10 411 53

Британски звяр излиза в открито море

Никога до този момент не е бил строен толкова голям кораб в британския флот

Снимка: Британски флот, Royalnavy
Снимка: Британски флот, Royalnavy
Денис Джамбазов

Най-големият боен кораб в историята на британските кралски военноморски сили излиза в открито море, съобщи „Скай нюз“. Новият самолетоносач „Кралица Елизабет“ на британците ще напусне корабния док в Шотландия.

Самолетоносачът ще провежда различни опити и маневри в открито море, които да тестват способностите му. Едва след няколко години ще може да бъде приведен в бойна готовност.

На борда му има повече от 700 души екипаж – от военнослужещи до зъболекари. Най-възрастният член на екипажа е на 58 години, а най-младият – на едва 17.

Самолетоносачът „Кралица Елизабет“ бе построен за близо осем години, а стойността на целия проект се оценява на близо 6 милиарда британски паунда, което е 7.6 милиарда щатски долара.

Близо 40 самолета могат да бъдат разположени на самолетоносача, който е първият в британския флот от HMS „Ark Royal“ насам. Палубата на новия британски самолетоносач е колкото три футболни игрища.

Критиците на проекта твърдят, че той не е нищо друго, освен пари, хвърлени на вятъра. От британския флот обаче посочват, че чрез този кораб ще бъдат във „висшата лига“ на бойните сили в световен мащаб.

Снимка: Британски флот, Royalnavy

Великобритания


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Kcaniba
    Отговор
    1 15:07  26.06.17
    По голям ли е от Кузнецов....
  • Ежко
    Отговор
    2 15:23  26.06.17
    Много е малък и жалък, дори няма комин.
  • Скорпион29
    Отговор
    3 15:23  26.06.17
    Нов пиратски кораб. Между това пате и морския вълк Кознецов не може и да става дума за сравнение.плаващ остров Vs.въоръжен до зъби авионосец ха-ха

    Коментиран от #25

  • Скорпион29
    Отговор
    4 15:27  26.06.17
    Ха-ха оспорете шутове по ТТХ аре

  • ShG
    Отговор
    5 15:29  26.06.17
    Имам странното чувство, че някой скоро ще го потопи.
  • Кознецов- ТТХ
    Отговор
    6 15:44  26.06.17
    12- прот.кора.комплекса ,,Гранит". 6. - авт.пушки АК-630. 2 броя ракетно бомбени установки ,,Удав" с бойни компл.съдържашти 60 бр.дълв.бомби срещу подводници .Зенитно ракетен комплекс ,,Кинжал" и ракетно артилер.комплекс ,,Кортик" Айде доближете го Кознецив
  • Kcaniba
    Отговор
    7 15:55  26.06.17
    ....и Кюмюр Стелт Технология.....само да не срещне овцевоз разрушител от Того...
  • Гост
    Отговор
    8 16:03  26.06.17
    Не може да се сравнява със самолетотрошача Кузя!
  • Чукча
    Отговор
    9 16:04  26.06.17
    А дали може да прави димна завеса, като Кузнецов?
  • Огняр
    Отговор
    10 16:05  26.06.17
    Този колко тона въглища на час гори?
  • Акваланг
    Отговор
    11 16:06  26.06.17
    Самолетите, могат ли, като тези на Кузнецов да плуват под вода?

    Коментиран от #12

  • Монго
    Отговор
    12 16:09  26.06.17

    До коментар #11 от "Акваланг":

    Могат, от Созопол са закупени 3000 шнорхела.
  • 13 16:14  26.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • admiral kuznezov
    Отговор
    14 16:23  26.06.17
    Вах, мои товаришь, как могут спустить подводное патлачку. Ни один тюлену ужидают
  • neo con
    Отговор
    15 16:31  26.06.17
    И демокрацията в третия свят ще възтържествува....
  • Kcaniba
    Отговор
    16 17:08  26.06.17
    Има ли пожарни коли като на Кузя,ГАЗ–ки...
  • Трол
    Отговор
    17 17:29  26.06.17
    Добре де, самолетоносача е супер! Но защо колегите от Козяк пак захванаха Кузяк? Та той е крайцер па макар и авионосен и е от миналия век! Нищо общо нямат двете машини, а и темата не е свързана с пушещия руски крайцер. Толкова добре ли ви плащат от Козяк и НПО? И после кой е трола. От вас не мога да си оправдая ника.
  • гггго
    Отговор
    18 17:34  26.06.17
    https://m.fakti.bg/world/209112-vlastelini-na-moretata
  • Kcaniba
    Отговор
    19 17:35  26.06.17
    Или защо руският самолетоносач е уникален?! Преди време моят кореспондент в Москва се разходи до Мурманск и срещу каса водка за вахтения офицер се качи на борда на „гордостта” на руския флот – самолетоносача „Адмирал Кузнецов”, малко преди да отплава за далечно плаване. Вече качил се на палубата, срещу 5000 рубли (около 100 лв.) в брой му разрешили и да заснеме новите високи космическите технологии, както и да се разходи из основните сектори на кораба. Предоставяме на нашите читатели кратък репортаж от тази разходка, преки впечатления на екипажа, както и снимков материал. Самолетоносачът „Адмирал Кузнецов” е единственият самолетоносач на Русия. Построен е в Украйна за 6 години (от 1985 до 1991 г.), в „Черноморски корабостроителен завод“ в гр. Николаев, административен център на Николаевска област. Днес в Русия няма корабостроителница, която може да произведе подобен кораб и по тази причина се наложи Русия да закупува хеликоптероносачи от Франция. Сделката обаче пропадна, заради агресията на Русия в Украйна.
  • Kcaniba
    Отговор
    20 17:38  26.06.17
    Корабът разполага с 4 паротурбинни двигатели 200 000 к.с. Дълъг е 302 м и широк 73 м. Максималната му скорост е 29 възела. Автономност – само 45 денонощия. На кораба може да се разположат само 24 изтребители – 12 бр. Су-27К/Су-33 и 12 броя МиГ-29К, както и 24 хеликоптера. Запасът от авиационно гориво е 2500 тона. 0_327b8_b8be86d0_XL Флагманът на руския боен флот пуши като корабите с парни двигатели на въглища. Според експерти това е умишлен ход, целящ заблуда на противника, който си мисли, че в далечината плава гемия на парни въглища. (За сравнение само един от действащите самолетоносачи на САЩ, примерно „Джон К. Стенис“ е снабден с два ядрени реактора „Уестингхаус A4W“, които дават неограничени възможности за пробег и възможността да се придвижва от точка „А“ до точка „Б“ със скорост, близка до максималната, което е огромно тактическо предимство, недостъпно от кораби, задвижвани с дизел-генераторни турбини. „Джон К. Стенис“ може да плава 20 години без да презарежда гориво. Запасът от авиационно гориво е 3000 тона, но трябва да се има предвид и факта, че американските изстребители имат над два пъти по-малък разход. На борда му са разположени 90 самолета и разполага със свръхмодерната противовъздушна система Phalanx CIWS. Това е само един от самолетоносачите на разположение на НАТО ).

    Коментиран от #22

  • на все бритиш в уститиш
    Отговор
    21 17:46  26.06.17
    Ейй тея глупави саксонци не се научиха ,че това са хвърлени пари на вятъра !!!!!! Само едно единствено съвременно торпедо в корпуса на тази купчина желязо и отива на дъното !!!! За директно попадение от ракета пък въобще да не говорим !!!!!!!

    Коментиран от #26

  • Скорпион 29
    Отговор
    22 17:53  26.06.17

    До коментар #20 от "Kcaniba":

    А нещо като въоръжение за US гимите? И какво като може да плава 20г.къде ще ходи на Марс ли? 24 руски самолета напълно достстъчни да ш...т 100 US самолета.

    Коментиран от #23

  • Jimy
    Отговор
    23 17:57  26.06.17

    До коментар #22 от "Скорпион 29":

    И какъв е твоят алгоритъм, че успяваш да направиш това изчисление???

    Коментиран от #24

  • Скорпион29
    Отговор
    24 18:23  26.06.17

    До коментар #23 от "Jimy":

    Точният алгоритъм
  • Sergiy
    Отговор
    25 18:38  26.06.17

    До коментар #3 от "Скорпион29":

    "кознецов", който като минаваше Ламанша, пушеше като комин и хора бяха "заслепени" и задушени от това чудо на техниката ;) единствен "самолетоносач на "русия" и той за нищо не става ;))

    Коментиран от #27

  • Sergiy
    Отговор
    26 18:41  26.06.17

    До коментар #21 от "на все бритиш в уститиш":

    ти това сам ли го измислил или в методичките на путьо го пиши? ;) смешници, всичките горе-долу сериозни възможности на такива кораби са засекретени, това което пиши, беше актуално преди 25-35г., ама сега сме 2017г. ;)

    Коментиран от #29, #46

  • Скороио29
    Отговор
    27 18:47  26.06.17

    До коментар #25 от "Sergiy":

    За нищо не ставаш ти,а не Кознецов

    Коментиран от #28

  • Sergiy
    Отговор
    28 18:57  26.06.17

    До коментар #27 от "Скороио29":

    не "кознецов", а "...У....." ;) след като отрови цялата Европа с минаване в Ламанша, се счупи, когато "отиваше" в Сирия, дърпаха го няколко, беше голям смях ;), да не говорим са самолети, двама или трима отидоха на дъно ;) ти поне погледни,а след това пиши тези глупости ;))

    Коментиран от #30

  • Трол
    Отговор
    29 18:59  26.06.17

    До коментар #26 от "Sergiy":

    Серьожка, обърни вниание на заглавието и смисъла на темата! И буквичка няма за Кузнецов. Що тролиш на посоки? А да, като настъплението ви срещу ДНР и ЛНР.

    Коментиран от #31, #32

  • пппп
    Отговор
    30 19:05  26.06.17

    До коментар #28 от "Sergiy":

    На Русия не и трябват самолетоносачи,Русия не е окупатор.На САЩ,UK и ЕС и трябват защото са трористи и окупатори на претролни държави

    Коментиран от #41

  • Sergiy
    Отговор
    31 19:06  26.06.17

    До коментар #29 от "Трол":

    колега ти или може бе и ти, няма как да зная, започна с тоя "кОзнецов", поправих, го/теб ;) P.S. иначе британският е супер, зная че си съгласен с това.

    Коментиран от #34

  • Sergiy
    Отговор
    32 19:12  26.06.17

    До коментар #29 от "Трол":

    ти да не си "барчо", който преди няколко дена вкарваше: "газ","Турция," "Гръция" във форма, където нямаше нищо общо с темата, а сега пак за двама бачкаш ;)), ееех смешници ;)) сменяте тези никове както искате ;))
  • Гост 69
    Отговор
    33 20:07  26.06.17
    Самолетоносача е важен но при военни действия е мишена номер 1 за ракети от среден и далечен обсег които могат да бъдат изтреляни и от подводници

    Коментиран от #45

  • Трол
    Отговор
    34 20:11  26.06.17

    До коментар #31 от "Sergiy":

    Адмирал от флота на Съветския съюз Кузнецов“ Аз съм написал-"...няма за Кузнецов..." Ти ми коментираш с: Публикувано във факти.бг: колега ти или може бе и ти, няма как да зная, започна с тоя "кОзнецов", поправих, го/теб ;) Кво ти става бе човече,кви поправки ми правиш? Изживяваш се като класна пред матура ли? Хапчетата ли ти са в повече? Ми иди при личния! А пък 32 пост ти е пълна шизофрения! Барчо,марчо,газ, Турция? Шшш айде отскоците от напушването пред махалата!

    Коментиран от #37, #39

  • Андрей Николов
    Отговор
    35 20:15  26.06.17
    Тъпите колонизатори! Няма ли някой да и пусне кръв на малоумната кралица да видим дали е синя ? :)
  • киро
    Отговор
    36 20:17  26.06.17
    Пиратите N1 в света ще си имат САМОЛЕТОНОСАЧ ! Мислейки си , че ще се изплати от разбойническата им дейност , но сега не е като преди 100-200 години !
  • Sergiy
    Отговор
    37 21:11  26.06.17

    До коментар #34 от "Трол":

    клоун, ти или ти и/или "скорпионче29", вие поне помнете своите никове ;)), погледни от самото начло ;)), "кОзнецов" ;))

    Коментиран от #38

  • Скорпион29
    Отговор
    38 21:20  26.06.17

    До коментар #37 от "Sergiy":

    За мен е Кознецов е сега ще звънна в Кремъл и ще го прекръстят НА Кознецов -другарко

    Коментиран от #40

  • Скорпион29
    Отговор
    39 21:22  26.06.17

    До коментар #34 от "Трол":

    Тоя Серго си мисли че го преследвам чистокръвен параноик е .
  • Sergiy
    Отговор
    40 21:44  26.06.17

    До коментар #38 от "Скорпион29":

    "Кознецов- ТТХ", нещо много станаха съвпадения, вие изобщо не помните под какви статии пишите и с какви никове ;)) взимайте си почивка от време на време ;)) путьо няма да ви даде бонус, цирка си заслужава да го гледаш, вие трололове на путьо "голями изпълнители" ))))

    Коментиран от #42, #44

  • Ghost1
    Отговор
    41 21:52  26.06.17

    До коментар #30 от "пппп":

    А какво прави Русия в Украйна като не е окупатор?
  • 42 22:00  26.06.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • военен
    Отговор
    43 22:12  26.06.17
    Мина им времето на тези корита. Отдавна има торпеда, които ги свалят на дъното без никакви проблеми.
  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    44 00:09  27.06.17

    До коментар #40 от "Sergiy":

    Серьожа, Кузя нали е дялан на Украине? Що се пенявиш сега? Гордей се с парахода. Още от съветско време има свръхзвукови торпеда за тези корита. За ракети, да не говорим. Коя точка на света е недостъпна за руските ракети?
  • Барчо
    Отговор
    45 00:12  27.06.17

    До коментар #33 от "Гост 69":

    Ами да и е честит самотоносача и да си го ползват със здраве. И съм напълно съгласен с теб за това, че при война със сериозен противник се явяват изключително лесна мишена. При толкова натрупана ракетна техника няма да е никак трудно да се потопи. Както Кузнецов, така и останалите. Със сигурност ги следят през спътниците и се знае всеки един къде се намира. При един залп от стотина нисколетящи ракети няма как да се опази какъвто и да е крайцер или самолетоносач. Така че такива лодки могат да действат само срещу камилари безнаказано.
  • на все бритиш в уститиш
    Отговор
    46 00:13  27.06.17

    До коментар #26 от "Sergiy":

    Бастунче няма плавателен съд на света ,който да е неуязвим на 100% от атака с торпедо или ракета !По новите торпеда а и не само те отварят като консервена кутия това парче желязо за секунда при пряко попадение БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ РАЗМЕРА МУ а те вече не пропускат както по време на втората световна война ! Относно атака с ракета британците имат доста БОГАТ горчив опит - още им пари директното попадение на СТАРА РУСКА ракета изстреляна от аржентински изтребител от 30км по техен кораб наблъскан с войници по време на фолкландската война .При една истинска война този огромен самолетоносач ще е първа цел и гаранция отива веднага на дъното ! ! ! Руснаците отдавна разбраха ,че няма смисъл от такива огромни плавателни УЯЗВИМИ бавни съдове и отдавна са заложили на бързи ракетни катери ,ПОДВОДНИЦИ ,и крайцери !НАУЧИ СИ УРОКА ПЪРВО ТОГАВА КОМЕНТИРАЙ

    Коментиран от #47, #48, #49

  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    47 00:36  27.06.17

    До коментар #46 от "на все бритиш в уститиш":

    Имаш фактическа грешка. Вярно е, че ракетата беше стара, но не руска, а френска. Системата се казваше май "Юкасет" и е комплектовка на миражите, които аржентинците имат на въоръжение.
  • Sergiy
    Отговор
    48 01:33  27.06.17

    До коментар #46 от "на все бритиш в уститиш":

    ти май наистина вярваш в тези простотии ;)) "руснаците" не могат си позволят ТАКИВА неща, нито се се се ре неможаха, пак са днешна "русия" да не говорим, а не че НЕ искат, това е първото второто, щом "руснаците" не "искат", защо от Франция опитаха да закупят хеликоптероносачи ти май нямаш си и най-малката представа за това (какво е, защо служи, колко струва като пари и възможностите (защото Китай иска и има, ама много слаби в това) това да не ти е една "кофа", искам-имам ;), не искам-няма ;)) Такива глупости праскаш, че направо ;)) а пак за други твоите "коментари" изобщо няма време, изкарал си един виц ;))
  • Sergiy
    Отговор
    49 01:38  27.06.17

    До коментар #46 от "на все бритиш в уститиш":

    бастунче, къде съм писал "100%", вие трололове на путьо измислете неща напраов в online режим ;))

  • Никито Иванов
    Отговор
    50 02:34  27.06.17
    Едва след няколко години ще може ......... да прочетете къде е потънал :)

    Коментиран от #53

  • Боби 62
    Отговор
    51 09:12  27.06.17
    Ейй..... това човешката простота май е безгранична !!! Русия, САЩ, тези, онези ....... няма значение кой е и за какво става въпрос, важното е да се опонира и спори без значение какво знаем и не знаем по въпроса . Ми като гледам тук е пълно с воени експерти май, пък и не само воени съдейки по никовете май има хора за които няма тема по която да не са компетентни !!! Вярно е, че в спора се ражда истината но спорете когато сте наясно с нещата...............а истината ........истината е винаги там......някъде по средата и я определя силня на деня !!! Или както обичам да казвам итината е многолика .........зависи под какъв ъгъл ще я погледнем макар и една всеки я вижда различно ....... .. Аре чао , че по са онесоффф !!!
  • Гост 1
    Отговор
    52 19:46  27.06.17
    Напомня ми за актуализиране на политиката Британия. Самолетоносачите са съвременните изпълнители на "Дипломация на канонерките". Идеални за всяване на респект у неравностоен противник. Задължително трябва да са големи и добре видими. Маркирането с пушек (спомнете си как всички разбраха за показната акция с Кузнецов) също е британски патент на повече от столетие. Това, че САЩ провеждат тази дипломация непрекъснато е толкова известно, че всички го забравяме. Същественото е, че имаме много мераклии за ролята на световен жандарм. Русия направи тази дипломация. Хватката с пушека се оказа много ефекасна. Непрекъснато някой подсеща, че както никога досега Русия направи "Дипломация на канонерките" в стил господаря на света САЩ. Изглежда, че заради липсата на пушек никой не споменава, че същото направи и Китай. Последният вече е много напред с материяла (правене на самолетоносачи). Чисто технически е показателно, че и Китай, а сега и Велика морска Британия копират дизайна на руските самолетоносачи (виж рампата за излитане на самолетите).
  • Иван
    Отговор
    53 03:44  28.06.17

    До коментар #50 от "Никито Иванов":

    При Титаник има достатъчно място и за него

Напиши коментар:


Публикувай