4 219 11

Последните думи от Ту-154: Задкрилките, по дяволите! Командире, падаме

Венцислав Михайлов

„Задкрилките, по дяволите!” и „Командире, падаме”. Това са последните думи от пилотската кабина на разбилия се руски Ту-154 в Сочи.

Вицепрезидентът на Федерацията на любителската авиация заслужилият летец – изпитател на СССР Виктор Заболотски уточни, че ако самолетът има проблеми със задкрилките, то той става неуправляем.

Експертите се надяват, че след като бъде намерена и втората черна кутия, то картината от трагедията ще се нареди до последните минути на полета.

Задкрилките осигуряват по-доброто набиране на височина, но при излитането не са били в подходяща позиция. Алармата в пилотската кабина може да не се е включила и никой не е разбрал за проблема. Това предполагат руски авиационни специалисти, цитирани от РБК.

Според тях процедурата при полети на военни самолети предвижда те да бъдат водени от земята от военен диспечър по секретна честота. При аварийна ситуация на борда първо се уведомяват военните, а след това гражданските власти. Дали е имало такава комуникация не е ясно в момента.

Веднага след трагедията стана известно, че кулата в Сочи е поддържала нормален контакт с пилотите преди самолетът изненадващо да изчезне от радарите. Първите данни бяха, че пилотите не са съобщили за нередност или техническа неизправност на борда.

Проблем със задкрилките причини самолетната катастрофа в Мадрид на 20 август 2008 г. Тогава загинаха 154 души, сред които и българка - 40-годишната Антоанета Станимирова, майка на футболиста Мартин Кожухаров от младежкия отбор на „Реал Мадрид”.

Русия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Факта
    Отговор
    1 21:01  27.12.16
    Странно? Че нали ги проверяват преди полета? Трудно е да се вярва, че след като са работили при проверката ще откажат при излитането? То злото изведнъж се случва, де.
  • Кики
    Отговор
    2 22:11  27.12.16
    Задкрилките? Това е все едно да откажат спирачките на автомобила!
  • Киро
    Отговор
    3 22:35  27.12.16
    Надеждна руска техника...

    Коментиран от #6, #7

  • no name no face no number
    Отговор
    4 23:49  27.12.16
    В Последно време не всички правят тази проверка което е ужасно рисковано.

  • Диди
    Отговор
    5 00:03  28.12.16
    Жалко за хората.
  • МАЙ СИ НА КЛАВИАТУРНО НИВО
    Отговор
    6 06:00  28.12.16

    До коментар #3 от "Киро":

    АМИ КАЖИ ЗА МАЛАЙЗИЙСКИЯ БОИНГ ДЕТ ДАЖЕ ОЩЕ ГО ТЪРСЯТ ОТ АВСТРАЛИЯ ДО КИТАЙ .
  • 7 07:49  28.12.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • mediator37
    Отговор
    8 08:02  28.12.16
    Щом е излетял нормално, значи задкрилките са работели. Щом е направил обратен завои и елероните са работели. После задкрилките са отказали. На крило има по няколко задкрилки, всички ли са отказали?
  • Чоко
    Отговор
    9 08:07  28.12.16
    Задкрилките на руските самолети са като ръчната на москвича-вижда се че там ама не работи.
  • 10 17:35  28.12.16
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 11 17:44  28.12.16
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай