1 717 36

Руски военен хеликоптер се разби в Сирия

Двамата пилоти са мъртви

Снимка: Shutterstock
Снимка: Shutterstock
Денис Джамбазов

Руски военен хеликоптер Ми-24 се разби на сирийска земя, съобщи агенция ТАСС, позовавайки се на информация на руското министерство на отбраната.

Руските въоръжени сили посочиха, че инцидентът е станал на 31 декември заради техническа неизправност – близо до град Хама, намиращ се в западната част на страната, която от 2011 година е в гражданска война.

Двамата пилоти на хеликоптера са загинали. На борда на машината е имало и техник, който е ранен и транспортиран в болницата. Ми-24 се е разбил на близо 15 километра от летището, към което е летял.

Руската армия посочи, че срещу хеликоптера не е стреляно. Техническа неизправност е причината за фаталния инцидент. По случая се води разследване от страна на руските сили.

Сирия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бесен Язовец (гост)
    Отговор
    1 13:49  03.01.18
    Случва се,то се случва и швейцарски часовник да се повреди кво остава за вертолет

    Коментиран от #12

  • 2 13:52  03.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Барчо (гост)
    Отговор
    3 13:53  03.01.18
    Съболезнования към близките на загиналите! За съжаление такива неща се случват и в мирния живот. Най-вече от простотии. Те поне са загинали за Родината си, а не като плужеци.

    Коментиран от #20

  • 4 13:55  03.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • СссереМ (гост)
    Отговор
    5 13:58  03.01.18
    Нормално с тая допотопна техника.
  • Барчо (гост)
    Отговор
    6 13:58  03.01.18

    До коментар #4 от "Бесен Язовец":

    Беше си някакъв отделен коментар. Не ми направи впечатление.
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    7 14:00  03.01.18
    Жалко за погубените млади хора! Летенето с руска техника,е като игра на руска рулетка!

    Коментиран от #8, #28

  • Бесен Язовец (гост)
    Отговор
    8 14:04  03.01.18

    До коментар #7 от "Kcaniba":

    По - добре по - двама от време на време а не да си изсипят по-20 USморяка от кораба на сред океана щото се ориентират още по-звездите!
  • Нарком (гост)
    Отговор
    9 14:32  03.01.18
    Рутинна катастрофа
  • тъй де (гост)
    Отговор
    10 14:41  03.01.18
    По въртляжката не било стреляно значи некоя крива ракета ще да е била.
  • Петър (гост)
    Отговор
    11 15:08  03.01.18
    Не е възможно. Та тоя вертолет е само 100 години. Как може да е паднало това чудо на руския пенсионер
  • ИНТЕРЕС БЪЛГАРСКИ (гост)
    Отговор
    12 15:17  03.01.18

    До коментар #1 от "Бесен Язовец":

    СЛУЧВА СЕ АМА МНОГО ЧЕСТИЧКО ВЗЕ ДА СЕ СЛУЧВА ? ДОБРЕ ЧЕ БЪЛГАРИЯ ЗАПОЧВА ДА СЕ ВЪОРЪЖАВА С КУГАРИ !

    Коментиран от #16

  • Чеп (гост)
    Отговор
    13 15:29  03.01.18
    Тея двамата путинопитеци си се успокояват взаимно!
  • Бесен Язовец (гост)
    Отговор
    14 15:38  03.01.18
    Постижение е че се е разбил,защото е цяло чудо ,че въобще е успял да излети ,тая руска ламарина.
  • урко (гост)
    Отговор
    15 15:45  03.01.18
    Няна гражданска война, има платени наемници.
  • Само да напомня (гост)
    Отговор
    16 15:54  03.01.18

    До коментар #12 от "ИНТЕРЕС БЪЛГАРСКИ":

    Ми то и от Кугарите остана само един. Пред-последният натарани един кораб.
  • Реалист (гост)
    Отговор
    17 15:58  03.01.18
    Тая повреда да не се казва "Стингър" - нещо честичко взеха да падат хвърчилата на ушанките в Сирия. Май кюрдите са получили подаръци от дядо Коледа.
  • Диди (гост)
    Отговор
    18 16:29  03.01.18
    Момчета не се карайте, и малките деца знаят че руските оръжия са най-добри а това е нормално на 20 г.да се случва инцидент я вижте американските кораби нямат радари и през 2 месеца фира на кораб!

    Коментиран от #19, #33

  • русия е джудже (гост)
    Отговор
    19 16:47  03.01.18

    До коментар #18 от "Диди":

    Кои руски оръжия по-точно са "най-добрите" бе трол нещастен ? Русия е технологично недоразвита държава,която няма финансовия ресурс и човешки капацитет да разработи каквото и да било.Държавите които са се излъгали да купят от тях желязо,обикновенно им го връщат обратно.Индия например се отказа от съвместното разработване на изтребител.Държава която неможе дори един автомобил да разработи,дори кибритче ,няма как да е водещ фактор ,разбираш ли ?
  • Българин (гост)
    Отговор
    20 16:54  03.01.18

    До коментар #3 от "Барчо":

    За каква родина са загинали бе умник? Загинали са да спасяват задника на Асад, по заповед на психопата Путин.

    Коментиран от #21, #31

  • Do Булгара (гост)
    Отговор
    21 17:03  03.01.18

    До коментар #20 от "Българин":

    Загиват ,но в интерес на Своята Родина.А нашите в Афганистан интереси на Коминтерна ли защитават?И по чия заповед са там?Не виждаш гредата в окото си,а сламка в окото на руснаците от Козяк разстояние.

    Коментиран от #22

  • Българин (гост)
    Отговор
    22 17:32  03.01.18

    До коментар #21 от "Do Булгара":

    Ако задника на Д-р Асад е Русия си прав, горките момчета са загинали за Русия! А нашите в Афганистан са там защото сме членове на НАТО и имаме ангажименти към съюзниците.
  • Мммм (гост)
    Отговор
    23 18:27  03.01.18
    До "русия е джудже" ,неграмотник, малко вземи да се по осведомиш за нещата със самолетите съвместно производство с Индия,причината е че индийците искат да изклатят руснаците да им направят самолет без пари и ако им хареса тогава ще плащат, е да ама НЕ? Що се отнася до оръжия и военна техника Русия е ненадмината това е доказано през годините доказва се и сега, а що се отнася до автомобилите ми що да се напъват като другите ги правят и те имат пари и си ги позволяват,ама ракети летящи от десетилетия в космоса,дори шибаните американци според вас свръх технологична нация произвеждаща и коли и "спички"е да ама не могат да произведат едни ракетни двигатели и напреди им ги правеха бившите нацисти сега си ги купуват от "изостаналите руснаци", да не говорим че руснаците съвсем скоро ще вкарат в армията на въоръжение хиперзвуковите ракети, които дори за американците са далечна мечта. Между другото Ми 24"крокодила" се произвежда и до ден днешен.Със здраве и успешна година.

    Коментиран от #26, #34, #35

  • Мммм (гост)
    Отговор
    24 18:35  03.01.18
    До българин: Казваш ангажимент като съюзници, да прав си ние сме като пушечно месо и не сме и дупка на кавала, защото дивидентите ги вземат все тези ти "добри" съюзници а за нас този дето клати гората, ма напоследък и без него останахме. Апропо не ми трябват такива "съюзници" като сегашните, защото от тях добро не сме видяли,а само негативи. На теб ако ти харесват вземи си смени ника защото не отговаря на това което пишеш.

    Коментиран от #25

  • Българин (гост)
    Отговор
    25 19:03  03.01.18

    До коментар #24 от "Мммм":

    Ако ги нямаше тия съюзници досега да сме станали Задунайска губерния. Руската кочина никога нямаше да нападне Грузия и Украйна ако бяха в НАТО, не си ли съгласен?
  • 26 19:27  03.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Kcaniba (гост)
    Отговор
    27 20:21  03.01.18

    До коментар #26 от "русия е джудже":

    Русия е катун с ракети!

    Коментиран от #29, #30, #32

  • 28 20:31  03.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 29 20:33  03.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бат Вальо (гост)
    Отговор
    30 20:51  03.01.18

    До коментар #27 от "Kcaniba":

    Скъпа, пак си прекалила с мастиката ...
  • Барчо (гост)
    Отговор
    31 21:59  03.01.18

    До коментар #20 от "Българин":

    Верно те няма никакъв. Щом не ти е ясно, че там в Сирия е в интерес да има ред и да няма терористи, значи си мнооого зле. За Русия това е изключително важен район. Ти си прави справки за точната причина. Няма да ти смилам нещата и да ти ги сервирам готови. Що се отнася до точно този случай, специалисти ще разследват причината за случката и пилотите няма да са загинали напразно.
    И в края на краищата машината не е свалена и това можеше да се случи и на територията на Русия.
  • Барчо (гост)
    Отговор
    32 22:00  03.01.18

    До коментар #27 от "Kcaniba":

    А България е катун без ракети!
  • Диди (гост)
    Отговор
    33 23:30  03.01.18

    До коментар #18 от "Диди":

    Пак пишеш с моят ник русофилчо.Въпреки това,повечето знаят,че не поддържам руската политика,и че зад този пост се крие русофил.
  • Ннннн (гост)
    Отговор
    34 00:36  04.01.18

    До коментар #23 от "Мммм":

    1.Много преди да използват РД-180 имат успехи, които руснаците нямат и в които няма и една руска шайба, а и в моменти си лети ракетата "Титан" ползвана основно от Пентагона в която също няма нищо руско. Споко, малко му остава на РД-180, поинтересувай се за SLS.
    Като изключим Венера всичко руско се случва в околоземна орбита, по далеч не смеят да ходят. На Марс руската техника оцелява само 20 секунди, а отвъд него никога не са ходили. За сравнение щатските "Маринър" по същото време изкарват по над 6 години, а "Вояджър" напуснаха Слънчевата система и някои от приборите им още работят, а са пратени 70-те години на миналия век.
    2. Като съм им толкова добри самальотите защо държавния авиопревозвач "Аерофлот" лети основно с Ербъс и Боинг, а не си ползва руските курници Туполев и компания?
    Може да се пише безкрайно по темата, но като гледам как си захапал стръвта, че даже и плувката си нагълтал просто няма смисъл........
  • Kosio (гост)
    Отговор
    35 01:51  04.01.18

    До коментар #23 от "Мммм":

    След разпадането на СССР настъпват трудни времена за руската космическа индустрия и още през 1992 година НПО Енергомаш и американската компания Прат енд Уитни подписват първия договор за съвместна маркетингова дейност. Това го пише на самия уебсайт НПО Енергомаш. А през 1995 година американската компания Дженерал Дайнемикс, отговорна за ракетите "Атлас", открива търг за разработката на нов двигател. Търгът е спечелен от НПО Енергомаш, които предлагат най-изгодната и най-евтината оферта. Прат енд Уитни спечелват пък правото да представляват новия двигател "РД-180" (базиран на "РД-170") за ракетата "Атлас IIAR".

    "Няма такова нещо като руски двигател РД-180", пише журналистът Андрей Шипилов. "Всеки един двигател "РД-180" е създаден в рамките на руско-американско сътрудничество, при това по поискване от САЩ, и той понастоящем се произвежда от американската компания Прат енд Уитни в руските производствени съоръжения".

    На практика руското предприятие НПО Енергомаш е предоставило всичките права и цялата си документация по производството на "РД-180" на американците и те съобразно условията на търга започват продукцията в руските производствени съоръжения, тъй като там се намира цялата налична техника.

    Нещо повече - както знаете днес Русия се опитва да разработи нови ракети, които да заменят "Протон" и "Зенит". Това са ракетите "Ангара". Неочаквано се оказа, че според договорните отношения руснаците нямат право да произвеждат "РД-180" за новите си ракети,

    Коментиран от #36

  • падналия ангел (гост)
    Отговор
    36 07:21  04.01.18

    До коментар #35 от "Kosio":

    Хахахаха, защо не спомена кой ти е източника! Светослав Александров-член на ДСБ, списвач на сайта Космос БГ, специалист по моликулярна биология, написал фантастиката "Пясъците на Саркания"- ти чел ли си я тази глупост. И кво плещиш, руснаците търсят начин да направят свой собствен двигател за да са освободени от договорните задължения на РД 180, в същото време американците, ели пък сенатор Джон Маккейн неистово цирика, че трябва да се отърват от зависимоста на руските двигатели. Нещо тоз РД 180 виси на шията на всички и не е ничий!

Напиши коментар:


Публикувай