2 967 4

Откриха нова планета в Слънчевата система

Тя ще влезе в списъка на планетите - джуджета

Росен Стойчев

Американски учени обявиха, че са открили нова планета в Слънчевата система, съобщи „Вашингтон пост“.

Новата планета е наполовина от размерите на Марс. Нейният диаметър се оценява на 420−1180 км. На този етап обектът носи името 2014 UZ224 .Изчислява се, че една обиколка на планетата около Слънцето й отнема около 1000 години.

Тя е третата по отдалеченост от нашата звезда. Планетата е открита от астрофизика Дейвид Гердес, който работи с екип от Университета в Мичиган.

Новият обект ще се присъедини в списъка на планети – джуджета в Слънчевата система. Към този момент има пет такива: Церера, Хаумея, Макемаке, Ерис и Плутон.

Според учени за в бъдеще могат да бъдат открити около 200 планети – джуджета в пояса на Кайпер. Техният брой отвъд може да достигне 10 000.

САЩ

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Киро (гост)
    1 13:37  12.10.16
    Ще ги събере всичските.
  • що е маке се е аки (гост)
    2 13:46  12.10.16
    Вече е ясно планетата "Макемаке" на кого е
  • третата планета (гост)
    3 14:24  12.10.16
    аз не разбрах коя по отдалеченост е тази планета джудже. да не са открили земята случайно?
  • Mercedes-Benz (псевдоним)
    4 00:24  13.10.16
    Сега изкукуригали астролози и врачки, ще намерят за какво да обвинят и тая планета, кога и как влияе на празни женски кратуни, по възможност ще ги излъчат в "На Кафе", след рубриката "Как да бъда по-независима и еманципирана куха лейка".

Публикувай