Last news in Fakti

3 Декември, 2021 10:05 21 450 82

Ще се наложат ли всесезонните гуми у нас и в Европа?

  • nokian-
  • всесезонни гуми

Стратегията на Nokian Tyres за Централна и Източна Европа - всесезонни гуми

Ще се наложат ли всесезонните гуми у нас и в Европа? - 1

Nokian Tyres успя да увеличи пазарния си дял в Европа, а наскоро компанията потвърди своите средносрочни цели (3-5 години), за улавяне и ускоряване на възможности с висока добавена стойност в Европа и за увеличаване на общия бизнес с до 50%. В количество гуми, това означава увеличение от шест до девет милиона продадени гуми годишно.

Ще се наложат ли всесезонните гуми у нас и в Европа?

„Въпреки необичайните обстоятелства донесени от covid-19, нашият екип свърши страхотна работа, и пазарният дял се увеличи значително. Движим се уверено към постигане на общата цел за ръст от 50%.“, казва Бари Курта, старши вицепрезидент за Централна Европа.

Какво обаче подхранва растежа на марката в Европа?

Промените в бизнеса с гуми са движени от две големи потребителски тенденции: удобство и устойчивост. На практика това означава повишено търсене на всесезонни гуми и по-големи размери джанти. „Крепостта“ на компанията е Източна Европа, където ще се възползва от силното си зимно позициониране, но експертите са на мнение, че в Централна и Източна Европа все повече ще се налагат всесезонните гуми.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 марио

    160 28 Отговор
    освен ако не сте взели някоя хижа за стопанисване, това са най-добрите гуми за българите - нови и всесезонни

    Коментиран от #11

  • 2 Грайфер

    37 86 Отговор
    Ако си седиш все у града, да. Иначе - не. За планина със сигурност не.

    Карам целогодишно със зимни, лятото със стар дот, но с достатъчно грайфер. Изпечени, с твърдост между зимна и нова пластмасова лятна, нещо по средата. Зимата - само с нови зимни.
  • 3 Милен

    94 37 Отговор
    Ще ми бъде интересно да видя коя е тази гума, която еднакво добре се представя и на сняг и на 50 градуса асфалт!

    Коментиран от #16, #22

  • 4 Личен Опит

    72 13 Отговор
    Всесезонната гума е СУПЕР ефвктивна, само и единствено когато е нова. След 2-3 години не върши работа за зимата..

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Strugar

    64 11 Отговор
    Има висок клас всесезонни гуми които стават и за извън града (както е казал колегата за хижа високо в планината не, но до някой зимен курорт със сигурност). Просто гледайте всесезонната гума да има знак снежинка и планина - yokohama имат такъв модел на geolandar и съм доста доволен.
  • 6 Милен

    53 40 Отговор

    До коментар #4 от "Личен Опит":

    Аз мисля, че за територии с ясно изразени зима и лято, такова понятие "всезезонна" не съществува!
    Ако има гуми, които се карат целогодишно, то е в страни , където няма такива големи температурни амплитуди. Слагайте си хубави гуми, не сме във времето на Соц-а , дето всички карахме с едно и също и зиме и лете.

    Коментиран от #9

  • 7 Съдията Дред

    42 3 Отговор

    До коментар #4 от "Личен Опит":

    Карам по 25 000 до 30 000 км на година. За мене не е проблем, че след третата година не върши работа през зимата. Сега реално карам 4 сезона летните, 5 сезона зимните.

    Коментиран от #8

  • 8 Ти си голям

    21 2 Отговор

    До коментар #7 от "Съдията Дред":

    Фен тогава..а под 4мм грайфер имаш ли? Щото в белите държави могат да те върнат на ГТП, ако нямаш..

    Коментиран от #23, #30, #78

  • 9 България не е Пампорово или Боровец

    27 7 Отговор

    До коментар #6 от "Милен":

    Колега

    Коментиран от #18

  • 10 Перо

    26 31 Отговор
    Това е фирма,която има хладен климат и продукта им залага на мързеливите и бедните! Тези гуми не стават за жегите в Гърция и стават ламаринени на Банско! Тук е най-силна амплитудната температурна разлика!

    Коментиран от #14

  • 11 ттт

    24 12 Отговор

    До коментар #1 от "марио":

    Преди години (преди 2011-та) си бях сложил всесезонни гуми от една спомената в статията марка. Върху заледен път колата ми беше като пумпал. Не дочаках края на зимата, за да ги карам по сух път, та да ги оценя върху него. Дано са си корегирали качеството и днес да произвеждат качествени. Тогава след тях си купих едни на холандска фирма, държаха се чудесно върху всякакъв път.

    Коментиран от #33

  • 12 карчи

    51 6 Отговор
    Ми то няма сняг, а ако чистеха и този дет пада едни всезезонки най-добре, пестят място в гаража, пари за смени от джоба и дет се вика 4 гуми по-малко замърсяване ;)

    Коментиран от #15

  • 13 ГЕРБ=БСП=ДПС

    62 13 Отговор
    Глобално затопляне, ще направи така, че скоро в Бургаско, Пловдивско, Старозагорско, Хасковско, Сандански ... децата никога през живота си няма да ка виждали сняг. И зимните и всесезонните гуми ще станат излишни, през цялата година ще се кора с летни. Онзиденшният 14 см сняг в София се задържа точно 2 дена и вече го няма. Скоро няма да ни трябват снегорини. По-евтино ще е когато вали сняг да се обявяват 2-3 почивни дни докато се стопи.

    Коментиран от #82

  • 14 коментар

    43 13 Отговор

    До коментар #10 от "Перо":

    Ти защото по цял ден караш с нови всесезонни гуми и за това знаеш какво става с тях на Банско и в Гърция. Аре бегай. С всесезонни гуми съм втора година (не са Nokian) и не съм имал проблеми нито на планина зимата, нито в Гърция.
  • 15 333

    53 9 Отговор

    До коментар #12 от "карчи":

    Пари не знам колко пестят, защото всесезонния ми мишлен струва колкото два комплекта гуми среден клас. Ама не се занимавам да ги сменям всеки сезон. Не се и налага да хвърлям гуми на има-няма 15000 км, защото колата не се кара много. И като видя хора, които сменят летни/зимни и карат дори по-малко от това лошо ми става.
  • 16 333

    31 10 Отговор

    До коментар #3 от "Милен":

    Половин България кара всесезонно със зимни. Едната ми кола е с всесезонни, и 80% от зимата се държи по-добре на пътя от колата със зимни.

    Коментиран от #19

  • 17 ttt

    54 6 Отговор
    Втора година карам с Вредщайн всесезонни. Не виждам никаква разлика със зимните гуми нито на лед, нито на сняг. И в планината няма разлика. Вилата ми е в планината и там не се чисти редовно снега. Лятото спират много добре. Карам по около 15-16 хиляди на година. Не съм екстремен шофьор, карам нормално.
  • 18 Милен

    42 23 Отговор

    До коментар #9 от "България не е Пампорово или Боровец":

    Колега, зимната гума не се слага, за да караш непременно по сняг. Говоря за 60 градуса температурна амплитуда!!! Какво става с лятната гума на -15 градуса? А какво се случва със зимната при над 40 жега? Ще ти кажа. И в двата случая все едно нямаш гуми!!!
    Моля ви , почетете малко по темата.

    Коментиран от #43, #73, #77

  • 19 Милен

    22 24 Отговор

    До коментар #16 от "333":

    Половин България кара с боклуци, с каквото намери и това не ги оправдава. Имат 2000 лева за телефон, но няма 500 за гуми. Загубена работа!
    И още нещо. Видите ли "всезезонна" гума със снежинка , да знаете, че това е гума със зимен каучук. Единствената разлика с класическата зимна е , че има по-малко ламели. С други думи - зимна гума. Всички останали "всесезонни" всъщност са летни гуми.

    Коментиран от #28, #29

  • 20 Факт

    21 1 Отговор
    Просто има добри и лоши гуми!
  • 21 Джони Ринго

    47 3 Отговор
    Като кореняк Пловдивчанин и не притежаващ вили, нито пък скиор, съм за всесезонни гуми. Вече почти по нашия клай не вали сняг, но даже и да валне бързо се топи. Това два пъти в годината да се сменят гуми за мен не е работа. Затова тази година за последно, догодина взимам 4 бр. Мишелинки и забравям.
  • 22 Миленчооо

    66 5 Отговор

    До коментар #3 от "Милен":

    Имаше такива гуми и се наричаха ВИДИНКИ. Сигурно и не си ги чувал. И не само те. Само че другите бяха недостъпни за нас. А с баба Вида съм газил по 40 см сняг по хижи и Пампорово а лятото по морето.... Ама какво да ти обяснявам. Трябва да си го преживял. Сега са му намерили цаката.. и ни доят!

    Коментиран от #25

  • 23 Милен

    37 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ти си голям":

    Това с милиметрите на грайфера е много относително. Разбира се, добре е , когато е повече, но има и нещо друго.
    Производителя (най-вече за марковите гуми) е определил най-точно колко може да се кара една гума. Виждали сте тези малки напречни прагчета на гумата. Когато се наближи тази граница, гумата трябва да се смени, независимо дали е карана два или пет сезона. Този маркер обикновено се слага на 2-3 мм височина при летните и 3-4 мм при зимните.
    Това е критерия за износена гума.
  • 24 Larsen

    25 4 Отговор
    Тези ще разцепят пазара скоро,защото това е решението за много от страните в Европа...това е бъдещето...Карал съм с такива и са супер за нашите метеоусловия при разумно каране и добра поддръжка на автомобила...Нека да има за всекиму по нещо...Браво !!!
  • 25 Милен

    34 6 Отговор

    До коментар #22 от "Миленчооо":

    Уважаеми колега, много добре знам какво представляваха Видинките. Карал съм ги доволно време и на лади и на москвичи!
    Първо не се намираха лесно, второ ако намериш 4 читави дето не бият си е жив късмет. Да, имаха и зимна шарка, която се пазеше само за наши хора. Ти явно си бил от тия с връзките, щом си карал такива. Извинявай, но няма никаква база за сравнение между ония подобия на гуми и да кажем днешните среден клас гуми!

    Коментиран от #38

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Павел Пенев

    30 8 Отговор
    Виждам в сайта,че автомафията иска два пъти в годината да ходим по измислени гаражи и да ръсим пари за смяна на гумите. Правилно е да ползваме всесезонни гуми за климатичните условия у нас.

    Коментиран от #48, #49, #53

  • 28 100 лева

    34 3 Отговор

    До коментар #19 от "Милен":

    Нямат 2000 за телефон. Имат 100 лева на месец за телефон.
    Затова нямат и за гуми
  • 29 100 лева

    10 2 Отговор

    До коментар #19 от "Милен":

    Нямат 2000 за телефон. Имат 100 лева на месец за телефон.
    Затова нямат и за гуми
  • 30 бял

    17 9 Отговор

    До коментар #8 от "Ти си голям":

    Под 4мм в България. В белите държави е 1.6мм.

    Нещо друго имаш ли да кажеш ?
  • 31 Уолт Дисни

    16 4 Отговор
    С оглед жизнения стандарт на средностатистическия българин у нас се налагат гумите втора ръка.

    Коментиран от #34

  • 32 Очевидно

    11 2 Отговор
    Зависи от зимата и терена. Всесезонните се пипат рядко, за смяна предни със задни, и така до износването им. Удобна работа.
  • 33 onq s konq

    13 6 Отговор

    До коментар #11 от "ттт":

    В такава опасна кола, като пумпал, по добре не се качвай. Ходи си с рейса или влака, че може да си опасен и за другите коли на пътя. А гумите не са ти били основния проблем в този случай след като са нови и всесезонни.
  • 34 Хохохо

    3 6 Отговор

    До коментар #31 от "Уолт Дисни":

    Ами то и затова крайпътните дървета са окичени, като надгробни паметници.
  • 35 Кракра

    24 5 Отговор
    Карам с всесезонни Nokian и на двете коли и съм много доволен. За градско и магистралата са перфектни, вече който иска да се катери по баирите посред зима, ще му трябват зимни гуми
  • 36 спорно е

    13 7 Отговор
    Но зависи какъв автомобил караш и за какво го използуваш
    Ако е МПС над 15 хлв , правиш се на състезател, и си от Сев.БГ
    би трябвало да имаш лятни и зимни гуми, даже и вериги в колата
    Но ако караш 20 годишна кола, зиме по 3-4 хил.клм и то из южна БГ, тогава слагай всесезонни...А има и друго, на българина акъл не давай,... имам гуми 2-3та употреба с грайфер и снежинка за 20-30 лева, за какво ми е нова гума от 80-100 лева
  • 37 пламен

    11 5 Отговор
    Карах 3 години такива зимни гуми. Бяха прясно произведени като ги купих. Досега по-голям боклук не съм слагал на колата. Първата зима що годе държаха, след това бяха отвратително зле и дори последната зима се завъртях с тях. За спирачен път изобщо не ми се коментира.
    Затова и ги изхвърлих с кеф като дойде лятото.
  • 38 До Милен

    8 4 Отговор

    До коментар #25 от "Милен":

    Извинявай, ако съм те засегнал. Далеч съм от мисълта да правя сравнение със сегашните гуми. Малоумно е. Но и това да се пръскат пари за летни и зимни гуми??? Че да не сме на рали! Там има гуми за гладък асфалт, за грапав, за дъжд, за макадам за сняг.... Редно е да има всесезонни качествени гуми, а пък, който иска да се "фъчка" да си купува спрециални! И тук идва въпросът, защо се закри завода Вида? Я да погледнем румънците. Имат Унироял с асиметрична шарка и в дажд са чудесни и на сухо също! Темата е дълга.....
  • 39 Алекс

    11 7 Отговор
    Предишните ми гуми бяха всесезонни/Гудиър/.Не останах доволен.Първата зима бяха добре.През лятото се изпекоха и втората зима бяха зле.Сега съм с два комплекта гуми.Може би всесезонните ще са подходящи за държави,където през лятото е по-хладно
  • 40 Димитър

    8 3 Отговор
    Кaрaх тoчнo тaкивa вceceзoнни NОKIАN WЕАTHЕRPRООF SUV 60 000км, мaлкo прeкaлих, нo нямaх абсолютно никакви oплaквaния зa 4 гoдини кaрaнe c тях. Cупeр здрaви ca, нa двa пъти cъм вaдил пирoни oт тях дeтo нe бяхa уcпeли дa ги прoбият изцялo. Нe ce мъчиш дa cмeняш гуми вceки ceзoн, cлaгaш и кaрaш. Кaтo нeдocтaтък мoгa дa кaжa, чe ca cкъпи, бяхa пo 240 лeвa гумaтa, зaтoвa пocлe ги cмeних пaк c вceceзoнни, нo Аrmstrоng, дeтo ca нa пoлoвин цeнa c мoнтaж, рaзбирa ce тях нямa дa ги кaрaм тoлкoвa.
  • 41 Plameni

    16 4 Отговор
    Nokian и всесезонните гуми са посредствени, средна хубост на висока цена.
  • 42 Мод

    9 3 Отговор
    Карам есен,зима и пролет със всесезонни.
    Лятото карам с летни.
    Не съм скиор,минавам около 15к на година ,50 на 50 като километри за двата типа гуми.
    За мойто каране ме удовлетворява напълно.
    Не се изпичат всесезонните,на ми свирят в по топлите дни,до към 20° ги карам
  • 43 333

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Милен":

    Защо да чета по темата, като имам две коли, една с всесезонни, и друга с летни или зимни в зависимост от сезона? Пробвай, тогава говори. Че има разлика не отричам, но както я има, има и по-лоши сезонни гуми от хубавите всесезонни.
  • 44 any

    10 7 Отговор
    Както се казва, през зимата човек не ходи по джапанки, а през лятото с ватирани ботуши...
    Защо си мислите, че за колата е по-различно, при условие, че качествените характеристики на двата основни типа гума са очевидно различни. Дори за човешкия крак е по-лесно да се адаптира към големите температурни разлики, отколкото за каучука. Да, съвременните технологии отдавна са вкарала и бая пластмаса в гумите, но все пак да не задълбаваме темата.
    Пробвал съм само веднъж всесезонни: Goodyear Vector 4Seasons Gen-2. Добра марка, не от евтините, но слабо представяне на сняг и мокър път. До лятото не изкласих, така че толкоз с опитите.
    Още нещо, нали се сещате, че такова състояние "пълно щастие" го няма никъде под слънцето, защо очаквате, че това 2 в 1 ще ви осигури достатъчно сигурност...
    Дебело обаче искам да подчертая още нещо - за да оцениш качеството на една гума, трябва да караш много, с различно темпо и скорост, и при разнообразни условия (клима и терен). Иначе не става.

    Коментиран от #45, #46, #59

  • 45 Димитър

    20 4 Отговор

    До коментар #44 от "any":

    Принципнo cи прaв, нo в Бългaрия минaлaтa зимa имaшe 7 дeнa cняг, a eкcтрeмни рaзлики в тeмпeрaтуритe нямa, примeрнo от -40 дo +40. Зaтoвa кaтo имa cняг cи ceдя в къщи нe кaтeря прoхoдитe c вceceзoннитe гуми или aкo вce пaк ce нaлoжи, щe имaм вeриги. Нaкрaткo, упрaжнeниeтo cъc cмянaтa, мъкнeнeтo и тъпчeнeтo нa гуми пo мaзeтo e нaпълнo излишнo нaпрягaнe.
  • 46 ПСР

    14 1 Отговор

    До коментар #44 от "any":

    Съгласен съм.Няма среда между джапанка и ботуш.
    Лично аз не бих рискувал.Не знам защо се подценява риска и изобщо"лятната"гума.Всъщност,тя е водна.Въртял съм се в аквапланинг,при внезапно завалял проливен летен дъжд-отвратитно изживяваване.Сегашните ми летни са с индекс А да сцепление на мокро.Не харесвам Нокиан.Дървени са ми.Но и с Кросклимат на Мишлен,по принцип,не съм съгласен.
    За съжаление,няма гума,която да обира лошото и безрасъдно каране.
  • 47 Народ

    8 2 Отговор
    Имам голяма, луксозна за времето си и здрава кола. Ползва се ежедневно за в града и за дълги пътувания. Притежавам и малка градска кола, ползвана от съпругта ми. Ползва се в града и 1-2 пъти годишно извън града на къси(50-70 км.) разстояния. Живея в северна България и тук наистина има големи температурни амплитуди. За себе си съм решил проблема по следният начин-за голямата кола 2 комплекта гуми--зимни и летни на джанти, на малката градска-всесезонни!
  • 48 Лошо Седларов

    12 1 Отговор

    До коментар #27 от "Павел Пенев":

    Много ясно с лъжи ми взимаха до преди 8 години по 30 лева за смяна на гуми лете и зимъска пък чак с записване на часове вече приемали и взимали по 50 лева. Простата аритметика показва че на година по 100 лева пестиш ако си на всесезонни и за 4 години нов комплект гуми за следващите 4 годинки и те така! До сега съм ползвал Sava Adapto HP и Kleber Quadraxer 2 като и двата вида гуми са за около 100 лева на бройка - да уточним че все пак колата е с 15 ки джанти 195/65/15 и тежи 1170 кг предно предаване и не се кара извън градско и по планините - иначе щях да прибегна до джип 4x4 офроуд комплект, повигнат така че регистрационният номер да е на нивото на очите - извън София е опасно да се карат ниски автомобили, то и в София е опасно но поне съм опознал улиците и има по малко изненади в сравнение с път където минавам за сефте. В провинцията масово карат джипки, защото там е офроуд навсякъде - нямат друг избор. И пътищата не ги чистят от сняг добре в провинцията.

    Коментиран от #51

  • 49 Ицо

    9 5 Отговор

    До коментар #27 от "Павел Пенев":

    Че кой те кара да ходиш по измислени гаражи да си сменяш гумите? Ходи в оторизирани сервизи. Там се предлага и хотел за гуми, на който му тежи да разнася гуми от мазето. Но да, всичко това струва пари. А всички знаем на българина как не му се дават. Иначе иска де покаже пред съседите каква хубава кола на 15 години си е купил, но като стане време за поддръжка ( а смяната на гумите също е поддържа ) му се реве. И започват тарикатлъците. Всесезонни гуми, масло за 20 000 км и т.н. Иначе всяка седмица на авто мивка, тъмни стъкла, алуминиеви джанти...абе сбъркана работа.
  • 50 хахахаха щомза въпрос

    0 0 Отговор
    ами разбира се и у нас и в европа има и.д.и.о.т.и !!!
  • 51 а пък

    2 7 Отговор

    До коментар #48 от "Лошо Седларов":

    ако имаше налко мозък щеше да си купуш още един комплект джанти нямаше да се набутваш да си купуваш джанти всяка година за сметка на смята но това е за хора които имея да боравят с мозъка който неможе му е по-лесно вярва че има всесезонна гума и си решава проблема … но не се замисляте защо няма всесезонни дрехи а има летни и зимни
  • 52 Коко Н

    3 0 Отговор
    Хубави гуми са финландските,още повече се произвеждат и в Русия.
    По-добри са,обаче BRIDGESTONE новият модел от 2020 год.
  • 53 автомафията казваш хахахахахахахаха

    3 3 Отговор

    До коментар #27 от "Павел Пенев":

    редно е да не пишат такива хора с ментални проблеми а ти защо пишеш??? ада а ти защо не ходиш по джапанки зимата дори и да няма сняг? че то за вас “умните” зимната гума се използва само за сняг това че каучука е предвиден за по-добро всцепление към асфалта при по-ниски температури е много сложно за мишите ви мозъчета …
  • 54 Австриеца

    4 10 Отговор
    До коментар 30!
    За летни гуми е разрешен грайфер до 1.6мм.
    За зимни гуми е разрешен грайфер до 5мм.
    По-скъпите марки гуми са с по-дълбок грайфер. Не всички производители произвеждат гуми с еднакъв грайфер,като зимните (нова гума) са с по-дълбок от летните (нова гума) грайфери
    Твърдо съм за летни и зимни гуми. Не може вълкът да е сит...и агнето цяло!
    Зимната гума не е само за сняг...зимна гума се слага при постоянна температура от ПОД 7 градуса.
    След като пестиш от гуми - ти си опасен за движението и останалите му участници.
    Затова в другите държави от 15 ноември до 15 март е задължително да си със зимни гуми и налагат яки глоби за летни или там както някой ги наричат всички сезони . Говоря за Австрия.

    Коментиран от #55, #56, #58

  • 55 Коко Н

    6 0 Отговор

    До коментар #54 от "Австриеца":

    Писах ти -,защото дори за Австрия ни вкарваш в заблуда.Там зимните гуми са задължителни за леки и товарни автомобили до 3,5 т.,от1Ноември до 15 Април,само при зимни пътни условия(киша,сняг,лед) и само когато се карат.
    Гума,се счита за зимна гума , ако тя носи на надпис " M + S ", " MS " или " M S " или е маркиран с допълнителен символ снежинка или само със символ снежинка. Следователно всесезонните гуми могат да се използват като зимни само ако имат такава маркировка.
  • 56 6473

    9 0 Отговор

    До коментар #54 от "Австриеца":

    Бъркаш се! В Австрия е задължително в зимния период да имаш снежинка и планина на гумата. Аз живея в Бад Шалербах в горна Австрия от 18 години и каран със всезонни гуми накоито е обозначен гореописаният знак. Говорил съм с полицаи и съм на 101% сигурен какво пиша.
  • 57 Смятам че

    5 0 Отговор
    Определено ще се наложат при автомобили с малък и среден годишен пробег. Но, съветът ми е при избора да се водите не от цената, а от характеристиките, предоставени от производителя ! Това са основно - сцепление врху сух, мокър, заснежен и заледен път, износваемост, шум(дб), икономия на гориво . За да се определят като добри, трябва по всички тия показатели да имат оценка поне 7 или повече по десетобалната система !
  • 58 333

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Австриеца":

    Всесезонните имат такъв символ.
  • 59 333

    5 3 Отговор

    До коментар #44 от "any":

    Vector 4S никоя зимна гума няма да го бие на мокър път дори при температури, близки до нулата. Зимната гума е по-добра единствено на сняг и лед. Ни на сухо и студено е по-добре от всесезонната, ни на мокро и студено, нито при 15+ градуса, което се случва и през зимата.
    На мокро и сухо лятната е най-добра, но не трябва да е студено. И тия 7 градуса не знам кой ги измисли, но често се справя не по-зле от зимни ако няма сняг дори при по-ниски температури. Просто за сняг не става хич.
  • 60 незнайко

    2 1 Отговор
    ДА ТРЯБВА ДА СЕ НАЛОЖАТ !
  • 61 До Австриеца

    8 5 Отговор
    Абе глпчо, всесезонните гуми (истински добрите) обикновено имат същите качества като зимните на сняг, и съвсем леко отстъпват на най-добрите летни за сух терен и по износваемост. За нормално каране на средни дистанции са идеални да се ползват целогодишно, иначе нямаше да се произвеждат и препоръчват от най-добрите марки в света !
  • 62 До 333

    7 1 Отговор
    Вярно е, използвам от много години всесезонни, и съм карал през вода 5-10см с 80км и горница без воланът да мръдне.
  • 63 пестелив

    4 0 Отговор
    Купувам нови евтини зимни и нови евтини летни гуми. Nexen попадат в тази категория. Имам 2 комплекта джанти и ходя на гумаджийница само за баланс. Сменям гумите на 4 години. Нямам притеснения.
  • 64 Аллоууу

    9 4 Отговор
    В момента карам Додж доста мусколест,с гуми Грипмакс летни нови ДОТ2021г,максимална скорост 300км/ч.Чакам да ме спрът кукате да видим как ще реагират.Закон за зимни-летни гуми Няма.Има ли грайфер 4 или над 4мм гумата е дабра,всичко друго е търговски измишльотини.
  • 65 Иво

    3 3 Отговор
    Карам старо, но вярно просто Ауди А4 B5 . Лятото съм с Toyo, а зимата с Vredestein Snowtrac 3. Зимата е като танк с тия гуми, навсякъде минава. Доволен съм, не ми пречи смяната на гуми два пъти годишно.
  • 66 Край

    11 2 Отговор
    Радвам се че българите взеха да вдяват как ги работят гумаджиите с лавчетата за "зимните джапанки и летните ботуши" 80 % от колите в българия са си за всесезопни гуми.
  • 67 Крис

    6 4 Отговор
    Много доволен от всесезонните,четири години карам с Кумхо Солус и зиме и лете никакви проблеми.Имах зимни които ме оставиха на едно кръстовище,хората излязоха да ме бутат,а по тестовете бяха трети.Тук говоря само за нови гуми,никога не съм карал с втора употреба.
  • 68 Балкънджия

    3 11 Отговор
    Това с гумите е като с оная работа. Не може хем мек, хем твърт, хем да връши работа. Точка по въпроса.
  • 69 Понго

    3 2 Отговор
    Направо се чудя,че в коментарите този път,не се намери глупак да напише,че по тъпа статия не е чел.
  • 70 Абе те

    7 3 Отговор
    Специалистите ги произвеждат и препоръчват, но нашите всезнайковци по-знаят и от тях !
  • 71 гайдар

    7 1 Отговор
    Хората казват за центална и източна Еврапа е измислена тази гума - бай Ганъя казва няма такава гума.Той всичко знае.
  • 72 Специалистите

    4 1 Отговор
    Специалистите имат гуми за продаване. Всяка година изкарват нещо ново за да купуваме. Това им е мисълта. Не вашия джоб, удобство, безопасност.
  • 73 User

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "Милен":

    може би не си чел спецификации на всесезонна гума. имат зони от различен каучук. гумата контактува с различни части от повърхността си с неразчистения сняг или с нагорещения асфалт. разбира се, не са за екстремно каране, но има ли настилка под колата - в 99% стават.
  • 74 кара4о

    13 1 Отговор
    Повече от 10 г карам всесезонки. Сменям ги на 3-4 г. Проблеми не съм имал и не съм закъсвал никога. Зимата минавам през старопланинските проходи, ходя чат-пат на ски или из планината, но винаги си нося вериги. Точно 2 пъти за 10 г. ми се наложи да ги слагам и да се измъквам от дълбок сняг. Тези със зимните гуми без вериги останаха да чакат да мине техниката да разчисти, а аз, като пич си тръгнах. Така, че от много неща зависи и то най-вече от шофьора. Съгласен съм, че всесезонките са компромис между зимна и лятна и няма как да е на 100%, като тях, но при разумно каране си вършат перфектно работата. Тези, които се правят на състезатели и карат екстремно да забравят, че има всесечонни гуми. Те определено не са за тях, а са за масовите шофьори, които не избиват комплекси на пътя.
  • 75 Не стига

    0 3 Отговор
    че новите гуми са с по нисък грайфер ,а ми и 4мм за износена гума.Това е направо ненормално.До 2мм е напълно нормално да се използва гума
  • 76 Фин

    4 1 Отговор
    С тия всесезонки ще пропадне бизнеса на гумажията жижко от варна! Че и крадат гуми на клиентите си!
  • 77 Бендър

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Милен":

    МиУен-чо, по-полека бе, момче! Казваш, чел си и си по-запознат по темата от производителите на гуми?! И аз не вярвам, че лампичката в хладилника изгасва, ама какво да правиш - прогрес!
  • 78 друга реалност

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ти си голям":

    в белите държави, както казваш, се гледа според препоръките на производителя. има официални стайтове, в случай, че не знаеш, отваряш и четеш, и караш колкото може, според производителя. и се гледа само от застрахователите в случай на ПТП. те затова са бели държави - няма специалисти по всичко.
  • 79 Буха ха

    8 2 Отговор
    Това за джапанките и ботушите е яка гумаджийска пропапаганда, че ако всички караме с всесезонни, половината от тях ще фалират. Моят отговор е че и зиме и лете си ходя с маратонки и си свиркам.

    Коментиран от #81

  • 80 Бойко

    4 1 Отговор
    Целогодишно си перкам със сезонните, вече 6та година и има още хляб.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Ъъъ

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    Еми то и сега се е така.Мене в Несебър ме карат зимни гуми да слагам,където сняг вали на високосна и под нулата рядко пада.