7 563 18

Учени откриха източник на безсмъртие

Анатоли Стайков

Учени от научно-изследователския център "Джон Инес" в Норич, Англия, откриха механизъм, който позволява зародишни клетки в цветни растения да станат безсмъртни, съобщи Lenta.ru.

Зародишните клетки предават генетичния си материал на следващото поколение, като при това не са ограничени от т.нар. предел на Хейфлик, който показва колко пъти може да се дели соматична клетка, преди да загине.

Зародишните клетки слагат началото на гамети, които на свой ред гарантират появата на зародиш. Ембрионните клетки се делят и се диференцират, формирайки тъкани и органи на растението, както и нови зародишни клетки.

Смяташе се, че растителните клетки всеки път се препрограмират с помощта на епигенетични фактори - молекули, които променят активността на гени, без да предизвикват мутации в ДНК. Доказателства, че този процес действително се извършва, обаче нямаше.

Сега учените установиха, че в зародишни клетки на растението арабидопсис талиана се извършва метилиране, при което метилна група се присъединява към цитозина в състава на участък от ДНК, известен като CpG-динуклеотид и състоящ се от цитозин и гуанин. При това препрограмирането във всяко поколение се извършва наново, макар да е известно, че при растенията епигенетичната настройка може да се съхрани в потомството.

Великобритания

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Добре (гост)
    1 01:42  27.12.17
    У нас нема материал който може да разбере тези термини, но вие пробвайте, продължавайте, нема само за Динко и С. Трифоново да говориме, така лека полека материла ще престане да се лигави и ще започнат да пишат и хора
  • Babaqga (гост)
    2 01:56  27.12.17
    Докато ги има руснаците и ходжата никакъв смисъл няма от този механизъм!
  • 3 03:02  27.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • арабидопсис талиана (гост)
    4 05:37  27.12.17
    НИЩО НОВО ! В БЪЛГАРИЯ ЗАРОДИШНИТЕ КЛЕТКИ СА БЕЗСМЪРТНИ ОТ 1945Г. ТА ДЕН ДНЕШЕН......ФЕНОМЕН ЗА СВЕТОВНИЯ ЧЕРВЕН ИНТЕРНАЦИОНАЛ..... МУТИРАТ И СЕ САМО-ПРОИЗВЕЖДАТ,САМО КАТО ВИДЯТ ПОРТРЕТА НА ВОЖДА НА СВЕТОВНИЯ ПРОЛЕТАРИАТ ДРУГАРЯ ВЛАДИМИР ВЛАДИМИРОВИЧ........

• Гост (гост)
    5 09:16  27.12.17

До коментар #4 от "арабидопсис талиана":

Сега гледат и се кланят на друг портрет, на другаря Бойко Методиев Борисов
  • просветление (гост)
    6 09:38  27.12.17
    Аа, сега разбрах защо са напъните на соросоидите да станем всички от "третия пол" - ще се размножаваме като растенията - чрез делене. (То и до сега войните служеха за делене, но нещо не беше наред при размножаването на разделените)
  • Бай хой (гост)
    7 09:53  27.12.17
    Учени, хм. Че ги отучиме!

И няма страшно в Китай и Виетнам има достатъчно комунисти. Иначе откъде ще вземаме технологични стоки. Няма да караме само на построеното през социализмс я.
  • Бургас (гост)
    8 10:20  27.12.17
    За една приказка се сетих - у нас животът е мизерен, но за сметка на това е дълъг ...
  • Гражданин от село (гост)
    9 10:59  27.12.17
    Само като си представя че трябва да гоня и да се моля на горския за дърва за огрев до безкрайност, изобщо не искам да си мечтая за безсмъртие.
  • Fenasi Kerim (гост)
    10 11:06  27.12.17
    Боже какви идиоти сме.Каква статия.....и отдолу какви коментари.Жалко за България,но с такова население,никога няма да се отлепим от дъното.Вместо да се образоваме или да поне да се запитаме,възможно ли е това,единия нямал дърва,друг имало комунисти в Китай,трети глупости за от 1945 год.Хора не всичко в този живот са скапаните ви лични проблеми и това че сте негодни.Мислете за децата си и затова какво ще оставите след вас,а не за само за политика и за простотии!
  • Барчо (гост)
    11 11:10  27.12.17
    От цялото писание разбирам, че при положение, че това нещо стане реалност ще спре и еволюцията на човека. Щото безсмъртието трябва да бъде резултат от безкрайно деление на клетки без новите да има и най-малкото изменение. Те трябва да са абсолютно точно копие. А в такъв случай няма да има и физическо съзряване на човек в годините. Сигурно може да стане донякъде, но кой знае кога и най-важното, кой ще се възползва.
  • 12 11:50  27.12.17
  • 13 14:40  27.12.17
  • 14 14:41  27.12.17
  • 15 14:41  27.12.17
  • 16 14:41  27.12.17
  • 17 14:42  27.12.17
  • Прост човек! (гост)
    18 01:18  28.12.17
    Пази боже да доживея този ден в който ще съм на 500год. а децата ми на 470! А колко семейства ще трябва да създам? Кое дете ще ми е най-скъпо и как ли ще изглеждам?
    Какви ли мисли и ценности ще имам, и кой ще съм аз... ?? Как се празнуват 500 или 1000 рожденни дни, Коледи, Нови години и с кого?

Публикувай