23 Юни, 2020 11:20 1 218 8

НАСА започва работа по космически туризъм

• наса-
  • договор-
  • космос

Сключен е договор с голяма компания

НАСА започва работа по космически туризъм - 1
Снимка: БГНЕС/EPA

Американска компания договори нов договор с НАСА, съобщи FOX News.

Новото споразумение предвижда стимулиране на космическия туризъм. Идеята е да се направи подбор на кандидати за подобен опит.

Те ще бъдат подготвени и тренирани за полет до Международната космическа станция. Представители на американската агенция обявиха, че разглеждат варианти за използването на съоръжението за повече научни и търговски цели.

Договорът е сключен между „Върджин галактик“ и  центъра за космически полети „Линдън Джонсън“. Компанията е основана от Ричард Брансън, като разработва начини за туристически пътувания в орбита.

Проведен вече беше и първият успешен тест на космическия кораб на компанията. Смята се, че корабът може да прекара в полет повече от два часа.

Може да превозва на борда си поне шестима туристи. На този етап те ще могат да стигнат до височина, предвиждаща състояние на безтегловност, като се планира още по-голямо разстояние.

• 2 Ivan

Наса са клоуни от Холивуд и децата го знаят вече!

• 3 професор Зубов

Китайската автоматична станция "Чанг'e 2" е успяла да заснеме местата на кацане на корабите "Аполо" и да открие следите от работата на астронавтите на Луната, съобщи днес руската медия Газета.Ру. Снимките са обнародвани на портала на Китайската програма за изучаване на Луната още през 2018 година, но придобиват широк отзвук едва през май тази година след публикуването на книгата "Люди на Луне. Главные ответы", написана от експерта Виталий Егоров.
  • 4 pepy

До коментар #2 от "Ivan":

Малко "холивудска" статистика...
    Космически стартове 01.01.2020 - 23.06.2020год.:
    — САЩ - 15 /без Rocket Lab/:
    —— SpaceX - 10 /в т.ч. 1 IFAT/;
    —— NASA /ULA - 3, OSC - 1/;
    —— Virgin Orbit - 1 неуспешен;
    — Китай - 15 /в т.ч. 2 неуспешни/;
    — Русия - 7;
    — Европа - 2;
    — Япония - 2;
    — Нова Зеландия /Rocket Lab/ - 2;
    — Иран - 2 /в т.ч. 1 неуспешен/.
  • 5 да се смееш ли да плачеш ли

До коментар #2 от "Ivan":

САЩ са прекалено големи ,за да ги коментираш мишок.Гледай си там руските недоносеници за които космоса е мираж и го гледат едиснтвено през телескопи от Земята и не коментирай големите !
  • 6 Бай Горан

САЩ са с десет години пред Китай и с двайсет пред Русия в космическите разработки.Американците промениха правилата на играта,като дадоха възможност на частни предприемачи да разработват
    космически програми,което доведе до страхотни резултати.В момента САЩ има няколко кораба,които са в експлоатация,на изпитания или предстои да полетят в скоро време.Върджин галактик и Върджин орбит са само малка част от този прогрес.

• 7 професор Зубов

До коментар #6 от "Бай Горан":

Първото кацане на Луната е на 20.07. 1969 г. Към днешна дата година 2020 Русия не е в състояние това да го повтори и в обозримо бъдеще също.
    Само САЩ са изпращали апарати извън Слънчевата система -4 броя Пайниър 10 и 11 и Вояджър 1 и 2 . САЩ изпратиха сонда към Слънцето , изобщо не е проста работа -
    Всички снимки и всички познания за отдалечените планети от Слънчевата система , както и за Юпитер , Сатурн и Марс ,както и за спътниците им са набрани от САЩ

За това време Русия има безпилотно кацане на Луната , програмата Луноход и 3 мисии до Венера, 1 успешна и 2 неуспешни и това е .
    И те ги прекратиха междупланетните мисии ,защото те вече стават изключително сложни , отделно ,че са скъпи , но стават сложни за изпълнение. Рогозин обеща 45 такива , но не направиха даже една .

И това е в момента руската космонавтика -разходка до МКС -и това е всичко , просто за друго няма сили .

• 8 Бай Горан

До коментар #7 от "професор Зубов":

Не забравяй Европейците,Канада,Япония.Те също имат успешни мисии до планети,комети и астероиди.Само ще спомена кацането на Титан,спътника на Сатурн от европейски апарат.Япония е единствената засега,която изпробва в космоса през 1996г. магнетоплазмен двигател.