3 287 6

Намаленият въздушен трафик затруднява прогнозите за времето

Коронавирусът има и някои неочаквани последствия за света

Намаленият въздушен трафик затруднява прогнозите за времето
Снимка: Shutterstock

Коронавирусът има и някои неочаквани последствия. Значителното намаляване на самолетните полети заради пандемията от Ковид-19 и съответно намаляването на атмосферните наблюдения, които се изпращат на центровете за прогнозиране на времето, имат за резултат метеорологичните прогнози да стават по-неточни, казват учени от метеорологичната служба на гръцката национална обсерватория в Атина, съобщи АНА-МПА, цитирана от БТА.

Наблюденията от самолетите се използват, наред с други, като например от сателит, за да помогнат за оценката на състоянието на системата Земя - атмосфера в началото на подготовката на прогнозата (начални условия). Броят на въздушните наблюдения, които е получил и е използвал Европейският център за средносрочни прогнози (ECMWF) между 3 и 23 март, е намалял с 65 процента, а в световен план това намаление е около 42 процента.

Броят на наблюденията и географското им покритие се очаква да намалеят още повече в Европа, но и в целия свят в следващите седмици. Само малък процент данни идват от товарни самолети, които са по-слабо засегнати, отколкото пътническите полети.

Процентът на самолетните данни в началните условия на ECMWF е 13 процента, в американската Национална служба за океаните и атмосферата (NOAA) около 9 процента, а в Националната метеорологична служба на Великобритания (MetOffice) е 8 процента. Според оценките, ако бъдат изгубени всички самолетни данни, това ще доведе до намаляване на точността на прогнозите с до 15 процента при времеви хоризонт от седем дни.

Иновативни сателитни наблюдения на вятъра от европейския сателит "Еол" (Aeolus) ще помогнат за смекчаване на последствията от намаления брой наблюдения от самолети, но не и в непосредствено бъдеще. В следващите седмици е вероятно бъдат извършени допълнителни пускове на радиосонди в Европа, за да бъде компенсиран недостигът на въздушни измервания.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Вече

    9 1 Отговор
    За какво ни е прогнозата
  • 2 Гошо

    9 0 Отговор
    Е тия от метеото ,какво пилотите ли им докладват къде и какви облаци са видяли
  • 3 Някой си

    6 1 Отговор
    Споко бре, питайте мене, ние с баварката си летииим и хич не ни пука за времето :) Сензори имаме всякакви, за троянска сливова, за бира, за вино, и за мезетата даже има баварката :) И винаги познава времето, сутрин като седна зад волана и ако е под три градуса пиука - демек студено, ако не пиука значи е топло :) Като погледна джама отпред и той е мокър значи ще е с превалявания, ако е тъмничко и трудно виждам километража без да дам на контакт значи ще е облачно, а ако е с бял цвят баварката вместо зелена значи лед и сняг, а ако няма нито едното - топло и слънчево време :) Само стюардеса нямаме още :) Иначе летим по разписание и чат-пат чартъри до магазина :)
  • 4 Шпек Салам Народен

    5 3 Отговор
    По-добре,че летят нарядко,въздухът ще бъде по-чист.
  • 5 Фермер

    3 0 Отговор
    Да бе верно ли?Аз пък си мислех че гледат от сателити:))Колкото gps е от сателити толко и снимките на циклоните.Вие сега ще кажете ,че и сателитната телевизия идва от сателит.
  • 6 Хахахахха

    2 2 Отговор
    А фона на по-чистия въздух неизгорени тонове самолетно гориво само за 1 полет и това десетки хиляди такива всяка минута, някъде по света съм окей да е малко по-неточна прогнозата.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.