Last news in Fakti

19 Юни, 2003 12:09 1 710 0

Акселерация

  • renault-
  • twingo-/cliospace-
  • twingospace-
  • clio iii-
  • twingo ii

В последно време минивановете все повече като че ли се налагат като "острие" на атакуваща пазара нова моделна гама. Така например се случи с Touran и Golf V или пък със C-Max и Ford Focus II. Към явно печелившата тактика се очаква да се присъедини още един голям играч на автомобилната сцена - Renault. Французите дават ясни индикации, че от края на следващата година също смятат да си пробиват път именно по тази схема. Първите, които ще се "хвърлят в боя", ще бъдат новото Тwingo или Clio, които ще се продават и в модификация на миниван. Очаква се да се появят не по-малко от шест различни версии, които се разработват едновременно и във Франция, и в заводите на Nissan в Япония, като техническата база на всеки от тях обаче ще бъде почти идентична. За срок от две-три години галите планират производството на следните модели:

- Twingospace, в края на 2004 г.;
- Clio III с три врати, в началото на 2005 г.,
- Clio III с пет врати, в средата на 2005 г.,
- Clio III лимузина, в края на 2005 г.,
- Twingo II с три врати, в началото на 2006 г.;
- Twingo II с пет врати, в края на 2006 г.;

Моделът Twingospace, който би могъл да се нарича още и Twingo Scenic, Cliospace, Clio Scenic или Renault Mignon, ще представлява компактен миниван, който би следвало да се разположи в пазарната ниша между моделите на основния конкурент Opel - Agila и Meriva. Засега секретната информация, изтекла от централата на Renault, говори за следните параметри на фунционалното возило: дължина - 3.72 м, височина - 1.61 м. Някои специалисти обаче прогнозират и възможността автомобилът да надхвърли 4 метра дължина, като по този начин да надцака и останалите съперници на пазара в лицето на Tоyota Yaris Verso, Honda Jazz, а вече и Ford Fusion.

Освен всичко друго французите се стремят и към максимално оптимизиране на съотношението цена-качество, като по предварителна информация миниванът трябва да се харчи не по-скъпо от 14 до 15 000 евро.

За разлика от концепта Ellypse, показан през 2002 г. и считан от повечето за прототип, който скоро ще влезе в серийно производство, планираният нов миниван ще бъде далеч по-конвенционален, но и по-практичен. Така например вратите се отварят в една посока и е запазена страничната колона от съображения за сигурност (при Ellypse предните и задните врати се отварят в ретро-стил, а странична колона липсва). Във вътрешността обаче са запазени повечето екстравагантни идеи като специалният механизъм за "прибиране" на седалките в пода на автомобила, както и безстепенното регулиране на местата за седене. За да бъде постигнато максимално ниско тегло предните калници и задната врата са изработени от въглеродни нишки. Моторният отсек, както и повечето елементи по окачването и ходовата част са изцяло от алуминиеви сплави. При спирачките се залага както на дискови, така и на барабанни такива, като АBS и EBV се монтират серийно, а ESP е предвидена в оборудването само срещу допълнително заплащане.

Двигателите

Към момента Renault съвместно с Nissan разработват изцяло ново поколение четирицилиндрови агрегати, но в началото на производството на Twingo-/Cliospace ще присъстват и актуалните към момента двигатели от семейството "К". Очаква се при стартирането на продажбите клиентите да имат възможността да избират между следните варианти:

- 1.2 литра 16V, бензин, мощност - 75 к.с.;
- 1.4 литра 16V, бензин, мощност - 100 к.с.;
- 1.6 литра 16V, бензин, мощност - 115 к.с.;
- 1.5 литра 8V LP, дизел, мощност - 70 к.с.;
- 1.5 литра 8V HP, дизел, мощност - 90 к.с.;
- 1.5 литра 8V SP, дизел, мощност - 110 к.с.;

Отговорността за изработването на подходящи трансмисии е "братски" поделена между Renault и Nissan. Докато французите работят над механичните скорости, японците разработват автоматичните скоростни кутии.

Първоначално Twingo-/Cliospace ще се предлага по избор или с конвенционална четиристепенна скоростна кутия, или с безстепенен CTV-вариаторен автоматик за двигатели с по-малък въртящ момент. По принцип задвижването на всички модели ще идва от предните колела, но се предвижда и опция за вариант на возило със задвижване на четирите. Засега проектът носи кодовото название Twingospace-RX2-Crossover.

Станислав ГАВАЗОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА