Last news in Fakti

21 Януари, 2017 15:31 7 351 14

Върховният морски боец на Франция

  • франция-
  • самолетоносач-
  • шарл де гол

"Шарл де Гол" е флагманът на френската флота, който може би струваше твърде скъпо

Върховният морски боец на Франция - 1
Снимки: Wikipedia/Shutterstock

От всички страни, които разполагат със самолетоносачи, само две са конструирали кораби, захранвани от ядрена енергия. Едната е САЩ, а другата е Франция, пише The National Interest.

Първия такъв самолетоносач Франция започна да строи през 1987 ., като се очакваше да влезе в употреба през 1994 г. През 1989 г. беше обявено закъснение от 2 години.

Върховният морски боец на Франция

Все пак самолетоносачът „Шарл Де Гол“ има дължина от 261.5 метра и ширина от 64.5 метра. Разполага с 13 парни стартови катапулти. Пистата за кацане позволява действията на 14 самолета.

Стандартно той превозва екипаж от 1350 души. Задвижва се от ядрени двигатели К15. Такива се ползват и за френските ядрени подводници. Развива максимална скорост от 27 възела.

Корабът е зареден с 32 ракети Aster 15 и разполага с 26 мм. оръдия F2.

Върховният морски боец на Франция

Строителството на самолетоносача беше трудно, като след края на Студената война френските разходи за отбрана бяха намалени с 15%. Той отчита няколко закъснения и започва да действа през 1999 г. Това са 12 години след започването на конструкцията. Приспособяването му за самолети E-2C Hawkeye костваше допълнителни $ 1 млн., а кормилата показваха силни вибрации. През 2000 г. едно от неговите витла се разпадна при пътуване до Норфолк. Оборудването с нови витла намалява скоростта на кораба до 23 възела.

Самолетоносачът е участвал в акции срещу Ал Кайда и Ислямска държава. Въпреки, че дълго време го планираше, Франция така и не се сдоби с втори самолетоносач. На този етап изглежда, че страната не може да си позволи финансирането на подобен проект. Явно „Шарл де Гол“ ще си остане големият фактор във френския флот. Бъдещето ще покаже как ще продължи да се развива.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Макариченко

    12 25 Отговор
    Тоя самолетоносач е 1000 пъти по-съвременнен от руския параход на въглища който в най-скоро време ще бъде нарязан за старо желязо.

    Коментиран от #2, #3, #11, #14

  • 2 Трол

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "Макариченко":

    На мазут е не е на въглища. Руснаците слагат ядрени двигатели на ледоразбивачите си, ако не се лъжа около 45. Тази година ще пуснат и още един:
    "Ледоразбивачът "Арктика" ще бъде задвижван на основата на пара, произвеждана от два ядрени реактора от ново поколение РИТМ-200 с мощност 175 МВт, специално разработени за този плавателен съд. Основни характеристики на съда са: - мощност - 60 МВт, скорост - 22 възела, дължина - 173,3 м, ширина - 34 м, височина - 15,2 м, максимална ледопроходимост - 2,8 м, пълно водоизместване - 33 540 т, предвиден срок на работа - 40 години, численост на екипажа - 75 човека."
  • 3 Трол

    17 7 Отговор

    До коментар #1 от "Макариченко":

    Всъщност шест са,другите са дизелови, извинявам се за грешката.
    "Ние не играем с Русия в една и съща категория. Ние изобщо не участваме в играта."- каза командирът на бреговата охрана на САЩ вицеадмирал Пол Цукунфт. Според думите на вицеадмирала, САЩ имат само два големи изследователски кораба за Северния полюс, а в Русия те са близо 30.
    Руските се озъбиха на американците. Усвояването на Арктика е невъзможно без тежки атомни ледоразбивачи. А САЩ изобщо няма атомни кораби. Вместо това – имат два дизелови ледоразбивача, от които само един е на ход – Polar Star. Вторият – Polar Sea се е повредил преди няколко години.
  • 4 дайкири с лед

    12 16 Отговор
    Що си мисля,че ставаше дума за самолетоносачи ,а не за ледоразбивачи.Разликата в цената е стотици пъти.Корабът не е само двигател,а първият атомен двигател в света е все пак американски .Нормално е държави ,които са далеко от ледовете да не строят ледоразбивачи.Сигурно САЩ не могат да направят най-големия ледоразбивач.Могат,но за какъв грездей им е.

    Коментиран от #5, #6, #12

  • 5 кроко

    6 5 Отговор

    До коментар #4 от "дайкири с лед":

    Щото в статията неправилно пише „кораби”.
  • 6 Трол

    18 7 Отговор

    До коментар #4 от "дайкири с лед":

    Защото колегата ти Макариченко пише глупости! Сравнеге тогава характеристиките на френския и руския и ще видите кой "1000" пъти по-...,по-...,най-! Освен по автономност на плаване французина е мно по-зле от пушещия Кузнецов. Вижте скорост, брой самолети, щурмови хеликоптери, дори размер-а дори жените казват, че размера има значение! Като тролим нека да е професионално.
  • 7 Брат ми

    12 6 Отговор
    Ако не бяха Американците,сега и Франсетата и Англетата щяха да говорят немски...:-) Факт...
  • 8 венера

    16 8 Отговор
    Ако ще е професионално- ако не бяха руснаците американците щяха да говорят на японски а англичаните и франсетата на немски.
  • 9 внн

    5 3 Отговор
    Направо да ги правят върху ядрени централи тези кораби, че противника да не смее да ги уцели - че ще пламне сичко в радиация!
  • 10 Бореца

    11 9 Отговор
    Кузнецов ще го смукне и ще го хвърли през комина! Руският е по-добър разбира се!!! Който разбира от военна техника е наясно!!!
  • 11 Лъчо

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Макариченко":

    На Кузнецов, ще му направят пак основен ремонт, ще го помодернизират и ще плава. Той е преправен крайцер, а не само по себе си проектиран самолетоносач. Затова не е съвсем професионално да сравняваш един от начало до края проектиран самолетоносач като френският и преправен ракетен крайцер на самолетоносач. Има огромно значение, както проектирането на корпуса, така и такелажа, самата линия, водоизместимост, допустима маса на водоизместимост при удар...каквото не веднъж се получава при сблъсъцс обекти или сриване на самолет над палубата и всякакви характеристики. Кузнецов е по-евтин от френският, освен това може самостоятелно да води борба с редица линейни крайцери разпиолага със защита на борда над френският и не е никак за подценяване. А че пушел в повече, ами така са го захранили? Е, ако направят някой атомен може да сравняваме тогава... А французите сглупиха, че си продадоха двата самолетоносача, които проектираха за руснаците, но не им продадоха. Ако си ги бяха оставили за себе си, сега щяха да имат два три годни...
  • 12 Груьодръжгоза

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "дайкири с лед":

    Руснаците правят първия кораб с ядрен двигател ,някъде през 60-те- на ледоразбивач.Очевидно не са имали проблем да сложат и на самолетоносача си такъв,при положение ,че е излязъл на вода доста по-късно.защо не го правят -само те си знаят -някои казват защото е преустроен в последствие на самолетоносач!В момента строят ядрен такъв -имат пари за това -да заекват козяшките троловеПравят и десетки подводници с ядрени двигатели,но в последно време на равно с тях правят и дизел-електроходи.Очевидно имат някакви предимства от който искат да се възползват в определени условия.И Въпреки ,че са много ,ама много изостанали във всяко отношение ,нашите атлантикоибрикчии ,завчера пойскаха апаратура за обдишване от руснаците ,а не от американците-аман заман -помагайте братушки.Довчера им раздаваха шамари ,щяха да свалят руски самолети над Черно море,-днес хленчат като мастии.Нямате достойнство и на магистрални проститутки,енати!
  • 13 Морски

    0 0 Отговор
    Реално и Кузнецов и Шарл де Гол и краварските гемии са задвижвани от турбозъбни агрегати, разликата е само в начина на добиване на парата-чрез конвенционален парогенератор или ядрен реактор, като и двата варианта имат своите предимства. Това обаче няма как да се обясни на разни разбирачи дето като отидат на плаж казват, че са били на море...
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по държави: