6 009 16

Новите коли на Острова замърсяват повече от старите

Тестовете са показали увеличение на нивото на въглероден двуокис от последните модели, продавани на британските клиенти

Новите коли на Острова замърсяват повече от старите
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Новите автомобили, продавани във Великобритания, произвеждат повече въглероден двуокис отколкото старите модели, показва ново проучване, което стига до извода, че индустрията прави отстъпление в борбата със замърсяването на околната среда.

Новите автомобили по принцип отговарят на последните стандарти на допустимите нива на емисии на вредни газове, но голямото увеличение на търсенето на по-големи, по-тежки модели означава, че се увеличават емисиите на тези газове, според проучване на потребителската група Which?.

Лиса Барбър, редактор на списанието на Which?, заявява за „Гардиън“, че е шокиращо, че тестовете са показали увеличение на нивото на въглероден двуокис от последните модели, продавани на британските клиенти.

Майк Хоус, изпълнителен директор на Дружеството на производителите и търговците на автомобили обаче заяви, че „не може да коментира резултатите от неофициални тестове, проведени от търговски организации, които използван неясни технологии“.

Дъг Пар, учен от „Грийнпийс“, пък каза, че данните показват, че правителството трябва да забрани продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили още през 2030 години – 5 години по-рано от планираното – и че не може да се разчита само на добрата воля на индустрията да намали емисиите на вредни газове.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 5 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 мечо

    29 46 Отговор
    аз сам сас полицеиска астра варви като пушка много хубава кола на всиякаде си хода сас нея малко харчи а варви барзо и не се чупи само по някога и много рятко ако сте сагласни сас мен даите ми плусче

    Коментиран от #4, #6, #8

  • 2 джаба

    22 26 Отговор
    Мога да се обзаложа че моята бензинова Голф 3-ка е по-чиста от с 10г. по-нови немски дизели.

    Коментиран от #5, #7, #9

  • 3 Някой

    14 4 Отговор
    Грийнпийс дгд
  • 4 Рошко

    43 7 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    То и правописа и акъла ти като на полицай
  • 5 Да ва ева у легените

    23 9 Отговор

    До коментар #2 от "джаба":

    Не се обзалагай, че ще загубиш. От къде ви изкопават такива "умници"? W отдавна са забравили за този кош, който са произвеждали в миналия век, а ти голяма хвалба с него.
  • 6 Респект for you

    3 7 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    ГОУЕМ СИ МЕЧО!........ДАВАМ ТИ 5+

  • 7 Ххх

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "джаба":

    Тази мантра за мн чистите стари коли, най-вече на газ, не върви пред немските технически прегледи. Максималното намаление при газ е около 15%,та си прави сметка колко си далече от истината
  • 8 Алфа Вълкът

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    А бе за Астрата си е вярно, няма какво да се лъжем! +
  • 9 Алфа Вълкът

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "джаба":

    Бензина винаги е по-чист от дизела! Още от малък съм се чудел как едно нещо дето кади като комин и мирише на пръдня може да е по-добро от бензина? Още от дете казвам, че дизелът е за трактори и камиони, и замърсява повече от бензина. И накрая истината лъсна и излезе, че съм прав. Излезе, че едно дете има повече акъл от един възрастен, дето вярва на всичко, което му кажат.

    Коментиран от #14

  • 10 Ганди

    3 5 Отговор
    Аз карам дизел и едвам изпушва по някога но мога на много бензинки да им отвея плявата.вярваите ми.карам TDI

    Коментиран от #15

  • 11 Аааз Гретел съм аз

    0 3 Отговор
    Как сте, как сте балъци
  • 12 чиба мисирки с вишо

    5 1 Отговор
    Най екологичен е пропан-бутана трябва да поощрят водачите на газ ,батерите на електромобилите се разграждат за 1000години .
  • 13 Driving pleasure

    3 1 Отговор
    Ако зависеше от идиотите от Грийнпийс да живеем пак в пещери! Това са болни мозъци!Същото важи за всички дето са еко - какво са виновни производителите, след като потребителите предпочитат малоумен СУВ вместо копактния хечбек на чиято база е стъпил тоя СУВ?! Най-сигурния начин да спасим скапаната планета е да полагаш тест за интелигентност и ако показва нива на "еколог" гърмиш го и спасяваш света от простотията!
  • 14 Driving pleasure

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Алфа Вълкът":

    Бензина не е по-чист от дизела! Основния проблем е въглерода, а бензина отделя повече, просто защото се нуждае от повече гориво за един и същ обем работа. Не случайно дизеловия бум последните 15тина години смъкна нивата, които със заклеймяването му отново се покачват в последните 2-3 години. На дизела "мръсното" му е ФПЧ - финните прахови частици, но в модерен дизел това почти не е проблем. Проблем е в многомилионните градове просто защото има стъпновение на прекалено много говеда на едно място - тоест не дизеловия двигател а урбанизацията и централизацията на прекалено много кретени в мега-градове е проблема.. което ме връща към предния ми пост, където е решението!

    Коментиран от #16

  • 15 Focus ST

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "Ганди":

    Айде да сравняваме еднакви неща.Аз съм с 2 литра турбо бензин, 250 коня. Вземи който си искаш 2 -литров дизел и пробвай да ме отвееш. Може пък и да успееш? Не ми се вярва
  • 16 Алфа Вълкът

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Глупости, глупости, глупости, глупости, наскоро имаше статия, че дизелът отделя пет пъти повече азотен диоксид. Цялата менделеева таблица излиза от ауспуха на нафтените коптори.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.