Last news in Fakti

22 Юни, 2020 14:29 8 436 36

Китай тества влак, развиващ немислима скорост

  • китай-
  • бърз-
  • влак

Скоро може да започне производство

Китай тества влак, развиващ немислима скорост - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Нов бърз влак беше тестван в Китай, съобщи РИА Новости.

Влакът е преминал успешно през тестовете. Събрана е практическата информация от експерти.

Предвижда се влакът да развива скорост от 600 км/ч. Екип работи по него в Шанхай.

Китайското правителство очаква да започне производство до края на годината. Влакът се движи чрез магнитна левитация.

Това е движение, чрез което не се докосват релсите. По този начин се осигурява и много бързо движение.

Китайското правителство работи усилено по такива влакове.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ники

    71 3 Отговор
    В Китай още преди 7 год се возих във влак с 375 км/ч и ми казаха че са го ограничили защото бил 425 км/ч предната седмица и сметнали че може да е опасно ... там влаковете са фулл .. хората са много и разстоянията са много големи и има мн задръствания ... и работят за все повече и по бързи влакове за връзка на големите центрове с регионалните градове за да може да бачкаш в града и да се прибереш в рамките на 1 час у вас на 400 км щото няма как да живееш в Шанхай щото цените са умопомрачителни

    Коментиран от #18

  • 4 Питам си

    62 13 Отговор
    Кога ще ги стигнем комунистите от Китай...?---а соросоиди?

    Коментиран от #9, #11, #12, #13, #14, #16, #17, #19

  • 5 Да ама не

    39 10 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Горан":

    Еми май не е така-защото гледах хиляди клипове на чужденци пътували в Русия за Световното по Футбол....и бяха очаровани от Русия и руснаците.Та май калта и мизерията са в САЩ-имайки предвид какво е в момента там...

    Коментиран от #6, #32

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 там тези високо скоростни

    2 18 Отговор
    машини са само в кьра на равното с дължина до 200 км.За пресечена местност и десетки хиляди км. беше мрежа на почакате след няколко столетия.....Пьк тука нивга......
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Обикновен човек

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Горан":

    Ти да не се вкарваш в филма "Бялото слънце над пустинята"???? Животът не е филм драги ми почитателю на Холивуд!!!!!

    Коментиран от #22

  • 11 гост

    14 5 Отговор

    До коментар #4 от "Питам си":

    Немски Райх
    Развитието на магнитните носещи се влакове в Немския Райх е започнато през 1922 г. от Херман Кемпер, който се е занимавал с технологията на електромагнитните въжени линии. През 1934 г. на Кемпер е присъден държавен патент 643316 за електромагнитна левитация на превозни средства. Първоначално е обсъждан опитен влак за развиване на високи скорости, но проектът не се реализира, заради Втората Световна Война.

    Немска бундесрепублика
    През 1967 г. Щефан Хедрих основава Общество за влакова инженерна иновация, в което изследователи и фирми се ангажират в по-нататъшната разработка на магнитните левитиращи железници. От 1973 г. това развитие е подето от физика Гьоц Хайделберг и професора Херберт Вех от Техническия университет в Брауншвайг

    Коментиран от #24

  • 12 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #4 от "Питам си":

    През 1914 френският изобретател Емил Бачелет предизвиква сензация в Лондон. Той привел в левитация кухо тяло от аламуний с дължина около един метър, използвайки дълга редица от променливотокови магнити, задвижвани от самостоятелни отворени бобини. Желанието му било чрез подобна система да транспортира писма между Лондон и Ливърпул.

    „ „Емил Бачелет, един французин, е изобретил влак, нямащ колела, релси, локомотив и нямащ мотор и въпреки това изминаващ триста мили за един час. Не се поражда нито триене, нито вибрация. На мястото на релсите са поставени като пътна линия алуминиеви пънове, прекъснати на всеки седем – осем метра от портовидни магнити. Над тези пънове и под портите левитира по един стоманен цилиндър, имащ формата на цепелинова гондола и всъщност представляващ влака. Електромагнитните венци в близост до алуминиевите пънове тласкат влака от само себе си при включване към електросистемата, като в същото време го държат във въздуха, докато големите магнити го теглят напред.“ 1914 г ФРАНЦУЗИН !!!!!
  • 13 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Питам си":

    1979 г. На интернационалното изложение на превозни средства в Хамбург е световно представен първият МАГЛЕВ, допускащ превоз на пътници;
    От 1983 г. В западен Берлин, в близост до Потсдамския площад е открита магнитна пътна линия за близък транспорт, тъй нареченият M-Bahn. Трасето обаче се употребява, въз основа на обединяването на западен и източен Берлин, като пътна линия по време на възстановяването на разделената от Берлинската стена метро отсечка U2, като поради тази причина през 1992 г. M-Bahn е демонтиран и неговото по-нататъшно развитие е преустановено.
    1984 г. Приведен във функциониране е първият етап на конструиране на тестовото съоръжение на Трансрапид в долна Саксония. Швейцарският консорциум SwissRapid планира и разработва магнитна левитираща железница за Швейцария. Като пионер сред мащабните инфраструктурни проекти, идеята ще се реализира частично или изцяло чрез финансирането на частни инвеститори. Швейцарският RapidExpress трябва да разработи дългосрочна връзка между областите Женева и Св. Гален, както и между градовете Люцерн и Базел. Първите проекти включват маршрутите Берн-Цюрих, Лозана-Женева и Цюрих-Винтертур. Тендециално ще се реализира първо отсечката между Лозана и Женева – през 2020 г.
  • 14 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Питам си":

    От 1962 г. ( !!!!!!!!!!!!!) в Япония протича изследователска работа върху левитиращите магнитни влакове. Междувременно бяха разработени две системи:

    електродинамичният влак JR-Maglev, носещ се на свърхоподящи магнити или още наречен Chūō-Shinkansen (дългостаторен задвижващ механизъм, максимална скорост 500 km/h);
    електромагнитният носещ се влак HSST (късостаторен задвижващ механизъм, максимална скорост около 100 km/h).
    С Chūō-Shinkansen трябва да се реализира транспортната линия Токио-Нагоя-Осака, като вече съществуващата, дълга 18.4 km. тестова отсечка в областта Яманаши, представлява част от него.

    HSST се движи от март 2005 г. с името Линимо по девет километрова отсечка в рамките на експоцентъра, разположен източно от Нагоя. До юли 2005 г. е превозила 10 милиона пътници.

    Коментиран от #27

  • 15 Криеш името си страхливец

    10 1 Отговор
    Китай, Русия нас българите не ни засяга пряко! Да видим, БАН, 52 ВУЗ и многото хабилитиран професорски състав какво твори? Вие знаете ли?

    Коментиран от #28

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Заблуден си

    14 6 Отговор

    До коментар #4 от "Питам си":

    Няма комунисти в Китай човече, това е типичен олигархичен държавен капитализъм... всички псевдокомунисти от ЦК на партиятя са скрити акционери в чуждите автомобилни заводи в Китай... иначе нямаш достъп до пазара...
    Това са шайка крадливи комунета, които държат нарида си в брутална изолация... никакви сайтове... цензура, диктатура...
    Живял съм дълго в Китай... не е това реалноста... много ниска хигиена, никакви санитарни норми, а Ковид 19,а преди това Торс... тези простаци ни съсипаха...

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #4 от "Питам си":

    Пак да ти повторя , НИКОГА НИЩО НЯМА ДА ИЗМИСЛЯТ КОМУНИСТИТЕ , НЯМА ДА ГО ДОЖИВЕЕШ , не се хаби , хахахха !!!

    Коментиран от #23

  • 20 Китай

    13 7 Отговор
    Китай е номер едно е света и върви с темпо напред в бъдещето а толераския запад и сащ е разтърсван от бунтове, грабежи , палежи
  • 21 Иво

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "Заблуден си":

    Бая заблуден е някой ! Затова ли разстрелват корумпирани политици, партийни функционери и министри ?

    Коментиран от #25

  • 22 Бай Горан

    2 7 Отговор

    До коментар #10 от "Обикновен човек":

    Драги ми "почитателю" на Мосфилм и Ленфилм.Дори на този култов съветски филм си объркал заглавието.Като поживееш в Русия и се поразходиш тук-там,ще ти изветрее цялата Кремълска пропаганда.
  • 23 Госあ

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Така е, мъск е най големия гений раждал се някога на планетата Земя. А и бай доналд 🤣
  • 24 Госあ

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Да бе, само дето влаковете ги нема. Ма тея не са ли хамериканци бе ? А защо всъщност БДЖ не беше дадено на китайците, така както цялата инфраструктура за ски и паркове на бай цеко ?
  • 25 факти

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Иво":

    Крайно невеж си.По-добре си мълчи ,че само се излагаш.В Китай е "комунизъм" само на думи.В Китай положението е див капитализъм.Китайците оставиха комунтическото действие още през 1971г. защото разбраха ,че с такъв режим развитие не може да има.Ако в Китай беше комунизъм в момента ,нямаше да стигнат до такова развитие каквото имат в момента.

    Коментиран от #26

  • 26 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "факти":

    Брях ма много знайш бе. Напрао си за външен министър на баце
  • 27 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    В Япония е националсоциализъм. Още от времето на Мейжи, като отпреди това има дълбоки предпоставки. Не бъркай с капитализма. Иначе шинкансените са много видове,но класическите са напълно достатъчни. Същото важи и за ТЖВ'тата. 360 км/ч е абсолютно достатъчно за да се придвижиш докъдето и да е било. Само ганя трябва да преглътне гордостта си да не пътува с каляската си,а с обществен транспорт.
  • 28 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Криеш името си страхливец":

    Преди 90'та година лично Ширак е искал да посети БАН за да поздрави българските учени, впечатлен от разказите на френски космонавт посетил МИР за българската апаратура там. Абе я да те питам, ти ли ше ги праиш тия влакове като ти дадат проектите бе омбре ?
  • 29 ееее

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Горан":

    А в Българската провинция на ЕС хората се друсат в каруци и газят кал до колене и в градовете.Влаковете са 70 годишни,от времето на Фюрера и развиват не повече от 30 км/ч. Като добавим липсата на улично осветление, 25-30 годишните ес отпадаци по пътищата и ликвидацията на всеки печеливш бизнес, да те пита човек ЗАЩО скача.

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Бай Горан

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "ееее":

    Вярно е,но това е наследството на комунизма.И веднага ти отговарям-комунистите не са спрели да управляват България и след дворцовия преврат от 1989г.
  • 31 Еми нека

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "ееее":

    Аз съм свикнал,затова пък умея да плюя турците,ако не го направя ми скача кръвното че и хапчетата ми свършиха,не искам да умирам разбери ме
  • 32 НЕ АМА ДА

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "Да ама не":

    По времето на СССР имаше влак на дружбата. Тръгваше от София до Москва Ленинград и Киев. Екскурзионен. След екскурзията разправях, че раят на земята е там! След това, имах възможност /такава ми беше работата/, да пътувам на собствен ход из по голяма част на страната и в страни големите градове. Първо, нямат магистрали и пътя е вужасно състояние. А имат участъци с километри дълги прави. Равни и лесни за строеж. Малките населени места сс с мизерни къщурки боядисани в сниньо. Мизерни магазини, мизерен транспорт. Мизерни вътрешни авиолинии. Останах изумен от обстановката в самолета. Занемарено, неприятни миризми, все едно съм в най-старите автобуси в Б-я, които едва кретаха по пътя. И шумно. И се питах: абе къде се намирам, къде са онези места, които видях преди това? Така, че едно е да ти показват отбрани неща и друго е да си ги избереш и видиш сам! Всичко ми се срина.
  • 33 Професор от БАН

    10 0 Отговор
    Гола вода са Китайците!Ние от БАН работим върху атомна каруца и светещи цървули!
  • 34 Бай Яни

    0 6 Отговор
    Пълни глупости,Германците,Сименс по точно е го замислил това вече от 20 години насам.Тези само крадът идей.нищо немогат да измислят.
  • 35 Moon

    2 0 Отговор
    В япония "shinkansen" вече над година се движи с 581 км. в час. Франция имат с подобна на японците скорост. Китай също имат скоростни влакове НО с "немислима" и да напишеш 600 км. е смешно. Немислима би била да речем 10 000.
  • 36 Ама там нашият Елит не е предложил

    3 0 Отговор
    Булгар - Просперитет ? Та там е КОМУНИЗЪМ ! УЖАС , Тъма и Безумие. Не е КОМУНИЗМА ВИНОВЕН ! Нашият брат - Червеят балкански Анадолски , Чорбаджийски , Лакейски - алчен, подъ, продажен, нагъл, коварен, завистлив и лукав, където и да го поставиш все на ла/но ми.ише ! Помним девиза му : " И Пет стотинки да направят бензина - пак че КРАДЕМ !" А в Китай не само отиват на "топло" а онези с маламина в млякото им светиха маслото ! Ние сме проблема а не КОМУНИЗМА ! НИЕ СМЕ ЧЕРВИВИ И В МОЗЪКА НА КОСТИТЕ ! Повредата е в нашият телевизор !
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания