2 602 4

Тези храни ще ви помогнат за по-здрав сън

Добрият сън е от огромно значение

Тези храни ще ви помогнат за по-здрав сън
Снимка: Shutterstock
Мария Атанасова

Яденето и пиенето за по-добър сън означава не просто избягване на кофеин и тежки храни, предизвикващи киселини през нощта. Определени храни и напитки всъщност биха могли да ви помогнат да заспите по-бързо и да спите по-здраво, съобщи Foodpanda. Ето някои неща, които да поставите в списъка си с хранителни стоки за по-спокойни нощи.

Сложни въглехидрати

Пропуснете белия хляб, рафинираните макаронени изделия и сладките печени изделия, които могат да намалят нивата на серотонин и да влошат съня. Вместо това изберете пълнозърнести храни, за „закуска“ преди лягане. Пуканки, овесени ядки или бисквити от пълнозърнеста каша с масло от ядки са добър избор.

Шепа ядки

Ядките са добър източник на здравословни за сърцето мазнини. А бадемите и орехите, по-специално, съдържат мелатонин, хормон, който помага да регулирате цикъла на съня / събуждането. Яденето им може да повиши нивата на хормона в кръвта, като ви помогне да спите по-здраво.

Извара

Храни с високо съдържание на белтъчини, като извара, също дават аминокиселината триптофан, което може да повиши нивата на серотонин. Серотонинът е мозъчен химикал и ниските му нива могат да допринесат за безсъние. За да го подсладите, намажете изварата с малини, които са богати източници на мелатонин.

Чаша чай за лягане

Нощната чаша чай (разбира се, без кофеин) може да бъде перфектен релаксиращ ритуал. Лайка, джинджифил и мента са успокояващ избор за лягане.

Топло мляко

Научно може да има някаква връзка между съдържанието на триптофан и мелатонин в млякото и подобрения сън. Но може би по-мощна е психологическата връзка между топлото мляко и лягането като дете. Подобно на горещия чай, топлата напитка с мляко може да осигури перфектния успокояващ фон за релаксираща рутина преди лягане.

Плодове

Определени плодове, които съдържат мелатонин, може да ви помогнат да заспите по-бързо и да се събуждате по-рядко през нощта. Например, сокът от тръпчиви череши и целите череши съдържат много мелатонин, а бананите, ананасът и портокалите също са източници. Ако имате безсъние, яденето на киви преди лягане може да увеличи продължителността на съня ви с един час в продължение на месец. Други плодове и зеленчуци, които са богати на антиоксиданти (като горски плодове, сини сливи, стафиди), могат да имат подобен ефект, като помагат за противодействие на оксидативния стрес, причинен от нарушение на съня.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Луд

    20 1 Отговор
    Пуканки, овесени ядки или бисквити от пълнозърнеста каша с масло от ядки са добър избор..........Ако кажа на жена ми ,че искам такава вечеря най-вероятно ще помисли ,че или съм пиян или съм се изпедера*тил.

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Хорейшо

    2 1 Отговор
    Хавторката не си е пила млякото и не си е изяла орехите. И като не може да спи, трие коментари. Правете това, което проповядвате.
  • 4 Куку-руку вагла чудна

    7 0 Отговор
    “Бисквити от пълнозърнеста каша с масло от ядки??? А не може ли екструдирана скалиметрия??? Абе, вие съвсем полудяхте, бе хора!!! То ясно, че искате да сте интересни, ама...Яжте нормална храна, не ....!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.