2 114 3

Учените се надяват да открият извънземен живот през 2017 г.

Анатоли Стайков

През 2017 година учените по света най-после се надяват да се натъкнат на извънземни форми на живот на луните на Сатурн и на екзопланетата Проксима Б, пише в. "Дейли мейл".

Специалистите, начело с д-р Саймън Фостър, възлагат най-големи надежди на сондата "Касини", която изследва луните на Сатурн и ще приключи мисията си през септември 2017 година. Този космически апарат направи сензационни открития, откакто попадна в орбитата на тази планета през 2004 година.

Сред тях е големият океан във вътрешността на Енцелад и присъствието на течни морета от метан на Титан. След близо 20-годишна служба "Касини" е към края на своята мисия, тъй като горивото му се изчерпва. Но преди нейния край, сондата ще се спусне в атмосферата на Сатурн на 15 септември 2017 година, като ще предаде за сбогом своите последни научни данни.

Д-р Саймън Фостър от лондонския "Импириъл колидж" вярва, че през 2017-а "Касини" ще открие извънземни форми на живот. "Енцелад, една от луните на Сатурн, е покрита с лед и е много вероятно да предоставя условия за извънземен микробен живот", заявява специалистът. Друг кандидат е луната нна Юпитер Европа.

Експертите се надяват да се натъкнат на живи организми и на екзопланетата Проксима Б. Тя е само на 4,2 светлинни години от Слънчевата система (40 трилиона километра). Тя орбитира около червеното джудже Проксима Кентавър, която е най-близката до Слънчевата система звезда.

Планетата е в обитаемата зона, където може да има течна вода на повърхността - необходимо за живота условие. Заради близостта си Проксима Б може да стане първата екзопланета, до която да бъде изпратен космически апарат. С това тя заслужи голямо внимание, когато беше обявено откриването й на 24 август.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • onq s konq
    1 01:39  02.01.17
    Ами да ги откриват-тя Меркел си дебне в засада и още на мига ще ги покани!Ама дявола като си нямал работа и си ...децата
  • Алекс
    2 08:10  02.01.17
    Всичко е ок на планетата земя остана за капак само извънземни да кацнат и ще сме по добре ха...ха..........
  • гост
    3 23:55  02.01.17
    Само дано не кацнат в някоя циганска махала,че ще си останат тука трайно,като им отпатува корабчето с каруца към вторичните.

Публикувай