22 Февруари, 2017 11:18 14 289 25

Германски град забранява старите дизели

  • щутгарт-
  • дизел-
  • забрана

Целта на мярката в Щутгарт е да бъдат намалени фините прахови частици от отделените газове, които са вредни за здравето

Властите в Югозападна Германия забраняват движението на по-старите дизелови автомобили в Щутгарт от началото на следващата година, предаде ДПА.

Целта на мярката е да бъдат намалени фините прахови частици от отделените дизелови газове, които са вредни за здравето.

Щутгарт, който е столица на провинция Баден-Вюртемберг, редовно отчита равнища на замърсяване на въздуха над допустимото. Градът с население 600 000 души е разположен в долина, което го прави изключително податлив на замърсяване на въздуха.

Мярката бе приета от правителството на провинция Баден-Вюртемберг - коалиция от представители на Зелените и Християндемократическия съюз (ХДС) на канцлера Ангела Меркел. Предвижда се само дизеловите автомобили, които отговарят на стандарта за отделени газове Euro 6, да могат да се движат в града от 2018 година.

В Щутгарт се намират централите на Mercedes-Benz и Porsche.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бббббб

    50 3 Отговор
    Сега ги чакаме в БГ като нов внос.
  • 2 001

    22 24 Отговор
    И стари и нови дизели,трябва да се забранят и в България.

    Коментиран от #4, #8

  • 3 BILL

    21 3 Отговор
    Е колко стари дизели има в Германия, че да ги забраняват? Там не карат масово 10-15 годишни коли.

    Коментиран от #11

  • 4 onq s konq

    14 9 Отговор

    До коментар #2 от "001":

    Говориш глупусти !
  • 5 Лупи

    14 9 Отговор
    Катъра с пушещата TDS-ка с изрязан катализатор се обади веднага.

    Коментиран от #9

  • 6 Гого

    18 13 Отговор
    Дизела умря това трябва да стане и у нас повечето купуват дизеляци по една проста причина че купуват после евтина крадена нафта
  • 7 Добри

    15 8 Отговор
    Хората вкарват като задължително условие стандарта Евро 6, а ние не можем да ограничим старите димящи камиони и таралясници, не отговарящи на никакви еко критерии. Е как няма да сме №1 по смъртност!
  • 8 Бате Цецо

    26 1 Отговор

    До коментар #2 от "001":

    А с печките на твърдо гориво какво да правим? Ами запрашеността от снегопочистващите смеси след като вече е сухо. Нега добавим и постоянната градска мръсотия.

    Коментиран от #24

  • 9 Stoich

    5 16 Отговор

    До коментар #5 от "Лупи":

    Лупи, на "Катъра" пушещата TDS-ка, ако е такава, е по-екологична от всеки нов дизелов двигател на недоразумението VAG. Гледате филми и вярвате на манипулации. На конвенционалния дизел не му трябва катализатор или филтър за твърди частици. Интересно как ще вдишаш твърдите частици, по-тежки от въздуха. Може-би ще полегнеш под ауспуха на колата. Карам Pajero 2 на 20 години, вече с 1/3 от ауспуха и грам не пуши. Всичко е въпрос на състояние на горивната система. Лятото го карам на употребявано олио, което няма въглеродни съставки и тогава е още по-чисто. Пък вие си сипвайте газ в "екологичните" бензинови коли, пускайте чалгата и право към морето...

    Коментиран от #10, #12, #20

  • 10 Чалъм

    6 3 Отговор

    До коментар #9 от "Stoich":

    И аз карам своя Y61 на употребено масло. Всъщност от 8 години не го карам на друго. Машинката си върви без проблем. Ползвам я само на село и май навъртях към 4000км. досега само на олио от заведенията на познати...
    Направо съм за реклама на фитнес - горя мазнини ))

    Коментиран от #13

  • 11 гощо

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "BILL":

    Еми моят 6годишен дизел евро 5А няма да може да влиза в Щутгарт! Така,че за тях явно това е стар дизел! За тука съм си направо мистър екология с този стандарт!!!
  • 12 гощо

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Stoich":

    Къде тръгна по ВАГ да лаеш не можах да разбера?!?!?Ти с този 20годишен фритюрник си смъртоностно УУУУпасен!!! Трябва веднага кокала за скрап да върнеш и на трамвая от утре?!?!

    Коментиран от #16

  • 13 гощо

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Чалъм":

    Ле-ле-ле-ле майко с колегата над теб сте.......представям си кви криви глави сте?!?!?!

    Коментиран от #14

  • 14 еко

    8 6 Отговор

    До коментар #13 от "гощо":

    Като карам зад дизел и си спирам вентилатора, защото много смърди :). Трябва да ги забранят,какво толкова се чудят.
  • 15 киро

    9 1 Отговор
    защо само дизелите и старите бензинови коли замърсяват въздуха имах преди години опел вектра 1990 г бензин и мога да ви кажа че не се дишаше зад нея
  • 16 Stoich

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "гощо":

    Няма да споменавам защо, но се налага ежедневно да замерваме емисиите на различни автомобили. Досега от VAG само старите 1,9 дизели и по-новите трицилиндрови влизат в нормата. Няма Q-7 или Touareg да се е справил. В коментара си споменах само НОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ на групата. А иначе с колегата "Чалъм" може и да сме криви глави, но пък ни харесва, а и с неговият Nissan ще засрамим много нови МПС-та, нищо че сме с дърти кокали...
  • 17 евдеяег

    6 0 Отговор
    Няма как - идеята е електората да плаща, не да икономисва. Като минат на газ - тогава нещо там ще се измисли. Парите трябва да се трупат на определено място, не може всеки... да далавери. Аа, и облъчването е много важно на тълпите. За да може ако някой се усети - о , ама те ни баламосват - самите други овце да му запушат устата. Хитро ;)
  • 18 kabagaidarov

    6 1 Отговор
    Тез немци много тъпи. Не могат ли да дойдат България колите са на по 80 000-100 000 км , ами карат тези трошляци ?
  • 19 onq s konq

    7 5 Отговор
    Първо не знам какви са им параметрите на тия "Евро-6,5,4" и т.н защото не ме интересуват.А не ме интересуват,защото са си пълна глупост за България.А нещата са прости-приема се закон за максимално допустимо каличество изхвърлени от ауспуха вредни емисии,застава патрулката на пътя с МОБИЛНА ИЗМЕРВАТЕЛНА ТЕХНИКА и спира и проверява-не отговаряш на изискванията-глоба и спиране на МПС-то.И никакви лепенки за "успешно преминал преглед" и темподобни фалшификации!А оня дето пише с моя ник и се изживява с моята самоличност ,че и БМВ като мене си е внушил че има...просто не го вземайте на сериозно.
  • 20 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Stoich":

    Тези глупости кога ги сънува?
    Как може твърдиш, че твърдите частици не се вдигат във въздуха? Праха и той е по-тежък от въздуха, но го вдишваш като мине кола, нали?
    Пък това, че няма въглерод в олиото, беше вицът на века! Толкова ли ти е трудно да прочетеш в уикито, че молекулата на растителната мазнина е съставена от ВЪГЛЕРОД и кислород?
    Но ти нали караш този 20 годишен японски барутарник и си мислиш, че никой не може да ти дава акъл?!
  • 21 Shmeker

    14 0 Отговор
    Германия това, Германия онова. Бих искал и при нас да е като в Германия, ама първо трябва да се оправи икономиката и да се вдигнат доходите
  • 22 PlimP

    3 0 Отговор
    якоооооо
  • 23 1234

    5 1 Отговор
    И на мене ми се ще да отрежа стария дизел,ама като нямам пари да си купя нов,ко прайм тогаззз?Караме си стария,защото замърсяването не е само от дизелите,а от тецовете на въглища.А сега някой да ми каже колко вагона с въглища изгаря един ТЕЦ за 24 часа,и колко замърсява за да се топлим ,,ние"на ток ,,екологично".Сега ЕС като ни забранят да ползваме въглища за тецовете,като нямаме и газ от Русия,тогава ще купуваме ток или ще правим новите реактори дето още не сме ги вземали от Русия,или Кунева и тях ще затвори?Тогава с лоени свещи ли ще си светим и с магарета ли ще се возим в колите?Сега нашите ,,избраници"мълчат,ама отново ще започнат да се тюхкат защо тъй,а на инак ,как ако било кво щяло да стане.
  • 24 вмнттнвг

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бате Цецо":

    А лятно време печки на твърдо гориво никой не пали, а също и снегопочистващи смеси никой не хвърля. Та остават само дизеляците, които са царе и на канцерогенните сажди и азотния оксид.
  • 25 Тук разбирачи само

    2 1 Отговор
    Във олиото се съдържала въглерод пък и кислород пък и за твърдите частици е писъл тои го слага под знаменател като прахът по улиците четя аз един коментар тук и се смея боже колко трябва да е тъп един човек да коментира нещо което ни най малка представа има от това първо въглеродът е едно а въглеродният оксид съвсем различно нещо нищо не разбират празните им глави пък пишат български манталитет от всичко разбирам и мога ха ха хи един от факторите за състоянието на БГ в това положение а нищо не е направено като хората петурата от горе от горе и готово работата е свършена едно нещо няма качествено да е направено и с качествени материали да се гордеем с него после.
Новини по държави: