Last news in Fakti

30 Март, 2019 17:05 20 635 56

Румъния и България срещу старите автомобили

  • внос-
  • стари автомобили

Двете страни обмислят да създадат съвместна работна група с цел да ограничат вноса на стари коли

Румъния и България срещу старите автомобили - 1
Снимка: БГНЕС

Румъния и България обмислят да създадат съвместна работна група с цел да ограничат вноса на стари автомобили и да формират съвместен механизъм за проследяване на импорта на коли втора ръка, предаде Аджерпрес, позовавайки се на съобщение на румънското министерство на околната среда.

"Румъния и България развиват двустранни проекти и прграми за защита на околната среда. Съответните власти в двете държави се договориха да засилят сътрудничеството и да очертаят общи политики за подобряване на качеството на въздуха, правилното управление на отпадъците и намаляването на замърсеността на р. Дунав и Черно море", пише в огласено от румънското ведомство прессъобщение.

Разговорите се състояха в рамките на румънско-българските междуправителствени консултации в Букурещ.

Румънската и българската страна се съгласиха също, че е от съществено значение да подпишат меморандум за разбирателство за намаляване на замърсяването с пластмаса на Черно море и Дунав при общата граница, посочва още агенцията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ама друг път

    242 10 Отговор
    Първо да обмислят как да вдигнат на хората минималните пари , а после да мислят за старите коли , ако не искат преждевременно да напуснат властта.

    Коментиран от #3

  • 2 555

    183 8 Отговор
    Не спирайте вноса на стари коли, а вдигнете доходите на хората. Никой нормален (освен някои крайни Бай Ганьовци с Пасат 2 и Вектра А) не иска да кара стара кола, но ние българите просто не можем да си позволим нова. На снимката, която сте сложили се вижда само една нова кола Toyota Aygo и тя 101% е служебна, което е доста тъжен факт. Масово семействата са се радвали на нова кола последно когато дядото е бил млад и през 1973 му е дошъл реда за Жигула..

    Коментиран от #10

  • 3 Запознат

    43 22 Отговор

    До коментар #1 от "ама друг път":

    Ревем,не ревем скоро ще ограничат възраста на внос.

    Коментиран от #7, #19

  • 4 AmiX

    100 11 Отговор
    Ето какво правят безумните идеи на ГЕРБ

    Коментиран от #26

  • 5 Мирен преход Да ама НЕ

    24 42 Отговор
    А КОГА ,СРЕЩУ КОМУНИСТИТЕ?

    Коментиран от #30

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Drug

    70 8 Отговор

    До коментар #3 от "Запознат":

    Проблема е, че внасят по-нови трошки, убити от каране или такива, претърпели удари и после ремонтирани.
    Малко западняци ще сменят колата си ,просто така, защото вече не ги кефи.
    И от другата страна - Карам Scenic 1,6, 16V, 2000г. с два катализатора и газов инжекцион, всичко е сменено дискове, накладки, съединител, маркучи, гуми - за какъв ... да си купувам дръгня с директно впръскване на горивото при българското качество на горивата???
  • 8 гост

    51 0 Отговор
    над колко години се води ,,стара кола,,и под колко ,,нова,,??

    Коментиран от #36

  • 9 Инж. Ганев

    13 39 Отговор
    Иска се потребление и консуматорство, Ганьо консумира всичко което му е предоставено поглъща жадно всеки боклук, телефона си сменя, уредите всичко само със колата се прави на хитрец ще кара стара, то всички аки започнат така заводите ще затворят бре, сещайте се малко..
  • 10 Мършата

    55 10 Отговор

    До коментар #2 от "555":

    Важното е да имат колите ГАЗОВА УРЕДБА за да не замърсяват околната среда!! Газта замърсява три пъти по-малко от бензина!! Възрастта на возилото не е критичен проблем, а поддръжката и техническите прегледи!! Трябва контрол!!!
  • 11 Циганина с Колелото

    79 4 Отговор
    Карам 20 годишен Ситроен Ксара с газов инжекцион Ловато . Почти всичко е сменено по него ! Няма грам ръжда , защото ламарините са поцинковани и не е удрян . Двигателя работи безшумно , а от ауспуха излиза нищожно количество безцветна пара ! Автомобила го поддържам и ремонтирам при най-малко съмнение за повреда . Всеки ден изминавам по 20-на километра с него . На градско в задръстеният трафик на София ми излиза около 15-18 ст. на километър , разхода на газ . Да го дам на скрап ли само защото е стар по талон ?!

    Коментиран от #50

  • 12 Митьо

    17 56 Отговор
    До коментар#10
    Няма лошо ама първо на газ двигателя е тромав, ускорява като Камаз на баир и второ,съкращава му живота!!!!!
    За другите проблеми с регулировки върви на газ не върви добре на бензин и т.н и т.н.......

    Коментиран от #14, #21

  • 13 Бански Старец

    64 3 Отговор
    Не знам какво имаше в предвид , ама един стар автомонтьор веднъж ми каза , всички коли след 1999 година са " дрънгели " ! Новите ги правят да изкарат гаранционния срок и след това почват проблемите !
  • 14 Да ама Не

    37 8 Отговор

    До коментар #12 от "Митьо":

    Или не си карал кола с добър газов инжекцион или двигателя е " издухал " за да е вярно твърдението ти !
  • 15 Кабагайдаров

    58 2 Отговор
    Какво ще ми гледат автомобилите ..........................ми те най-големите замърсители са автобусите и камионите . Що например не ограничат възрастта на тези возила ? Доста от така наречените "стари" автомобили са бензинови и ги карат на газ.......и управляващите искат да кажат че един стар автомобил на газ замърсява повече от един автобус или камион на дизел............Ха-ха-ха.

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    34 2 Отговор

    До коментар #15 от "Кабагайдаров":

    Един доцент от морско училище ми каза че най големите замърсители са корабите.Обясняваше нещо за тонове сяра и т.н.Та колите наистина не са чак толкова вредни
  • 17 НАЙ-ПОСЛЕ

    17 13 Отговор
    Нещо смислено, по автокъщите пълно с боклуци......ама на по 170-180 000 км.
  • 18 132

    29 1 Отговор
    Това само ще вдигне цената и ще увеличи годините на експлоатация на съществуващите стари автомобили.
  • 19 Пешо

    42 0 Отговор

    До коментар #3 от "Запознат":

    Нищо няма да ограничат, по-скоро ще падне правителството. Сами си бият дузпи управляващите.
  • 20 LEGIONARIVS

    56 1 Отговор
    Всичко това се прави за да се купуват новите им боклуци!!! Дизелите замърсявали? Ами самолетите??? Керосина си е дизел само с по високо цетаново число, на полет се изгарят десетки ТОНОВЕ керосин директно във високите слоеве на атмосферата. Дизел евро 4 и нагоре с изправни катализатор и филтър за частици дори не му почернява аспуха! ВСИЧКО ТВА Е ДА ИМ КУПИТЕ НОВИТЕ БОКЛУЦИ И ДА ИМ СТАНЕТЕ АБОНАТИ НА СЕРВИЗИТЕ!!! ЖЕСТОКИ ПРОТЕСТИ ТРЯБВАТ!
  • 21 PlimP

    9 17 Отговор

    До коментар #12 от "Митьо":

    на газ ще въри добре, когато газта е качествена, газаджията знае кво прави и започнете да монтирате уредби за по 3000,4000лв. а не за по 800-1000, на газаджийкте от Холандия всичко им въри много добре, защо ли
  • 22 Попето

    30 1 Отговор
    Прост народ слаба държава и сега на изборите пак се редете за Бойко тиквата и КУРнелия

    Коментиран от #24

  • 23 TTтт

    27 0 Отговор
    Първо да изчистим околната среда от двукраките боклуци и тогава почваме тези с четири
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 чалга премиум

    10 12 Отговор
    Повечето не правят разлика между нова кола, втора употреба но все пак на приемлива възраст и техническо състояние и пълен боклук на който мястото му е в моргата. В развитите държави също има втора употреба и не всички карат нова кола и я сменят на няколко години. Ограничаването на възрастта цели да направи невъзможно покупката на "премиум" таралясник на 15-20 г., но няма да ти пречи да купиш компактна кола примерно на 8 г. за същите пари. Голяма част от проблема е, че мутро-чалга-ганьо културата предполага покупката на „премиум” дрънгела, но после поддръжката му се побългарява, а и той винаги е на поне 2-3 пъти повече километри. Такава култура в цивилизованите държави няма. Никой финансово ограничен на запад няма да се напъва да купува амортизиран „премиум”, за да си преживява „славата и величието”, а ще вземе по-лесната за поддръжка и на по-малко километри компактна народна кола. Никъде в Европа не се кара толкова „премиум” боклук като у нас. Слагам го в кавички, защото приемам, че Мерцедес и компания са премиум когато са чисто нови или ако са втора ръка се поддържат като премиум и са на 5-10 години, а не на 20 г. Специално внимание трябва да се обърне на дизелите, защото те като остареят стават невъзможни за поддръжка по правилата, ако въобще от завода са имали неутрализиране на азотните оксиди и на канцерогенните сажди. В това отношение бензина и особено ако е газифициран е далеч по-безвреден за хората в населени места.

    Коментиран от #27

  • 26 Страхил

    20 2 Отговор

    До коментар #4 от "AmiX":

    Събуди се Българин махни продажниците и марионетки гербисти и друга алчна пасмина.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Зглобка

    9 1 Отговор

    До коментар #27 от "Ruthless":

    Купи си речник на български език, върни парите на баща си че те гледал и пращал на училище. Като вземе някой да се произнася за 'премиум' автомобили в тъп форум ми става ясно колко му е премиум акъла
  • 29 задружните

    16 0 Отговор
    Тъп западен модел на живот . Много сме задружни за старите коли ама за доходите ни нещо така задружно да има някаква кампания с реален резултат ?
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Васил Нинов

    8 1 Отговор
    Да,де,ама румънците ползват програма за редуциране на старите автомобили и подмяната им с нови... Рабле е програмата...а при нас... пълна тишина... нищо,че е европейска...
  • 32 Tomi Tomov

    5 1 Отговор
    В Бул.как ще караш нова кола.Оставяте на пътя.Докато дойде Пътна Помощ е възможно да се случат много изненади.Гладния атрибут е неконтрилируем.какво му е старото на едно сигурно Subaru 2002 2003 naprimer.
  • 33 Шпорцферайн

    19 7 Отговор

    До коментар #27 от "Ruthless":

    Пич, като ти гледам правописа, си представям примат с маратонки Adibas, който по цяла седмица ходи на работа с каруцата, но когато в събота към обед са събуди с махморлук става, обува си обувките от бала(нищо че пак е с анцуга) и вади от плевнята двадесет годишното бенве Е46 320d, евтино чипнат дизел със затъмнени стъкла с мехури и 17-ки Дебица втора ръка с 0,5мм грайфер, пуска си "Радка-пиратка" и отпрашва към близкия град, за да се разхожда безцелно в мола с чантичка на вратлето, в която носи цигари без бандерол и пачка от десетачки с ластик. А като се прибира на село, на плащада дава мръсна газ и вдига пушилка, за да впечатли кравите, които пасат пред кметството и за да стресира бабите пред магазин Кооп. Но аз те разбирам - когато живееш в детската си стая вече 35 години(и имаш плакати само на Б.Борисов и на БМВ Е30 на стената), а мама още ти пере чорапите, единствения начин да се еманципираш от кадета на баща ти, е като си купиш бенве. Нищо, че парите ще ти стигнат само за някой мъртвец от Дупница, или Горубляне(защото кинтите си си ги набавил с бърз кредит, за който баба ти ще трябва да си продаде нивите), важното е да си ПРЕМИУМ! Може да са ти празни манерката, чантичката и хладилника, може и да си неграмотен, но мухлясалото ти бевне от бала на Лили Иванова ти дава сили и смелост да пишеш коментари.

    П.С. Между другото имам и една друга теория за едни други хора, които си вземат на лизинг някой евтин ворел като Дачия например, ходят на море пре
  • 34 Шпорцферайн

    8 11 Отговор
    ...ходят на море през Септември с чувал картофи и касетки с домати, но въпреки това го раздават тарикати и ръсят акъл под всяка стотия. Но за тях друг път. Сега ти казвам лека нощ, да спиш в кош и да сънуваш нови дюзи Бош!

    Коментиран от #37

  • 35 MGewehr

    10 0 Отговор
    Поредната порция балкански "технически гений"! Защо не се погрижат за техническото състояние на автопарка да отговаря на норми съответващи на стандартите и законите?
  • 36 Йосип Броз Тито

    15 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Скоро говориха за това по телевизията и доколкото разбрах, в България колите над 20 години се считат за стари и опасни за движение по пътищата. Но друг е въпросът, че има стари автомобили, които технически са по-добри и от доста по-нови от 20 годишни, но това е друга тема...

    Коментиран от #41

  • 37 Ruthless

    11 7 Отговор

    До коментар #34 от "Шпорцферайн":

    Разсмя ме, от кое се засегна? Затова, че познах че си джендър ли? Обичаш да си пасивния нали :) И не позна, бмвта не харесвам карам А8 4.2 TDI V8 clean diesel, не се пъни толкоз омразата само тебе ще яде! В другия ти живот вече може и да си жена, и ще ти е по добре и отпред щи го слагат, имай търпение..

    Коментиран от #49

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Бай Шиле

    11 0 Отговор
    Вносителите на нови автомобили пак се активизираха.
  • 40 Бате Люси

    6 0 Отговор
    Обмислящите са добре , имат нови коли , ДЪРЖАВНИ . Защо да не "мислят" за народа....
  • 41 МАК

    10 2 Отговор

    До коментар #36 от "Йосип Броз Тито":

    Върви го обеснявай на комплексарите с новите “еднодневки”!!!ше си карам Голф тройката със почти всички екстри ,харчи ми 3,5 на 100 нафта при 100 км/ч и си свиркам !! На прегледи не се притеснявам защото колата винаги под нормите за замърсяване и най вече че е без Екобоклуците ви!!! Как става това е друг въпрос!!
  • 42 Николай

    6 0 Отговор
    Добри доходи, добър стандарт на живот - хубави коли!
    Вдигнете стандарта на живот на хората и решавате проблема.
    Една единствена мярка и всичко е ОК. Така ще оправите и много други неща, не само се вноса на коли.
  • 43 ТРОПЧО

    8 2 Отговор
    ША МИ ОГРАНИЧАТ ОНАЯ РАБОТА С ТЕЗ ЗАПЛАТКИ ПО 300 ЕВРО ЩЕ СТАНЕ АМА УТРЕ ГОЛЕМИ ЕКОЛОЗИ СЕ ИЗВЪДИХА И СОЦИОЛОЗИ ТЕЗ МРЪСНИ ТЪРТЕИ САМО ЗА СТАЧКИ ПЛАЧАТ НИЩО НЕ СТАВА НИ ОТ БЪЛГАРИЯ НИ ОТ РУМЪНИЯ САМО ЗА ПАРАВАН СТАВАТ НА ЕВРОПА ТО ПЪТИЩА НЯМА ТЕ ЗА КО СЕДНАЛИ ДА МИСЛЯТ ИСКАТ ДА СИ ПРОДАВАТ ДАЧИИКИТЕ МАМАЛИГАРИТЕ РОМЪНСКИ ТЕЗ БОКЛУЦИ ХОРАТА САМО ЗА РАБОТА ГИ ЗИМАТ ТЕ И БЕЗ ДРУГО ЗО НИЩО НЕ СТАВАТ ТЕЗ ДРЪНЧИЛКИ
  • 44 732

    4 0 Отговор
    Румъния иска да си продава Дачиите.Ще ги направят и на ток и ще си продават и тока от тяхната АЕЦ
  • 45 Енцо

    6 3 Отговор
    Автомобилната мафия трябва да се спре и да се криминализира продажбата на автомобили с превъртен километраж , а те са 99.8% ...Всяка кола , която се предлага на пазара била супер уникат , карана само от попадий и само в неделя по 2 км. и затова 20 годишни таралясници били на по 110 - 140 000 км. и с цени по 5000 лв. ??? Един познат с добри доходи го излъгали , че трябва да си купи комба, понеже в Западна Европа се карали само комбита и стрували с 1500 евро повече и трябвало да чака за поръчката 1 месец ??? Що за идиоти ???
  • 46 койчо

    8 2 Отговор
    Проблемът не са старите автомобили, а поддръжката им. Ако ГТП е стриктен, както в европейските страни, какво значение има на колко години е колата, която е минала прегледа. Новите коли, които не се поддържат са по-опасни от поддържаните стари.
  • 47 Спрете безумията

    9 1 Отговор
    Не е важно колко е стара една кола а в какво техническо състояние се намира и това е задача на годишните технически прегледи. Всяко правителство което приеме закон за ограничаване на вноса ще бъде свалено и наказано. След серията от скандали раздухвани от опозицията само това самоубийство им липсва на ГЕРБ. Вместо непрекъснати лобистки ограничения да вземат да се борят за единна минимална европейска пенсия а защо не и заплата! Вместо вноските към ЕС които плащаме всички ние когато се връщат в България да се крадат от една шепа хора, нека се разпределят в обща полза. Що за плиткоумен лобист трябва да си за да се продадеш за една кола подарена от вносителите на нови автомобили за да гласуваш подобен закон? Не ви ли стигат безумията на Севда със застрахователите? Нима искате да сринете малките и средни фирми и обикновените хора които едва могат да си позволят стара кола и които ви хранят с данъците си?

    Коментиран от #51

  • 48 Чудовищни недомислия

    7 1 Отговор
    Повечето хора в България е невъзможно да си позволят закупуването на нов автомобил дори на лизинг. Парите не достигат за храна и елементарен живот, та камо ли за нов автомобил. Хората не са сигурни и с работата си и ако ги уволнят или съкратят какво ще стане с вноските? Как се намира нова работа? Това да не са ви белите европейски държави където още на втория ден ще си намериш подобна работа? Каква поредна идиотщина замисляте? Бойко да вземе да ви озапти най-после!!!!
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 123

    0 2 Отговор

    До коментар #11 от "Циганина с Колелото":

    Много хора разсъждават като теб. Ама вероятно си чувал, че материала старее. Защо не хапнеш някой консерва на 20 години - тя на външен вид е страхотна. Въпросният Ситроен няма сигурно дори АБС. Изобщо не говоря за ИСП. Тези системи от преди 6 години са задължителни за всички автомобили произведени в ЕС. Мога да се хвана на бас, че не гледаш телевизия на Велико Търново 85, нали? Защото така? И той върши същата работа като ново ЛСД. И вероятно пишеш коментарите на компютър или телефон, не на пишеща машина Марица 32? Мисля, че телефон с шайба би ти свършил същата работа, като мобилния. Интересно, как за почти всички други технологии сме последен писък на техниката, ама за колата - няма по-хубаво от 20 годишен Голф.
  • 51 123

    0 3 Отговор

    До коментар #47 от "Спрете безумията":

    Айде стига глупости. Няма как кола на 30 години да е в добро техническо състояние. Следвай ми логиката. 1. Може да е в добро техническо състояние, има прекрасни екземпляри ретро автомобили. 2. Поддръжката на такъв ретро автомобил струва по-скъпо от поддръжката на нов автомобил. 3. Тези, които си купуват кола нов внос за 3-5 000 лева, нямат пари за поддръжка и гуми. 4. Ако имаха достатъчно пари за да поддържат ретро автомобил щяха да имат пари да си купят нов и поддържат такъв. Следователно абсолютен оксиморон е добре поддържан стар автомобил. Вероятно има 1 % изключения, ама не влизат в статистиката. Автомобилът само в България не лукс. В нормалния свят е, защото е скъпо удоволствие. Който не може да си го позволи може да се възползва от организирания градски и междуградски транспорт. И обърни внимание - не говоря за нов автомобил, а такъв с изрядни системи, катализатори, гуми, накладки, фарове, чистачки и други приети за повечето собственици, като компромис, който могат да спестят.

    Коментиран от #53, #54

  • 52 капиталисти

    3 0 Отговор
    Ей, къде отиде Капитализъма бе, аланкоолу?? Оставете икономиката на мира. Като се насити пазара и вноса трябва да се ограничи сам. Ако не е така, значи хората купуват коли, а не купуват апартаменти. Ще стане като в соца ... В малките и средни населени места замърсеният въздух идва от печките на твърдо гориво.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 МАК

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "123":

    Аман от комплексари като теб!!! Абсолютно реално е кола на 30 години да е в добро техническо състояние!!!имах ФВ Поло 2 от 85 та година беше часовник до момента в който баща ми катастрофира с нея стъпвайки на черен лед!!!така ,че не се изказва неподготвен!!!карай си там новите еднодневки и не коментирай на тази тема!!!
  • 55 Гост

    2 0 Отговор
    понеже не можем да затегнем ГТП-тата да работят както трябва, то ще правим какво? ще караме по спомен спрямо какво правят другите страни.
    Питам за знаещите - защо минаваме в тези случаи ГТП ? с какво то допринася за контрол на автопарка след като държавата ще мисли лобистки закони?
  • 56 Гост

    2 0 Отговор
    Администрацията ще генерира още администрация. На всички е ясно, че в България тази "работна група" няма да свърши работа и за пет пари, но да има още едно гишенце със 200-300 човека администрация на хранилкиата. И още едно звено, което ще ти иска пари под масата, за да си регистрираш колата. Глейте сега уважаеми "държавници", нас по-старите сте ни изкривили и не ви вярваме, барем срамота за пред младите тъй малко по-така, нали се се
    щате, че скоро май никой за нищо няма да вярва и всеки ще си прави каквото си иска. Или то май туй време е дошло.
Новини по държави: