102 години след основаването си едно от най-прочутите италиански каросерийни ателиета прекратява съществуването си. Причините са тежкото финансово положение, в което Bertone изпадна напоследък, и невъзможността да изплаща дълговете си, а шансовете за възраждане клонят към нулата.
Процедурата за фалит е започнала през март и преди няколко дни е била официално приключена от торинската прокуратура. По този начин Bertone, чиято емблема краси стотици култови автомобили, остава в историята.
Италианското ателие не успя да се измъкне от финансовата яма въпреки опита за тясно сътрудничество с китайските производители през последните няколко години. Bertone, където са работили гении на автомобилния дизайн като Марчело Гандини и Джорджето Джуджаро, последва съдбата на множество други известни студиа.
В миналото торинското ателие не само разработва дизайна на огромен брой автомобили на Ferrari, Lamborghini, BMW, FIAT, Opel, Citroen и т.н., а и произвежда коли в завода си. В началото на новия век обаче Bertone изпадна в криза, от която така и не успя да се съвземе.
Последната разработка на италианците е комбито Aston Martin Jet 2+2, създадено на базата на Rapide. Името Bertone все пак няма да изчезне от автомобилната сцена. В Милано вече е регистрирано ателието Bertone Design - едно от бившите подразделения от групата компании на Нучо Бертоне, което работи самостоятелно.
14 Юли, 2014 09:36 11 826 10
Bertone банкрутира
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монго
10:02 14.07.2014
2 Никой
Коментиран от #3, #4
11:38 14.07.2014
3 Златин Славчев
До коментар #2 от "Никой":
ti v sasht li jiveesh petrolen kladenec li imash malolitrajkite sa nai cennite koli i to za balgarskia jobКоментиран от #6
10:03 15.07.2014
4 Златин Славчев
До коментар #2 от "Никой":
ne si misli che edna malolitrajka i to fiat ne se predstavia dobre na patia10:05 15.07.2014
5 ярослав станчев
11:53 15.07.2014
6 Никой
До коментар #3 от "Златин Славчев":
Фиат в момента правят посредствени коли и развалят легендарни марки, не знам защо все ги защитаваш.Коментиран от #7
12:32 15.07.2014
7 Златин Славчев
До коментар #6 от "Никой":
to do niakade si prav che gi porazvaliha no ne samo fiatite a vsichkite koli sa taka no podarjash li karash li razumno kolata shte ti sluji za po dalgo12:40 15.07.2014
8 Златин Славчев
Коментиран от #9, #10
13:08 15.07.2014
9 Стоян Стоянов
До коментар #8 от "Златин Славчев":
голям пример - няма що. Ще има 1-2 дизелака на Рено (и то най-малките) в новата С-класа на Мерцедеса и веднага - ХОП - развалили го били. Че тя цялата им двигателна гама да не би да се изчерпва само с тия дизели? Има си за всеки вкус дет' се вика. А за S-ката или за Е-класа какво ще кажем?Недей сравнява Фиат с Мерцедес - нищо общо няма. Фиат не е лоша марка по принцип, но са прави колегите че изпозатри доста култови модели като Ланча и Алфа-та.
09:32 17.07.2014
10 Стоян Стоянов
До коментар #8 от "Златин Славчев":
а относно темата - новината е ужасна. Carozzeria Pininfarina, Carrozzeria Bertone - съществуват десетки години и създават шедьоври. Би трябвало и феновете на немското да се съгласят с мен. Тези ателиета имат стотици разработки през годините и не би трябвало да ги оставят да се затрият - не е правилно.Но на лошо е тръгнало всичко: яко комерсиализация, консуматорско общество (пласмасови еднодневки, с лоша сглобка на евтини и нискокачествени материали, претъпкани със сума ти електроника). След 10-20 години не ми се мисли какво ще е. Сигурно основно в Китай ще се произвеждат пластмасовите "коли", а големи автомобилни производители с десетки години опит ще фалират, притиснати от невъзможността да се конкурират. Дано да греша ...
09:40 17.07.2014