Пощенският концерн Deutsche Post е събирал данните на своите клиенти и ги е предлагал на политическите партии да ги използват по време на предизборната надпревара през 2017 г., съобщава таблоидът Bild.
По данни на изданието продажбата се е осъществявала от 2005 г. чрез дъщерната компания на концерна Deutsche Post Direct.
През 2017 г. част от информацията за клиентите с цел анализ на политическите предпочитания са купили Християндемократическият съюз на Ангела Меркел и Партията на Свободните демократи.
Двете политически сили потвърдиха, че са купували данни, а от Deutsche Post подчертаха, че не са предавали персонална информация, по-конкретно адреси, и са спазвали действащото законодателство.
В същото време данните съдържат такива сведения, като пол, образование, покупателна способност, възраст, дали сте собственик на жилище или кола.
По-рано около Facebook избухна скандал заради използването на личните данни на милиони потребители от британската фирма Cambridge Analytica.
Тя е успяла да събере данните за повече от 50 милиона потребители на Facebook, за да разработи алгоритъм за политическите предпочитания на избирателите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Слави
19:28 01.04.2018
2 соросоидни кърлежи
19:46 01.04.2018
3 ЕХА
19:48 01.04.2018
4 Morgoth
19:52 01.04.2018
5 Диди
Коментиран от #8
19:54 01.04.2018
6 реалист
20:10 01.04.2018
7 OMG WTF
20:37 01.04.2018
8 iQ-5
До коментар #5 от "Диди":
Ти, как коя?20:38 01.04.2018
9 Диди
Коментиран от #11
20:45 01.04.2018
10 ПУУУУ
21:05 01.04.2018
11 ЗайоБайо
До коментар #9 от "Диди":
........или е клиент на тяхната банка. При това положение имат гореспоменатите данни.С две думи мама меркел много се интересува от нейните роби, защото има намерение да фараонства до гроб.
22:52 01.04.2018
12 Бен
00:57 02.04.2018
13 Цецо
00:59 02.04.2018