7 937 51

Китай представи невиждан влак

Това ще е най-бързият наземен транспорт

Китай представи невиждан влак
Снимка: БГНЕС/EPA

Китай представи нов влак, който може да достигне до рекордна скорост, съобщи ТАСС.

Влакът се разработва в град Кингдао. Очаква се той да стане най-бързото наземно превозно средство.

Развива скорост от шестстотин километра в час. Влакът използва специална иновация.

Реално той се движи без да има докосване с релсите. Това се реализира чрез нова магнитна технология.

Така се прескача триенето, което забавя наземния транспорт. За да се движи влакът трябва да се построи и специална линия за него, което прави употребата му изискваща много средства.

Към момента има една кратка линия за такива влакове, която се намира в Шанхай.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 31 гласа.

Свързани новини

  • Идва невероятен влак - дворец
    Идва невероятен влак - дворец
    Водещ дизайнер работи по иновативен нов влак, съобщи Фигаро. Идеята е на Тиери Гоген. Дизайнерът работи съвместно с експерти от Швейцария и ...
    2.08.2021
    1 934
    9
  • Китай отговори на Великобритания
    Китай отговори на Великобритания
    Китай няма да приеме показване на мускули от Великобритания. Това обяви говорителят на ктиайското външно министерство Жао Лджиян, цитиран от ...
    24.07.2021
    3 673
    17
  • Франция връща важен за туристите влак
    Франция връща важен за туристите влак
    Френското правителство продължава програма за връщане на нощните влакове в страната, съобщи Фигаро. Френският премиер Жан Кастекс обяви връщането ...
    21.05.2021
    1 055
    4
  • Китай тества влак, развиващ немислима скорост
    Китай тества влак, развиващ немислима скорост
    Нов бърз влак беше тестван в Китай, съобщи РИА Новости. Влакът е преминал успешно през тестовете. Събрана е практическата информация от ...
    22.06.2020
    7 721
    36

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Симеон Велики

    38 10 Отговор
    Хан изпреварва, самураите и новотурците на меркел с тия бързи влакчета
  • 2 Последния Софиянец

    77 4 Отговор
    А нашите по 60 км в час.Влака от Варна до София вчера закъсня с пет часа.

    Коментиран от #5, #10, #17, #49

  • 3 Шаги

    33 3 Отговор
    Браво Росенчо ,това е оникална новина : МАГЛЕВ (съкратено от магнитна левитация) е транспортна технология, която позволява придвижване и управление на транспортно средство посредством действието на магнитни сили. Тя е изключително разпространена при разработката на бързоскоростни влакове и поради тази причина понянието МАГЛЕВ се използва най-често за този вид транспорт.

    Коментиран от #42

  • 4 Аз такъв

    36 8 Отговор
    чушкопек съм изобретил. Първо чушката се намагнетизирва и след това левитира върху реотана. И се изпича по-равномерно.

    Коментиран от #45

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Шаги

    24 7 Отговор
    Шинкансен МАГЛЕВ Япония държи световния рекорд по скорост 603 км/ч.

  • 7 Хобо Хобит

    19 4 Отговор
    Скоро като ИТН застъпят власта, ще се роди наследника на учиндолската, и тогава КРАЙ. Дерзайте орки, Саурон идва!!!
  • 8 Пряко от Магадан

    4 4 Отговор
    През май 1998 г. учени от Националната лаборатория Лоуренс Бърклий в Бърклий, Калифорния представят като вторичен продукт от проекта за маховик с енергийни спици една изцяло нова система за магнитна левитация на влакове Inductrack, която чрез пасивно наредени постоянни магнити в Hallach-масив при стайна температура, характеризирани с направата си от нов вид сплав, е значително по-евтина, енергийно по-ефективна и по-икономична от която и да е друга подобна система.
  • 9 Пряко от Магадан

    3 3 Отговор
    Чрез движението си влакът индуцира отблъскващо магнитно поле и по този начин левитира над релсовото тяло. Inductrack трябва в бъдеще, по подобие на ЕдЛС JR-Maglev, да бъде оборудван със спомагателни колелета и също така да бъде приведен, чрез електромагнитен импулс, например от витлов режим съответно в по-развит алтернативен Inductrack II, имащ двойни Hallach масиви.
  • 10 ал би бак

    37 3 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Това с нашите влакове си е винтидж-ретро изживяване движат се бавно и можем да се насладим на гледката,села,поляни,крави,роми,ако извадиш късмет и некой камак може да хвърлят по вагона,а тия техните влакове дето се движат с 800км.ч.пробвай да отвориш прозореца да изпушуш една цигара,не благодаря нашето си е супер.Можем и да отворим ретро туризъм "Върнете се 200 г. назат във времето" луди пари ще прави БДЖ то ти казвам.

    Коментиран от #22

  • 11 Пряко от Магадан

    5 2 Отговор
    Такава система трябва по-късно да даде възможност не само за по-икономични магнитни железници, но и по-евтини механизми за излитане на ракети. Научни изследвания на НАСА показват, че при ускорение на голяма ракета с помощта на по-развит Inductrack, при стойност на числото на Мах = 0.8, около 30 – 40% от ракетното гориво би било спестено и съответно така може да се уголеми полезният товар или ракетата да бъде смалена.
  • 12 Менгеле

    7 9 Отговор
    Румен фаталния, очква прегледа / а.н.алния/, Слави бруталния ще пори Деса, тя пък поетеса, мисли се за дукеса, на фаталния е метреса. Тиквата сварена, шопи ос.ра.ха гейре.на.

    Коментиран от #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Последният ШОП

    3 6 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Тя и мамочка ти е вече ретро, ама онова пиянде папучка ти, пори ли пори...../ама траверсите на гарата/
  • 15 Пойет

    3 7 Отговор

    До коментар #12 от "Менгеле":

    А Радев паратрупера държи Путя за групера ,и на банкета все търси Деса Менуета ,да му заповяда ,кое да боцне от обяда

    Коментиран от #48

  • 16 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    8 1 Отговор
    А нашите влакове се самозапалват често, защото са стари!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Ффхйн

    9 3 Отговор
    Тя тази технология при влаковете я има поне от 20 години, кое новото и иновативното.

    Коментиран от #23

  • 20 Пройка

    4 3 Отговор
    скрих го у нощвите ,и га ревеши му тъпках кибабчита у суратя грозен и тъй порасна ,с кибабчита и швепс
  • 21 ТАРАС БУЛБА

    7 8 Отговор

    До коментар #17 от "На майка ти кога и закъсня тъй":

    Последния шоп умре, в зоологичекста градина в Пловдив го бех видел, там го бяха затворили гадните майни. Сега у София само тиквуни, славуни, маямуни, корнелуни и други дебили!
  • 22 Човек

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "ал би бак":

    Ориент експрес отвсякъде😂 Майтапа настрани, но идеята ти е добра!
  • 23 Йонко - понко

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "Ффхйн":

    Първие влакчета МЕГЛЕВ са конструирани и произведени във ФРГ през 1980г. Първият китайски магнитно - левитационен влак също беше проектиран от немски компании но китайците сега доразвиват технологията.2677

    Коментиран от #29

  • 24 факт

    4 3 Отговор
    Маглев влаковете са нерентабилни Безсмислени упражнения.

    Коментиран от #30

  • 25 И ПРОДЪЛЖАВА

    12 3 Отговор
    ЕЙЙЙЙЙЙ, КОЛКО Е ....ИЗОСТАНАЛ ТОЯ .....КОМУНИСТИЧЕСКИЯ КИТАЙ.............!!!!
  • 26 Минута в много

    12 1 Отговор
    Може ли тиква да кара влак? Можеее, даже и държава да управлява, но държава от тикви...

    Коментиран от #27

  • 27 Бойко

    4 4 Отговор

    До коментар #26 от "Минута в много":

    Тиква влак не знам ,ама Гей и Шумкар в трамвай съм виждал
  • 28 Бойко

    1 3 Отговор
    михихихи
  • 29 ГруЮ

    5 4 Отговор

    До коментар #23 от "Йонко - понко":

    Те така и не платиха на Сименс за тази технология.
  • 30 Гошко

    14 0 Отговор

    До коментар #24 от "факт":

    Нерентабилни биха били в държави като нашата, с една шепа хора, ама за оня мравуняк на изток си е баш тамън - бърз и скъп транспорт, но пък за тях времето е пари. А у нас е гот да се возиш на влак, както спомена #10, за да се върнеш в миналото и направо да ти спре часовника от скорост...
  • 31 中央新幹線

    4 0 Отговор
    Точно този от снимката няма да е!TGV Също не е за подценяване.

    Коментиран от #32

  • 32 ГруЮ

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "中央新幹線":

    Да, така е. Това на снимката е японски L0 Series за линията Токио-Осака на Шинкансен.

    Коментиран от #41

  • 33 Студопор

    2 4 Отговор
    Всички хубаво, ама ще е мейд ин чайна

    Коментиран от #34

  • 34 Аз не ползвам студопор а

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Студопор":

    екструдиран полистирен
  • 35 Студопор

    2 0 Отговор
    Ползваш ,га ма няма ,стереопор не се ползва как да е

    Коментиран от #47

  • 36 Стериопор

    4 0 Отговор
    Студиопорът е шумозаглушаващ стереопор за студия
  • 37 БДЖ

    3 2 Отговор
    Нашите клиенти са пътници
  • 38 Фебрам

    1 0 Отговор
    Ам що му казват фебрам

    Коментиран от #40

  • 39 ТМВ

    6 1 Отговор
    А бе то в Бгето кой се вози в тези 🚆 пенсионери и от по бедните прослойки индианци и разни други слабо бюджетни граждани и селяни...!!! Въпреки че имам кола но ми прави кеф да пътувам с влака от Казанлък до Велико Търново по балканската жп линия, тунели изкачване спускане, бавно но славно!!!
  • 40 Фибрите са в Даном

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Фебрам":

    щот има фебри
  • 41 Ерец

    7 1 Отговор

    До коментар #32 от "ГруЮ":

    Грешите господине ! Това на снимката е изпитателния Linear Motor Car L0 на една от японските железопътни компании JR TOKAI (JR Central)
  • 42 Уникален

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Шаги":

    Ти си Оникален Мен! 😄 С тази Оникална новина уби всичко детско е мен! 😀
  • 43 Грух Джуланов

    8 5 Отговор
    Не знам защо не изпитвам уважение пред китайците, все крадат от някой неговите идеи, без да плащат и един юан. И в Китай много и навсякъде мирише на лошо.

  • 44 оня с коня

    4 2 Отговор
    След като Влакът НЕ докосва Релсите,едва ли Българин ще се качи на него има стара като Света Бълг. Препоръка:"Не се качвай на дърво без Корен".Китайците обаче могат да си го позволят без Проблем,щото са Несъизмеримо по- многобройни от нас,т.е. има да се Пребият,има и да Останат.
  • 45 Шляхтиц

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Аз такъв":

    Изобретението ТИ е подобрено. Има вече БЪЛГАРСКИ чушкопек за пет чушки и два патладжана, които се пекат едновременно. От така изпечените чушки и патладжани коополуто придобива уникален, ненадминат български вкус.
  • 46 един от многото

    4 0 Отговор
    Отпред много ми прилича на нашенска кака с изкуствено надути и издадени пред мутрата и джуки!
  • 47 тнт

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Студопор":

    Имам един авер разказваше ,че тренирал" хвърляни на чуци"! И те така!
  • 48 тцтцтц

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Пойет":

    Тракат ти съчмите бате, тук темата е друга,за влакове става дума, къв Путин и Радев те гонят?
  • 49 не е така

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Оня ден София-Варна направиха за 5часа!А бях там!
  • 50 ИМАМЕ ГО

    1 0 Отговор
    ШАНХАЙ , В ШУМЕН ОТДАВНА ИМА ТАКЪВ ВЛАК , НО НЯМА ШОФЬОРИ !
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.