2 099 5

НАСА иска да разбере защо Австралия се мести

Мисията е съвместна между САЩ и Германия

Денис Джамбазов

От космическия център "Ванденберг" в Калифорния ракетата носител Falcon 9 изведе в космоса два апарата GRACE-FO (Gravity Recovery и Climate Experiment Follow-On). Те ще бъдат използвани за проследяване на непрекъснатото движение на водата на Земята, както и за изследване на промени върху и под повърхността на планетата, съобщава НАСА.

Мисията е съвместна между САЩ и Германия и ще продължи пет години. Заедно с нея бяха изстреляни и пет комуникационни спътника. Двата изследователски апарата са разположени на 490 км от повърхността на Земята и се движат със скорост 7.5 км в секунда. Двата спътника са на разстояние само 220 километра един от друг, което е оптималното разстояние за научните проучвания.

"GRACE-FO ще ни предостави уникални данни за това как функционира нашата сложна планета. Мисията има за цел да проследи ключови аспекти от движението на водата на Земята, което ще помогне за по-добри прогнози за очаквана суша, както и за по-качествена информация за използването на подпочвените води", уточни Томас Зурбухен от НАСА, предаде "Дневник“.

Двата спътника ще провеждат още наблюдения как се променят ледниците и ще следят малките пожари в Амазонските тропически гори, които могат да унищожат повече гори, отколкото обезлесяването. Ще са наблюдава и Австралия, която се движи с 2-3 милиметра всяка година поради промени в центъра на масата на Земята, причинени от движението на водата. Първите научни данни се очаква да бъдат публикувани след около седем месеца, уточняват от НАСА.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • goni
    1 17:56  23.05.18
    Мен повече ме притеснява кишата, отколкото сушата!:) Да не говорим за международното положение!:)
  • Наблюдател
    2 18:18  23.05.18
    Дано Австралия не се доближава до България , че има много отровни змии и мухи .
  • Ььььььь
    3 18:39  23.05.18
    Е как защо-защото Путин така иска...
  • гост
    4 20:16  23.05.18
    Путин я мести да я джасне в северна америка
  • Townboy
    5 22:25  23.05.18
    Като се доближи на 300 евро самолетен билет ще я посетя.

Публикувай