37 525 71

Руски командос размаза бесни терористи

Невероятната история на Денис Портягин

Росен Стойчев

Руски командос беше удостоен с медал „Златна звезда“ за проява на изключителна смелост по време на битка в Сирия, съобщи RT,

Денис Портягин получи медала си лично от руския президент Владимир Путин през декември и беше признат за Герой на Русия. Тогава обаче подробностите около неговата проява на смелост останаха засекретени.

Сега подробности около случилото се бяха разкрити. Портягин е бил част от спецназ на ССО, който е имал за задача да насочва самолети в района на пътя Акербат-Ес Сухне, Той се намира край границите на провинциите Хама и Хомс.

Точно, докато слизали от джиповете си, военните били нападнати от бойците на ДАЕШ. В боя били ранени четирима руски офицери. Накрая останала Портягин, който бил спасен от куршум от шлема си, а картечницата му била уцелена. Той продължил боя с ръчни гранати.

В крайна сметка Портягин успял да привика на помощ руски хеликоптери Ми-28, които изтеглили руските военни. Смята се, че при боя са загинали 14 бойци на терористичната групировка.

Самият сирийски военни изказали възхищение от смелостта на руския командос.

Русия


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Е и
    Отговор
    1 11:00  13.03.18
    Оффф....

    Коментиран от #4, #63, #70

  • Иванов
    Отговор
    2 11:04  13.03.18
    А за Ихтамнет, медали няма.
  • Амуджа реалист
    Отговор
    3 11:04  13.03.18
    Ти сериозно ли? И това точно преди изборите в раша? Аре стига ни писахте глупости за измислени подвизи - същото като с Матросов, измислица от начали до край за да се надъхват малоумниците и да се хвърлят под куршумите. "Привикал на помощ хеликоптери" - ми като е такъ супермен що не се справи сам бе? Храна за наивници

    Коментиран от #6

  • ТТТТТТТТТТТ
    Отговор
    4 11:06  13.03.18

    До коментар #1 от "Е и":

    Какво ОФФФкаш бе-това ако беше амер-Холивуд вече да го беше направил международен герой -па и филм щяха да му посветят...

  • ссср
    Отговор
    5 11:07  13.03.18
    Браво! Слава и чест! Там където другите не могат, руснаците успяват!

    Коментиран от #16, #54

  • хаааха уникален си
    Отговор
    6 11:09  13.03.18

    До коментар #3 от "Амуджа реалист":

    Това да не ти е Рамбо бе-да тепе по иляди сам..

    Коментиран от #11

  • реалист
    Отговор
    7 11:15  13.03.18
    Гледах филма ,в който Путин говори за това момче и че иска лично да го награди,заради проявения изключителен героизъм.Наистина момчетата са проявили самообладание и героизъм и си заслужават наградите,те са ценни за тях,както и факта,че са останали живи.Такава готовност за саможертва е изобилствала по време на ВОВ.По времето на Горбачов и Елцин,такава би била невъзможна.Едно от постиженията на Путин ,е че върна боеспособността на руската армия и бойния дух на редовите войници.

    Коментиран от #38

  • Иванов
    Отговор
    8 11:16  13.03.18
    Със заградотряд зад гърба си и ти ще успееш.

    Коментиран от #31

  • Вася
    Отговор
    9 11:17  13.03.18
    Най-големия командос за мен е основателя на Алфа подразделението заради битката му на о-в Даманск по време на Съветско-Китайски граничен конфликт през 1969-70г. Били 26 души граничари, попаднали на сазада на китайски звод състоящ се от 200-300 души, облечени в бяло, изполягали на снега. Първоначално шок... След като видял жертвите на своите братя го обзел гняв. Качил се на БТР и 3 часа ги газил падлите! 10 попадения от РПГ в БТРа, и след пристигането на подкреплението жертвите на китайците били оценени на между 300 и 500 души (вкл. и допълнителните резерви).

    Коментиран от #13, #15, #23, #44, #48, #69

  • Гост
    Отговор
    10 11:18  13.03.18
    Просълзих се! Колко трогателно!Впечатляващо! Героично! Само не разбрах от какъв пол е: " Накрая останала Портягин" ?

    Коментиран от #32

  • реалист
    Отговор
    11 11:18  13.03.18

    До коментар #6 от "хаааха уникален си":

    Иронията не е ли разбираш? Мдаааааа...
  • Густо
    Отговор
    12 11:21  13.03.18
    Избори идват, нужни са герои!
  • един
    Отговор
    13 11:32  13.03.18

    До коментар #9 от "Вася":

    Хубава приказка.Викаш 300 китаеца полегнали да ги гази юначен руснак с БТР(откъде се е взел на границата).После дошли още 200 и те легнали под БТР-а.

    Коментиран от #14

  • Вася
    Отговор
    14 11:34  13.03.18

    До коментар #13 от "един":

    Цялостно китайските загубите се оценяват на толкова. От целия няколко дневен конфликт. Иначе пичагата поне 50-60 фрага е изгърмял.
  • Реалист
    Отговор
    15 11:34  13.03.18

    До коментар #9 от "Вася":

    Хахахахаха - разсмя ме, страхотно чувство за хумор...
  • чичо Чарли
    Отговор
    16 11:37  13.03.18

    До коментар #5 от "ссср":

    Мноу ми ареса кЪк успяха при Дейр ез-Зор Там медали шъ дават ли , те не са били по малко смели,ма ги размазаха кат хлебарки

    Коментиран от #18

  • Ярослав Станчев
    Отговор
    17 11:41  13.03.18
    Не случайно девиза на руските ВДВ е:"Нет задач невыполнимых, есть десантные войска!" Всички бойци и командири от така наречения-спецназ са излезли от редиците на ВДВ.Тия хора ги учат да водят война във всякакви условия и на всякаква територия.Затуй е успял сам да се разправи с ислямистите. Има филми в тубата как ги обучават и какви са методите на обучение.Най-важна е психическата издръжливост на боеца,после е личния героизъм и умения.Първо трябва да се изпълни поставената задача,с всички средства и сили и после боеца,евентуално ако няма друг изход,може да бъде убит в бой.Но не може да загине ако не е изпълнил задачата.Затова са психически стабилни по време на бой с превъзхождащ ги противник.Така са научени.

    Коментиран от #26, #28

  • Ярослав Станчев
    Отговор
    18 11:46  13.03.18

    До коментар #16 от "чичо Чарли":

    Ти не бъркай вагнеровците със спецназовците.Вагнер нямаха въздушно прикритие,а спецназ винаги има.Тоя докато се е обадил по рацията и са долетели Ми-тата.И после е ясно-изгорели чалми в пустинята,а за боеца изпълнил задачата,медал.
  • Истаната
    Отговор
    19 11:55  13.03.18
    Руски простотии !
  • Наблюдател
    Отговор
    20 11:58  13.03.18
    И навремето руснаците фабрикуваха подобни митове и легенди. За Зоя Космодемянская, за Александър Матросов, за пилота Гастело, за 28-те панфиловци. Но накрая всички се оказаха истории менте. та и тази история най-вероятно ще излезе такава. Руснаците са царе на подобни манипулации.

    Коментиран от #34, #49, #50

  • El comandante
    Отговор
    21 11:59  13.03.18
    ПОРЯГИН сега се" мъчи" с водка със сельодка а убитите мангя живот си жовеят със девиците ХАХАХА
  • СссереМ
    Отговор
    22 12:05  13.03.18
    Тоя се е скрил в черния чувал и е възкреснал в моргата.
  • реалист
    Отговор
    23 12:24  13.03.18

    До коментар #9 от "Вася":

    Вася,много реалисти,но аз съм 7 коментар.От уважение към теб бих искал да внеса малко яснота.Вероятно имаш в предвид втория по-малък инцидент от Китайско-съветският пограничен конфликт от 12 август 1969 година ,където битува газенето с БТР. но накратко официалната информация е следната: Китайско-съветският пограничен конфликт е във времето от 2 март до 1969 година. Ескалацията на напрежението е през 1969 г. на намиращия се в река Усури остров Дамански. През нощта на 2 март 1969 година китайски военни части се прехврълят на острова и се окопават. По това време китайците са прехвърлили на острова около 2000 човека. Сутринта на 15 март граничарите атакуват острова, но са отблъснати. В съветския тил са развърнати дивизион реактивни системи за залпов огън "Град" и арт. полк 122-мм гаубици. За да бъдат задействани тези части, е необходима санкцията на военния министър маршал Гречко, който е в командировка, или на генералния секретар Леонид Брежнев, който е на официално посещение в Унгария. На 16 март командващият Забайкалския военен окръг генерал Павловски, без санкцията на Москва, взема инициативата в свои ръце. В 12:50 ч артилерията нанася удар по фронт дължина с 10 км и дълбочина 6-7 км. Изстреляни са около 2000 снаряда и ракети. Очевидци сравняват бойното поле с крематориум. Тежките поражения, които нанася реактивната артилерия на китайските части са в основата на легендата за "лазерното оръжие" използвано от руснаците. Следващият инцидент е на 12 авг
  • реалист
    Отговор
    24 12:26  13.03.18
    Следващият инцидент е на 12 август 1969 година в района на Казахската ССР в района на височината Каменная до езерото Жаланшкол. На тази дата съветските граничари забелязват китайски войници да се окопават на Каменная. Група съветски граничари под командването на НЩ подполковник Никитенко атакува с подкрепата на придадените БТР височината. За подкрепа на китайските войници са изпратени с камиони покрепления - около 70 човека. Китайците са прехванати от граничните групи за прикритие с БТР. Един БТР прониква в китайския тил и превзема укрепленията. Сблъсъкът трае 9 часа. 18 китайци са убити, 2 - пленени. СССР губят 2 граничари и 11 ранени. На 11 септември 1969 година, завръщайки се от погребението на виетнамският лидер Хо Ши Мин, съветският министър-председател Алексей Косигин се среща с Чжоу Енлай. Подписано е споразумение, с което се прекратяват граничните конфликти. Спорът окончателно е решен през 90-те години на 20-ти век, когато Дамански и редица спорни територии са предадени на Китай.

    Коментиран от #56

  • Манлихеров
    Отговор
    25 12:29  13.03.18
    Аха смята се, че са загинали 14 бойци -руски па...ртенки.
  • висок
    Отговор
    26 12:59  13.03.18

    До коментар #17 от "Ярослав Станчев":

    Точно така. Виж как смелите руснаци изпотрепаха 200-300 американци на 7-ми Февруари, нали?

    Коментиран от #39

  • Бесен Язовец
    Отговор
    27 13:10  13.03.18
    Размазал им е х*я тоя руски бояришник.Разкази от 1001 нощ

    Коментиран от #35, #41

  • САНЧО
    Отговор
    28 13:19  13.03.18

    До коментар #17 от "Ярослав Станчев":

    Не им обяснявай за тях рамбо е номер 1
  • Просто и ясно
    Отговор
    29 13:36  13.03.18
    Партенка не партенка обаче е факт. Тук пишат всякакви със жълто около устата дето нямат познания нито по литература класическа за знаят особеностите на руската народопсихология, дето не са хващани автомат и да им е стреляно най малкото с халосни патрони в лицето, дето са нямали мазоли по краката от кубинки и по ръцете от сапьорна лопатка, дето знанията им са от Гугъл. Оставете руснаците на мира , като не ги закачаме и за нас добре и за тях добре. Четете история там е описано и и бъдещето ни! Голяма част от качествения български ген не е в България тъжно но факт . Няма от къде да имаме армия . Руснаците имат и президент и достойнство и армия и желание да се доказват ... Четете малко литература поне

    Коментиран от #45

  • Бат Мишо
    Отговор
    30 14:20  13.03.18
    до Наблюдател абе мене ако питаш надали с митове и легенди са спечелили толкос войни не видя ли клипа на пилота дет се взриви с граната кат избамка патроните в Сирия Снимано от брадатите НЕ ОТ ХОЛИВУД
  • Ахмак
    Отговор
    31 14:52  13.03.18

    До коментар #8 от "Иванов":

    Явно мериш хората ,по твоят си аршин - не зад всеки гръб (както е в твоят случай) ,има "отряд". Не стига че не можеш да пишеш, но май и не можеш да четеш. Ама ,като си наведен ,и "отряда" те работи отзад - какво писане , какво четене!
  • 32 14:53  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ПЕНКО
    Отговор
    33 15:13  13.03.18
    ФРАНЦИЯ ЩЯЛА ДА "АТАКУВА "В СИРИЯ !!! ДА СИ ВИДЯТ КАК ФРЕНСКИТЕ ЗЕМЕДЕЛЦИ СА ЗАРОБЕНИ ОТ БАНКИТЕ ИМ- -ВСИЧКИТЕ -/РОБИ СА/ И ТОГАВА ДА СЕ ПРАВЯТ НА "МАРСИЛЕЗЦИ" ...ЕКГАХ ТИ ПОДЛИЗЮРКЬОВЦИТЕ/НИЩО ОБЩО С " АЛОН З АНФАН..."!!!
  • Белчо
    Отговор
    34 15:13  13.03.18

    До коментар #20 от "Наблюдател":

    Я , наблюдател, къде се губиш бе човек? Ще взема да изляза прав, за преценката си, спрямо теб. Имаш доста знания, значи не си от "децата на демокрацията". А щом знаеш за Космодимянская и Матросов, значи си над петдесет и пет -това се е учело в училище, почти наизуст. Прав ли съм? Но пък плюеш здраво "ушанките". Изводът какъв е - както казах -не успял комсомолски секретар. Ама споко - то и ББ, и ЦвЦв, и каките , всички сте не успели комунист. Маалко ми приличаш на Антон Тодоров нали го знаеш, онзи със "Шайката" .
  • Конго
    Отговор
    35 15:18  13.03.18

    До коментар #27 от "Бесен Язовец":

    За съжаление ,ти и това не можеш да "размахаш" . Остана ти само знаменцето, със цветовете на дъгата! Дерзай !
  • 36 16:08  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 37 16:39  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 38 17:38  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ярослав Станчев
    Отговор
    39 17:44  13.03.18

    До коментар #26 от "висок":

    А колко ли наемници от "Блекуотър" изчезнаха в Ирак,Афганистан,Украйна и Сирия?
  • 40 17:50  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бесен Язовец
    Отговор
    41 18:23  13.03.18

    До коментар #27 от "Бесен Язовец":

    Направо са ги попилели чу ли бе ментак?
  • USA
    Отговор
    42 18:54  13.03.18
    ...и още 500-600 има наградени...посмъртно
  • 43 19:03  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ицо
    Отговор
    44 19:25  13.03.18

    До коментар #9 от "Вася":

    Ех, Васьенка, аз страшно много харесвам Русия, но не съм в състояние да измисля фантастика като твоята... Китайците са дали над 2,000 жертви, далеч не 300, но конфликтът продължава повече от месец /ако не бъркам, ще проверя в Уикипедия/. Никакво газене на бели униформи на остров Даманский не е имало, напротив, китайците са били на път да изринат цялата руска гранична охрана, дори успяват да откраднат като военен трофей суперсекретният тогава танк Т-62 от дъното на реката край острова... Добре, че СССР разполага с установките "Град" и техните термобарични снаряди, така че земята на мястото на сражението изглежда като от стъкло след обработката с артилерия от страна на СССР. Срамувам се от такива "русофили" като теб! Нещичко си чул, нещичко ти казали и ти развиваш някакви вицове, някакви локуми... В общи линии, приличаш на Митьо Крика в "Сблъсък", който крещеше репликите на Терминатор от едноименния филм и после добавяше - "Е, ти ше го монтираш тука". Да, ама не го монтираха и Крика изглуждаше като пълен идиот с обществено лъсналата му неграмотност...
  • stk
    Отговор
    45 20:05  13.03.18

    До коментар #29 от "Просто и ясно":

    Колко хубаво е да четеш история,какви битки,какви стратегии,какви победи.Историята се пише да не се правят грешките за бъдещето,а коя е най голямата грешка-ВОЙНАТА

    Коментиран от #46

  • Цар Освободител
    Отговор
    46 20:31  13.03.18

    До коментар #45 от "stk":

    Войната освободи България на 3ти март 1878.
  • vasik atanasova
    Отговор
    47 20:46  13.03.18
    и неговия ред ще дойде
  • старото
    Отговор
    48 21:37  13.03.18

    До коментар #9 от "Вася":

    Василчо,хич недей бистри военни теми-личи си,че не си служил- след като пишеш ЗВОД а правилното е ВЗВОД. А и аз да задам на Путьо въпроса -защо няма медали за вагнеровците"их там нет",де Сигурно няма на кого да ги връчи-нали американците ги разнищиха и после го отсрелваха като зайци. Хм, и това ми било "ЕЛИТНИ" бойци-хахаха
  • старото
    Отговор
    49 22:02  13.03.18

    До коментар #20 от "Наблюдател":

    да,де ама пропуснал Путьо да върне боеспособността на бойците от армията Вагнер,их там нет,де.
  • СТАРОТО
    Отговор
    50 22:03  13.03.18

    До коментар #20 от "Наблюдател":

    да,де ама пропуснал Путьо да върне боеспособността на бойците от армията Вагнер,их там нет,де.
  • Бат Мишо
    Отговор
    51 22:04  13.03.18
    за остров Даманский съм чувал една странна история от руски генерал който ми преподаваше в наща ВА подкрепления не се изпращат само 1 БТР народ БЕЗ ЗАПОВЕД фуква от съседна застава и после идва заповед да се отстъпи района защото е решено да се тества ново оръжие на което НЕ СЕ ЗНАЕ ОБХВАТА НА ПОРАЖЕНИЕ а на ГРАД се знае от 1942..... новото оръжие е било фотонна - некъф шибан лъч се насочва НАД мястото което искаш да испържиш там торе лъча избивал 1 електрон от озона и от О три - озон става О две демек кислород който НЕ спира слънчевата радияция и ДОЛУ СТАВА МАМА ЛЕОНЕ и шише джам стъкло навред докаг са затвори дупката а не знаели обхвата щот в туй време планетата се върти и пърженето се мести и теста е можел да стане само там да са светнат за колко време озона ще запълни дупката тъй ма излъга 1 руски генерал в ВА
  • Чичо Пенчо
    Отговор
    52 22:04  13.03.18
    човекът е герой, какво толкова, в Русия се раждат хиляди такива. Защо обаче у нас има толкова жалък народ, имам предвид русофобчетата, които цапат почти всяка статия с тъпните си... деца, бъдете спокойни, ще дойде и вашия ред, ще пеете на руски, ще марширувате и ще леете сълзи от безсилие и злоба...
  • Бат Мишо
    Отговор
    53 22:08  13.03.18
    ПС накрая приписват за ПРИКРИТИЕ че земята е стъкло на ГРАД ама Я ПООГЛЕДАЙТЕ ИЗ ТУБАТА ЗАПИСИ БОЛ ЗЕМЯТА ДЕ Е СТЪКЛО СЛЕД УПОТРЕБА НА ГРАД - има качени 5000 клипа след употреба на град в Украйна примерно даже и по горещите СМЕРЧ и УРАГАН и СОНЦЕПЕК НЕ ПРАВЯТ ПРЪСТТА НА СТЪКЛО дават 800 1000 градуса А ПРЪСТ НА ДЖАМ СТАВА НА НАД 3000 градуса само да кажа де
  • Крокодила гена
    Отговор
    54 22:11  13.03.18

    До коментар #5 от "ссср":

    Да бе как няма да го могат руснаците, като отпорят няколко водки и малко крек от братята сирийци могат и армия да победят, велики витязи! те са с по три очи и четири крака.
  • Глупчо
    Отговор
    55 22:29  13.03.18
    Снимката е от северна Сирия. Кефи ме!
  • 56 23:36  13.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Патриот
    Отговор
    57 23:39  13.03.18
    Ето и Русия какви герои има! А кой са нашите герои днес в Българя - Пашата, Доктора, Крокодила, Тиквата, Пуяка, Отверката, Митьо Очите... все отбор юнаци. Как да има морал в това общество, когато утайката е застанала на върха? Къде са артистите? Къде са докторите? Къде са учените? Където са те, там и морала.
  • СКАКАУЕЦ
    Отговор
    58 03:54  14.03.18
    "Руски командос размаза бесни терористи ... Накрая останала Портягин, който бил спасен от куршум от шлема си, а картечницата му била уцелена. ... успял да привика на помощ руски хеликоптери" Мъкааа! Четеш и ревеш!
  • СКАКАУЕЦ
    Отговор
    59 04:03  14.03.18
    Горкичкият Портягин! Дано не знае български завалията, че ако прочете статията ще съжалява, че шлемът му го е спасил, че е привикал хеликоптерите и че не е бил убит от бесните терористи! Ще върне медала на Путини ще потъне в нелегалност! Ама ти нема а се пуашиш, копеуе! Продължавай да пишеш!

    Коментиран от #64

  • Тотхан
    Отговор
    60 04:45  14.03.18
    Както беше казал Бисмарк: знам 1000 начина да извадя Руската мечка от бърлогата й, но нито един да я върна обратно".
  • Съюза
    Отговор
    61 07:49  14.03.18
    Браво на руснака ,за смелоста заслужава си медала,нека сега холивуд да направят филм за него ,че американците не могат да се похвалят с подобен подвиг,е като изключин Рамбо хахаха!
  • Баба Груда и Майския
    Отговор
    62 10:14  14.03.18
    Голямо важно, Опълченците на Шипка са били в пъти по смели и по добри от руснаците във всяко едно отношение що не пишете за тях? Писна ми да гледам всеки ден по няколко статий за русия...

    Коментиран от #65

  • 63 14:45  14.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 64 14:48  14.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Госте
    Отговор
    65 21:35  14.03.18

    До коментар #62 от "Баба Груда и Майския":

    И мен ми писна да гледам по цял ден Тиквона по телевизиите, ама !
  • The TRAPPER
    Отговор
    66 14:22  15.03.18
    Значи тоя пич е изтрепал 10 и му дали медал , А нашите политици като унищожиха цяла държава какво да им дадем ?
  • 67 18:30  12.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • 1944
    Отговор
    68 18:52  13.08.18
    в редакцията на фейк факти няма ли поне един грамотен драскач? или назначавате граждани от малцинствата с цел интегриране? колкото до спезназовеца денис, изглежда е награден за това, че не е станал груз-200 с медал "золотой дайперс".
  • 1944
    Отговор
    69 18:57  13.08.18

    До коментар #9 от "Вася":

    това е прехвалената битка, в която уж рушняците изпарили с безаналогово лазерно оръжие китайска армия от милион войници. после се оказа, че били бтр-и и китайците само двеста. ама и това стига на нашенските еничари.

    Коментиран от #71

  • Мънфи
    Отговор
    70 15:02  15.08.18

    До коментар #1 от "Е и":

    Кфо е тфа " оффф" тъй ли викашь кат та думкат бежинци от африка ?
  • Антисоросоид
    Отговор
    71 15:04  15.08.18

    До коментар #69 от "1944":

    Ти пък откъде виде бе ? Да не си го научил в джендар клуба на соро ?

Напиши коментар:


Публикувай