22 391 171

Край! САЩ биха шута на Турция

Турция няма да получи американски изтребители

Край! САЩ биха шута на Турция
Снимка: БГНЕС/ EPA

Белият дом потвърди официално изключването на Турция от програмата за стелт изтребителите Ф-35. Очакваната мярка е в отговор на сделката между Турция и Русия за руските зенитно-ракетни системи С-400.

"Ф-35 не може да съществува в едно пространство с руска разузнавателна платформа, която ще бъде използвана, за да се сдобие с информация за нашите военни технологии", пише в изявление от Белия дом. Турция няма да получи американски изтребители, а освен това ще бъде изключена от програмата за производство.

"Вашингтон все още цени много стратегическите отношения с Анкара. Като съюзници в НАТО нашите отношения са многопластови и не са фокусирани единствено върху Ф-35. Нашите военни отношения са силни и ние ще продължим широкото си сътрудничество с Турция”, се казва още в съобщението на американската президентска администрация.

Не закъсня и отговорът от Анкара. Турция разкритикува американските си съюзници, посочвайки, че тази „едностранна стъпка е несъвместима с духа на близостта“ между двете страни. Външното министерство на Турция обяви, че решението на САЩ не стъпва на легитимна основа. През миналата седмица започнаха доставките на руските комплекси С-400 в Турция.

САЩ
Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 32 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • fakundo
    Отговор
    1 07:21  18.07.19
    Дайте ги на нас! :)

    Коментиран от #4, #134

  • Хасан
    Отговор
    2 07:22  18.07.19
    Същото като Пейтриотите ..не дадоха купи от Русия ..сега Турция ще купува Су 57..

    Коментиран от #8, #69

  • Пешо
    Отговор
    3 07:26  18.07.19
    Голям праз,си купят руски,и без това са 100 пъти по добри,и 3 пъти по евтини

    Коментиран от #17, #74, #115, #157


  • Как..
    Отговор
    4 07:26  18.07.19

    До коментар #1 от "fakundo":

    Та без пари ли 😂
  • Кочъ
    Отговор
    5 07:28  18.07.19
    Нали турците имаха свой собствен истребител пето поколение ,защо тогава реват постоянно за американските Ф-35.Това да не е баклава да произвеждаш.

    Коментиран от #38, #113

  • мали мали
    Отговор
    6 07:29  18.07.19
    Султана е мнооо хитър видя тия хвърчила за нищо не стават а и скъпи направи така че дасе отметнат те от сделката сега за тея пари ще купи цяла ескадрила от путин
  • Цанко
    Отговор
    7 07:30  18.07.19
    Краварите и без това не могат да произведат толкова броя ф35 колкото се канеха. От началото на проекта до сега произведоха 300 броя брак и по два три самолета за "партньорите" - колкото да не е без хич ! Щели да изпълняват програмата до 2040 година /евентуално/ - когато новите самолети ще навършат пенсионна възраст.
  • 1944
    Отговор
    8 07:30  18.07.19

    До коментар #2 от "Хасан":

    колкото ти ще си купиш лук в турция. от надуваемата щайга са произведени само няколко тестови бройки. чудото няма двигател, защото те се произвеждаха в украйна. няма и стелт покритие. на радара е като коледна елха. даже китайците са години напред пред пиещите антифриз и спирачна течност.

    Коментиран от #14, #18

  • Охх
    Отговор
    9 07:31  18.07.19
    Помислих, че днес ще минем без новина за Турция.

    Коментиран от #154

  • 10 07:32  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 1944
    Отговор
    11 07:32  18.07.19
    Обичам да се качвам на тати върху коженото пати!!!
  • 555
    Отговор
    12 07:35  18.07.19
    Още по-добре за турците. Прекият конкурент на F-35 е СУ-57, който е по-евтин, по-надежден, носи повече въоръжение, по-икономичен и по-бърз. Руснаците от десетилетия са лидери в авиацията, нищо че не могат да направят една нормална кола. Ето например един 55 годишен МиГ21, който е изтребител от 2 поколение, напълно равностойно се бие с F-16, които са 4 поколение, но са си кенефи и дъртия МиГ с форма на кюнец дори ги превъзхожда в някои характеристики. Така и ние ако не бяхме държава-подлога можехме да си купим цяла ескадрила нови МиГ-29, най-малкото защото вече имаме такива и оборудването за обслужването им и щеше да излезе в пъти по-евтино, но щом Б. Б. е казАл, взимаме F-16

    Коментиран от #19, #71, #72, #89

  • Знам знам🙄
    Отговор
    13 07:36  18.07.19
    А стига бе. Нещо не наред. Замириса работата. Путя май с пешката матира и ЕС и НАТО и САЩ. Айде добре де жертва един кон. Тъй де катър. Бае Ердо излезе големо магаре.
  • 14 07:37  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Centurion
    Отговор
    15 07:39  18.07.19
    По скоро май е обратното!!!Турците им биха шута и това е след "приятелският" преврат който САЩ спретнаха на Ердоган!Не на всякаде много минава номера.А и реално този самолет за момента е с доста спорна репутация.Някой страни вече се отказват от покупката му.Твърде е вероятно проекта да се окаже провал на фона на направените огромни разходи !
  • EVSTATI
    Отговор
    16 07:40  18.07.19
    Защо българите са толкова глупави и слаби и нямат собствен изтребител , но плюят редовно по САЩ и европейските страни ,които имат собствени изтребители ?

    Коментиран от #48, #59, #116, #168

  • Велика България
    Отговор
    17 07:41  18.07.19

    До коментар #3 от "Пешо":

    Единственото по-добро , което руснаците изнасят са жените им..

    Коментиран от #106, #159

  • Хасан
    Отговор
    18 07:42  18.07.19

    До коментар #8 от "1944":

    Това са руснаци ..те не правят холивудски продукции ..не правят гръмки реклами ..и си ги разработват
  • Патриот
    Отговор
    19 07:42  18.07.19

    До коментар #12 от "555":

    Че кой е ББ да се пъне на губернатора на колонията? Нали ще го махнат и после, кой ще го пази от народната(а и не само) любов?
  • 20 07:43  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 21 07:45  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Руснак женен за българка
    Отговор
    22 07:48  18.07.19
    Турция да излезне от нато като отговор. Русофобите са рожби създадени от русофилите в България. Русофилите са глупави и много надути човечета, които масово превръщат обикновените българи около себе си в русофоби, спорейки с тях за неща от които не разбират и особено за Русия. Това се случва навсякъде - в метрото, в интернет, на работното място, в магазина, по местоживеене… Те са хора с доста по-малък капацитет на мозъците си от обикновените българи и няма да се учудя, ако имаме вече и някой чист руснак от нашата общност в България, намразил Русия заради тях. Моята дъщеря никога няма да бъде русофилка, ще следва в Русия и ще бъде рускиня, колкото се може по-далече от България, и от русофилите от България.
  • 23 07:50  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кирил
    Отговор
    24 07:50  18.07.19
    Турция избра грешната страна. Историята от ПСВ се повтаря. Тогава османската империя губи 2/3 от територията си. Сега се тръгва към независим Кюрдистан

    Коментиран от #29, #39

  • СссереМ
    Отговор
    25 07:53  18.07.19
    Умря шанса на каскетите да получат технология за да съберат някакъв по качествен летящ москвич.

    Коментиран от #144

  • злобар
    Отговор
    26 07:56  18.07.19
    Ега ти заглавието, САЩ били шута на турците . А как ни се струва следното заглавие: САЩ ни го набутаха яко с тези Ф-16 отзад. Ако някой вярва в тяхната защита здраве му кажи та ние като хората даже и армия нямаме но да храним американците и евреите от недоимъка си сме първи кипри.
  • Дедо ви
    Отговор
    27 07:57  18.07.19
    Почна се. Ще ходим на пазар в Константинопол.
  • Ю Кортес
    Отговор
    28 07:59  18.07.19
    Слава на Украйна,свобода на Кюрдистан.двете прогнили империи,вечни наши врагове си отиват
  • Хасан
    Отговор
    29 08:01  18.07.19

    До коментар #24 от "Кирил":

    Турция през 2019 не е Османската империя през 1919 ...има голяма разлика

    Коментиран от #32, #158

  • Начо
    Отговор
    30 08:02  18.07.19
    Бях решил да си купя Москвич пето поколение,после разбрах че са фалирали.сега скромно си карам Тойота

    Коментиран от #31

  • дърводелеца
    Отговор
    31 08:04  18.07.19

    До коментар #30 от "Начо":

    Реших да си купя Крайслер , ама разбрах че ги правят Фиат. За това скромно си карам Опела.

    Коментиран от #103

  • Кирил
    Отговор
    32 08:05  18.07.19

    До коментар #29 от "Хасан":

    Да,има разлика,обаче грешката става същата. Последствията няма да са 1 към 1. Сега имат по малко за губене.

    Коментиран от #63

  • 33 08:05  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 34 08:07  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Панов
    Отговор
    35 08:09  18.07.19
    Обвързване на турция с русия ще е фатално за нея.жалко за турция.имам добри приятели,проевропейско и много интелигентно семейство.
  • Това ли са
    Отговор
    36 08:10  18.07.19
    "унищожителните" санкции на САЩ? Хахахаха
  • 37 08:10  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • незнайко
    Отговор
    38 08:14  18.07.19

    До коментар #5 от "Кочъ":

    Турците не реват а САЩ се натискаха да им ги продадат !!! Турците осъзнаха накрая, че ги манипулират и може да излязат от НАТО !!! САЩ сеят само смърт на юг от Турция !!!
  • Бай хой
    Отговор
    39 08:14  18.07.19

    До коментар #24 от "Кирил":

    Грешната страна е избрал онзи който от 26то място по стандарт на живот се е сринал до 90то. Който от девет милиона е станал по малко от седем. Който не взема сам решения а му дават наклон от Козяк. Понял?

    Коментиран от #41

  • Бай хой
    Отговор
    40 08:15  18.07.19
    Сащ отново се простреляха сами в коляното.
  • 41 08:18  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ГОШО
    Отговор
    42 08:21  18.07.19
    Те хубаво го биха ,ама сега и ще разберат че са ритнали торба пълна с камани
  • Султанът как само им го сложи
    Отговор
    43 08:23  18.07.19
    Сега се чудят на кой да продадат бидоните. Дори оня ден в конгреса е имало предложение да ги подарят на Украйна. Понатиснаха и поляците за трийсетина бройки ама и те не искат. Бай Ердо им затри трилион и половина с този проект....
  • ИЛИ
    Отговор
    44 08:24  18.07.19
    Турция бие шута на САЩ,,,
  • Барчо
    Отговор
    45 08:26  18.07.19
    Абсолютни американски глупости. В момента в който литне някой самолет вече се знае всичко за него, а и май до преди да литне. Тази постъпка е просто извиване на ръце и нищо повече. Скъпо обаче. И дали изобщо е далновидно??? Турската армия без самолети няма да остане. Дали ще вземе руски или ще строи свои е без значение. Няма да са американски. За тая цена ще имат не 100, а доста повече.

    Коментиран от #53

  • пипер
    Отговор
    46 08:29  18.07.19
    Руските ракети свалят най-добре руски самолети.Например в Сирия, ракетата заобиколи натовските самолети и удари руския.
  • Севгин
    Отговор
    47 08:33  18.07.19
    Ердоган е пич
  • Бай Ганьо
    Отговор
    48 08:34  18.07.19

    До коментар #16 от "EVSTATI":

    Ами защото българинът "разбира" от всичко.
  • 49 08:37  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бай хой
    Отговор
    50 08:39  18.07.19

    До коментар #41 от "Кирил":

    И после да мрънкаш че съм го извадил от твоя?
  • както е тръгнало
    Отговор
    51 08:40  18.07.19
    Турция ще стане най-мощната европейска държава, каквато бяхме навремето ние!
  • Хитър е ердоги
    Отговор
    52 08:43  18.07.19
    Сега ще получи около 11 млрд като компенсации и неустойки от неизпълнените американски задължения. С тези пари не само ще ускори собственият си проект ами ще му останат и за да си купи руски

    Коментиран от #64, #162

  • Бачо Киро
    Отговор
    53 08:43  18.07.19

    До коментар #45 от "Барчо":

    Сега демек Ф35 няма да летят наблизо около С400, щото щели да го сканират... Интересно, нали все пак все на Русия се точат, само с по-стари самолети ли ще я нападат нея при евентуален директен конфликт, за да не им сканират таралясника? Че то собствените им военни пишат ли пишат рапорти, последният е с 276 проблема с Ф35, като основни са все още нетестваните оръжейни системи, софтуерът на самолета, прекомерното тресене при излитане с катапулт (а те все пак ги возят на самолетоносачи), здравината на крилете при окачени сайдуиндър ракети и прицелването в земни цели не работи. Иначе израелците били стреляли по земни цели в Сирия с техните Ф35, нали.... Отваряли са прозореца и са мятали бомбите ръчно.... Абе пълни глупости... Може ли най-рано 2019, но по-вероятно през нощта 2020 да започне теста на оръжейните системи на самолет, който е започнат през 1992, полетял за пръв път 2006та и 13 години по-късно още не е и наполовина готов... При всичките пари наляти в него...

    Коментиран от #124, #125, #163

  • някой
    Отговор
    54 08:45  18.07.19
    Даа, все повече държави осъзнават че джендърските ценности са бита карта и че Запада бавно но сигурно си отива. Жалко че България не го осъзнава!
  • Не си научиха урока американците
    Отговор
    55 08:47  18.07.19
    Не даваха Пейтриът, сега молят на колене да им я купят. Не дават ф35, после ще молят аман заман, грешка направихме, вземете го...
  • Адолф Хитлер
    Отговор
    56 08:57  18.07.19
    Мене ако ме питате ф 16 не ни трябват! Най-добре е да вземем ядрени оръжия от САЩ и да УНИЩОЖИМ Сърбия,Гърция и Русия и да постигнем национален идеал,а после да изгонен един паметник на Доналд Тръмп в центъра на новата столица на България-град Казан!
  • ха ха ха
    Отговор
    57 08:58  18.07.19
    Тука не дават лоша дума да се издума за дебелия плужек, който е узурпирал властта в България - трият коментарите! Не се притеснявайте, все някой ще го отстреля глигана, толкова ни е писнало от него и после - папуто за вас ще свърши!
  • Какъв шут
    Отговор
    58 08:58  18.07.19
    Та това си е подарък за Турция. Шута е за нас, стари ф16 съвсем невидими, ама парите сейчас....
  • ХаХа 🙈
    Отговор
    59 09:03  18.07.19

    До коментар #16 от "EVSTATI":

    Пълно БЕЗСИЛИЕ на крал Дони ! А до самолетите - НЕ ги дават ! А те дали ги ИСКАХА ? 😇
  • хасегаде
    Отговор
    60 09:03  18.07.19
    Два реторични въпроси: - Самолетите предплатени ли са от Турция? (както ние предплащам Ф16-ките) - Ако са предплатени, то как се нарича това, освен кражба?

    Коментиран от #66

  • Абе приятелите са хубаво нещо
    Отговор
    61 09:04  18.07.19
    Ама не отиваме на почивка и на пазар в Америка, които ни се пишат приятели, а отиваме при комшиите....
  • 1234
    Отговор
    62 09:04  18.07.19
    Наскоро четох анализ на руснак по темата. Самата Русия не разбира какво цели Ердоган с покупката на С400. Тези комплекси били безполезни при масирана атака, ако не са интегрирани към цялостна ПВО система. Голяма беля е за Турция че няма да имат самолети. Те почнали да търсят ПВО след като се провалили тяхните разработки и след като Гърция подписала договор за модернизация на техните ф16. А самолетите на Турция били много стари вече И разчитали през тази програма да се модернизират. Русия и да иска няма капацитета да им продаде су57 още (да не говорим че самия самолет още не е завършен по план). А Турция тепърва да тръгва да търси откъде да купи самолети, и то такъв голям брой...ще им трябват десетилетия докато си попълнят бройките. Американците лошо ги удариха.

    Коментиран от #65, #70

  • Хасан
    Отговор
    63 09:10  18.07.19

    До коментар #32 от "Кирил":

    Турция има да си прибира вересиите от комшиите ...Бог високо ,Сащ далеко ...

    Коментиран от #117

  • Иван
    Отговор
    64 09:11  18.07.19

    До коментар #52 от "Хитър е ердоги":

    Направо ще ги получи...Предполагам че ще отидат на съд няколко петилетки и като спечели ще чака да си ги вземе. Те на Германия тяхното злато не дават даже на снимка да го видят, ей сега ще платят иначе. Те са учили само събиране в училище.

    Коментиран от #68

  • А защо е този рев
    Отговор
    65 09:13  18.07.19

    До коментар #62 от "1234":

    Тогава?
  • ха ха ха
    Отговор
    66 09:14  18.07.19

    До коментар #60 от "хасегаде":

    Ма те нарочно правят така, за да те изнудват за дълъг период, в крайна сметка никога не получаваш това което си платил... на всички е ясно, че им плащаме данък "спокойствие на БОКО".
  • Мнение
    Отговор
    67 09:14  18.07.19
    Скоро ще има арабска пролет и в Турция.
  • Това не е толкова важно
    Отговор
    68 09:14  18.07.19

    До коментар #64 от "Иван":

    Кога ще ги получи.

    Коментиран от #77

  • Тролоудушвач
    Отговор
    69 09:15  18.07.19

    До коментар #2 от "Хасан":

    След С-400, да си купят самолети от руснаците, след това да си вземат руски военни съветници, след това ще цъфнат руските бази и на края Турция ще стигне Венецуела по икономическо развитие. Пожелавам им го.

    Коментиран от #73, #76

  • Хасан
    Отговор
    70 09:16  18.07.19

    До коментар #62 от "1234":

    Значи при започването на войната в Сирия ,сирийците свалиха турски Ф16 с С 300...тогава Турция призова НАТО ,но Сащ отказа поиска Пейтриот и Испания ,Германия и Холандия дадоха под наем..но след като турците свалиха руски самолет ги дръпнаха ..останаха само испанските и то заради наема ...и тогава Турция поиска да си купи свои ,но Обама отказа ..и руснаците предложиха свои

    Коментиран от #83

  • Жан
    Отговор
    71 09:18  18.07.19

    До коментар #12 от "555":

    Вярваш ли си? 90% от това което пишеш е пълна боза, измислена от "интересния" ти мозък.
  • 72 09:18  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • А ние с американските бази
    Отговор
    73 09:18  18.07.19

    До коментар #69 от "Тролоудушвач":

    Къде сме по икономическо развитие? Да не мислиш, че сме много пред Венецуела? Да не мислиш, че американската политика спрямо колониите е насочена към повишаване на икономическият им просперитет?
  • Бешо
    Отговор
    74 09:18  18.07.19

    До коментар #3 от "Пешо":

    Не е точно така - F36 е вече ПЛАТЕН. Колкото и евтини да са руските алтернативи, то на Турция винаги ще излезе по-скъпо, защото тя вече е дала парите. Ние да му мислим как ще играем на свирката, след като даваме 2млрд авансово....
  • Патриот
    Отговор
    75 09:19  18.07.19
    Сбогом. Ф35. Здравей Су-57.
  • Хасан
    Отговор
    76 09:20  18.07.19

    До коментар #69 от "Тролоудушвач":

    До там няма да се,стигне ..значи Турция прави добро на човечеството ...Сащ се превърна в еднолична сила и почна да рекетира съпзници и врагове ..светът стана още по несигурно място ..хаос,бежанци,войни,гражданска,преврати ..и Турция давайки рамо на Русия я връща на световната сцена и балансира света
  • Иван
    Отговор
    77 09:25  18.07.19

    До коментар #68 от "Това не е толкова важно":

    Как да няма значение? Ти ако платиш милиарди, дали ще ти е все едно да чакаш десетилетия да си ги прибереш? Че американците на лихва да ги държат след години връщането няма въобще да ги засегне финансово.

    Коментиран от #81

  • Браво на Реджеп Тайип Ердоган
    Отговор
    78 09:25  18.07.19
    Все някой трябва да каже дур на самозабравилите се алчни обирджии, не може всички да си затваряме очите само защото ни заплашват с кризи и санкции защото следваме собствен интерес, а не американски.
  • Исус
    Отговор
    79 09:26  18.07.19
    Глупав народ. Дали САЩ или Русия те парите ги управляват Руските евреи Романови. Българи успокойте се и си гледайте живота, политиката е направена за да контролира обикновените хора и да ги държи в заблуда и страх. Опитайте се да откриете себе си, всичко останало е един голям бизнес на големите пари. Лел ден на всички

    Коментиран от #82

  • Гост
    Отговор
    80 09:26  18.07.19
    То хубаво, лошо няма, турците ще си купят руските изтребители, но мен повече ме притеснява да не заставят американците ние да купим още F16. Все пак американците все от някъде трябва да си набавят загубените милиарди. Пък ние пари имаме, ех, борчове вземаме, ама какво от това, важното, че имаме
  • Абе има значение разбира се
    Отговор
    81 09:28  18.07.19

    До коментар #77 от "Иван":

    Но в случая това да ги осъдят е по-важното. Освен това има механизми по които бързо да си вземат парите. Също както ние бързо бързо платихме на руснаците за реакторите. Тука нещата стават по-бързо отколкото в български съд

    Коментиран от #84

  • Хасан
    Отговор
    82 09:29  18.07.19

    До коментар #79 от "Исус":

    Викаш ..българино ,живей като пън ...

    Коментиран от #90

  • 1234
    Отговор
    83 09:30  18.07.19

    До коментар #70 от "Хасан":

    Точно така. Цялата драма в случая не е за някакви самолети или С400. Турция се опитва да играе сама вече, опитва са да бъде някакъв фактор, а това не се позволява. И ще направят всичко възможно да я вкарат в правия път. Предполагам че и санкции ще има, и картата Кюрдистан ще активират, и разни протести и пр. Ще видим. Живеем в интересни времена.

    Коментиран от #86

  • Иван
    Отговор
    84 09:33  18.07.19

    До коментар #81 от "Абе има значение разбира се":

    Преди години Македония осъди Гърция заради техни си спорове...и накрая пак се прекръстиха. Има една приказка-сила Богу не моли. Няма никакво значение дали ще ги осъдят или не, Турция ще си чака парите.

    Коментиран от #85

  • Име разлика
    Отговор
    85 09:36  18.07.19

    До коментар #84 от "Иван":

    Дали спорите за нещо или си осъден поради неспазване на търговски договори.
  • Хасан
    Отговор
    86 09:37  18.07.19

    До коментар #83 от "1234":

    Турция има нова роля в многоплюсния свят ..има ново преразпределение на пазари и ресурси ..дано тоя път Балканите да бъдат пак под турско влияние ..100г да се подмятат между Германия и Русия никакъв хаир не донесе ..упадък и обезлюдени райони

    Коментиран от #88

  • 87 09:41  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 1234
    Отговор
    88 09:50  18.07.19

    До коментар #86 от "Хасан":

    Не съм сигурен че ще има многополюсен свят. САЩ съществуват само заради това че са хегемон. Имаше един американец който беше казал, единствения проблем на арабите е, че са си направили държави върху нашия петрол. Това им е мисленето. Турция няма никакъв шанс да има влияние на Балканите. Американци и руснаци, и отскоро китайци са играчите. Даже ЕС няма такова влияние. Не знам дали Турция има някаква роля, по-скоро няма да й позволят. Те един Китай мачкат брутално.

    Коментиран от #93, #120

  • Шабан
    Отговор
    89 09:51  18.07.19

    До коментар #12 от "555":

    Той Б.Б може да ти каже че те харесва и иска да те такова. Пак ли ще се съгласиш бе......! Ей, нямате грам самосъзнание!!!
  • Исус
    Отговор
    90 09:53  18.07.19

    До коментар #82 от "Хасан":

    А ти като си поклонник на арабска вяра и пънът е добър за теб. Един мъдър човек е казал турска вяра кучешка вяра, аднадън му ефенди?

    Коментиран от #92

  • По-вероятното е
    Отговор
    91 09:54  18.07.19

    До коментар #87 от "Бесен Попов":

    Ти и тебеподобните да изчезнете както и става...
  • И кой е тоя човек
    Отговор
    92 09:55  18.07.19

    До коментар #90 от "Исус":

    Дето го е казал

    Коментиран от #96

  • Шабан
    Отговор
    93 09:58  18.07.19

    До коментар #88 от "1234":

    До някъде си прав! Но, само до някъде! САЩ се мислят за господари само защото останалата част от света все още им играе по-свирката! Особенно по-малките и самозатриващи се държави като България, но ако тези държави имат "топки" а не "дупки" САЩ няма да има куража да се разпорежда със чуждото щастие! Демек всяка държава трябва да си стане с "достойни топки" а не с "достойни дупки". Иначе, така както е тръгнало един ден американците могат да кажат, това парче земя с 60% камъни е наша ще си построим каквото си искаме. И българина ще е принуден да клекне още по-ниско! Така че, умната!

    Коментиран от #102

  • Joker
    Отговор
    94 10:02  18.07.19
    Никога не съм се съмнявал, че в България има най-много специалисти по въоръжаването, технологиите и външната политика. Тук не са пропуснали да се изходят по темата - нали е безплатно... Хайде, моля, да се върнете в първите класове, да научите правописа и тогава да решавате световните проблеми. Тъжно е !
  • Исус
    Отговор
    95 10:04  18.07.19
    Самият Алах. Пише го в куранът. Ако не си го чел прочети го започва със сура Ал Фатиха, ти и за нея не си чувал? Куранат е за Арабите а турците са съвкупност от различни пастирски племена бягащи от мечът на Чингиз Хан. За да не останат без религия приемат куранът които е преведен от армейски еврит. Човек трябва да обича а не, да се дели на турчин българин и други. Хубав ден

    Коментиран от #98

  • Исус
    Отговор
    96 10:09  18.07.19

    До коментар #92 от "И кой е тоя човек":

    Виж коментар #95
  • koпа
    Отговор
    97 10:10  18.07.19
    България много радостна , след тази новина България ще стане супер военна и икономическа сила.
  • И в коя сура е казано
    Отговор
    98 10:15  18.07.19

    До коментар #95 от "Исус":

    Не ми се измъквай с общи приказка
  • Шабан
    Отговор
    99 10:54  18.07.19

    До коментар #87 от "Бесен Попов":

    Вероятността българите да изчезнат е много по-голяма отколкото турчина или американеца. Турция в момента е над 80 милиона, американците гонят 400 милиона а, в България живеят хора колкото в една махала на Истанбул. Ако можеш да смяташ направи си сам сметката кой с каква вероятност може да изчезне!?

    Коментиран от #101, #127

  • Димов
    Отговор
    100 10:55  18.07.19
    Америка беше Америка до 2000г. Харесвах Америка от 50-те до 90-те..... може би до 2000г. След 2000г, вече не е Америка, а някаква клоака, в която бъкат зомбирани глезльовци джендъри и шафрантии, които за някой долар се съдят дори с родителите си. Мозъците им се промиват ежедневно от правителството, а корпорациите ги манипулират по всевъзможен начин, а те дори не се и замислят за това. На тях им стига, че ги зариват с всевъзможни материални блага, необръщат внимание на все повечето ограничения и санкции, които им биват наложени заради страха от тероризъм, и продължават да сънуват, че живеят в демокрация. СССР не можа да построи комунизма, но виж, американците може и да го направят.
  • Шабан
    Отговор
    101 10:57  18.07.19

    До коментар #99 от "Шабан":

    И в България не живеят само българи! И това имай в предвид!?
  • Димов
    Отговор
    102 11:02  18.07.19

    До коментар #93 от "Шабан":

    Добре казано и много пламенно, но я ми кажи, как да се опълчи България на САЩ или на ЕС, като за нула време ще ни разкатаят фамилията, дори без война? Направиха ни изцяло зависими от тях. Стоките ни са внос. Храните ни също. Работим за техни фирми. Енергетиката ни е тяхна. Полезните ни изкопаеми също. Ние сме малък техе пазар, но икономически изцяло зависим от тях. Това е така, благодарение на политиката, на продажните ни "чорбаджий", които вече 30г ни връзват-ли-връзват към новите ни господари. За да се опълчиш, трябва да си независим. А ние не сме. Можем да сме!... но все чакаме някой друг да ни избави от зависимостта. Нарича се народопсихология и е най-големият враг на българина.

    Коментиран от #104

  • 1010101010
    Отговор
    103 11:03  18.07.19

    До коментар #31 от "дърводелеца":

    ...който се прави от Пежо.
  • 104 11:31  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • въпрос
    Отговор
    105 11:53  18.07.19
    хм, сложна новина. не съм сигурен дали не е повод за турция да се радва.
  • ODB
    Отговор
    106 11:56  18.07.19

    До коментар #17 от "Велика България":

    Ама на морето зяпаш рускини като обезумял...щото жена ти не става и за гледане...пробвах Я жена ти-наистина не става
  • Димов
    Отговор
    107 11:57  18.07.19

    До коментар #104 от "Шабан":

    Именно образът на роба ти описах. Правилно си схванал думите ми. И точно за тази народопсихология казах, че ни е проблема. Та.... след като разбрахме, че сме на едно мнение, как предлагаш да живеем достойно, без да зависим от големите страни? Ще затворим границите за вносни стоки, които можем да си произвеждаме тук ли? Ще внасяме само неща, които не правим и които несмогваме да си направим, ли? Ще наложим вносните стоки, конкурентни на нашите с мита, като така ще стимулираме търсенето на родното, ли? Ще си оправим съсипаното черноморие така, че да цъфне и върже за нула време, ли? Или просто ще забраним на хората да пътуват до Гърция и Турция, за да ги принудим да се гърчат на слънчака? Всичкото това може да стане и да свърши работа, че и да ни издигне икономиката, и дори да ни порастнат топки, но има едно НО!!! Даже не едно, а две НОта са. Първо, всички тези действия ще се ръководят и движат от далавераджиите, които и сега са се намърдали навсякъде, където има ръководна длъжност и капят пари. Те имат тази способност, щом вятъра задуха нанякъде, веднага да застават натам и да оглавяват масите, като го играят спасителен лидер. Няма никакво значение какъв ще ни е строят, щом лидерите му ще са пак същите айдуци и крадци. Дали ще сме демокрация, дали соц, дали комунизъм, или дори монархия...... щом на върха седят корумпираните чорбаджийчета, няма никакъв шанс за обикновеният българин. Минахме през всички, тези, изброени от мен режими. Бяхме соц, бяхме царщина,
  • Димов
    Отговор
    108 11:58  18.07.19

    До коментар #104 от "Шабан":

    Бяхме соц, бяхме царщина, бяхме и "демокрация". Все едно и също е. Докато хората не излязат с летвите срещу управниците, да се бият за правата си, ама наистина да се бият така, че никой политик да не се усмели повече да си играе с търпението им, няма откъде да се надяваме на по-добро. Второто НО идва отвън. Ти секни пазарът на стоки за 1лв от Китай, на домати от Гърция, на дънки от Турция, на перални от Полша, на самолети от САЩ, пък после гледай как великите сили знаят да свалят правителства, да палят бунтове, да подстрекават сепаратизъм и да предизвикват граждански войни и всякакви размирици и проблеми в страни, които не им играят по свирката. Царе са на това. Нямат равни. Така управляват целият свят. Няма да сме изключение. Както каза един тука: "Това, че сме раболепни, е просто данък спокойствие". Още живеем по идеологията "Преклонена главица, сабя не я сече". Жалко, обаче, че сме забравили продължението на тази поговорка, а именно: "..., но всеки я подритва". В заключение: Не ме разбирай погрешно. Напълно съм съгласен с теб, за което ти слагам +. Просто не виждам как ще стане.

    Коментиран от #111, #114

  • АборигенЪТ
    Отговор
    109 12:00  18.07.19
    Русофилите са туркофили

    Коментиран от #110

  • Гост
    Отговор
    110 12:01  18.07.19

    До коментар #109 от "АборигенЪТ":

    аборигенът си е абориген
  • Шабан
    Отговор
    111 12:54  18.07.19

    До коментар #108 от "Димов":

    Пак ще го повторя! Явно не го разбираш!Живее с достойнство! Друго спасение няма, особено когато човек е омотан в паяжината на фалшивите ценности и идеали. Отърси се от тази магия! И тогава реалността придобива друг облик.Иначе, отивате курбан, за чуждо щастие!?

    Коментиран от #121

  • bauman
    Отговор
    112 13:05  18.07.19
    Имай търпение и след няколко години ще видиш....,а ганьо и баклава не може...смешен ганьо...
  • Сикчо
    Отговор
    113 13:08  18.07.19

    До коментар #5 от "Кочъ":

    Ами защото са платили 8 милиярда долара и произвеждат от 950 и кусур части 600,нещо друго да не ти е ясно.
  • Циганин
    Отговор
    114 13:10  18.07.19

    До коментар #108 от "Димов":

    Правим им дупетата шарени и на следващата сутрин о, чудо - събуждам се професор по икономика а Айшето гледам станала рано и чертае на милиметрова хартия домашно по Машиностроене. Излизам на двора а там се води беседа между останалите ми 14 деца за клопките на империализма. Много неща не знам, но за две със сигурност съм компетентен: 1. Кюфтета без лук няма. 2. Липсата на образование е фундамент за мародерска система и е въпрос единствено и само на избор!
  • Иван
    Отговор
    115 13:36  18.07.19

    До коментар #3 от "Пешо":

    От къде знаеш бе Пешко. Руските господари ли казаха
  • 116 13:36  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кирил
    Отговор
    117 13:50  18.07.19

    До коментар #63 от "Хасан":

    Или те от нея
  • Πроцес
    Отговор
    118 14:03  18.07.19
    Не става въпрос само за F-35. Има и други последствия. Например от юли 2018 г. Турция и Пакистан са подписали договор за 1,5 милиарда долара за 30 хеликоптера АТАК Т129. Американците обаче не предоставят лицензия за износ на хеликоптерните двигатели и Турция не може да продаде хеликоптерите на Пакистан.

    Коментиран от #122

  • Гостът
    Отговор
    119 14:13  18.07.19
    Денис -Лъжата ако не пише глупости, ще умре от глад. Горкият няма мозък в главата да измисли нещо умно, а тиражира само глупости всеки ден.
  • Хасан
    Отговор
    120 14:13  18.07.19

    До коментар #88 от "1234":

    Не говорим за директна конфронтация а за лостове ...Турция дава рамо на Китай за Пътя на коприната ....дава рамо на ЕС за проблема с бежанците ...сега подава ръка на Русия за газовите потоци и оръжейни пазари ..във всяко уравнение има Турция
  • Димов
    Отговор
    121 14:20  18.07.19

    До коментар #111 от "Шабан":

    Я кажи, как се живее достойно с 209лв пенсия, че нещо не го виждам? Ти как живееш достойно? Като си работил над 30г в тая държава, а накрая се чудиш защо манго кара БМВ, докато ти въртиш педалите на една дърта Украйна ли? Като те избомбят 100лв за винетка, затова, че 5 пъти в годината си ходиш на вилата, която е на 15км от града ли? Като ти вземат 270лв за ГО, че и за ГФ, и като фалира дружеството след два месеца, и ти губиш едни 200лв, а фонда, който е трябвало да ти покрие загубите казва, че може и да ти е взел пари, но няма да свърши работата ли? Или като решиш да не се тровиш с боклуците от магазините, почнеш да си гледаш животни в двора, работиш им всеки ден, докато порастнат, пък накрая някой бюрократ прати едни хора да ти ги изтрепят, че да те заставят пак да купуваш от магазина ли? И ти какво правиш? Ходиш с гордо вдигната глава ли? На какво отгоре си вириш главата, като ежедневно те тъпчат и плюят? Те ти го набиват, ти, обаче, живееш достойно?!?! Нещо не ми се връзва.

    Коментиран от #130, #136

  • Барчо
    Отговор
    122 14:20  18.07.19

    До коментар #118 от "Πроцес":

    Ердо си е направил сметката. Не е като нашите, дето унищожиха всичко и останахме без нищо, щото и нищо ново не направиха. Със сигурност договора за въпросните С400 са придружени с много други уговорки. Още повече че едните са на едно море разстояние.

    Коментиран от #123

  • само че
    Отговор
    123 14:28  18.07.19

    До коментар #122 от "Барчо":

    турските олигарси се втурват към сащ "за преговори" напускайки eрдоган ...
  • Барчо
    Отговор
    124 14:30  18.07.19

    До коментар #53 от "Бачо Киро":

    По принцип си дописал това, което аз не съм. Напълно съм съгласен. Според мен Ердо нарочно ги купи тия С400, та да не купува 100те таралясника, които са само яма за пари. Щом и германеца не ги иска тия железа, пък и сега никой не ги и пуска да летят, става ясно, че са само скъпи боклуци.
  • Барчо
    Отговор
    125 14:30  18.07.19

    До коментар #53 от "Бачо Киро":

    По принцип си дописал това, което аз не съм. Напълно съм съгласен. Според мен Ердо нарочно ги купи тия С400, та да не купува 100те таралясника, които са само яма за пари. Щом и германеца не ги иска тия железа, пък и сега никой не ги и пуска да летят, става ясно, че са само скъпи боклуци.
  • Повторение
    Отговор
    126 14:37  18.07.19
    Роснефт, BP, Сокар използват Ердоган като служител с големи суми пари. Той използва наивните турци с големи думи, безплатно.
  • Исус
    Отговор
    127 15:10  18.07.19

    До коментар #99 от "Шабан":

    Аллах или Господ е Български разум така че не се тревожи българското е вечно и всички останали многобройни нации сте част от българският разум.Много омраза има в така наречените български турци и не само и по българите. Всяка болка е причинена от лоши мисли, така че умната. Намасте

    Коментиран от #129, #131

  • Руският циганин
    Отговор
    128 15:17  18.07.19
    Биха шута, ха ха ха...Ще оплашат гаргите насраните фащ...
  • Български разум....
    Отговор
    129 15:26  18.07.19

    До коментар #127 от "Исус":

    Пхахахахаха
  • Шабан
    Отговор
    130 15:39  18.07.19

    До коментар #121 от "Димов":

    Бе и аз живея със 100лв на месец ама не се оплаквам. Така че, всеки се простира според чергата си! Така съм свикнал и ми е гот! Нали знаеш приказката - алчен задник кръв изхвърля! Че и вашата работа! Като нямате наяване, тъй ще сте!? А ако оставим шегата на страна, между това което пишеш и така както хленчиш и достойнството няма нищо общо!!!!

    Коментиран от #167

  • Шабан
    Отговор
    131 15:43  18.07.19

    До коментар #127 от "Исус":

    Ха-ха-ха! Той българина ако имаше разум нямаше да е на това дередже! "Надупен" отвсякъде! Щеше да диктува правилата на играта и да определя насоката на световната политика! А не да бере душа и да се чуди как да свърже двата края на кисията си!

    Коментиран от #146

  • Пешо
    Отговор
    132 15:54  18.07.19
    Турция започва да губи все повече!2млрд.долара американците дават за турската армия всяка година!Решено е тя да бъде заличена като държава и раздробена на малки области под чужд контрол!Без война а чрез икономическо и финансово напрежение!Ердоган е част от този план!Съпротивата срещу финансовия контрол е смешна¡От близо 80млн.Турция 90%от населението нямат нетна стойност!Светската власт е унищожена!Технологично изостават!Кюрдите зад които са американците ще получат своето!Ядрените бойни глави от Инджерлик са изтеглени!Губят ф35!Скоро ще влязат в международна изолация!

    Коментиран от #137, #138

  • Asterix
    Отговор
    133 16:15  18.07.19
    Турция ще внася руска военна техника и ще изнася за русия машини за дюнер кебап.Интересно,като разкарат Ер доган,какво ще стане с руското оръжие....!?
  • Рошко
    Отговор
    134 16:19  18.07.19

    До коментар #1 от "fakundo":

    Ше ни дадат детски дрончета като f-35 с дистанционно да си играят децата
  • Пламен
    Отговор
    135 16:28  18.07.19
    Ф Офф Ф-35, Ф Офф
  • Хасан
    Отговор
    136 16:38  18.07.19

    До коментар #121 от "Димов":

    Прав си ....трябва да вземем пример от гърците ..за всяко нещо на площада ..
  • Хасан
    Отговор
    137 16:41  18.07.19

    До коментар #132 от "Пешо":

    Ах бе Пешо ..много си чел Работническо дело ...разбиват се,страни които имат природни ресурси ..щото грабиш с пълни шепи ...ако завладееш турците ще трябва да гледаш 80 милиона ...
  • Хасан
    Отговор
    138 16:43  18.07.19

    До коментар #132 от "Пешо":

    И защо си мислиш че жена която си е оголило дупето и циците е много по добра жена от забрадената с семейни ценности и морал??

    Коментиран от #161

  • гост
    Отговор
    139 16:44  18.07.19
    Много им пука на амуджите ,каквито са F35 такива са и Су 57!!
  • България ЕС Нато
    Отговор
    140 16:45  18.07.19
    Шута е само началото няма да им се размине само с един шут
  • Аз си знам
    Отговор
    141 16:45  18.07.19
    Не им продават F-35 защото знаят че Турция може да си направи свой изтребител и то дори без пилотен!... 😉
  • възмутен
    Отговор
    142 16:59  18.07.19
    Със сигурност не са най-богатите, другите крадци Тиквунци, Цветунци, .........са по-богати, ноа се крият и ги криете!
  • възмутен
    Отговор
    143 17:01  18.07.19
    Турците са си направили добре сметката, хич не им е за хамериканците нали си имат такива като ТИКВУНА ДУ......И и готово!
  • Хахаха
    Отговор
    144 17:18  18.07.19

    До коментар #25 от "СссереМ":

    Дрисльо си и такъв ще си останеш
  • гервекчията
    Отговор
    145 17:24  18.07.19
    показа 'характер' и сега раята ще плати 9млрд,които турция изгуби заради покупката на с-4000
  • Исус
    Отговор
    146 17:29  18.07.19

    До коментар #131 от "Шабан":

    Тук не говорим за България като цяло. Една сила управлява всичко сътворено и това съм аз, говоря всички езици и владея всички стихии. Времето е съвкупност от всяка човешка и не човешка мисъл, коранат и християнството е съвкупност от измислени истории за да подържа хората в страх. Добрата душа тя няма религия те е Буда или светлина. Тук се води спор за Турция САЩ Русия, войната е дрога и носи полза само на богатите. Едни идват други си отиват вселенския разум управлява всичко, не се тревожете за дребни работи като ракети и самолети. Живейте и бъдете благодарни всеки ден. Намасте Буда
  • 147 17:29  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • El comandante
    Отговор
    148 17:30  18.07.19
    Руската кочина е пееразка кочина и всички там са пеерази. ХЯХЯХЯ!!!
  • El comandante
    Отговор
    149 17:32  18.07.19
    Турската кочина е пееразка кочина и всички там са пеерази. ХЯХЯХЯ!!!

    Коментиран от #150, #160

  • Пешо
    Отговор
    150 17:39  18.07.19

    До коментар #149 от "El comandante":

    Истината е, че Турция хитро предметна говедата и сега спокойно ще напазарува руски самолети. Говедата са тъпи, така се прецакаха и като се правиха на интересни за "Пейтриът".
  • Пилота
    Отговор
    151 18:22  18.07.19
    Голем праз ! Китайците купиха Су-35, копираха и от МИГ, и успяха да спретнат свой изтребител, J-20, уж 5-то поколение, ама не е ясно.... Въпреки всичко, казват, че бил доста добър. Ако типично по китайски, вземат, че си направят 10 000 броя, иди ги гони... :-) Ако нещо стане, от 1000 китайски изтребителя, едни 700-800 ще паднат, но останалите ще изпълнят задачата.
  • гл шеф разузнаване
    Отговор
    152 18:29  18.07.19
    до. българия. от гл шеф на тайно разузнаване. съкретно тайно разузнаване благодари. на всички за младото момче кристиян бойков. защото той няма вина. ние проникнахме вчера в него той е чист. нее виновен.
  • Абв
    Отговор
    153 18:30  18.07.19
    То е време да се бие и шута на краварите. Единствената им чел е да разцепят Европа. Защото знаят че обединена Европа с една армия, полиция, и съдебна система ще е непобедима. А американските гмо-та и буклуци и в Китай не ги искат.
  • Да добавя
    Отговор
    154 19:39  18.07.19

    До коментар #9 от "Охх":

    Ама и без новина за Путин не минахме.
  • То като се замисли човек
    Отговор
    155 19:55  18.07.19
    Турция би шута на САЩ...........
  • Патриот
    Отговор
    156 20:14  18.07.19
    Интересен факт, който може би не се споменава в статията. Турция е платила самолетите и няма да ги получи, а са страни партньори в НАТО. Каква е гаранцията, че банкянският глупак като плати самолетите след няколко години ще дойдат?
  • antimediator
    Отговор
    157 20:35  18.07.19

    До коментар #3 от "Пешо":

    Също като Москвичите ! Бла,бла,бла..... Ясно е , че десетина психичноболни руски подлоги клепете из всички сайтове само помия ,лъжи и простотии. Русия понеже не може да ни демонстрира висок стандарт,финес и култура е пуснала напред разни гауфони като теб на ни обясняват нещата ?! Всички източноевропейски държави са с по-висок стандарт от нея, какво повече да коментираме ?! Защо ги няма руснаците по морето ?! Защото санкциите действат, доходите им намаляха и т.н ..... да са ви честити всички приятелчета с които се сдобихте - ,,черните турци,,,Асад, Мадуро, иранските чалми и май не останаха други. И като се завърти рулетката всички ще идат на гости при Кадафито.
  • Бай Яни
    Отговор
    158 20:38  18.07.19

    До коментар #29 от "Хасан":

    Да ама в алианса вече се задават и въпроси, кога Турция ще я извадят от алианса. Висши военни искат и закриване на базите там✌️. Явно турския върви към блатото. Кюрдите се на дигнаха нещо, и нападат вече турските дипломати.
  • фико
    Отговор
    159 20:39  18.07.19

    До коментар #17 от "Велика България":

    Като гледам в нашия квартал всичките ни жени гледат пенсии в Евролата . така че .и ние това изнасяме.
  • 160 22:20  18.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • От Германия с любов
    Отговор
    161 22:57  18.07.19

    До коментар #138 от "Хасан":

    Една такава забрадена с ценности, я видях да гледа порно на скамейка в парка!
  • Дали
    Отговор
    162 23:28  18.07.19

    До коментар #52 от "Хитър е ердоги":

    Сериозно ли го мислиш това?!? Аз щатите да връщат пари не съм чул. Такова демократизирана ше им спретнат, че ше чудят какво да правят(а и ние). За мен Ердоган закопа Турция. За съжаление...
  • 163 00:44  19.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Янаки
    Отговор
    164 00:50  19.07.19
    Тук става въпрос за международна политика и МНОГО тайни задкулисни игри. Намесят ли се и военните става да си е.б.е мамата. Освен ако не сте екстрасенси които знаят какво си мислят лидерите на замесените в скандал си мълчете. Но според мен Турция и Русия подписаха тайна сделка за която трябваше повод. МНОГО сериозен с международнен отзвук. Спомняте ли си, че турските ВВС свалиха Руски самолет. Тогава започна всичко. Професионално погледнато отлично планирано.
  • 165 01:26  19.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • SAAB
    Отговор
    166 01:28  19.07.19
    Е......няма да получи ! Може да започне да ги сваля :)

  • Димов
    Отговор
    167 10:08  19.07.19

    До коментар #130 от "Шабан":

    Да кажеш, че пенсионери с 209лв нямат наядане и хленчат е върха на лицемерието. До тук с илюзиите ти за достойнство.
  • Bot
    Отговор
    168 19:26  19.07.19

    До коментар #16 от "EVSTATI":

    Защото народа не става за нищо само философии и завист
  • реалист
    Отговор
    169 22:25  19.07.19
    някой вярвали на човек кой то го е лъ гъл друг път....
  • 170 10:44  20.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ИСТИНАТА
    Отговор
    171 18:13  04.08.19
    ВСЪЩНОСТ ТУРЦИТЕ БИХА ШУТА НА САЩ КАТО КУПИХА РУСКИЯ ЗЕНИТНО РАКЕТЕН КОМПЛЕКС С-400 !!!! А НИЕ КАТО "БОГАТА"ДЪРЖАВА КУПУВАМЕ 8 САМОЛЕТА ЗА 1,5 МИЛИАРДА $ !!!!!!!

Напиши коментар:


Публикувай