Last news in Fakti

14 Юли, 2014 09:36 11 826 10

Bertone банкрутира

  • bertone-
  • фалит-
  • банкрут

102 години след основаването си едно от най-прочутите италиански каросерийни ателиета прекратява съществуването си. Причините са тежкото финансово положение, в което Bertone изпадна напоследък, и невъзможността да изплаща дълговете си, а шансовете за възраждане клонят към нулата.

Процедурата за фалит е започнала през март и преди няколко дни е била официално приключена от торинската прокуратура. По този начин Bertone, чиято емблема краси стотици култови автомобили, остава в историята.

Италианското ателие не успя да се измъкне от финансовата яма въпреки опита за тясно сътрудничество с китайските производители през последните няколко години. Bertone, където са работили гении на автомобилния дизайн като Марчело Гандини и Джорджето Джуджаро, последва съдбата на множество други известни студиа.

В миналото торинското ателие не само разработва дизайна на огромен брой автомобили на Ferrari, Lamborghini, BMW, FIAT, Opel, Citroen и т.н., а и произвежда коли в завода си. В началото на новия век обаче Bertone изпадна в криза, от която така и не успя да се съвземе.

Последната разработка на италианците е комбито Aston Martin Jet 2+2, създадено на базата на Rapide. Името Bertone все пак няма да изчезне от автомобилната сцена. В Милано вече е регистрирано ателието Bertone Design - едно от бившите подразделения от групата компании на Нучо Бертоне, което работи самостоятелно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Монго

    8 1 Отговор
    Още една класика изчезва...
  • 2 Никой

    5 3 Отговор
    Много жалко. Накрая ще останат само Фиат с техните малолитражки, натам отива работата

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Никой":

    ti v sasht li jiveesh petrolen kladenec li imash malolitrajkite sa nai cennite koli i to za balgarskia job

    Коментиран от #6

  • 4 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Никой":

    ne si misli che edna malolitrajka i to fiat ne se predstavia dobre na patia
  • 5 ярослав станчев

    3 1 Отговор
    Ми те макароните затриха Ланча,на път са да затрият и Алфа Ромео,без малко щяха да тотализират и Ламбо,добре,че гюнтерите го купиха та се отърва.А сега се хванаха и с Крайслер,е американците вече ще цъфнат и ще вържат.Обаче авто-ателиетата им няма кой да спасява и затова загиват.За съжаление.
  • 6 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Златин Славчев":

    Фиат в момента правят посредствени коли и развалят легендарни марки, не знам защо все ги защитаваш.

    Коментиран от #7

  • 7 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    to do niakade si prav che gi porazvaliha no ne samo fiatite a vsichkite koli sa taka no podarjash li karash li razumno kolata shte ti sluji za po dalgo
  • 8 Златин Славчев

    0 1 Отговор
    primer : novia mercedes c clasa s dvigatel reno

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Стоян Стоянов

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Златин Славчев":

    голям пример - няма що. Ще има 1-2 дизелака на Рено (и то най-малките) в новата С-класа на Мерцедеса и веднага - ХОП - развалили го били. Че тя цялата им двигателна гама да не би да се изчерпва само с тия дизели? Има си за всеки вкус дет' се вика. А за S-ката или за Е-класа какво ще кажем?
    Недей сравнява Фиат с Мерцедес - нищо общо няма. Фиат не е лоша марка по принцип, но са прави колегите че изпозатри доста култови модели като Ланча и Алфа-та.
  • 10 Стоян Стоянов

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Златин Славчев":

    а относно темата - новината е ужасна. Carozzeria Pininfarina, Carrozzeria Bertone - съществуват десетки години и създават шедьоври. Би трябвало и феновете на немското да се съгласят с мен. Тези ателиета имат стотици разработки през годините и не би трябвало да ги оставят да се затрият - не е правилно.
    Но на лошо е тръгнало всичко: яко комерсиализация, консуматорско общество (пласмасови еднодневки, с лоша сглобка на евтини и нискокачествени материали, претъпкани със сума ти електроника). След 10-20 години не ми се мисли какво ще е. Сигурно основно в Китай ще се произвеждат пластмасовите "коли", а големи автомобилни производители с десетки години опит ще фалират, притиснати от невъзможността да се конкурират. Дано да греша ...