Членове на Комунистическата партия на Руската федерация (КПРФ) са подготвили писмо до президента Владимир Путин с молба да отстрани от длъжност ръководителя на АвтоВАЗ Бу Андерсон. Автори на посланието са заместник-председателят на партията Валерий Ракшин и секретарят на КПРФ Сергей Обухов, съобщава "Известия".
В писмото депутатите отбелязват, че няколко висши мениджъри вече са напуснали Волжския автозавод заради разногласия с Андерсон. Комунистите визират вицепрезидента по техническото развитие Евгений Шмельов, неговия съветник Сергей Курдюк, началника на каросерийното управление Игор Селявин и ръководителя на отдела за закупуване на оборудване Андрей Гилбух. Според парламентаристите Шмельов е напуснал заради негативното си отношение към сглобяването на автомобили от чужди марки в АвтоВАЗ.
"Вече свикнахме с мисълта, че родните коли са по-лоши от чуждестранните. Но невинаги е било така. Същата тази Волга, чието производство бе прекратено напълно, получи Голямата награда на световното изложение в Брюксел през 1958 г. и бе сред най-модерните возила за времето си. С налагането на дивите пазарни правила обаче ние изостанахме от западните си колеги и засега удържаме конкуренцията главно заради ниската цена на нашата продукция. Разбира се, безопасността и комфортът на родните автомобили търпят сериозна и оправдана критика. Но това просто означава, че трябва да се съсредоточим върху усъвършенстването на руското производство, а не да се превръщаме в нещо подобно на Узбекистан, който сглобява чуждестранни коли", заявява Рашкин.
Шведът Бу Андерсон оглави АвтоВАЗ в края на 2013 г. Преди това той ръководеше Группа ГАЗ, която през 2012-а отбеляза най-добрите финансови резултати в историята си и подписа редица договори с водещи световни производители като Volkswagen и General Motors. Едно от първите решения на Андерсон на поста президент на АвтоВАЗ бе съкращаването на 7 500 служители. Освен това шведът задължи висшето ръководство на компанията да смени скъпите си западни коли с автомобили, произведени в Толиати. Самият той кара комби Lada Largus.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 GRN
12:01 26.08.2014
2 Autohouse Randm
15:49 26.08.2014
3 скар фейс
Коментиран от #5
23:12 26.08.2014
4 кара Лада
В този завод както всяко бивше соц. предприятие има грума от хора които не им се работи и са некадърни целящи само да поддържат топлото си местенце до пенсия на всяка цена.
А новия модел който идва скоро, Веста, от другата статия е показателен че завода се развива усилено с ускорени темпове. Дано обърнат внимание малко и на пазара в Европа че ни писна от маркови китайски боклуци с които ни заливат все повече дори именити брендове.
09:13 27.08.2014
5 Autohouse Randm
До коментар #3 от "скар фейс":
Zlati razbrahme che shte glasuvash za BSP.ne e nujno da pishesh s drug nik.stoletnicata e leka nosht.Коментиран от #6
11:36 27.08.2014
6 скар фейс
До коментар #5 от "Autohouse Randm":
:) Че даже и сам не си вярваш.Коментиран от #7, #8
14:19 27.08.2014
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
Коментиран от #10
16:26 28.08.2014
10 Autohouse Randm
До коментар #9 от "СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно":
16:47 28.08.2014
11 Дошo
Коментиран от #12
08:49 29.08.2014
12 Dani
До коментар #11 от "Дошo":
tam im e miastoto na tia prestapnici.12:35 29.08.2014
13 CarPro
18:09 29.08.2014