4 299 12

Aстероид заплашва Земята (ВИДЕО)

2012 TC4 ще премине в близост до планетата ни на 12 октомври

Снимка: NASA
Анатоли Стайков

Астероид с размер на къща ще премине в близост до Земята на 12 октомври, като вероятно ще се доближи на 44 хиляди километра от нейната повърхност и няма да представлява опасност, съобщи Reuters.

Агенцията цитира съобщение на Европейската космическа агенция (ЕКА). "Небесното тяло няма да се сблъска с нашата планета, но ще премине стряскащо близо до нея", заяви Ролф Денсинг, директор на отдел "Операции" към ЕКА. Астероидът ще се намира малко извън обсега на геостационарните спътници, които орбитират на разстояние 36 хиляди километра от Земята.

Астероидът 2012 TC4 беше открит през 2012-а и не беше наблюдаван от пет години. След това отново беше забелязан от Европейската южна обсерватория в Чили. Неговите размери са на голяма къща и са между 15 и 30 метра.

Преминаването на небесното тяло в близост до Земята ще даде възможност на специалистите да изучат по-подробно неговия състав и дали осъществява въртеливо движение.

Още по темата

Към Земята лети голям астероид

Огромен астероид с диаметър около 1100 метра лети по посока на Земята. Това съобщиха учените от американската космическа агенция НАСА, пише ...
    4.02.2018
    7 754
    11

В опасна близост до Земята (ВИДЕО)

Астероид с размер на автобус премина на сравнително близко разстояние край Земята, но без да създаде заплаха за стълкновение с нея, предаде ...
    3.10.2017
    2 158
    4

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Трол
    1 07:59  12.08.17
    Публикувано във факти.бг:NASA-НАСА-астероид-2012 TC4-ЗемяКосмически астероид заплашва Земята Със сигурност ли астероида е космически, да не е някакъв друг?
  • Нямам думи
    2 08:07  12.08.17
    Заглавие: "Космически астероид заплашва Земята". Част от последното изречение на първи абзац: "...без да представлява опасност, съобщи Reuters." WTF
  • ЛЮБОПИТЕН
    3 08:34  12.08.17
    Аз пък искам да се насочи към Белия Дом да ги видя колко са Големи Как ще го спрат А

• 4 08:47  12.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор

• Оптимус
    5 08:47  12.08.17

До коментар #3 от "ЛЮБОПИТЕН":

Аз пък искам да си носочи към нашия парламент, когато си гласуват заплатите депутатите, те да видят с очите си как се приближава и да се усмихнат "щастливо" оросявайки скъпите си маркови костюмчета, надвишаващи декларираните им доходи, след което като стигне на 100 метра от Софето да спре и да се върне назад. Ще е интересен филма, да се гледда после как изглеждат родните ни "народни представители", които нито питат народа, нас, нито им пука за нас за почти всички неща. Ето това би бил интересен сюжет. Злото не е само в Пентагона, то е навред. Но в САЩ са се базирали остатъци от Атланти и други войнственни империалистични мераци, които превърнаха САЩ армията във войнствуваща по света с манията за световен диктат. Така, че и да го няма Пентагона импералиазма си го има - ДАЕШ и други маниаци. Но астероида няма да удари Земята!

• Чичо
    6 09:09  12.08.17

До коментар #5 от "Оптимус":

А за кремълските ,,освободители,, които продължават да ,,освобождават,, и да анексират, кво да кажем ?!
  • Знаещия
    7 11:05  12.08.17
    Родшилд комавндват цяла Европа. Какъв Макрон и Меркел? Путин и Тръмп са техни хора. В момента вървят процеси на преразпределяне на сфери на влияния между големите кланове. Родшилд се мъчат да посетнат върху Америка и срещат ожесточено съпротивление от страна на местните кланове оглавявани от Росфелер.
  • Бесен Язовец
    8 11:08  12.08.17
    Астероида не е проблем а външната политика на САЩ е истинския проблем
  • 656
    9 12:44  12.08.17
    А бе с тези размери ако ни изтряска и скорост 20-30000км/ч си е яка атомна бомба
  • БолгАрия
    10 13:34  12.08.17
    И какво се очаква да направим ние? Всичко е Божа работа, бъдещето не е в наша власт, каквото сме надробили, това ще сърбаме.
  • 1234
    11 13:41  12.08.17
    След като е голям колкото къща и минава на 44 000 км от земята и не застрашава никого,за какъв ЧЕП тогава пишете в заглавието,че астероид заплашва земята.Не че се страхувам от това,НО има някои хора които могат да изпаднат в паника .Давате ли си сметка за това.Все пак мисля,че имате малко под шапката си,или?....е празно?
  • МИЛА РОДИНО