14 Юли, 2020 08:45 11 133 70

Турция въоръжава Украйна срещу Русия

  • крим-
  • турция-
  • дронове-
  • украйна-
  • русия-
  • война-
  • байрактар

Турция не признава окупацията на Крим

Турция въоръжава Украйна срещу Русия - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Украйна има желание да закупи още една партида бойни дронове от Турция, предаде турското издание „Дейли Сабах”.

Този въпрос е бил обсъден по време на посещението на турския военен министър в Киев. Според Анадолската агенция украинското министерство на отбраната е проявило желание за покупка на още дронове турско производство.

Двамата военни министри, Хулуси Акар и Андрий Таран, са обсъдили и развитието на двустранните отношения между двете страни и възможностите за бъдещо сътрудничество. През 2019 година Украйна закупи шест турски дрона, а сумата не беше назована.

Произведеният в Турция дрон Байрактар ТБ2 (Bayraktar TB2) може да прелети до 6850 километра с максимален товар от 55 килограма. Украинските въоръжени сили са сметнали, че се нуждаят от подобно въоръжение. Украйна продължава да води война срещу Русия, която анексира Крим през 2014 година и подкрепя сепаратистите в Източна Украйна. Турция, подобно на международната общност, не признава незаконната окупация на Крим.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхмм

    134 35 Отговор
    Русия ако иска ще изяде Украйна

    Коментиран от #23, #31, #39, #51

  • 2 Распутин

    77 19 Отговор
    И после НАТО

    Коментиран от #9

  • 3 Турски джагали

    97 30 Отговор
    ще си намерят майстора.
  • 4 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    69 13 Отговор
    светът се управлява от психопати
  • 5 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    50 8 Отговор
    войната е опиат войниците са маша
  • 6 Гоце

    38 111 Отговор
    Браво Турция на Украйна и трябва помощ

    Коментиран от #37, #68

  • 7 Генералът

    78 18 Отговор
    Турция въоръжава Украйна срещу Русия. Хахаха
  • 8 Мнение

    93 23 Отговор
    Абе това, ако е вярно Ердоганчо си играе яко с огъня!
    А какво ще стане ако сащ и русия обединят сили срещу турция????
    Ще му таковат таковата и после ще си я поделят!!!
    Колкото до Крим, който НИКОГА не е бил украйнски, а е бил подарен, но с договор от СССР!
    Когато укрите приемат милярд долара за пуча, договорът с Русия за крим е нарушен!!!
    Набиите си го в тиквите, че Крим е автономна република с преобладаващо руско население, пренадлежало на Русия до преди 40-тина години!!!
  • 9 big

    80 11 Отговор

    До коментар #2 от "Распутин":

    Ще си седне на задника и пишат декларации! Няма нито една държава от НАТО, която би желала да се включи във военни действия срещу Русия, просто нямат необходимото превъзходство според тяхната военна доктрина. Второто, не маловажно е, че всички държави са в обсега на техните ядрени оръжия и не биха си позволили да затрият собствените си държави. Третото е, че те знаят реално какво е Украйна и не биха си заложили задниците за нея.

    Коментиран от #35

  • 10 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    42 3 Отговор
    войната разрушава унищожава убива разбива войната я правят милитаристи психо садисти
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Българин

    60 17 Отговор
    6 дрона хах.. тя русия в сирия и либия на ден сваля по толкоз хахах
  • 13 другарят

    53 12 Отговор
    Султана не спира да дразни оная работа на мечока! Сирия, Либия, а сега и Украйна!
  • 14 Боби

    58 3 Отговор
    Не само американците искат да продават оръжие, просто въпрос на много пари, само България която имаше производство на което дори американците завидяха заяви на нас пари не ни трябват, подаряваме нашите ресурси.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Сандо

    37 12 Отговор
    Ердоган започна да прави много грешки,може би от възрастта,може би от дългото властване.А цената,която ще плати, може да е съществуването на Турция в сегашния и вид
  • 17 Королевь

    30 8 Отговор
    Украйна означава " покрайнини" " у края, в края" . Има се предвид покрайнини на Руската държава. Ние си имаме западни покрайнини, но за жалост нямаме историческа смелост да си ги поискаме обратно, както Путин поиска Крим. Да не говорим за Македония.
  • 18 На кой му дреме

    15 3 Отговор
    Ще берат много ядове чаиниците
  • 19 Това е само една

    25 2 Отговор
    търговска дейност. Украйна може да купи дронове също и от Русия- щом става въпрос за бизнес. . Учудих се когато разбрах, че Украйна е продавала строителни материали на Русия за построяването на кримският мост!

    Коментиран от #41

  • 20 Гост

    20 3 Отговор
    Тва пък като чуя , че някой ще се репчи на Сащ,Русия или Китай направо ....
  • 21 Тюрк

    15 32 Отговор
    Украйна е Турска територия. Точка по въпроса ?. !!!
  • 22 Гонг 2

    10 34 Отговор
    Украйна е пирона в ковчега на Русия
  • 23 Ананасов

    17 6 Отговор

    До коментар #1 от "Мхмм":

    И за десерт Турция......
  • 24 разума

    16 5 Отговор
    Глупости. С какви пари. С заем от САЩ или МВФ ....................
  • 25 Направете справка

    20 3 Отговор
    В Автономна Република Крим, която е в състава на Руската Федерация не се водят военни действия. Украйна не воюва с Русия. Имат някакви претенции към ДНР и ЛНР, но те не са част от РФ. Не знам да имат обявена война ...
  • 26 Ххх

    16 9 Отговор
    Междувременно дори един бегъл преглед на техническите характеристики на „Байрактар” TB2 разсейва оптимизма на турската преса за използването на устройството в Украйна. Дължината на безпилотния летателен апарат е 6,5 метра, размахът на крилата е 12 метра, радиусът на действие е 150 км, а максималната скорост е 130 км/ч. Той е в състояние да стои самостоятелно във въздуха до 24 часа на височина от 7 км и да носи бомби с тегло до 50 кг. Големият размер и ниската скорост на тези безпилотни летателни апарати ги превръщат в удобна мишена дори за остарелите противовъздушни оръжия в експлоатация на двете непризнати републики. Турските апарати са се доказали в операциите „Щитът на Ефрат” и „Маслинова клонка” срещу кюрдските въоръжени сили на Сирия, но те са почти безполезни срещу въоръжените сили на народните републики в Донбас.
    Между другото, украинските предприятия предлагат на армията по-евтини и по-ефективни модели бойни безпилотни летателни апарати в сравнение с обемистия „Байрактар” TB2. Един от тях - устройството ПД-01, произведено от завода в Киев „УкрСпецСистем”. Въпреки това, Порошенко купи съмнителните безпилотни летателни апарати от Турция, благодари на Реджеп Ердоган за политическата му позиция по отношение на Крим и, вероятно, за помощта му в украинската църковна авантюра. Съвсем случайно, но компанията-производител на безпилотните самолети „Байрактар” принадлежи на зетя на турския президент - Селджук Байрактар.

    Коментиран от #33

  • 27 Тодор

    12 3 Отговор
    Заглавието е глупаво ! Украйна купува дронове,но въобще не се знае срещу кого ще ги използва. Груба манипулация !
  • 28 усещам че

    18 14 Отговор
    Босфорът ще стане кафяв, ама няма да е от черноморието. Турция и трвябват 5 нюка, 3 по стамбула и по един по анкара и измир и е свършила, останалото е кюрдистан.

    Коментиран от #30

  • 29 Королевь

    18 8 Отговор
    2058 Русия Анексира Аляска.
    2061 Македония влиза в Българска федерация.
    2067 Кюрдска република обявява независимост
    2082 Кипър е изцяло анексиран от Гърция.
    3645 Български дипломат оглавява колонията на Марс на ротационен принцип.

    Коментиран от #32

  • 30 The Great Turk

    19 15 Отговор

    До коментар #28 от "усещам че":

    к*рдистан ще видиш през крив макарон. к*рдистан искаха да създават още през времето на Ататюрк но нещо не се получи и обесиха тези партизани. Ти внимавай в БГ да няма Ромелистна че като гледам населението на ромите се увеличава многобройно и според доклад на ЦРУ до 2030г. в БГ населението на ромите ще са 45-50%

    Коментиран от #34, #48

  • 31 Бау

    13 11 Отговор

    До коментар #1 от "Мхмм":

    И какво му е хубавото на това? Братоубийствена война заради болните амбиции на едно жалко човече, което си повярва, че цяла Източна Европа трябва да е негова?
  • 32 русия е кочина

    6 25 Отговор

    До коментар #29 от "Королевь":

    2059 на китайско украинската граница няма инциденти , всичко е спокойно


    Голям страх я тресе кочината от тия Байрактари

    Коментиран от #67

  • 33 Междувременно един бегъл поглед

    15 15 Отговор

    До коментар #26 от "Ххх":

    Показва трофеите на Байракктара....над 30 броя супердупер панцири в Сирия и Либия без да броим другата руска скрап...:)

    Коментиран от #40, #43

  • 34 Читател

    13 2 Отговор

    До коментар #30 от "The Great Turk":

    Забрави за Роместина. Нито един паразит не може да съществува дълго без приемника си. Да примем хипотетично, че цинагите успеят да създадът държава някъде. Да примемем, че ще се намира в Северозападна България. Как ще се изхранва? За година-година и половина ще опоскат като скакалци всичко. И после? Миграция? Ама държава на гръб не се носи...
  • 35 Китаец от Сибир

    9 19 Отговор

    До коментар #9 от "big":

    Именно ядреното оръжие е гаранцията на русия.Реално русия ще бъде разпиляна и премазана като хлебарка от НАТО при евентуална конвенционална война ,ама пустите им ядрени оръжия..

    Коментиран от #46, #47, #70

  • 36 Психопат

    7 2 Отговор
    Мислех, че аз съм зле 😆
  • 37 Гост

    11 4 Отговор

    До коментар #6 от "Гоце":

    Още един заник! Нареди се до другите майданари, със свалени гащи, по посока турция.
  • 38 Панов

    7 6 Отговор
    Естествени съюзници са.Заедно имат неоспоримо превъзходство е черноморския регион.Турция държи и проливите.
  • 39 12udar

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мхмм":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • 40 Аз съм българче

    10 3 Отговор

    До коментар #33 от "Междувременно един бегъл поглед":

    Когато ти спрат електрониката, 20т. стават само желязо. За да се направи безполезен комплекса Панцир С1 се води първо радиоелектронна война, за да се "заглуши" системата за откриване на летящи цели. Иначе, когато не е "заглушен" , Панцир С1 унищожава дори и артилерийски снаряди и много ефективно оръжие. Там, където няма противодействие срещу електрониката на Панцир С1, то той винаги печели и сваля почти всичко. Турците много напреднаха със системи за радиоелектронна борба и постигнаха няколко успеха, но руснаците разбраха това и започнаха да усъвършенстват своите системи за радиоелектронна борба-Краснуха.

    Коментиран от #44

  • 41 Факт

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Това е само една":

    Русия им продава газ и нефт.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Инстанбулска конвенция

    10 4 Отговор

    До коментар #33 от "Междувременно един бегъл поглед":

    Колко пъти да натяквам за интелектуално неспособните турци да създадат нещо, което да е качествено! Само глупости...

    Коментиран от #45

  • 44 The Pest

    5 4 Отговор

    До коментар #40 от "Аз съм българче":

    Възможно е и да си прав за РЕБ ,но може и да не си . Няколко забележки : 1. Освен срещу дроновете Панцир бяха неефективни и в Сирия срещу израелските Ф16 , където едва ли са били заглушени , а ако са били това е сериозен повод за размисъл. 2.До колкото знам Панцир не е свалял нищо в реални условия , а ефективноста срещу артилерийски снаряди изобщо не е потвърдена.3. Красуха , а не Краснуха засега изобщо не потвърждава някаква ефективност , въпреки че се използва и в Сирия и в Либия . 4. Според мен Панцир има проблеми с отразяването на атаки с управляеми бомби без двигатели и по ниска забележимост в ИР спектъра , които може би могат да се коригират със софтуер
  • 45 Хасан

    5 11 Отговор

    До коментар #43 от "Инстанбулска конвенция":

    Ами що прадедите ти пъшкаха 500г !? А и не само те

    Коментиран от #60, #62

  • 46 Бачо Киро

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Китаец от Сибир":

    Абе не е баш тъй. Достатъчно пъти се е виждала разликата между експортните версии на руснаците и руските такива. Също така когато читави са управлявали дори експортните версии са били проблем до степен да се бие отбой въпреки всички огромни преимущества на хартия. Та нещата не са толкова прости колкото си ги представяш.
  • 47 Ххх

    9 3 Отговор

    До коментар #35 от "Китаец от Сибир":

    Китаец, майче много настрани са ти изтеглили очите и трудно фокусираш действителната картина на нещата. Като цяло НАТО действително превъзхожда Русия в значителна степен в конвенционални сили. Само че, при евентуален широкомащабни конфликт с Русия колко натовски страни биха участвали с войски, и с какви войски биха участвали ? Нима си въобразяваш, че основните членове на НАТО биха изпратили по няколко стотин хиляди да воюват с Русия - пълен наивник си, да не кажа глупак. Вземи войната с Ирак например. Единствено Великобритания имаше някакво по значимо участие, да речем в рамките на 10 - 15 хиляди души. И ако си въобразяваш, че срещу Русия ще се юрнат някакви многомилионни армии, които да я смачкат ? Да не говорим, че и извън ядрения си арсенал Русия разполага с достатъчно огнева мощ, която да охлади някои по - запалени и болни кратуни - като твоята например. Пък и не е лошо да си даваш сметка, че едно е бил човешкия живот, конкретно на войниците при предишните войни, съвсем друго е сега. И ако при евентуална агресия срещу Русия западните армии потенциално биха могли да дадат няколко десетки хиляди убити, това как би се приело в съвременните западни общества ? А и в името на кого и на какво да дават такива жертви ? В името на болни мозъци на такива като тебе ли ?

    Коментиран от #49

  • 48 на мен

    9 4 Отговор

    До коментар #30 от "The Great Turk":

    кюрдистан не ми трябва, нито пък ви го желая, но ако се правите на по големи отколкото сте, може да питате къде беше турция. С най голямата ядрена сила бъзици не се правят щото ако се ядоса може да стане това което вече писах.

    Коментиран от #50

  • 49 The Pest

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "Ххх":

    Не мисля че в НАТО има толкова болен мозък , който да планира някаква агресия срещу Русия и изобщо подобно нещо се коментира само в руската пропаганда . Това за човешките загуби обаче работи и в двете посоки , как мислиш дали Путин би имал подкрепата на руснаците ако загубят няколко хиляди войници в балтийските републики или Украина ?
  • 50 Запознат

    9 8 Отговор

    До коментар #48 от "на мен":

    Турция си е там и сигурно ще бъде там и за векове! Голям народ и държава с мощна армия!! Турция е регионална сила каквато е и Русия и за това след утилизираната руска су-шка руснаците не провокираха военно Турция! Иначе е нормално Украйна да купува оръжия, които са се доказали! Доста руски панцири и операторите им бяха унищожени от Байрактар!

    Коментиран от #52

  • 51 Истината

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "Мхмм":

    Възможно е, но преди това милиони руски орки ще бъдат унищожени!
  • 52 прав си

    11 8 Отговор

    До коментар #50 от "Запознат":

    Русия и Турция са регионални сили, Турция в региона на босфора, Русия в региона на планетата Земя. Нали не си въобразяваш, че ако нещата станат сериозни, някой ще си играе със сушки и байрактари. Влиза в сила оръжието което гарантира окончателното решаване на проблема, каквото Русия има в изобилие а Турция не. Забележи, че Турция е твърде малка и удобна за ядрена атака и 5 нюка са и достатъчни. А те пристигат от Крим за по малко от 5 минути и нито турците нито дори янките имат противодействие срещу тях. Хубавото е, че нама да усетят какво им се случва. Е, не им го желая, но може да им се случи ако се самозабравят. А ти ходи да си учиш уроците че имаш да наваксваш.

    Коментиран от #53

  • 53 Казуар

    5 7 Отговор

    До коментар #52 от "прав си":

    Турция има собствени ракети земя- земя които мокат да достигнат далеч зад Крим, също и крилати ракети. В момента Турция строи четири морски бази на Черно море.

    Коментиран от #54, #69

  • 54 ма ти много знаеш бе

    7 2 Отговор

    До коментар #53 от "Казуар":

    ами и ние и гърците и сърбите и кой ли не има собствени ракети, както и крилати такива, ама с тях можем да направим малко заря и толкоз. Американците с над 100 томахавки изстреляни от подводници по сирийски бази повредиха само няколко самолетни писти. Я прочети малко за ядреното оръжие и пак ела.

    Коментиран от #57

  • 55 Кристиян Вигенин

    4 8 Отговор
    Украйна ще активизира кампанията в Донбас,а в някакъв момент ще нахлуе в Крим.Това е само въпрос на време.Русия е свършена.Ситуацията е същата,както в последните дни на СССР-тотален социален упадък,безгранична корупция и икономически крах.Също като във Венецуела,но бензина е по-скъп.

    Коментиран от #66

  • 56 1122

    6 3 Отговор
    Турция = храни куче да те лае,също като нашите политици.Защо хората като се почувстват малко по добре и забравят добрината която са получили от някого,и започват да го ПЛЮЯТ ?
  • 57 Казуар

    4 7 Отговор

    До коментар #54 от "ма ти много знаеш бе":

    Забравяш, че и други имат ядрено оръжие и Русия няма безнаказано да го употреби.

    Коментиран от #59

  • 58 1122

    9 6 Отговор
    Турция е изкуствено създадена измислена държава....
  • 59 кой

    10 5 Отговор

    До коментар #57 от "Казуар":

    Кой ще си сложи главата в торбата заради Турция, турците се изпокараха с всички и никой няма да рискува живота си заради тях. Дори американците не смеят да защитят на всяка цена собствените си интереси поради страх от ядрена война с Русия, а камо ли да се жертват заради Турция, която им създаде толкова проблеми. Ти по добре удари едно чело в земята да не се стига дотам.
  • 60 Кор дьо Мер

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Хасан":

    Е и твоят ред дойде да пъшкаш....на воля...
  • 61 ПЕНКО

    4 1 Отговор
    ОТКЪДЕ ПАРИ - ДРОНОВЕТЕ СА СКЪПА ПРИДОБИВКА ??? И КАКВО ЩЕ ВОЮВАТЕ С РУСИЯ ----НАЛИ ВЕЧЕ ВИ НАУЧИХА !?!?!?
  • 62 Оня

    5 3 Отговор

    До коментар #45 от "Хасан":

    Щото им е трябвало валутен борд и цар. Турците едвам са се отървали от нас защото сме щели да ги фалираме по последни данни. И са помолили Русия да ги отърве от нас. За туй щото цар ни трябва после си го напазарувахме от Европата. Щото българин не ще да се набутва. И ся ще фалираме и Европата ако не покани Русия да ги отърве от нас. Ама после Китай ще подкараме. Един мандарин ще си вземем от там и ще я караме на мандаринова ракия. Света не се е свършил няма сърашно
  • 63 Манго

    9 1 Отговор
    Да знаете колко много го вълнува дедя Вова мнението на Ердоган за Крим ... ! Колкото и мен ...
  • 64 Мусайбе Али

    6 1 Отговор
    Украина не е Либия , твърде близо е до Москва там дрончета няма да помогнат , ше ги прегазят живи руснаците
  • 65 Дайте и повод

    1 3 Отговор
    на Русия да започне похода.Жална ви майка никой нама да ви помогне.
  • 66 Не да пробват

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Кристиян Вигенин":

    какво ще се случи.
  • 67 Кочина е страната

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "русия е кочина":

    в която живееш.
  • 68 мишок

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гоце":

    ако пламне района първи ще избягаш.
  • 69 От Турциа

    0 1 Отговор

    До коментар #53 от "Казуар":

    нищо добро не чакай!
  • 70 Само

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Китаец от Сибир":

    индивид незапознат с руската душевност може да плещи такива глупости.
Новини по държави: