14 299 10

Катастрофа, която ще влезе в историята на авиацията

Милена Богданова

Шестима е броят на загиналите в авиокатастрофата над Хабаровск. Двумоторният самолет L-410 се разби по време на кацане на летището в руския град. Той е паднал от височина 600 метра в горска местност, намираща се малко преди достигане на пистата. От мощния удар машината буквално се е разпаднала на парчета, но не се е възпламенила благодарение на бързата намеса на местни жители.

Това, с което тази катастрофа ще влезе в авиационната история, обаче е, че има един оцелял – малко момиченце. Тригодишната Жасмина е пътувала при баба си и дядо си, без родителите си. Придружавала я е кръстницата й, която по време на катастрофата е закрила детето с тялото си.

Причината за оцеляването на тригодишното момиченце има логично обяснение. „Еластичността на костите, характерна за детския организъм, е помогнало на Жасмина да оцелее при падането на машината. При децата костите са значително по-еластични в сравнение с тези при възрастен човек. Ударът, който детето е понесло без фатални последствия не може да бъде понесен от възрастен – това е обективен факт”, казва пилотът Олег Смирнов, председател на Комисията по гражданска авиация към обществения съвет на Ространснадзор. По думите на експерта има и други два важни момента, а именно къде точно в салона на самолета се е намирало детето и дали е било с колан. „Случай, при който дете оцелява при падане от 600 метра е първи в историята”, казва Смирнов.

Полетът от Нелкан до Хабаровск е извършен от авиокомпанията „Хабаровски авиолинии”, която е специализирана в регионални превози. Сред основните версии за катастрофата са пилотска грешка и отказ на техническите прибори. По думите на управителя на авиокомпанията машината е била нова – купена е преди една година. Двамата пилоти са били с дългогодишен опит. Командирът е имал 17 000 летателни часа. Заедно с втория пилот те са смятани за едни от най-опитните в авиокомпанията. Причините за катастрофата се изясняват от транспортната прокуратура.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • goni (гост)
    Отговор
    1 07:21  16.11.17
    17000 летателни часа!!! Как мислите?! Наште колко имат?!
  • БАЙ МИЛЕ (гост)
    Отговор
    2 08:22  16.11.17
    ПРЕДИ ВРЕМЕ..НЕ СИ СПОМНЯМ ТОЧНО ГОДИНАТА...БЕШЕ ВЗРИВЕН ЮГОСЛАВСКИ ПЪТНИЧЕСКИ САМОЛЕТ НАД БРАТИСЛАВА...
    ЕДИНСТВЕНИЯ ОЦЕЛЯЛ НА БОРДА БЕШЕ СТЮАРДЕСАТА ВЕСНА ВУЛОВИЧ КОЯТО ОЦЕЛЯ БЛАГОДАРЕНИЕ НА ТОВА ,ЧЕ БЕ С ПРЕДПАЗНИТЕ КОЛАНИ НА СЕДАЛКАТА...
    С ИЗПОЧУПЕНИ КОСТИ НО ЖИВА....

    КЪМ ДНЕШНО ВРЕМЕ МОЖЕ БИ Е ВЕЧЕ МНОГО ВЪЗРАСТНА,АКО НЕ Е ПОЧИНАЛА ОТ СТАРОСТ

    Коментиран от #9

  • Ники Д (гост)
    Отговор
    3 10:18  16.11.17
    не знам колко имат, само че не съм чул наши самолети да падат, докато в съюза няма месец без авиокатастрафа.

    Коментиран от #4

  • Ракия србско и заря (гост)
    Отговор
    4 10:49  16.11.17

    До коментар #3 от "Ники Д":

    Ама тука нали пилотите на фърчилата отказаха да летят щото усетиха с тея кашони кво ги чака
  • Раци маци (гост)
    Отговор
    5 10:51  16.11.17
    И с каква поука ше влезне в историята?да се возят само чавенца че като падне бараката да им се огънат кокалите и да не се строшат хахахахахах
  • Киноман (гост)
    Отговор
    6 11:58  16.11.17
    По-скоро ми се струва, че това детенце е от лигата на необикновените!
  • Неутрал (гост)
    Отговор
    7 13:38  16.11.17
    Весна Вулович (3 януари 1950 г. - 23 декември 2016 г.) държи рекорда на Гинес за оцеляване най-високо падане без парашут: 10 160 метра. Нейното падане дойде след взрив на бомба взриви багажния участък на JAT 367 на 26 януари 1972 г., което го кара да пада близо до сръбската Каменица, Чехословакия. Тя беше единственият оцелял от злополуката, които изследователите за безопасността на въздушните полети приписват на куфара бомба, настроена от хърватски усташи.

    Коментиран от #8, #10

  • БАЙ МИЛЕ (гост)
    Отговор
    8 13:46  16.11.17

    До коментар #7 от "Неутрал":

    ТОЧНО
  • ГОСТ (гост)
    Отговор
    9 15:31  16.11.17

    До коментар #2 от "БАЙ МИЛЕ":

    Не е това историята - Весла оцелява еднствено защото се намира затисната в опашката на самолета който се е разпаднал след взрива и именно част от него дефакто опашната част където е била стюардесата я спасява понеже се забавя много скоростта при падане заради опашните стабилизатори .Весла остава там до края и оцелява .
  • 10 15:53  16.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай