Инженерите на Mazda планират да увеличат степента на сгъстяване на следващото поколение бензинови двигатели Skyactiv-G от 14:1 до 18:1 и да ги снабдят с технологии от дизеловите агрегати. Запалването на горивната смес ще става за сметка на налягането (Homogenous Charge Compression Ignition - HCCI), макар че нуждата от свещи няма да отпадне, разказва Йоахим Кунц от европейския изследователски център на японската марка. Новото поколение мотори SkyActiv-G Generation 2 ще харчат 30% по-малко гориво, а емисиите на въглероден двуокис ще бъдат намалени с 80 грама на километър.
Според Кунц инженерите на Mazda все още са изправени пред няколко проблема с "бензиново-дизеловите" двигатели. Прототипите, разработени към момента, работят устойчиво само на 50% от мощността си. Над тази граница самозапалването на сместа от сгъстяването става невъзможно, което налага запазването на традиционни свещи в конструкцията. Пусковите срокове предвиждат монтирането на SkyActiv-G Generation 2 да започне през 2020 г.
Наред с това в Mazda вече се трудят над третото поколение на SkyActiv-G. Бъдещите двигатели от това семейство ще работят на принципа на адиабатното горене, при което няма загуба на топлинна енергия. Това ще позволи икономичността да бъде подобрена с нови 30%, а емисиите да бъдат сведени до 60 г/км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димитър Глутников
13:58 21.03.2014
2 Maksito Mystafov
15:34 21.03.2014
3 Симеон Тасев
15:38 21.03.2014
4 Симеон Тасев
Коментиран от #6, #16, #23
15:39 21.03.2014
5 Nikolay Tsvetkov
16:14 21.03.2014
6 15614
До коментар #4 от "Симеон Тасев":
Ако си чел внимателно щеше да разбереш че няма да се "смесват дизел и бензин" а че правят бензинови двигатели с характеристиките на дизелов17:15 21.03.2014
7 Владислав Димитров
Коментиран от #8
17:48 21.03.2014
8 Владислав Димитров
До коментар #7 от "Владислав Димитров":
багажа де...17:48 21.03.2014
9 Georgi Enchev
Коментиран от #11
18:18 21.03.2014
11 Красимир Димитров
До коментар #9 от "Georgi Enchev":
Тук става въпрос за използване само на бензин за горене с технология от дизела,а не използването на бензин и дизел.Коментиран от #12
18:29 21.03.2014
12 Georgi Enchev
До коментар #11 от "Красимир Димитров":
Нещо не те разбирам,Урала като гори дизел каква е тогава технологията на ли е дизелова??Но може да върви и с останали те горива.Коментиран от #17
18:42 21.03.2014
13 Метин Ахмед
Коментиран от #15, #18
18:44 21.03.2014
14 Николай Стоянов
18:54 21.03.2014
15 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #13 от "Метин Ахмед":
Умен турчин виждали ли сте ?!!!!Коментиран от #20
19:05 21.03.2014
16 Димитър Глутников
До коментар #4 от "Симеон Тасев":
Moje samo da si mechtaete che nqkoga shte stignete benzinovite dvigaateli na qponcite osobeno malometrajkite do 2.0 :)19:25 21.03.2014
17 Красимир Димитров
До коментар #12 от "Georgi Enchev":
В тази тема не се говори за използването на бензин или дизел от този двигател ами за смесване на процесите на работа на бензин и дизел. " бензинови двигатели Skyactiv-G от 14:1 до 18:1 и да ги снабдят с технологии от дизеловите агрегат".19:28 21.03.2014
18 Boris Yankov
До коментар #13 от "Метин Ахмед":
Мехмед не си напълно прав, в момента скайактив на мазда може да се кара с 87 октана при 13:1 степен на сгъстяване. За да не възникнат детонации, постъпващото гориво се охлажда в момента преди влезе в камерата, буталото е с рпоменен профил ,подобен на дизеловото и ред други неща. Така, че няма са се изненадам ако след време постигнат и по висока степен. Респект за Мазда, може би единствената независима марка която се опитва да прави достъпни автомобили за ентусиасти и се опитва, доколкото може да не вади конфециите на другите големи компании. Ако един ден я загубим, ще бъде тъжен ден за енусиастите автомобилисти. Единствената компания развила ванкеловия двигател почти до съвършенство.20:05 21.03.2014
19 Dian Marinov
на европейска
( без служебните)
а от европейски на японски знам хиляди
21:31 21.03.2014
20 masacre
До коментар #15 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Много якоо!Бравоо ;-))))22:36 21.03.2014
21 Стар човек
И за да ме разберете драги съотечественици- Аман от Галфони....
09:11 22.03.2014
22 Teodor Velchev
09:19 22.03.2014
23 Teodor Dikov
До коментар #4 от "Симеон Тасев":
Мазда далеч не са първите дето се занимават с HCCI. Преди години тая технология беше развивана от GM, Mercedes с доста добри резултати, Vw почват и производтсво след година. Който се интересува от такива неща да потърси някаде из нета още информация, че тази статия е доста примитивно написана (и неточно).14:20 22.03.2014
24 Dimitar Dochev
21:02 22.03.2014
25 ostavime
да, може да има такава система за да гори двете горива, на дали е толкова трудно, но пък икономия от 60% от сегашната... няма начин просто.
лъчат с цифрите, както всички други.
21:11 22.03.2014
26 Гешшът
"жалко за БМВ феновете дето са зомбирани на тема немски кофи тоест коли де"
Като ключова роля играе думата "зомбирани", това идва от човек, който на всяка статия, казва, че никоя кола освен БМВ не струва.
Коментиран от #27
00:11 23.03.2014
27 Симеон Тасев
До коментар #26 от "Гешшът":
мноо ясно как позна че бмв е марката15:57 23.03.2014
28 алкап
между българските и горните два вида е километри в полза на горните
21:55 23.03.2014
29 NeverMind
22:42 24.03.2014