19 839 146

Руският патриарх се нахвърли на българския президент (ВИДЕО)

Русия освободи България, а не Литва, подчерта руският патриарх

Снимка: БТА
Снимка: БТА
Денис Джамбазов

Патриарх Кирил, пристигнал в България за тържествата по случай 140-годишнината от освобождението на страната от османско робство, отслужи литургия в катедралния храм Александър Невски. Величественият храм е построен през 1912 година в памет на руските воини, подарили независимостта на Балканите след победата на Руската империя над Османската империя през 1878 година, пише руското издание „Комсомолская правда“.

„Русия се намеси сама, пренебрегвайки собственото си благополучие и възможната политическа изгода от ненамеса в конфликта. Тук проляха кръвта си десетки хиляди руски войници“, напомни руският патриарх на дошлите да се помолят с него жители на София в неделя. А преди отлитането му за Москва се случи неголям, но значителен конфликт, коментира вестникът. За първи път по време на посещение в чужбина патриархът публично изказа своето недоволство и то от първо лице.

Оказва се, че по време на празничния парад президентът на България Румен Радев е изразил признателност за националното освобождение не на единната руска армия, а на различните народи, които са я съставяли – румънци, украинци, беларуси, финландци, поляци, литовци и други.

„Русия не се съобрази с Европа. Движена от своята любов, отслабена и без да има никаква политическа поддръжка по света, тя започна борбата. Това е велик пример за това как духовната и културната солидарност надделяват над политическия прагматизъм. Радвам се, че мога да ви кажа това. Не Полша, не Литва – Русия! Беше ми трудно да слушам всички тези позовавания на участието на други страни в освобождението“, посочи патриархът на Москва и цяла Русия.

„Ние сме за историческата истина, господин президент. Ние я завоювахме със своята кръв и не може да има никакви политически и прагматически причини, за да се премълчава и да се интерпретира неправилно. В мен остана нееднозначно впечатление от юбилея и аз ще го кажа открито пред целия свят“, е казал руският патриарх на Радев, посочва руското издание.

Междувременно РИА Новости цитира протойерей Никалай Балашов, зам.-председател на отдела по външните работи на Московския патриарх, който е казал, че в България има опити да бъде заличен приносът на руските войници за освобождението на страната. „Искам да отбележа две неща - тази памет се пази сред народа. И второ - има опити тя да бъде заличена. Това също го има", каза Балашов.

Снимка: БТА



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • да добавя
    Отговор
    1 07:19  06.03.18
    „Искам да отбележа две неща - тази памет се пази сред народа. И второ - има опити тя да бъде заличена." от соросоидта.
  • даката
    Отговор
    2 07:20  06.03.18
    защото е преоблечен офицер от кгб в църковни одежди.такъв въобще не биваше да бъде допускан във България

    Коментиран от #3, #33

  • толерантен
    Отговор
    3 07:26  06.03.18

    До коментар #2 от "даката":

    По-малко зле е офицер от КГБ преоблечен като патриарх, отколкото педофил антихрист преоблечен като папа, който мие краката на канибалите и касапите ислямисти от Азия и Африка, за да им подсили прикритието на "бежанци".
  • уточнителя
    Отговор
    4 07:34  06.03.18
    Политическата воля и сила е била на руския император и руския народ. Останалите са били само пълнеж, "пушечно месо". Нито Полша, нито Румъния, още по-малко несъществуваща по него време Украйна... щяло изобщо да им мине през ума да освобождават българите.

    Коментиран от #8


  • Stefko88
    Отговор
    5 07:50  06.03.18
    Тоя Радев ще почна да го харесвам . Идете и прочетете паметните плочи на църквата на Шипка и вижте процента руснаци между загиналите. Императорска Русия воюва с Турция не комунистическа която е неин палач възхвалявана от тъпите русофили тук. Набора за воиската е събиран в Украйна.

    Коментиран от #85, #87

  • Николенко
    Отговор
    6 07:51  06.03.18
    Негово КГБ-ейшество Кирил, дойде да набива канчетата на русофилистиците и да затяга редиците . Защо не отслужи една литургия за жертвите на гладомора и да разкаже, колко "хуманно" се убиват милиони !?
  • Наблюдател
    Отговор
    7 07:51  06.03.18
    Полковник Гундяев от КГБ, навлякъл расото на патриарх даде старт на нов етап на руската хибридна война срещу България. Арогантните руснаци отново искат руския прочит на историята да бъде единствено правилния. А продажната пета колона от безродници им приглася единодушно.

    Коментиран от #9, #59

  • Kcaniba
    Отговор
    8 07:52  06.03.18

    До коментар #4 от "уточнителя":

    Украина тогава просто несъществувала. Все едно е да твърдиш , че американци и израилтянци са освободили Европа от кафявата чума, защото сред аверикансата армия е имало много евреи доброволци!!! Фините, литовците и поляците са били в армията по същият начин като татарите, арменците,грузинците, казаците, удмуртите, бяшкирите и стотина други народности на Руската Империя.
  • 9 07:53  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бай хой
    Отговор
    10 07:58  06.03.18
    По това време не са съществували дъежави полша, финландия и литва. Соросоидите си измислят държави и армии. Съществуването им е првкратено след наполеоновите войни тъй като са нападнали Русия заедно с наполеоне бонапарте. Обявяват независимост след първата световна война. Благодарвние на болшевиките. В рускотурската война са участвали руски войски от полска, финландска, литовска и украинска губернии. Факт. Лафа от изопачаване на историята.
  • 11 07:59  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 12 08:00  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бай хой
    Отговор
    13 08:02  06.03.18
    Неграмотник обясни как несъществуващи държави са изпратили несъществуващи армии да освободят България. Жалки същества прокламират лъжлива история.

    Коментиран от #31

  • Бай хой
    Отговор
    14 08:05  06.03.18

    До коментар #11 от "Кирилизатора":

    Прав си в твърдемието че руските интереси съвпадат с Българските. И точно по тая причина всички Български патриоти ги защитаваме. Освободителката е една Русия.
  • Яворов
    Отговор
    15 08:05  06.03.18
    славянството и православието са две овчи кожи върху гърба на един хитър вълк.

    Коментиран от #17

  • mediator37
    Отговор
    16 08:05  06.03.18
    Нашият президент, открит русофил и червен на цвят и той пострада от недоволството на Русия. И аз не съм се замислял по въпроса, но наистина е двузначен. Този който е можел и е взел решението е един единствен- император Александър Втори- руски император. Но тези войници, които са загинали за нашата свобода са руси, финландци, румънци, и т.н. и ние тяхната памет честваме с панихиди и полагане на венци. Едното без другото не могат. Ако императорът не беше решил... ако войниците не бяха показали героизъм... защото можеха и да не се напъват и да загубят сраженията и войната, нали. Както и императорът можеше да се усуче и да се направи, че не вижда кланетата от 1876г. Труден е въпросът какво и как да се говори.
  • екзорсист
    Отговор
    17 08:18  06.03.18

    До коментар #15 от "Яворов":

    "Демокрация" и "освобождение" от Руско влияние" са маска на Антихриста в борбата му срещу Русия и православието, като единствената автентична християнска църква.

    Коментиран от #19

  • Kcaniba
    Отговор
    18 08:20  06.03.18
    За русофилите интресите на русия са били винаги над интересите на България! Най-много зло за България идва от Русия, Империята на злото и лъжата! Фалшифициране на българската история и ролята на русите в нея,започва 1944г.паралелно с ограбването на България!От Русия нищо добро не сме видели!

    Коментиран от #46, #142

  • Яворов
    Отговор
    19 08:21  06.03.18

    До коментар #17 от "екзорсист":

    Антихриста е в Кремъл и неговото име е Путин, а Кирил е негов слуга

    Коментиран от #86, #108

  • японския император
    Отговор
    20 08:21  06.03.18
    Пропускате Япония, щото имало и един самурай. Вероятно японски разузнавач сред руската армия.

    Коментиран от #69

  • Kcaniba
    Отговор
    21 08:25  06.03.18
    Този патриарх, служейки на най-мракобесните служби в света (КГБ избили милиони хора по света),не нарушава ли изконните християнски закони???
  • Пеньо
    Отговор
    22 08:25  06.03.18
    Вече на всички стана ясно, че Кирил няма нищо общо с религията, а е обикновен слуга на антихриста-орк. Независимо, че са били част от руската империя, почит заслужава всеки, от всяка националност бил се за нашата свобода! Кирил е последният, който има правото да ни казва кого да почитаме и кого - не!

    Коментиран от #144

  • Kcaniba
    Отговор
    23 08:41  06.03.18
    Русия тази мнима защитница на славянството, всячески се опитва да затрие българските колоний! Христо Ботев!

    Коментиран от #29

  • Гост
    Отговор
    24 08:43  06.03.18
    България беше освободена от Русия.Точка.Не подлежи на коментар.Не от Украйна или която и да е било друга държава.Нашата икономика беше обвързана с Руската и имахме пазари и в селата имаше млади хора и поминък.Щяхме да станем 9 милиона.А сега вървим към унищожение.2 милиона са в чужбина и в гробищата.Ядем боклуци и умираме като кучета от рак.Караме лъскавите нафтови печки на запада или плащаме за собственнато си унищожение.Много наши роднини починаха през тежките години на прехода.И вървим накъде.......Мисля че всеки има отговор на този въпрос.

    Коментиран от #32

  • Иван4о
    Отговор
    25 08:45  06.03.18
    Не слушате думите на патриарха, коментирате личността му! Истина ли е, това което казва? Абсолютната истина! Финландските и украински воини в състава на руската армия не са доброволци, притекли се на помощ поради някакви си свои съображения. Това са хора, служещи на руския цар, самодържец и император и приели за свое руското знаме. Финландия е руско херцогство до 1917, за Украйна даже не може да се говори. Личността на патриарха е добре известна. Сега всички го разглеждат като продължение на политиката на Кремъл и в това има резон, но трябва да разберем и руската позиция. Не може да отричаме руската помощ и освободителни армии, с чиито жертви постигнахме така бленуваното Освобождение, а да очакваме, че ще зачитат нашия културен принос с християнството в Русия и азбуката. Не е нужно да се кланяме до земята, за да изразим благодарност, достатъчно е да покажем уважение към направеното. И двете страни сме суверенни играчи на световната сцена и колкото повече инвестираме в едни по-сериозни двустранни връзки, толкова по-добре, защото ще получим още един съюзник в лицето на Русия. Мария Захарова от Външното министерство на Руската федерация лесно може да бъде накарана да "млъкне" по адрес на България с няколко двустранни срещи с президента на Русия и изясняване на позициите и проблематиката помежду ни. Това обаче не може да става на фона на непрекъснатото гаврене с паметниците на СССР в България.

    Коментиран от #110

  • реалист
    Отговор
    26 08:45  06.03.18
    Публикувано във факти.бг: Руският народ по онова време се е олицетворявал с държавата Русия ,а държавата с императора. Правилно го е казал Кирил. Лошото е ,че българските сегашни "политици"са "гола вода",да не говорим за държавност и дипломация.Голяма част от българския народ е искрено благодарен и знае много добре,кой е донесъл свободата от турското робство.Това ,че сегашния режим е русофобки настроен е голяма грешка,може да бъдем с прозападна и американска ориентация,но да не отдадем необходимата признателност на Русия за освобождението е порнография.Лошото е,че и на националният ни празник се чувстваме разделени.Ако е вярно,че управляващите не са уважили приема на президента,също е порнография.Нищо добро не очаква България,с изопачаване на историята,със забрава на историята и с политици,на които им липсва елементарно възпитание и капацитет да бъдат държавници. Преди имаше нравствено и патриотично възпитание,макар и под тогавашната идеология,но сега-нищо.Като гледам историите покрай честването на освобождението "полит коректните" ми идва да кажа,че ме е срам,че съм българин.

    Коментиран от #28

  • Историк
    Отговор
    27 08:46  06.03.18
    Калугера чекист се скъса от лъжи „Русия не се съобрази с Европа. Движена от своята любов, отслабена и без да има никаква политическа поддръжка по света, тя започна борбата.". , казва той а заБравя да припомни Райхщадското и лондонско съглашение с Австро-Унгария и Англия, които Русия сключва и с които се задължава да няма голяма славянска държава на Балканите. Забравя да каже също, че за "своята любов" Русия иска България да и плати над 10 милиона златни рубли, които се равняват на 32 тона злато. Забравя също така да каже, че по руския замисъл новоосвободената държава е щяло да просъществува съвсем кратко и да се превърне в Задунайска губерния, плацдарм за завоюването на Цариград.

    Коментиран от #93, #145

  • Наблюдател
    Отговор
    28 08:48  06.03.18

    До коментар #26 от "реалист":

    ....покрай честването на освобождението "полит коректните" ми идва да кажа,че ме е срам,че съм българин... Ами русофилите никога не сте били и няма да бъдете българи а единствено презрени и от господарите си руски слуги.
  • Kcaniba
    Отговор
    29 08:49  06.03.18

    До коментар #23 от "Kcaniba":

    Лицимер. Не ти ли е срам. Ботев няма да се върти в гроба заради такива нищожества.
  • Коментар
    Отговор
    30 08:52  06.03.18
    Ако не Беше Русия Нямаше да Бъдем Освободени Факт е. Но не Можем и да не Споменем Другите Герой от Други Държави паднали за Свободата на България.Трябваше да Каже ,че Русия ни е Освободила това е Истината. ИСТОРИЯТА НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПОДМЕНЯ. ВСЕ ПАК КОМЕНТИРАМ В САЙТ КОЙТО СЕ КАЗВА ФАКТИ🤗
  • историк
    Отговор
    31 08:53  06.03.18

    До коментар #13 от "Бай хой":

    Най-нелепото е, че защитниците на Русия (тук и навсякаде) се наричат патриоти. Излиза, че тези, които никога не са харесвали имперската политика на "освободителката" не са. Да, ама това са Левски, Ботев, Раковски, Захари Стоянов и мн. др. Само един по неизвестен цитат: "Россия, тая мнима защитница на славянството, тя употреблява още по-радикални средства, за да истрие от лицето на земята българските колонии..." Хр. Ботев в. „Знаме”, Букурещ, 4 април 1875 г.

    Коментиран от #41

  • историк
    Отговор
    32 08:56  06.03.18

    До коментар #24 от "Гост":

    Моля, четете повече родната си история. Защото, който не я познава е обречен да я повтори: “Като народ ние можем да се гордеем, че всичките ни народни деятели и патриоти: Г.Раковски, Л.Каравелов, В.Левски, Хр.Ботйов, А.Кънчев, П.Волов, Г.Бенковски и проч., са биле против официална Русия. Никога те не са апелирали към нея, защото са знаяли, че нейний камшик повече боли от турския….” Русчук, 1-й Март 1886 г. З.Стоянов

    Коментиран от #50, #146

  • Радев
    Отговор
    33 08:58  06.03.18

    До коментар #2 от "даката":

    Кой казва, че КГБ са лошите.
  • Kcaniba
    Отговор
    34 08:59  06.03.18
    За предателите на Отечеството прошка няма да има!С.Стамболов!
  • Ххх
    Отговор
    35 09:02  06.03.18
    Явно искат още 32 тона злато. Пари за въоражаване трябва.
  • Коментар
    Отговор
    36 09:19  06.03.18
    Тия Който са ми сложили( - )Да се Аргументират. Ако не е Била Руската Инвазия щяхме ли да Имаме Държава България. Или Просто Тука Някой си цъка (-) Защото не си Харесва Историята ли ?🤔 Да вече имаме други Ценности в Европа сме в военни Алианси Лошо Няма. Но Историята не Трябва да се Подменя Каквато и да е тя.

    Коментиран от #37

  • Наблюдател
    Отговор
    37 09:28  06.03.18

    До коментар #36 от "Коментар":

    Ето думите на Радев, които толкова са подразнили чекиста-патриарх : Публикувано във факти.бг: Румен Радев: "Така както църквата се бори за душата на всеки човек, така и ние сме признателни към паметта на всеки воин, сражавал се в руската армия под знамената на император Александър II и загинал за българската свобода, независимо от неговата националност". Какво се прави на ударен лъжепатриарха? Целта му е да настрои вас русофилите срещу нас, българите и като гледам коментарите мисията му е изпълнена.

    Коментиран от #44

  • толерантен
    Отговор
    38 09:36  06.03.18
    Да благодарим и на Чукотка - не може да не е имало някой чукча пЕсател.
  • Коментар
    Отговор
    39 09:37  06.03.18
    Не ми ги Пиши Аз Бях там.Отговори ми На Въпроса .Ако Не е Била Руската Инвазия Щяхме ли да имаме Държава България.

    Коментиран от #57

  • БАЙ ОЙ
    Отговор
    40 09:41  06.03.18
    Убава работа, да се нахвърли на президенто дето е такъв русофил!

    Коментиран от #98

  • дада
    Отговор
    41 09:41  06.03.18

    До коментар #31 от "историк":

    За какви Български колонии говориш. Фактът, че националния празник е свързан с освобождението от Турско и най големите и поддържани паметници са построени в чест на Русия, руския император и руската армия са достатъчно доказателство за признателността ни към Руската федерация. А какво е казал някой си политик в словото, мисля, че няма кой знае какво значение.
  • Бай УРко
    Отговор
    42 09:42  06.03.18
    Ако си мислите, че Русия само от любов ни е освободила - не сте си пили хапчетата!

    Коментиран от #43, #48

  • Кcaniba
    Отговор
    43 09:45  06.03.18

    До коментар #42 от "Бай УРко":

    амииии Грит Брит, ЮСА, Францетата, Германия,Австрия?? Те що без любов не освободиха!??? Нещо повече, половината от тях помагаха допоследно на турците и удължаваха робстовото ни!!!!

    Коментиран от #51

  • Коментар
    Отговор
    44 09:49  06.03.18

    До коментар #37 от "Наблюдател":

    Нито съм Русофил нито Русофоб.Аз съм Българин живеещ в Европейска Държава която има договор с най силният военен съюз. ИМАЛИ СМЕ ЕДНА ОТ НАЙ ТЕЖКИТЕ ИСТОРИЙ И ТЯ ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПОМНИ И ЗАПАМЕТИ ТАКАВА.НЕ ДА СЕ СЛАГАТ ДУМИ И ДА СЕ ИЗВАЖДАТ ДРУГИ .ПО ТОЗИ НАЧИН СЕ ОМАЛОВАЖАВА ПРЕЗ ТОВА КОЕТО Е МИНАТО.

    Коментиран от #60

  • Име (като гост)
    Отговор
    45 09:50  06.03.18
    Тоя поп доносник дали щеше да е такъв отворко пред Плевнелиев?
  • Учуден
    Отговор
    46 09:52  06.03.18

    До коментар #18 от "Kcaniba":

    Извинете, но Вие на колко години сте? Не ми одговаряйте, но България БЕШЕ силна и Богата страна ИМЕННО заради Русия. ФАКТ.
  • историк
    Отговор
    47 09:52  06.03.18
    Тоя съвсем ачик си лъже. кримската е 20год. преди Шипка. А относно "липсата" на "европейска" поддръжка, да опише тайния Руско-Австрийки договор. Смях! И като са толко благородни, защо са ни задължили да плащаме със злато за ОКУПАЦИЯ????

    Коментиран от #101

  • доктора
    Отговор
    48 09:55  06.03.18

    До коментар #42 от "Бай УРко":

    Не бе, ти си си пил хапчетата и си мислиш, че соросоидта "от(обратна) любов" е загрижена за българската "независимост", от Русия.

    Коментиран от #62

  • no name no face no number
    Отговор
    49 10:01  06.03.18
    Религията не ме интересува,но това, че днес има паметник на загиналите американски летци през ВСВ и опитите за подмяна на историята ни от продажни политици ме дразни много

    Коментиран от #63

  • Kcaniba
    Отговор
    50 10:02  06.03.18

    До коментар #32 от "историк":

    З. Стоянов е предател и масон. По време на турско робство винаги е скатаван от турските власти, изселен в Сливенско, но не и обесен, не и в затвора след Априлсклто Възстание!!! Умира отровен при доста странни обстоятелства в един парижки бардак 15 години след освобождението. Русофоб и предател

    Коментиран от #54, #61

  • Бай УРко
    Отговор
    51 10:03  06.03.18

    До коментар #43 от "Кcaniba":

    Ми помисли малко, ако имаш с кво! Щото интереса на тия дето си ги изброил им е бил да не сме свободни! Няма да ти обяснявам защо, но само ще ти загатна - притеснявали са се от силно руско влияние на балканите, което пък е основната причина руснаците да ни освободят и да стъпят на балканите!!! Сега загряваш ли?
  • no name no face no number
    Отговор
    52 10:04  06.03.18
    Примерно турското присъствие или тва, че всички други нации са ни освободили, но не и Русия. Това е гавра с историята. А онзи паметник пред посолството на сащ накърнява паметта на загиналите български летци убити ат тези гадове
  • Ads
    Отговор
    53 10:04  06.03.18
    На Радев да му е за урок, третират го като слуга.
  • Историк
    Отговор
    54 10:07  06.03.18

    До коментар #50 от "Kcaniba":

    Да наречеш Захари Стоянов предател е все едно да се изхрачиш върху българското знаме. И всичко това, защото бил русофоб!!!!. по-големи предатели и безродници от вас русофилите няма. вече над 130 години храчите върху България и все гледате да защитавате интереса на Русия.

    Коментиран от #58

  • Adrian
    Отговор
    55 10:09  06.03.18
    Може би тука коментиращите са 2000 набор и на горе съдейки по това което чета.Но ако не бяха братушките сега тези коментари щяха да се пишат на турски.
  • Adrian
    Отговор
    56 10:10  06.03.18
    Може би тука коментиращите са 2000 набор и на горе съдейки по това което чета.Но ако не бяха братушките сега тези коментари щяха да се пишат на турски.
  • Наблюдател
    Отговор
    57 10:10  06.03.18

    До коментар #39 от "Коментар":

    Омръзна ми да повтарям на русофилите, че и без Русия пак щеше да има българска държава. Малко по-късно, но в етническите си граници и без предателската русофилска пета колона, която все ни продава на Москва. Над 30 държави възникват от руините на Османската империя, сред тях щеше да бъде и България.
  • Кcaniba
    Отговор
    58 10:10  06.03.18

    До коментар #54 от "Историк":

    Той предателя за това и става русофоб. И умира като куче, отровен от работодателите си!! Предава всички,включително и Ботя!! После пише записките си лъжливите!! После хули дядо Вазов, завижда у иго мрази!!!! напада дядото вразни подли фельетончета. Долен масон ипредател е бил З.Стоянов. Политкоректно го наричат - спорна личност.
  • Stefko88
    Отговор
    59 10:12  06.03.18

    До коментар #7 от "Наблюдател":

    Отдавна е генерал . Даже има и виц за това Дядо Гундаев вярно ли е,че сте полковник от КГБ? -лъжа безбожна аз отдавна съм генерал!
  • Наблюдател
    Отговор
    60 10:14  06.03.18

    До коментар #44 от "Коментар":

    Миналото не трябва да се чете единствено с руски очила. Руснаците държат единствено руския прочит на историята да бъде най-правилният и да бъде споделян от всички, но ние имаме друга гледна точка, и тя е БЪЛГАРСКАТА.
  • историк
    Отговор
    61 10:18  06.03.18

    До коментар #50 от "Kcaniba":

    Ти наистина ли си толкова глупав или просто безродието ти е изпило мозъка. Ето ти кратък урок по история за тролове: Ботев:"Россия, тая мнима защитница на славянството, тя употреблява още по-радикални средства, за да истрие от лицето на земята българските колонии. .. Но това, което не можиха да направат устата на продадените блюдолизци, направиха казаците със своите сулици и камшици и с копитата на своите коне" (под блюдолизци има предвид такива като теб) Раковски: "Руското правителство, кое досега лъстеше нашите добродушни българи със сякакви лукави и лъжовни обещания, днес вече открива булото си и явно показва убийствената и злобната си политика към тях. " Каравелов:"А моите "русски братия" ми казват, че български народ не съществува и че думата България е само географическо понятие!" Левски: "Баьо Либене, дочувам, че ти и оная сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." Мога да ти цитирам до утре. И какво, всички ли са масони и предатели. Или може би соросоиди? :) Що не беше жив Левски "да ви "отреже чепките" на всички безродници?

    Коментиран от #65, #72

  • Бай УРко
    Отговор
    62 10:19  06.03.18

    До коментар #48 от "доктора":

    Доктор Куин Лечителю, като не разбираш и почваш да подменяш темата! Каквато е причината соросоидите сега да ни налагат "демокрация", такава е била й причината руснаците да ни освободят, а именно - влияние на балканите!
  • Наблюдател
    Отговор
    63 10:19  06.03.18

    До коментар #49 от "no name no face no number":

    Мен ме дразни паметника на Червената армия ОКУПАТОРКА, наречена кой знае защо освободителка, издигнат от ПРИЗНАТЕЛНИЯ БЪЛГАРСКИ НАРОД. Този паметника е един от най-големите в България, за разлика ПАМЕТНАТА ПЛОЧА, която те дразни издигната от американци за американци.

    Коментиран от #104

  • БАЙ ОЙ
    Отговор
    64 10:21  06.03.18
    Левски е казал - "Тези дето ни освободят, ще ни поробят". Кратката и ясна истина!

    Коментиран от #105

  • Kcaniba
    Отговор
    65 10:22  06.03.18

    До коментар #61 от "историк":

    Освен теб, дето се писал Историк, но е всъщност някъв истерик, друг глупендер в дискусията ненаблюдавам. Псевдоисторик и псевдопатриот , що е то - соросид!!

    Коментиран от #68, #73

  • точния
    Отговор
    66 10:25  06.03.18
    Тук всички забравят нещо съществено ,целта на Русия да държи по надалеч турция от границите си, и да я натика в анадола където и е мястото и ,да поеме контрол над босфора. Ако великите сили не бяха попречили на това ,така наречения истанбул щеше вече да бъде забравен, и беломорска тракия щеше да е в границите на България.
  • Поредния балък от народа
    Отговор
    67 10:27  06.03.18
    Кой каквото да говори истината си е факт Русия е помогнала за Освобождението ни ...Това че някой я мрази и отрича не се променят историческите факти...Че сега не се преподава правилно историята също нищо не се променя от незнаещите и мразещите всичко руско..това са малко хора ..основно народа си е свързан с тоя народ ...и това се доказва.

    Коментиран от #70

  • психолог
    Отговор
    68 10:27  06.03.18

    До коментар #65 от "Kcaniba":

    Казват, че пред фактите и боговете мълчат. Но явно това не се отнася за изчадието "Русофил безродник". А, че някой започна да ми ползва ника не се сърдя. Просто човека също познава българската история за разлика от такива като теб.

    Коментиран от #75

  • Варна
    Отговор
    69 10:30  06.03.18

    До коментар #20 от "японския император":

    Какво значи разузнавач? Ямадзава Каран е получил титла барон и има военен чин генерал- майор в руската армия . Командир е на войскова част и участва в боевете за Плевен. Завършил е юнкерско училище в Русия. За заслуги в освобождението на Плевен е награден с орден "Св.равноапостол Владимир". - Дай да не преиграваме с историята... - Агент... - 99% от Българите сега за пръв път чуват за японеца, а ти вече даже вкарваш интриги. Да не говорим, че повече не бяха чували и за Райхщатското съглашение, а сега са вече вещи и дават оценки. Съмнявам се и ти да си толкова навътре в нещата, че да даваш такъв наклон. Няма нужда да се правим на интересни. Достатъчно е да кажем че има и японец командваш руски части по време на боевете, а който го интересува да вземе да чете и да рови в архивите. Факт, е че никой друг не се наема да тръгне да води война с турците, а Западна Европа може да се каже че са против! Нужно е да изразим уважение, защото иначе повечето тук вероятно нямаше да ги има като идентичност, а една част щяха да бият чело в пода всеки ден сутрин, обед и вечер... Руснаците са честолюбив народ и приемат омаловажаването на саможертвата като кръвна обида. Не трябва да подхождаме по този начин. - Ще дойде време, в което отново ще имаме нужда от помощ, но този път не само няма да ни помогнат, а ми ще ни го набият с картофите.

    Коментиран от #74, #89

  • политик
    Отговор
    70 10:31  06.03.18

    До коментар #67 от "Поредния балък от народа":

    Хайде да не си говорим празни приказки и от името на народа. Факт: През последните 10 години поне 3 политически сили се заиграха с русофилията. Всички загубиха изборите, а Атака тотално се отметна. Така гласева Народа. А ти какво си мислиш, кой му пука.
  • Найденов
    Отговор
    71 10:32  06.03.18
    Статията изопачава истината. Руският патриарх не се е нахвърлил върху никого, просто изложи вижданията си.
  • Мужик
    Отговор
    72 10:32  06.03.18

    До коментар #61 от "историк":

    Не си губи времето в спорове с Кcaniba (русофилския, иначе, другият, дето го троли постоянно, заслужава почерпка) - той не е българин, платен руски трол е. Видимо е по това, че не знае добре български и често използва руски думи, вместо някои български, а в писанията му често се промъкват и руски букви, което показва с каква клавиатура си служи...

    Коментиран от #79

  • гост
    Отговор
    73 10:33  06.03.18

    До коментар #65 от "Kcaniba":

    Когато не можеш да ползваш силата на аргументите ,влиза в действие аргументите на силата.
  • Наблюдател
    Отговор
    74 10:35  06.03.18

    До коментар #69 от "Варна":

    Публикувано във факти.бг: Ще дойде време, в което отново ще имаме нужда от помощ, но този път не само няма да ни помогнат, а ми ще ни го набият с картофите. Стига със спекулации. Всички я знаят руската помощ, която те заробва во веки веков с необоснованите претенции на руснаците за вечна признателност. Американците на два пъти освобождават Франция, но нито в центъра на Париж има 50-метров паметник на американската армия, нито има организирано движение Русофили, нито разни американски попове от ЦРУ да казват на французите кое е правилно и кое не.

    Коментиран от #80, #81

  • 75 10:35  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • заслепен
    Отговор
    76 10:39  06.03.18

    До коментар #75 от "Kcaniba":

    А бе и аз имах някакава идея, че Левски, Ботев, Каравелов, Раковски, Захари Стоянов и мн. други са били соросоиди още по онова време, ама ти сега ми откри очите за истината :)

    Коментиран от #78

  • ссдд
    Отговор
    77 10:45  06.03.18
    Много ни пука на нас ,някакъв руски бояришник какво мислел. Вие какво си мислите,че руснаците са ни освободили защото им е било мъчно ,че сме били 500г. под турско робство ли ? Защо са чакали 500г. тогава ? А когато сме пратили зов за помощ от Шипка ,руснаците защо са ни казали да се оправяме сами ? Истината е ,че руско-турската война е била въпрос на териториални интереси на Русия и се е водила на 3 фронта, и България е била част от единия фронт.Въпросните руски войници са загинали заради интересите на руската империя да завладее османската,а не за освобождението на България.От другата страна на фронта ,която е от Кавказ ,руснаците губят около 100 хилядна армия.И те ли са загинали ,за освобождението на България ? Също така,знаете ли, че Иван Вазов не преувеличава, когато казва в известното си стихотворение, че на Шипка не само си спечелихме свободата, но спасихме от унищожение руската армия и "царя дори". ?
  • Kcaniba
    Отговор
    78 10:48  06.03.18

    До коментар #76 от "заслепен":

    З.Стоянов е предател. На Левски, Ботев, Каравелов, Раковски и мн.др. на целокепният български народ е предател масона. А руския напод е лял кръвта си за България. Чрез волята на руския цар. Какво нередно е рекъл Патриарха!??? Казал е простата истина, че президента шекалкави в тон на русофобските повседневни дребни лъжи и инсинуации!??? Ми бъдете БЪЛГАРИ поне веднъж, и приемете истината!!!

    Коментиран от #90

  • историк
    Отговор
    79 10:49  06.03.18

    До коментар #72 от "Мужик":

    Благодаря за информацията. Но трябва да съм му благодарен и на този трол, защото ме накара да се разровя из историята и родовата си памет за да се убедя за сетен път, че Русия (не руските хора) ни е нанесла толкава беди, колкото никоя друга държава. А мисля, че не съм единствен. Затова нека продължава да ни дразни :)
  • Варна
    Отговор
    80 10:55  06.03.18

    До коментар #74 от "Наблюдател":

    Не ми се четат глупости!
  • урко
    Отговор
    81 11:03  06.03.18

    До коментар #74 от "Наблюдател":

    Нито пък имат 28 000 000 души жертви за да имат такива неща. Но пък имат 300 военни бази само в Германия, де факто са си окупатори, много по-зле от един 50м.паметник.

    Коментиран от #83, #88

  • Kcaniba
    Отговор
    82 11:10  06.03.18
    Този който ни освободи той ще ни зароби!Васил Левски!
  • Военен наблюдател
    Отговор
    83 11:16  06.03.18

    До коментар #81 от "урко":

    Хубав пример за това как троловете пускат дезинформация. Американските бази в Германия днес за ПЕТ (не 300) с числен състав 42,450 човек през 2014 г. Всички се ползват съвместно с войските на НАТО За сравнение руските войници преди обединението в ГДР са 400000 ! Е кой кого е бил окупирал? За информация тук: http://iliaganchev.blog.bg/novini/2016/06/13/chujdestrannite-voenni-bazi-v-germaniia.1457754

    Коментиран от #84

  • урко
    Отговор
    84 11:26  06.03.18

    До коментар #83 от "Военен наблюдател":

    Е, и аз преди обединението бях на 15г., ама вече не съм. Мисълта ми е , че нямат намерение да си ходят американите и да оставят Германия на немците. А лошите си тръгнаха. Щом казваш 5 добре, аз друго съм прочел.
  • Rimlev
    Отговор
    85 11:29  06.03.18

    До коментар #5 от "Stefko88":

    Аз също чета по паметниците правени преди 44г.Русия е започнала войната с две направления Кавказко и Дунавско. По голяма част от етническите руснаци са на кавказкия фронт Там поради предателство на арменски водачи руските войски са вкарани в проходи и спрени. С около 80000 войници започва действията на Дунавският фронт,като нашите освободители са предимно от одеска и харковска област. Българите за разлика от арменците без предателство насочват руските войски през проходите бият с някакво ново за времето си оръжие на Шипка,а населението в началото само изхранва армията докато доставят обозите храна от Русия. При навлезли напълно руски войски през Дунава пълната им численост е около 260000 души като около половината са етнически руснаци,около 43 % украинци, които са се водели точно с такова име в списъците и около 7до 10 % още шест етноса,които любимият ни президент Радев спомена за мир на душите им.Военните загуби от сраженията са около 16 хил.На паметниците пише много ясно етноса на загиналите офицери.
  • ултра
    Отговор
    86 11:30  06.03.18

    До коментар #19 от "Яворов":

    +++++++++++!!!!!!!!!! Очевадно е за всеки християнин!
  • Насо
    Отговор
    87 11:34  06.03.18

    До коментар #5 от "Stefko88":

    Украйна тогава също е Русия! На руски език,така са наричали крайната си територия, слабоумнико-:)))

    Коментиран от #109

  • Наблюдател
    Отговор
    88 11:39  06.03.18

    До коментар #81 от "урко":

    Публикувано във факти.бг: Нито пък имат 28 000 000 души жертви за да имат такива неща. Дадените жертви да не би да са индулгенция за всички бъдещи мръсотии, които руснаците ще правят по света? И никой не знае колко са руските жертви през овйната, само едно е сигурно, че растат с всяка измината година. "Историците" на Путин ги изкараха 41 797 000!!!???
  • 777777
    Отговор
    89 11:41  06.03.18

    До коментар #69 от "Варна":

    Публикувано във факти.бг: "Ще дойде време, в което отново ще имаме нужда от помощ, но този път не само няма да ни помогнат, а ми ще ни го набият с картофите" Сакън! Не думай! Само това ни трябва-руски освободители, ПАК да ни освобождават:):):) Аре НЕМА НУЖДА!
  • Наблюдател
    Отговор
    90 11:42  06.03.18

    До коментар #78 от "Kcaniba":

    Публикувано във факти.бг: З.Стоянов е предател. На Левски, Ботев, Каравелов, Раковски и мн.др. на целокепният български народ е предател масона. Единствено русофилите безродници можете да наречете Захари Стоянов предател, но вие наричате предател всеки, който е против имперските руски мераци. посочи ми един русофил, който през последните 100 години да е бил български патриот.
  • гост
    Отговор
    91 11:47  06.03.18
    Да се обяви за персона нон грата и да приключиме с тия скапаняци!
  • Rimlev
    Отговор
    92 11:49  06.03.18
    На госта патриарх може да му се кажат и някои излагащи руската армия факти . След поражението при Стара Загора от Сюлейман паша(да е чиста паметта на този французин ,че е давал хаотични заповеди в наша полза)петима офицери от щаба на руската армия отиват на лечение в Румъния без да са болни. При обсадата на Плевен победата не е бойна,на руската войска. При преминаване на проходите през зимата по страна заповед са измръзнали около 5000 войници след като излишно българите водачи са настоявали че това е самоубийство.Да разровим и да представим на патриарха от какъв етнос са били тези напразно загинали хора.
  • Насо
    Отговор
    93 11:53  06.03.18

    До коментар #27 от "Историк":

    Райщадското и Лондонско споразумение се сключват по настояване на Запада. Най-вече Австро-унгарската и Британската империя! Те първо не са били съгласни да се освобождават славянски народи от турско робство,но поради руския натиск,се споразумели по средата на крайните искания -т.е. да се освободят,но да не се създаде някаква голяма славянска държава на балканите. Това е споразумение,останало само на хартия,защото Русия не го спазва и създава огромната България ,като с кръвта си завоюва Санстефански договор! Дава ни го даром като на слепец в ръцете,впряга конете и си заминава (въпреки молбите на българското население,да останат)! Това не е поведение на окупатор. Окупатор е например,как по същото време,Великобритания получи от Османската империя подарък остров Кипър,заради оказаната военна,консултантска,финансова ,политическа и логистична помощ във войната й срещу Русия и българското опълчение. Значи оттогава,до ден днешен ,140 години английските войски още си седят в Кипър! Даже още и втора военна бази впоследствие си откриха (първата беше военноморска ,а втората е военновъздушна).

    Коментиран от #135

  • БСП фракция ЛЯВА РЕЗБА
    Отговор
    94 11:55  06.03.18
    Че са ни освободили, освободили са ни. След което обаче може да се попита - освободили, колко са ни освободили? Точно колко е ключовият въпрос. Колкото Княжество България. 60 000 кв. км. Половината от днешна България. И трагично малко от реалните български територии и население! Цялата трагедия на разкъсаната България е заложена още тогава. И то още преди събитията! Още много месеци преди да започне войната, Русия е сключила тайни договореност с други велики сили, в които вече предвижда, в случай на победа, раждането на Княжеството и на Източна Румелия. Не освобождаване на българите, не свободна България върху българската територия, а една България-джудже, откъсната от всички посоки! Пък Санстефански идеал, пък лошите Велики сили... Приказки по телефона, а практически Русия залага жестокото разкъсване на България още преди войната и го изпълнява точно. Всичко е борба на интереси и свободата на българите никога не е била някаква особена цел, извън тръбите на пропагандата. На всеки един освободен, трима оставят в робство. И то преднамерено. И не само това, ами когато българите сами се преборват за своето Съединение, Русия е против. Пък даже и след него, България си остава завинаги орязана отвсякъде и разкъсана. Така е предвидено и изпълнено, преднамерено. И много последователно, във всички последвали десетилетия и конфликти, Русия е винаги противник на българското обединение и освобождение на останалите земи. Пък да не забравяме, че благодарността ни не е ед
  • БСП фракция ЛЯВА РЕЗБА
    Отговор
    95 11:57  06.03.18
    ---продължение--- Пък да не забравяме, че благодарността ни не е единствената отплата. Окупационният дълг, който България изплаща на Русия за нейното управление през 1878-79, е в размер на 10 618 250 рубли и 40 копейки. Или ако някой реши с тези пари да си купи злато, то по тогавашните стойности ще отнесе едни скромни 32 тона жълт метал. А иначе наистина са ни братя и са ни освободили (ама и доста частично, и доста добре платено).
  • Ученик
    Отговор
    96 11:59  06.03.18
    Не скачайте така срещу Русия и патриарха им, един ден ще ядем яко хурката за това което ръсим. По добре е да се премълчават някои неща и да се оставят такива каквито са...казват добрите политици
  • Kcaniba
    Отговор
    97 12:01  06.03.18
    Русия-враг N1 на България и българщината! Христо Ботев

    Коментиран от #100

  • Насо
    Отговор
    98 12:01  06.03.18

    До коментар #40 от "БАЙ ОЙ":

    Ти пък как реши,че президента ни е "такъв русофил"? Като каже Сорос, че бялото е черно и си го повтаряте и това е! Представям си,пък какво щеше да блеете,ако президента беше завършил военновъздушните си школи не в САЩ ,ами в Русия! -:) А той човека там в живота си не е бил-:)
  • Kcaniba
    Отговор
    99 12:06  06.03.18
    За русофилите, интересите на Русия са по-важни от тези на България!

    Коментиран от #134

  • Кcaniba
    Отговор
    100 12:07  06.03.18

    До коментар #97 от "Kcaniba":

    тук са се събрали предателите на българщината, прикрили се с образи на Христо ботев и Левски, като "инструкторите"сживите щитове в Сирия и Ирак! Подло, двулично пееераззки! Точно като жидомасонските им работодатели! Империята на злото фащ!!!!
  • Насо
    Отговор
    101 12:11  06.03.18

    До коментар #47 от "историк":

    Плащането със злато не ние задължение от или към Русия ,лъжецо! По настояване на Запада,България трябваше да плати на Турция огромна сума,за това,че се откъсва от Високата порта. Но пък Турция от своя страна е дължала на Русия огромна сума пари ,и в последствие Русия възбужда ново дело ,в което успява да победи,и да се прехвърли нашият дълг към Турция,да стане към Русия ,а Русия да отпише тази сума от турския дълг към Русия. Без уреждане на тези пари към Турция,България нямаше да получи Независимост ,но след тази врътка,и след отписването на дълга им към Русия,Турция ни подписва Независимостта,и тя е призната от Запада ,след което Русия ни опрощава този огромен дълг,който ние и така не можем да платим. Та това е само формалност,за да получим независимост! И вместо да си ги получи от Турция,Русия се съгласява от нас (да не ги получи-:) Само и само да получим независимост!Така и станало!

    Коментиран от #103

  • гост
    Отговор
    102 12:26  06.03.18
    пълно е тук, както и вдържавицата ни с тъпи, прости и ограничени люде нарекли се хора...само такива човеци могат да харесват най-голямото зло на планетата нарекло се Русия, че и се смята за велика, защото е поробила, експлоатирала и взела ума на милиони нещастници населяваща територията и и в България
  • Наблюдател
    Отговор
    103 12:27  06.03.18

    До коментар #101 от "Насо":

    Чети историята, бе русофилче а не повтаряй руски пропагандни тези.. Окупационният дълг на България към Русия е задължение на българската държава да компенсира руската хазна за издръжката на окупационните войски и администрацията от периода на Временното руско управление. Дългът е регламентиран от Берлинския договор (член 22) и фиксиран с финансова конвенция от юни 1883 година на 10 618 250 рубли[1] (около 28 000 000 златни лева[2]). След Съединението от 1885 година Княжество България поема и задълженията на Източна Румелия към Русия, с което окупационният дълг набъбва двойно.[1]
  • Насо
    Отговор
    104 12:27  06.03.18

    До коментар #63 от "Наблюдател":

    Има огромна разлика между двата паметника -и тя е,че тези американски летци са донесли на българското население КРЪВ,СМЪРТ И РАЗРУШЕНИЯ ! Даже наскоро починалия достопочтен човечец дядо Добри от Байлово ,той не чуваше,защото беше оглушал по времето на американските бомбардировки в България. Но убитите са хиляди и ранени, още повече -това са все старци,жени и деца...! Те така постъпиха след това и с Корея -милиони хора избити нарочно,огън и жупел там изсипаха ,в Япония дори атомна бомба хвърлиха...! Просто разликата между съветската армия и американската е в това,че съветската не е носила смърт ,а американската -обратно -умишлена смърт сред мирно население носи, те все цивилно беззащитно население обичат да потапят в кръв...! Ето това е разликата!

    Коментиран от #107

  • Насо
    Отговор
    105 12:29  06.03.18

    До коментар #64 от "БАЙ ОЙ":

    Но не са ни поробили,тогава има ли значение кой какво е казал?
  • Kcaniba
    Отговор
    106 12:39  06.03.18
    Всяко тържество за България е смърт за Русия! Аксаков!

    Коментиран от #116

  • Наблюдател
    Отговор
    107 12:45  06.03.18

    До коментар #104 от "Насо":

    Малко ли българи са убити по време на руската окупация? над псто са убити по време на грабежи от самите руснаци, толкова горе-долу са и изнасилванията. Дори в село Дивдядово , Шуменско руснаците убиват най-стария комунист в България, по повод на което Георги Димитров пише писмо до Сталин да въведе ред в окупаторската армия. А останалите убийства са вършени от руските слуги-русофили и комунисти. И на тия окупатори ние издигаме паметник. А на американските пилоти си го вдигат американците, на американска територия на посолството.
  • Извинения
    Отговор
    108 13:08  06.03.18

    До коментар #19 от "Яворов":

    за к-ри 69 и 71.Съгласен съм с мнението Ви.По невнимание съм натиснал минуса.А по въпроса-сложно е да се отговори еднозначно.Мисля,че колкото е прав Патриарха на Русия,толкова има основания и Президента.Войни от различни националности са дали живота си за Освобождението.Но най-много руски.А историческата заслуга на император Александър втори е огромна и не подлежи на никакво съмнение!! И сега има улици у нас,които носят името-цар Освободител.

    Коментиран от #111

  • 109 13:18  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Марийка
    Отговор
    110 13:21  06.03.18

    До коментар #25 от "Иван4о":

    Уважението което Путин демонстрира като каза че пишели с македонска азбука това ли имаш предвид.Когато уважението нее взаимно акай на него.
  • един от всички
    Отговор
    111 13:24  06.03.18

    До коментар #108 от "Извинения":

    Разбира се ,та Руският император е ЕДИНСТВЕНИЯТ държавен глава ,ОБЯВИЛ ВОЙНА на Османската Империя! НИКОЙ ДРУГ ! Не можете да го обезличите! Каквото и да лаят соросоидите ,фактите са си факти!
  • От Пути
    Отговор
    112 13:24  06.03.18
    Пратеникът кастри Резидента! Драма ...
  • Stefko88
    Отговор
    113 13:30  06.03.18
    Аз да ви кажа въпреки всичките си предразсъдъци кум това - русията....забелязвам едно раздвижване там в положителна посока. Убеждавам се че все пак има много хора, които мислят и осъзнават до къде са магазини в тинята и кой е виновникът. Не очаквай там проява на рационална мисъл но факт. Събуждат се полека. Желая им успех в борбата с тиранията . Вярно се оказа , че гладен и на студено човек започва да мисли по-трезво . Знае ли човек може и да спра да бъда русофоб някой ден. Този народ вземе че се отърси от порока , егоизма и комунизма един ден....
  • Руский троль
    Отговор
    114 13:33  06.03.18
    Проследявайки историята виждаме, неоспорим факт, интересите на Русия съвпадат с тези на България. Няма вечни приятели има вечни интереси беше казал някой. Защо тогава се правим на ощипани и вървим срещу собственият си интерес. Това винаги се е случвало заради шепа продажници докопали се до властта. Сега някой ще каже ама западът е по развит и прогресивен, да ама интересът на западняците не съвпада с нашия. Малка държава като нашата не може да оцелее без покровител - велика сила, по добре той да бъде този който има сходни с нашите нац. интереси. Да не дава господ но ако стане някаква световна война със сигурност западът ще ни продаде на турците само и само да си запази зоните на влияние. Тези които днесс се отричат от православната църква са потомци на българите виновни за падането ни под османско иго.

    Коментиран от #115

  • Наблюдател
    Отговор
    115 13:56  06.03.18

    До коментар #114 от "Руский троль":

    От Съединението до наши дни интересите на Русия са били коренно противоположни и враждебни на българските и всички, които твърдите обратното сте национални предатели.

    Коментиран от #119

  • Кcaniba
    Отговор
    116 14:43  06.03.18

    До коментар #106 от "Kcaniba":

    И друг, трети, ангел вървеше подир тях и казваше със силен глас: ако някой се поклони на звяра и на неговия образ и приеме белег на челото си или на ръката си, той ще и да пие от виното на Божия гняв, което е приготвено чисто в чашата на гнева Му; и ще бъде мъчен с огън и жупел пред светите ангели и пред Агнето. Откровение на свети Йоан Богослов
  • Новак
    Отговор
    117 14:50  06.03.18
    Интересно ако отиде нашия патриарх в Русия, дали ще има такова отношение към несъществуващи обстоятелства?
  • 118 14:51  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Руский троль
    Отговор
    119 15:10  06.03.18

    До коментар #115 от "Наблюдател":

    От съединението до наши дни интересът на запада е да разширява зоната си на влияние на изток. През студената война ако не бяха възпирани от вършавския договор отдавна Турция да си е възвърнала териториите на османската империя, още не са се отказали. Русия иска точно обратното. За да се разбере кой е по коректен партньор трябва да сравним какво правят едните и какво правят другите покровители. Руснаците ни направиха армията силна с модерно оръжие, ракетни установки, военно промишлен комплекс, ядрена централа.................. Западняците унищожиха всичко това, като искат от нас територия от която да противодействат на Русия в замяна получаваме голи обещания..........

    Коментиран от #122

  • Ivan
    Отговор
    120 15:16  06.03.18
    Русия иска ли война? Руснакът иска ли война? не питай тази тишина, в която братските могили войниците са приютили. Ти за това попитай тези, които в цинкови ковчези тук от земи съседски влачат стариците да ги оплачат. Попитай храбрите момчета, които днес из Кремъл шетат, с пагона си го украсяват и сопа „мирна” там развяват. Литовец питай и поляк – за тях кошмарът е руснак, попитай пролетта във Прага как мир със сила се налага. Унгарците попитай как войникът руски в руски танк из Будапеща мирно ХОРА гази от тях мира за да опази. Ще ти отвърне побелял финландец доста остарял как „мирно” руската войска там зиме драпа през снега. И братът белорусин даже намерил би какво да каже, че на изгаряща цена дари им братството Москва когато с ордата си зла Суворов палеше села. Попитай техните поля – кръв непокорна ги поля. Попитай ти Украйна братска защо от любовта славянска и от прегръдката на брата защита търси днес при НАТО. Миролюбивият Иван обстрелваше Афганистан и в градове, и във села не мир донесе, а беда. Деца, вдовици във Чечня руснакът иска ли война попитай и ще чуеш сам руснак как „миротворства” там. Грузинец винаги щастлив през сълзи днес ще премълчи, че от съсед „миролюбив” сега земята му гори ! „Руснакът иска ли война?” – от Литва питай до Китай съсед дали един поне ще отговори твърдо: „Не!”
  • Kcaniba
    Отговор
    121 15:38  06.03.18
    +++++++++++++ да това е империята на злото,терор,гладомор, грабежи,разруха, убийства.....нищо добро от русия! НИЩО!

    Коментиран от #131

  • Наблюдател
    Отговор
    122 15:58  06.03.18

    До коментар #119 от "Руский троль":

    Колкото и името ти е написано правилно и точно на руски, толкова и разсъжденията ти са правилни и точни.

    Коментиран от #126

  • Истината
    Отговор
    123 16:10  06.03.18
    Има ли историци в България,които биха посочили ЦЯЛАТА истина.Без тази,която сочеше историческата наука по соца.Искам да знам защо Свищов е изгарян два пъти,защо като през 1827 г.Турция подписва капитулация в Одрин,ние сме останали освободени,защо РУСИЯ е против свободата ни след войната 1878,искала ли е да изглеждаме като днешна Чечня,защо Иван Вазов умира русофоб,защо генерал Колев разбива БРАТУШКИТЕ,защо подаряват Македония на СЪРБИЯ,защо,защо... АБЕ,ЗАЩО ОЩЕ ИМА ГЛУПАЦИ В БЪЛГАРИЯ,КОИТО ПОНЕ НА ЛЕВСКИ И БОТЕВ ДА ВЯРВАТ И ПАЗЯТ ЗАВЕТИТЕ?!!!
  • Патриот
    Отговор
    124 16:39  06.03.18
    Руският император води до войната руската армия ние освободила литовци и фини не са знаели изобщо за нас.
  • antimediator
    Отговор
    125 17:07  06.03.18
    Руските подлоги да го духат ! Не може един агент от КГБ да ни обяснява нещата ! Може да се окаже ,че в руската армия, която е участвала в Русо-турската война да е имало повече украинци,беларуси и поляци отколкото руснаци. Москва умишлено се опитва да се конфронтира с България. Дугин обяснявал преди няколко дни в Скопие на македонците , че не им требвал ЕС. Борисов изобщо не е требвало да разговаря с руското джудже.
  • Варна
    Отговор
    126 17:28  06.03.18

    До коментар #122 от "Наблюдател":

    Виждам, че си както с работно време! -От 8 до 16 часа си писал неотклонно. - Или си безработен или си чиста проба трол. - И в двата случая не говори добре за теб!
  • Внимавайте
    Отговор
    127 17:34  06.03.18
    Лъжа е ,че патриарх Кирил се е НАХВЪРЛИЛ върху президента Радев ! Кирил изрази огорчение от факта, че български ПОЛИТИЦИ спекулират с броя на народите участвали във войната. Кирил имаше предвид изказването на Бойко Борисов за воините финландци и др. подобни но не именно президента Радев ! Коригирайте си заглавието , фейк-производители !
  • Хямс
    Отговор
    128 17:41  06.03.18
    ...Ние я завоювахме със своята кръв и не ... Тоя да не участвал в боевете или в кръводаряване
  • Дрън та пляс
    Отговор
    129 17:45  06.03.18
    Стига сте писали за джендари и соросоиди в тези коментарии. Нито знаете какво означава джендър, нито познавате Сорос, който е на 86г. Ако може да споделите нещо напишете го. Аман от глупендери.
  • Бат Мишо
    Отговор
    130 18:29  06.03.18
    някой да знае онес турски армии дето са спирали опълченците на шипка - Сюлеймановите 60000 че са докарани с АНГЛИЙСКИ КОРАБИ ДА ПРЕКРАТЯТ обсадата на Плевен ЗНАЕТЕ ЛИ или фалим запада и плюем Русия е тъй за центовете
  • 131 21:38  06.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Тотхан
    Отговор
    132 00:44  07.03.18
    Руският патриарх е абсолютно исторически коректен. В руската императорска армия е имало и един японец. Това обаче въобще не означава, че Япония ни е освободила. Както и да го въртят и сучат от БХК, не Полша и Литва ни освободиха, а Руската империя на цар Александър II. Позорно е, че въобще се води този "спор". Защото има история, има факти. Интересно, като изброяват " финландците и литовците, защо соросите не споменават и жителите на Удмуртия, Чувашия и още около над 150 малки народности на Русия? Всички обаче те са под върховенството на руския император, като именно руският народ е държавотворният елемент на руската държава. Аман от неграмотни памперсчета. Слава на православния руски народ! Ако не беше той, сега щяхте да сте шлюхи в харема на Ердоган. Неблагодарни мишоци.
  • Армен Джигарханян
    Отговор
    133 00:53  07.03.18
    Понапъна се патриарх Кирил леко в началото, роди некви полуистини. По точно истини които са удобни за руснаците. Първите опити за влияние на Руснаците на Балканите са далеч от българия.Те воюват с Османците в продължение на 200 и повече години преди руско-турката освободтелна вона от 1877-1878г. Те инициират въстание в западните Балкани (Босна и Херцоговина 1875-1878) с цел да се включат с тоя пиниз за православието. Ама не стана по ред причини, та накрая Априлското визстание им беше като резервен вариант. Не ми се пише повече... За любопитните - търсете истината, тя е някъде по средата.
  • Надежда всяка вече забравете Данте Ад. По
    Отговор
    134 04:58  07.03.18

    До коментар #99 от "Kcaniba":

    Глупако от 28 години няма вече интереси на България,има само мор глад и изтребление на българина.И това става винаги когато нашите продажници се съюзяват с онези същите старите,новите сегашни.
  • Българинът
    Отговор
    135 08:51  07.03.18

    До коментар #93 от "Насо":

    Да вземеш да прочетеш история,32 тона злато ако са нищо..никой не дава даром

    Коментиран от #143

  • Оговор с главно О..
    Отговор
    136 10:51  07.03.18
    Русия иска ли война? Руснакът иска ли война? не питай тази тишина, в която братските могили войниците са приютили. Ти за това попитай тези, които в цинкови ковчези тук от земи съседски влачат стариците да ги оплачат. Попитай храбрите момчета, които днес из Кремъл шетат, с пагона си го украсяват и сопа „мирна” там развяват. Литовец питай и поляк – за тях кошмарът е руснак, попитай пролетта във Прага как мир със сила се налага. Унгарците попитай как войникът руски в руски танк из Будапеща мирно ХОРА гази от тях мира за да опази. Ще ти отвърне побелял финландец доста остарял как „мирно” руската войска там зиме драпа през снега. И братът белорусин даже намерил би какво да каже, че на изгаряща цена дари им братството Москва когато с ордата си зла Суворов палеше села. Попитай техните поля – кръв непокорна ги поля. Попитай ти Украйна братска защо от любовта славянска и от прегръдката на брата защита търси днес при НАТО. Миролюбивият Иван обстрелваше Афганистан и в градове, и във села не мир донесе, а беда. Деца, вдовици във Чечня руснакът иска ли война попитай и ще чуеш сам руснак как „миротворства” там. Грузинец винаги щастлив през сълзи днес ще премълчи, че от съсед „миролюбив” сега земята му гори ! „Руснакът иска ли война?” – от Литва питай до Китай съсед дали един поне ще отговори твърдо: „Не
  • Kcaniba
    Отговор
    137 12:38  07.03.18
    Русия е най-агресивната страна в света!Не подбира методи и средства за постигане на целите си! Империята на злото и лъжата!

    Коментиран от #140

  • Кукувци
    Отговор
    138 14:59  07.03.18
    И? Поотминаха бесовете?

    Коментиран от #139

  • 139 15:57  07.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Наблюдател
    Отговор
    140 17:38  07.03.18

    До коментар #137 от "Kcaniba":

    Бесовете са в Кремъл от 18 години.
  • Gost
    Отговор
    141 20:44  07.03.18
    Граждани на държавата, в която в момента една циганка купи ЧЕЗ нямат право да разсъждават за руско турската война , руския Патриарх и прочее /а и общоизвестно , че войната не беше украинско турска или литовско финландско турско/ Хора! Оправете себе си и държавата си Вие сте за смях пред целия свят!
  • Кухов
    Отговор
    142 01:09  08.03.18

    До коментар #18 от "Kcaniba":

    А , ти днес щеше да си Ахмед Ахмедович може би .....

  • Кухов
    Отговор
    143 01:15  08.03.18

    До коментар #135 от "Българинът":

    32 тона .....брей ....и от къде? Може би от тайното българско правителство във Вашингтон ....аре бегай си пий хапчетата п
  • Кухов
    Отговор
    144 01:17  08.03.18

    До коментар #22 от "Пеньо":

    Много филми си гледал бе брат
  • Кухов
    Отговор
    145 01:24  08.03.18

    До коментар #27 от "Историк":

    Неграмотния и да се стараеш учен няма как да го направиш .... историк бил таратанец 🤣
  • Кухов
    Отговор
    146 01:28  08.03.18

    До коментар #32 от "историк":

    Брей .... . Нови "записки"

Напиши коментар:


Публикувай