Last news in Fakti

19 Декември, 2019 14:16 8 837 14

Важна информация за българските шофьори в Белгия

  • белгия-
  • брюксел-
  • шофьори-
  • автомобили-
  • дизелови автомобили

Нарушителите подлежат на глоба от 350 евро

Важна информация за българските шофьори в Белгия - 1
Снимка: Shutterstock

Регионът Брюксел-столица в Белгия въвежда забрана за движение на дизелови автомобили от нормата EURO 3 (с регистрация преди 2005 г.) на територията на т.нар. Зона с ниски емисии /LEZ/, която обхваща целия Брюкселски регион.

Забраната влиза в сила на 1 януари 2020 г., а нарушителите подлежат на глоба от 350 евро. Санкцията няма да бъде въведена незабавно. Предвиден е преходен период от 3 месеца като глобите ще бъдат ефективни от 1 април 2020 г. Преди да влязат на територията на Брюксел чуждестранните превозни средства трябва задължително да бъдат регистрирани на официалния уебсайт Lez.brussels. Изисква се информация за типа превозно средство, евро стандарт и тип гориво. Сайтът е достъпен на английски, френски, немски и холандски езици.

Тази регистрация е безплатна, а всяко нерегистрирано превозно средство подлежи на глоба в размер на 150 евро. Регистрацията на превозно средство за достъп до град Антверпен не е валидна за Брюксел, следователно е необходима отделна регистрация. В брюкселската Зона с ниски емисии може да се шофира като от същия интернет-сайт Lez.brussels се закупи дневен пропуск на стойност 35 евро на ден. Допускат се максимум до 8 пропуска годишно за едно превозно средство.

Препоръчваме на българските граждани да не се доверяват на уебсайтове, предлагащи закупуване на винетки или стикери, които не са нито необходими, нито валидни за шофиране в брюкселската Зона с ниски емисии. Заплаща се само дневният пропуск като това трябва да се извърши чрез уебсайта Lez.brussels. Всички останали процедури, свързани със Зоната с ниски емисии (искане за специален режим/освобождаване, регистрация на превозни средства, регистрирани в чужбина), са безплатни и трябва да се извършват чрез същия уебсайт. Зоната за ниски емисии е въведена през 2018 г. и обхваща целия Брюкселски регион. Сегашната мярка цели постепенна забрана на най-замърсяващите превозни средства на територията на белгийската столица и се очаква да засегне около 47 000 превозни средства, съобщиха от Министерство на външните работи на Р България.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ераз

    15 2 Отговор
    Тъкмо щях да тръгвам, много важна статия. Това е за не обгазяване на еврогейците.

    Коментиран от #11

  • 2 Читател

    17 0 Отговор
    Като платиш 35Е и колата ти става поне Евро 4 :)
  • 3 Васил

    6 9 Отговор
    А у нас димящите дизели са на пиедестал

    Коментиран от #4

  • 4 Еколог

    17 4 Отговор

    До коментар #3 от "Васил":

    Все дизелите ви са в очите. Дори в час-пик по големите улици не съм видял за замъгляване от черен пушек. Обаче мъгла от прах, вдигнат от гумите на колите по мръсните улици - да, мъгла от смрад покрай циг@нскит€ квартали - да. Почети малко, погледай документални предавания от чужбина и ще разбереш, че дизелите вярно замърсяват, но стотици пъти в по-малко от останалите посочени източници. Нима бензиновият мотор, който харчи масло не дими?

    Коментиран от #6

  • 5 кел файда

    8 6 Отговор
    Каква е ползата за екологията, ако само в Брюксел се въведе тази забрана. Ами нали, като духне вятър и ще донесе мръсен въздух дори от другата страна на планетата?! Ако ще се въвеждат мерки трябва да са за всички. Иначе няма никакъв смисъл.
  • 6 Константин

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "Еколог":

    Колега ЕКОЛОГ,ти сериозно ли написа тези глупости за “чистите” дизелови автомобили?Май скоро не си пътувал по задръстените булеварди на София,където всеки втори дизел е “напомпан,мускулест,чипнат” голф,Леон,Ауди или БМВ (все тая) и като шофираш зад него се налага да си пускаш фаровете за мъгла???
    Дизеловите коли са най-големите замърсители,редом с автобусите.Екологичните емисии на бензиновите коли са В ПЪТИ по-ниски,особено ако колата е на газ директно е в категорията с най-висок евро стандарт.
    Дизела е гориво за сиромаси,а бай-Ганьо тариката иска хем да му харчи 5/100 хем да е състезател по светофарите...една грозна история....
  • 7 Констанитн

    4 1 Отговор
    Чак си написали по стъклата болните тъпунгери
    “No smoke-no fun”...
    ПСИХОПАТИ!!!
  • 8 малката екофаша

    7 0 Отговор
    Тия "озаконяващи" 35€ сигурно отиват за гориво на метлата на Грета Тумберг за да я яха и фърчоли напред -н назад и да оправя климата, че остана. без детство ?
  • 9 HUAWEI

    3 1 Отговор
    Защо само дизелите? От старите бензинови коли, да не би да излиза мириз на парфюм? Другото което доказва че се прави за пари, е че срещу 35 евро един стар дизел от 80те години се превръща в чисто нова кола евро 6.

    Коментиран от #12, #13

  • 10 Marcho

    0 1 Отговор
    Тази информация е вече позакъсняла! В Антверпен от 1 януари не могат да влизат вече Евро 4! Глобата е 150 евро първата. А също има забрана и в други белгийски градове!
  • 11 Това че не ходиш по-далеч от курника

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ераз":

    И нужника не е мерило. Аз пък съм живял две години в Антверп с бг автомобил евро 1. Без да се регистрирам и да спазвам забраните.
  • 12 Не е това

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "HUAWEI":

    До сега за гости.и епизодично пребиваващи не правиха проблеми. Явно вече не така.
  • 13 Guest

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "HUAWEI":

    Абе Вие, кога ще разберете, че независимо от еврото на дизела, касаещо предимно СО2 емисиите, той отделя много големи количества NO2!!! А те са К-А-Р-Ц-И-Н-О-Г-Е-Н-Н-И!!! За ралика от бензина: там този риск не съществува! Та те затова е т'ва ритане с/у печките!
  • 14 Hellish

    0 0 Отговор
    Бензин на газ за да не цапаш, нали коментираме автомобила ти да не гори масло.Е да гори 20 на сто поне моята но пък винаги може да си вземете 1.4-1.8 и да си патъркате евтино.Тва с бомбите се изгърка.Износването на двигателя ,ми таксиджиите навъртяха по 700-800 хиляди на газ.В крайна сметка при нашите коли на средна възраст 10-15+ години едва ли някой си я взима с идеята да я кара още толкова.Нека не се тровим сами хора.Аз си пия кафето на едно кафенце до което има магазин.Мн обичам като дойде някой хубав нов дизел на 500 хиляди без филтри и с ремапче и да го зарежат да кади и трака на два метра от мен.
Новини по държави: