка бат Радо мъка....
  • 111 Дърт Шофьор

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Голф 4ка":

    Кажи му на твоя съсед да сложи тежести в багажника и да намали налягането на гумите. И пак ми се обади. И поздрави на съседа ти.
  • 112 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    3 4 Отговор
    ОТНОВО РАЗБИРАЩИ ПИШАТ ЗА РАБОТИ КОИТО НЕ СА ИМ ЯСНИ.
    ПРЕСТАНЕТЕ ДА ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ.
    СЪМНЯВАМ СЕ ,ЧЕ НАПИСАЛИЯ СТАТИЯТА НИКОГА НЕ Е КАРАЛ КОЛА С ПРЕДНО ЗАДВИЖВАНЕ.
  • 113 Митко

    1 5 Отговор
    Нищо не е вярно, повечето са точно на обратното.
    Нещастие е хора които на разбират да пишат, резултата е глупост.
  • 114 Бензино

    6 0 Отговор
    Във всяка подобна статия се намират тъпанари да кажат,че по тъпа статия не са чели.
    Разбира се,че идеална конструкция няма.Всяка има предимства и недостатъци.
  • 115 Шебек

    9 1 Отговор

    До коментар #21 от "Хахаха":

    И колко Поршета ,Ферарита,Бентлита и Ролс-Ройси си видял да се движат по Българските пътища през Зимата.......
    Аз лично нито едно.
  • 116 Стар трабамтер

    7 4 Отговор

    До коментар #7 от "Разликата":

    На мокро, задницата ти върви пред предницата. И да ти кажа още нещо - Подръжката на кардан, нито е по проста, нито по евтина от подръжка на карета. А сцеплението на задницата, без пътници отзад е близко до нула. Това е и причината, в сняг или дъжд, да търсиш стоповете си пред себе си. Ай със здраве! Че в тоя омикрон...
  • 117 Да де

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "даааа":

    Щото пък кардан, карета, шлици, висящ лагер -това си е просто дарение от производителя. За него пари не трябват.
  • 118 Това

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Марио":

    Че е паднал от череша, не значи, че може да отглежда череши.
  • 119 Толкова много

    4 1 Отговор
    глупости в толкова кратка статия...
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Голям Слон

    10 0 Отговор
    Не можах да разбера кое е онова, което съм написал и с това съм провокирал модер..атор да ми затрие мнението. Малко хора пишат толкова грамотно и възпитано. Нейсе! Да тежи на съвестта на моде.ратора или бото..вете. Нямам идея кога ги правите тия километри - 3 милиона.. По 50К на година да правиш, това са 60 години стаж :-)) Кога работите, за да ги купите, кога ги зареждате, ремонтирате.. Много винаги се забавлявам с такива мъжки мохабеди. 4 години карах СЕ и направих едни 800.000 километра. Смело заявявам, че това са поне пет пъти повече километри в В категория. 3 милиона за любител конкретно за мен са абсолютно нереални километри. Даже и БМБ на държавна кола с държавен бензин толкова не може да направи.
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Formula 1

    1 0 Отговор

    До коментар #95 от "Бат Мишо":

    Това с формула 1 не го разбрах. Задвижват се предните гуми а не задните? Да не е с блутут или дистанционно?
  • 124 1000000 km

    8 0 Отговор
    Как се проверява, дали може да се кара BMW през зимата:
    1. Отваря се капака на двигателен осек.
    2. Вади се масломерната пръчка.
    3. Забива се масломерната пръчка в снега.
    4. Ако снега е над ниво max - не се вади BMW на улицата.

    Толкова за колите със задно предаване (90% в България са BMW).
    За това се трепат идиотчетата, защото си нямат елементарно понятие от физика и динамика. Ама, като сме гледали Бързи и яростни и си мислим, че законите на чичко Нютон не важат за "бързояростните" е така.
    Преди 20-30 години масово колите бяха със задно предаване, но ни учеха да шофираме и не даваха книжките на "лунапарк"!
  • 125 Коконют

    4 0 Отговор
    Я да видим при половинките, предно или задно предаване 😁
  • 126 мучо

    2 1 Отговор
    аз пък от 30г. карам 4х4 и нямам никакви проблеми......
  • 127 знаещ

    4 1 Отговор
    Tова за неравномерно износване на гумите и за недостатъчно завиване заради полуоските (първо не са полуоски а валове) е върхът на глупостта
  • 128 Патето Яки

    0 1 Отговор
    Коня зад каруцата или пред каруцата ?????
  • 129 DPаи

    1 2 Отговор
    Предното ме е спасявало през зимата, спускане и завой почти 180о , мръсна газ, копане на предните колела и виждаш как излизаш на косъм. Не ми се мисли какво щеше да се случи със задно насред гората, зимата посред нощ.
  • 130 Yavuz

    1 1 Отговор
    Дори и петте точки да са верни, шестата при изпреварване в мокър или заледен участък и губиш всички останали точки
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 някой

    0 1 Отговор
    Много световни шампиони от ф1 и врц се изказаха , често ги виждам осукани около разни неща , защо ф1 не е със предно ? е кардан ли да и сложат бре ? нали ще стане тон и половина .. или двигателя в предното крило да сложат ? коня се слагал пред каруцата , а не зад нея и това е аргумент в полза на предното ....с нос ли да я бута каруцата бре ? От 5 коли с който се разминавам в 4 се държи телефон ама иначе задно, километри , много са ни ясни нещата ..дайте по скромничко и отговорно че се изпотрепахме по тея пътища .
  • 133 Готю

    1 2 Отговор
    Няма нужда от няколко коли затова има 4 по 4 предното предаване си е за ежедневието, задното е за кеф който го умее. Иначе статията е написана да генерира трафик и да си чешем езиците.
  • 134 Бацинка

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Голф 4ка":

    Защо говориш глупости? Ако твоят комшия имаше хубави гуми, щеше да си се качва безгрижно по баирчето! Аз карам със задно, вчера пред очите ми - 5 коли с предно се бяха ударили на заледен участък. В същото време минавайки от там, моята кола също поднася преди завоя, но съм с хубави гуми и успях да я задържа с няколко усилия. Предно или задно, значение имат устройството зад волана и гумите.