Last news in Fakti

21 Март, 2014 13:30 24 182 28

Задава се "бензиново-дизелова" Mazda

  • mazda-
  • skyactiv-g

Инженерите на Mazda планират да увеличат степента на сгъстяване на следващото поколение бензинови двигатели Skyactiv-G от 14:1 до 18:1 и да ги снабдят с технологии от дизеловите агрегати. Запалването на горивната смес ще става за сметка на налягането (Homogenous Charge Compression Ignition - HCCI), макар че нуждата от свещи няма да отпадне, разказва Йоахим Кунц от европейския изследователски център на японската марка. Новото поколение мотори SkyActiv-G Generation 2 ще харчат 30% по-малко гориво, а емисиите на въглероден двуокис ще бъдат намалени с 80 грама на километър.

Според Кунц инженерите на Mazda все още са изправени пред няколко проблема с "бензиново-дизеловите" двигатели. Прототипите, разработени към момента, работят устойчиво само на 50% от мощността си. Над тази граница самозапалването на сместа от сгъстяването става невъзможно, което налага запазването на традиционни свещи в конструкцията. Пусковите срокове предвиждат монтирането на SkyActiv-G Generation 2 да започне през 2020 г.

Наред с това в Mazda вече се трудят над третото поколение на SkyActiv-G. Бъдещите двигатели от това семейство ще работят на принципа на адиабатното горене, при което няма загуба на топлинна енергия. Това ще позволи икономичността да бъде подобрена с нови 30%, а емисиите да бъдат сведени до 60 г/км.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димитър Глутников

    0 4 Отговор
    Mitsubishi predi dosta vreme se probva da napravi neshto podobno s GDI.
  • 2 Maksito Mystafov

    1 3 Отговор
  • 3 Симеон Тасев

    2 8 Отговор
  • 4 Симеон Тасев

    3 13 Отговор
    жива трагедия те по-оделно немогат да направат нищо а да не говорим за смесват дизел и бензин ще фалират направо жалко за японските фенове дето са зомбирани на тема японски кофи тоест коли де

    Коментиран от #6, #16, #23

  • 5 Nikolay Tsvetkov

    5 4 Отговор
    аз на Симеончо да му кажа, че пари за нацистки марки коли не давам и очевидно той никога не е помирисвал марка като Мазда, камо ли Хонда.
  • 6 15614

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "Симеон Тасев":

    Ако си чел внимателно щеше да разбереш че няма да се "смесват дизел и бензин" а че правят бензинови двигатели с характеристиките на дизелов
  • 7 Владислав Димитров

    1 1 Отговор
    Откъде качествен бензин за такъв двигател ? С тази магарешка пикня дето я продават нашите, ще издаде бегажа само на 1 км. от бензиностанцията !

    Коментиран от #8

  • 8 Владислав Димитров

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Владислав Димитров":

    багажа де...
  • 9 Georgi Enchev

    6 7 Отговор
    Когато бях военен през 1989год.Руските Орали горяха бензин,керосин и нафта.Каквото гориво има с такова върви.А Мазда сега ще открива топлата вода.

    Коментиран от #11

  • 11 Красимир Димитров

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Georgi Enchev":

    Тук става въпрос за използване само на бензин за горене с технология от дизела,а не използването на бензин и дизел.

    Коментиран от #12

  • 12 Georgi Enchev

    0 5 Отговор

    До коментар #11 от "Красимир Димитров":

    Нещо не те разбирам,Урала като гори дизел каква е тогава технологията на ли е дизелова??Но може да върви и с останали те горива.

    Коментиран от #17

  • 13 Метин Ахмед

    4 4 Отговор
    Даже и да има такъв двигател той няма да може да работи със стандартен бензин понеже степен на сгъстяване над 14 е несмислена и бензиновото гориво е силно неустойчиво към така нареченото детонационно горене. Второто абсолютен адиабатен процес не може да съществува защото това ще означава да не охлаждаме двигателя с охладителна течност, и също така да не издухваме отработили газове. Така, че докато не почнат да продават 50 процента гориво и 50 процента антидотонационни химии това няма да стане :).

    Коментиран от #15, #18

  • 14 Николай Стоянов

    4 4 Отговор
    Тасев, нещо в което германците се опитаха и не можаха японците ще постигнат.
  • 15 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Метин Ахмед":

    Умен турчин виждали ли сте ?!!!!

    Коментиран от #20

  • 16 Димитър Глутников

    3 4 Отговор

    До коментар #4 от "Симеон Тасев":

    Moje samo da si mechtaete che nqkoga shte stignete benzinovite dvigaateli na qponcite osobeno malometrajkite do 2.0 :)
  • 17 Красимир Димитров

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Georgi Enchev":

    В тази тема не се говори за използването на бензин или дизел от този двигател ами за смесване на процесите на работа на бензин и дизел. " бензинови двигатели Skyactiv-G от 14:1 до 18:1 и да ги снабдят с технологии от дизеловите агрегат".
  • 18 Boris Yankov

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "Метин Ахмед":

    Мехмед не си напълно прав, в момента скайактив на мазда може да се кара с 87 октана при 13:1 степен на сгъстяване. За да не възникнат детонации, постъпващото гориво се охлажда в момента преди влезе в камерата, буталото е с рпоменен профил ,подобен на дизеловото и ред други неща. Така, че няма са се изненадам ако след време постигнат и по висока степен. Респект за Мазда, може би единствената независима марка която се опитва да прави достъпни автомобили за ентусиасти и се опитва, доколкото може да не вади конфециите на другите големи компании. Ако един ден я загубим, ще бъде тъжен ден за енусиастите автомобилисти. Единствената компания развила ванкеловия двигател почти до съвършенство.
  • 19 Dian Marinov

    2 3 Отговор
    аз не знам някои от японска кола да мине
    на европейска
    ( без служебните)
    а от европейски на японски знам хиляди
  • 20 masacre

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Много якоо!Бравоо ;-))))
  • 21 Стар човек

    1 1 Отговор
    Както обикновенно става с всяка постната статия, и за тая има доста неадекватни коментари... Г-н Тасев не измени на себе си и отново коментира нещо,което дори и не е чувал.. Жалко ,че всичката тая плява е смесена с наистина смислените неща написани от хора, които са нива над обичайните коментиращи било то в технически или интелектуален аспект.
    И за да ме разберете драги съотечественици- Аман от Галфони....
  • 22 Teodor Velchev

    0 1 Отговор
  • 23 Teodor Dikov

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Симеон Тасев":

    Мазда далеч не са първите дето се занимават с HCCI. Преди години тая технология беше развивана от GM, Mercedes с доста добри резултати, Vw почват и производтсво след година. Който се интересува от такива неща да потърси някаде из нета още информация, че тази статия е доста примитивно написана (и неточно).
  • 24 Dimitar Dochev

    0 4 Отговор
    bravo tozi pat tasev.mazda imat podobni dvigateli ot mnogo godini na bnzin s mslo
  • 25 ostavime

    0 4 Отговор
    тия процентите за нищо ги нямат. 30% от тук, 30% от там... накрая да стане да връща бензин?
    да, може да има такава система за да гори двете горива, на дали е толкова трудно, но пък икономия от 60% от сегашната... няма начин просто.
    лъчат с цифрите, както всички други.
  • 26 Гешшът

    1 3 Отговор
    "жалко за японските фенове дето са зомбирани на тема японски кофи тоест коли де" нека да поправя това, само че ще заменя "японските фенове" с "БМВ феновете"(не казвам, че бмв са лоши коли, апелът е отправен към господин "Монката")

    "жалко за БМВ феновете дето са зомбирани на тема немски кофи тоест коли де"

    Като ключова роля играе думата "зомбирани", това идва от човек, който на всяка статия, казва, че никоя кола освен БМВ не струва.

    Коментиран от #27

  • 27 Симеон Тасев

    0 4 Отговор

    До коментар #26 от "Гешшът":

    мноо ясно как позна че бмв е марката
  • 28 алкап

    1 0 Отговор
    разликата между немските и японските коли е милиметри
    между българските и горните два вида е километри в полза на горните
  • 29 NeverMind

    1 0 Отговор
    Osven da prevrashta benzina v zvuk drugo nepravqt BMW neiskam da bada razbran pogreshno ne mrazq markata prosto harevam inovaciite a bmw nesa vkarvali nishto skoro vreme osven opita si za dorazrabotka na X-Drive koito pak ot svoq strana si ostava palno porno za momenta...