2 Септември, 2016 00:45 1 959 0

Тасманийските дяволи еволюират, за да оцелеят

• тасманийски дявол-
  • еволюция-
  • рак-
  • болест-
  • животни

Учените са изследвали геномите на близо 300 животни

Тасманийските дяволи еволюират, за да оцелеят - 1
Снимка: Wikipedia

Тасманийските дяволи еволюират, за да устоят на раковото заболяване, което ги убива. До този извод стигна екип от учени, пише журналът „Nature Communications“.

Данните показват, че бозайниците могат да противодействат на смъртоносната болест, убила близо 80% от популацията им.

Международен екип е изследвал генетичните промени в различни периоди от време. Те могат да създадат устойчивост на тасманийските дяволи, която в крайна сметка да запази вида.

Лицевите тумори при тези животни са идентифицирани през 1996 година. Те се предават чрез ухапване, което разпространява раковите клетки. Това води и до деформации на лицето.

Учените са изследвали геномите на близо 300 животни от три различни периода. И въпреки че генетичните промени не ги правят напълно резистентни към болестта, то тасманийските дяволи ще имат достатъчно време за възпроизвеждане.

Новини по държави: