13 654 25

Германски град забранява старите дизели

Целта на мярката в Щутгарт е да бъдат намалени фините прахови частици от отделените газове, които са вредни за здравето

Анатоли Стайков

Властите в Югозападна Германия забраняват движението на по-старите дизелови автомобили в Щутгарт от началото на следващата година, предаде ДПА.

Целта на мярката е да бъдат намалени фините прахови частици от отделените дизелови газове, които са вредни за здравето.

Щутгарт, който е столица на провинция Баден-Вюртемберг, редовно отчита равнища на замърсяване на въздуха над допустимото. Градът с население 600 000 души е разположен в долина, което го прави изключително податлив на замърсяване на въздуха.

Мярката бе приета от правителството на провинция Баден-Вюртемберг - коалиция от представители на Зелените и Християндемократическия съюз (ХДС) на канцлера Ангела Меркел. Предвижда се само дизеловите автомобили, които отговарят на стандарта за отделени газове Euro 6, да могат да се движат в града от 2018 година.

В Щутгарт се намират централите на Mercedes-Benz и Porsche.

Германия


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • бббббб
    Отговор
    1 11:22  22.02.17
    Сега ги чакаме в БГ като нов внос.
  • 001
    Отговор
    2 11:27  22.02.17
    И стари и нови дизели,трябва да се забранят и в България.

    Коментиран от #4, #8

  • BILL
    Отговор
    3 11:40  22.02.17
    Е колко стари дизели има в Германия, че да ги забраняват? Там не карат масово 10-15 годишни коли.

    Коментиран от #11

  • onq s konq
    Отговор
    4 12:06  22.02.17

    До коментар #2 от "001":

    Говориш глупусти !

  • Лупи
    Отговор
    5 12:12  22.02.17
    Катъра с пушещата TDS-ка с изрязан катализатор се обади веднага.

    Коментиран от #9

  • Гого
    Отговор
    6 13:29  22.02.17
    Дизела умря това трябва да стане и у нас повечето купуват дизеляци по една проста причина че купуват после евтина крадена нафта
  • Добри
    Отговор
    7 13:38  22.02.17
    Хората вкарват като задължително условие стандарта Евро 6, а ние не можем да ограничим старите димящи камиони и таралясници, не отговарящи на никакви еко критерии. Е как няма да сме №1 по смъртност!
  • Бате Цецо
    Отговор
    8 13:44  22.02.17

    До коментар #2 от "001":

    А с печките на твърдо гориво какво да правим? Ами запрашеността от снегопочистващите смеси след като вече е сухо. Нега добавим и постоянната градска мръсотия.

    Коментиран от #24

  • Stoich
    Отговор
    9 13:54  22.02.17

    До коментар #5 от "Лупи":

    Лупи, на "Катъра" пушещата TDS-ка, ако е такава, е по-екологична от всеки нов дизелов двигател на недоразумението VAG. Гледате филми и вярвате на манипулации. На конвенционалния дизел не му трябва катализатор или филтър за твърди частици. Интересно как ще вдишаш твърдите частици, по-тежки от въздуха. Може-би ще полегнеш под ауспуха на колата. Карам Pajero 2 на 20 години, вече с 1/3 от ауспуха и грам не пуши. Всичко е въпрос на състояние на горивната система. Лятото го карам на употребявано олио, което няма въглеродни съставки и тогава е още по-чисто. Пък вие си сипвайте газ в "екологичните" бензинови коли, пускайте чалгата и право към морето...

    Коментиран от #10, #12, #20

  • Чалъм
    Отговор
    10 15:09  22.02.17

    До коментар #9 от "Stoich":

    И аз карам своя Y61 на употребено масло. Всъщност от 8 години не го карам на друго. Машинката си върви без проблем. Ползвам я само на село и май навъртях към 4000км. досега само на олио от заведенията на познати... Направо съм за реклама на фитнес - горя мазнини ))

    Коментиран от #13

  • гощо
    Отговор
    11 15:19  22.02.17

    До коментар #3 от "BILL":

    Еми моят 6годишен дизел евро 5А няма да може да влиза в Щутгарт! Така,че за тях явно това е стар дизел! За тука съм си направо мистър екология с този стандарт!!!
  • гощо
    Отговор
    12 15:22  22.02.17

    До коментар #9 от "Stoich":

    Къде тръгна по ВАГ да лаеш не можах да разбера?!?!?Ти с този 20годишен фритюрник си смъртоностно УУУУпасен!!! Трябва веднага кокала за скрап да върнеш и на трамвая от утре?!?!

    Коментиран от #16

  • гощо
    Отговор
    13 15:24  22.02.17

    До коментар #10 от "Чалъм":

    Ле-ле-ле-ле майко с колегата над теб сте.......представям си кви криви глави сте?!?!?!

    Коментиран от #14

  • еко
    Отговор
    14 16:15  22.02.17

    До коментар #13 от "гощо":

    Като карам зад дизел и си спирам вентилатора, защото много смърди :). Трябва да ги забранят,какво толкова се чудят.
  • киро
    Отговор
    15 16:46  22.02.17
    защо само дизелите и старите бензинови коли замърсяват въздуха имах преди години опел вектра 1990 г бензин и мога да ви кажа че не се дишаше зад нея
  • Stoich
    Отговор
    16 17:00  22.02.17

    До коментар #12 от "гощо":

    Няма да споменавам защо, но се налага ежедневно да замерваме емисиите на различни автомобили. Досега от VAG само старите 1,9 дизели и по-новите трицилиндрови влизат в нормата. Няма Q-7 или Touareg да се е справил. В коментара си споменах само НОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ на групата. А иначе с колегата "Чалъм" може и да сме криви глави, но пък ни харесва, а и с неговият Nissan ще засрамим много нови МПС-та, нищо че сме с дърти кокали...
  • евдеяег
    Отговор
    17 17:07  22.02.17
    Няма как - идеята е електората да плаща, не да икономисва. Като минат на газ - тогава нещо там ще се измисли. Парите трябва да се трупат на определено място, не може всеки... да далавери. Аа, и облъчването е много важно на тълпите. За да може ако някой се усети - о , ама те ни баламосват - самите други овце да му запушат устата. Хитро ;)
  • kabagaidarov
    Отговор
    18 17:27  22.02.17
    Тез немци много тъпи. Не могат ли да дойдат България колите са на по 80 000-100 000 км , ами карат тези трошляци ?
  • onq s konq
    Отговор
    19 18:13  22.02.17
    Първо не знам какви са им параметрите на тия "Евро-6,5,4" и т.н защото не ме интересуват.А не ме интересуват,защото са си пълна глупост за България.А нещата са прости-приема се закон за максимално допустимо каличество изхвърлени от ауспуха вредни емисии,застава патрулката на пътя с МОБИЛНА ИЗМЕРВАТЕЛНА ТЕХНИКА и спира и проверява-не отговаряш на изискванията-глоба и спиране на МПС-то.И никакви лепенки за "успешно преминал преглед" и темподобни фалшификации!А оня дето пише с моя ник и се изживява с моята самоличност ,че и БМВ като мене си е внушил че има...просто не го вземайте на сериозно.
  • Гост
    Отговор
    20 19:18  22.02.17

    До коментар #9 от "Stoich":

    Тези глупости кога ги сънува? Как може твърдиш, че твърдите частици не се вдигат във въздуха? Праха и той е по-тежък от въздуха, но го вдишваш като мине кола, нали? Пък това, че няма въглерод в олиото, беше вицът на века! Толкова ли ти е трудно да прочетеш в уикито, че молекулата на растителната мазнина е съставена от ВЪГЛЕРОД и кислород? Но ти нали караш този 20 годишен японски барутарник и си мислиш, че никой не може да ти дава акъл?!
  • Shmeker
    Отговор
    21 19:29  22.02.17
    Германия това, Германия онова. Бих искал и при нас да е като в Германия, ама първо трябва да се оправи икономиката и да се вдигнат доходите

  • PlimP
    Отговор
    22 20:42  22.02.17
    якоооооо
  • 1234
    Отговор
    23 22:41  22.02.17
    И на мене ми се ще да отрежа стария дизел,ама като нямам пари да си купя нов,ко прайм тогаззз?Караме си стария,защото замърсяването не е само от дизелите,а от тецовете на въглища.А сега някой да ми каже колко вагона с въглища изгаря един ТЕЦ за 24 часа,и колко замърсява за да се топлим ,,ние"на ток ,,екологично".Сега ЕС като ни забранят да ползваме въглища за тецовете,като нямаме и газ от Русия,тогава ще купуваме ток или ще правим новите реактори дето още не сме ги вземали от Русия,или Кунева и тях ще затвори?Тогава с лоени свещи ли ще си светим и с магарета ли ще се возим в колите?Сега нашите ,,избраници"мълчат,ама отново ще започнат да се тюхкат защо тъй,а на инак ,как ако било кво щяло да стане.
  • вмнттнвг
    Отговор
    24 02:35  23.02.17

    До коментар #8 от "Бате Цецо":

    А лятно време печки на твърдо гориво никой не пали, а също и снегопочистващи смеси никой не хвърля. Та остават само дизеляците, които са царе и на канцерогенните сажди и азотния оксид.
  • Тук разбирачи само
    Отговор
    25 10:14  23.02.17
    Във олиото се съдържала въглерод пък и кислород пък и за твърдите частици е писъл тои го слага под знаменател като прахът по улиците четя аз един коментар тук и се смея боже колко трябва да е тъп един човек да коментира нещо което ни най малка представа има от това първо въглеродът е едно а въглеродният оксид съвсем различно нещо нищо не разбират празните им глави пък пишат български манталитет от всичко разбирам и мога ха ха хи един от факторите за състоянието на БГ в това положение а нищо не е направено като хората петурата от горе от горе и готово работата е свършена едно нещо няма качествено да е направено и с качествени материали да се гордеем с него после.

Напиши коментар:


Публикувай