Last news in Fakti

7 Октомври, 2014 09:55 14 729 49

Новото BMW 5er не е достатъчно безопасно

  • bmw-
  • 5er-
  • краш тест-
  • f10

Баварският седан се провали в част от тестовете на IIHS

Като цяло новото BMW 5er се смята за отличен автомобил по отношение на безопасност. Още с появата на BMW 5er (F10) през 2010 година европейската независима организация EuroNCAP проведе първите краш тестове и определи баварската петица за един от най-сигурните автомобили в този клас. EuroNCAP даде максималните пет звезди, като в отделните категории за безопасност на възрастни пасажери, деца пасажери, пешеходци и системи за безопасност BMW 5er получи съответно 95% 83% 78% и 100%, което като цяло са едни доста завидни резултати.

Сега американският институт по пътна безопасност IIHS, който провежда аналогични на EuroNCAP тестове, реши да изпробва безопасността на BMW 5er (F10). Почти всички изпитания петицата премина с отлични резултати, но в крайна сметка не можа да получи максималната оценка Top Safety Pick+. Това се дължи на новия фронтален карш тест с 25-процентно припокриване. При изпитанието автомобилът не среща челно неподвижно препятствие, а симулира по-реален фронтален удар.

Само 25% от лявата предна част на колата поема удара, което се случва много по-често при извънградски пътно транспортни произшествия. Именно при това изпитание петата серия на BMW се проваля и получава оценка "посредствен". По думите на специалистите от IIHS при въпросното стълкновение въздушните възглавници и завесите сработват навреме, но т.нар. кокпит не успява да запази достатъчно пространство за краката на водача след деформацията от удара. Сериозно може да пострада и пасажераът до шофьора, но като цяло най-големи са травмите върху левия крак на водача.

Техническите данни и разход на гориво на BMW 5er (f10) може да видите тук.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име:

    2 2 Отговор
    Голяма работа. Все едно 70те и 80те колите са били делеч по-опасни и гледам човечеството не е изчезнало! Освен това си се представи доста добре, като приемем че в реалния живот се блъсне с нещо не толкова здраво като стената от клипа (например лек автомобил), всичко ще си е в реда на нещата...
  • 2 Stranger

    2 2 Отговор
    a ti zamislql li si se che v realniq jivot nqma da se blusne s 50km/h kakto pri krashtest a veroqtno s nad 100km/h i togava nadali neshto shte si bude v redu na neshtata.Govorish kolkoto dane zaspish!!!

    Коментиран от #4

  • 3 Марто

    1 1 Отговор
    http://autodata24.com/, който е показан в края на статията се оказва много готин сайт за технически данни.
  • 4 Име:

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Stranger":

    Ти мислиш ли че това което караш е по-безопасно от 5цата на тоя тест? Освен ако не си и ти от форумните милионери...
  • 5 Shmeker

    4 1 Отговор
    Петицата си е доста безопасна кола от край време. Но винаги може повече.
    Американците нещо почнаха да се базикат с разни техни си тестчета, но с новия модел ще угодят и на тях
  • 6 Ivo Angelov

    2 0 Отговор
    Къде е ДОШО с ДЖУКА, да покаже на БМВ какво е безопастност

    Коментиран от #10

  • 7 Абеее

    2 5 Отговор
    успокоявайте се с поредната консерва. Модел S на Тесламоторс бе най-сигурният автомобил, тестван в историята на същия този IIHS, ever. Това е извънземен автомобил, който наказва лошо BMW M5 на драг (вж. ютюб). С осемгодишна гаранция на батерия без ограничение в пробега и доживотна такава на задвижването. С 20 минутно бързо зареждане, безплатно на тесла supercharger станциите, които догодина идват в България. А BMW, както и останалите консервни фабрики, са в т.нар. инерция на индустрията - имат да си избиват едни пари с допотопните си средства. Меркел и VW цайса ще се опъват за евро-нормите за емисии и ще пълнят градовете с барутниците си, докато не се изтровим всичките.

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Shmeker

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Абеее":

    Ах какво съвпадение - американски модел побеждава в американски тест. Нечувано !!
  • 9 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Абеее":

    Аре да тестваме теслата София - Бургас - София за колко време ще го вземе и съответно аз със старото VW TDI за колко ще го взема
  • 10 Кобрата

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ivo Angelov":

    Дано не съм лош пророк обаче ако тоя Дошо продължава да си мисли, че като кара Nissan и е безсмъртен в най-скоро време ще споменат за него по новините, а кой знае може и на някой дувар да го видим
  • 11 samo nemsko

    5 0 Отговор
    измислен краш тест но както пише в статията колата се справя добре това един от най-безопасните автомобили на БМВ
  • 12 МВ

    1 6 Отговор
    Варел естествено
  • 13 FUCKTHEUSA

    4 1 Отговор
    Те БМВ ги правят нарочно такива версиите, които са за американския пазар, за да може да ни отърват от тяхното жалко съществуване. Само като стигнах до "сега американският институт" и спрях да чета. Повръща ми се от тоя народ, в буквален и преносен смисъл.
  • 14

    6 1 Отговор
    Това са глупости, тяхните варели да не са по сигурни

    Коментиран от #19

  • 15 Пълен смях

    2 4 Отговор
    Срам и позор за швабите е тази катафалка.
  • 16 Симеон Тасев

    3 2 Отговор
    бмв е марката хора
  • 17 гост

    3 1 Отговор
    да вземат американците да направят седан по безопасен от немския?
  • 18 тралала

    1 2 Отговор
    Тесла е по безопасна от немските седани.
  • 19 Autohouse Randm

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от " ":

  • 20 Радой

    0 4 Отговор
    Пълен трошляк са тия петици за нищо не стават
  • 21 Асен

    3 1 Отговор
    Точно M5 F10 се обърна на магистралата с 300км/ч и водача и кучето на задната седалка :D оцеляха.Така че помислете колко са всъщност безопасни френските консерви или "великите" японски ламарини!

    Коментиран от #23

  • 22 рапър

    1 1 Отговор
    само bmw m-power bace нишо друо не признаам
  • 23 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Асен":

    А защо се е обърнало?
  • 24 BMW admirer

    3 0 Отговор
    ...еееееейй, момчета... скоро станах собственик на една уникална 5-ица, E39, 530d, 193 PS... Само ще помоля тези които не са собственици на такива или на подобни на тях возила никога повече да не коментират темата "автомобил". Никой който не е усетил как изпреварва 1700 килограмов автомобил при среден разход на гориво 7л./100км... никога, ама наистина никога повече да не участва в подобни форуми...

    Коментиран от #28, #31

  • 25 kuku

    1 4 Отговор
    Koga iska6 da te poparq s moito pejo 2.2Hdi ? Da vidim tez Biemvita 6to taka ne varqt kato gi sre6tna na putq ? Toz trilitroviqt BMW pove4e ne go hvali 4e e sramna rabota.S moito skromno pejence gi pravq krivi 3 litrovite Biemvita i 3 litrovite audita.Hodete se skriite s tez nemski ko4ini koito vzemat po edna zaplata razhodi na mesec i i4 ne varvqt

    Коментиран от #29, #36

  • 26 S-line

    1 3 Отговор
    До коментар #24 от " BMW admirer":

    яко си се прецакал с тоя кошник дето си го взел
  • 27 Никой

    0 4 Отговор
    Нормално е за бмв да се провали на краш тест. Това е една от най несигурните и ненадеждни марки които съществуват.

    Коментиран от #30

  • 28 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "BMW admirer":

    Отказа ме от автомобилите!
  • 29 samo nemsko

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "kuku":

    когато са спрели може и да ги миниш
  • 30 samo nemsko

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Никой":

    къде пише че се е провалила прочети статията па тогава коментирай
  • 31 Никой

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "BMW admirer":

    Колега не ги слушай "разбирачите" взел си си страхотна кола. Аз лично съм карал само 525d от е39ките с 163к.с. и останах доста впечатлен от вървежа като се има предвид теглото. Пожелавам ти от все сърце да й се радваш и много безаварийни. А за другите, които сравняват Теслата по краш тест, тя е електромобил и структурата й е напълно различна. Освен това тя не е тествана на горния краш тест, така че не се знае как ще се представи. Колкото до тоя с Пежлето явно никога не се е качвал на 3-литрово бмв. Просто нямам какво повече да му кажа освен, че слабия му френски дизел не може да се мери с 3 литрови немси. Ти тва Hdi като го сложиш на голяма кола и ще увехне много бързо. За разлика от теб аз съм карал 330д с чип и мога да ти кажа всичко това. Никакъв шанс нямаш срещу е39 525д пък камо ли срещу 530. Ела ми тука и ще те на.*ра с 1.9 tdi-то....

    Коментиран от #32

  • 32 Име:

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "Никой":

    Откъде си толкова сигурен? 2.2 HDi като нищо може да е 200-220к.с. Като добавиш и по-лекото купе на пежото... Приличаш ми много на 1 от 1 форум дето искаше да се пуска с 330d срещу turbo crx. И всички го убеждаваха че няма смисъл, а той: Ама то е с ЧИИИИП.

    Коментиран от #35

  • 33 -_-

    1 2 Отговор
    Преди 4 години разполагах с Е39 530d с този двигател за около седмица, много добър вървеж за разхода си, за 2.2HDi не знам дали ще е по-бърз, но след БМВ-то като се качих на C5 2.7 Bi-Turbo Diesel се родих, разхода който даваха двете коли при моето каране беше горе-долу еднакъв, но френския дизел беше по-бърз и еластичен .

    Коментиран от #34, #38

  • 34 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "-_-":

    Сравняваш двигател с две турбота с по-стар с едно. Качисе на 535d или 335D и ще се родиш още един път, уверявам те.
  • 35 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Име:":

    Като нищо ама само тунинговано. А един чип на 530Д знаеш ли какъв самолет ще стане? Az съм карал 330d 204к.с. с чип - 270к.с. Вярно бая тежка си е, но просто как върви тая кола... Няма какво да се лъжем. Преди да коментираш нещо сериозно като 3литров дизелов баварец с чип, първо се увери, че си карал такъв;)
  • 36 Бръм

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "kuku":

    @25 Ти верно ли?! И на малките деца е ясно, че сток дизелите на пежо са едни от най-тромавите сравнени с немските аналози по кубатура и коне. Само японските дизели са по бавни! ;)
  • 37 Симеон Тасев

    0 0 Отговор
    абе май тука доста не се качвали на 320 d e46 е ще кажете бавно е да не е самолет ама 140 ги лепи с лекота при разход 4.5-5
  • 38 Сульо

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "-_-":

    @33 Citroen C5 II 2.7 V6 HDi (204 Hp), VMax 224 km/h, 0 to 100 kmh 8.9 sec, 2008-ма, 1766 kg, 8.4 Liters/100 km - комбиниран разход.
    1000м - 30,9 сек.
    BMW 5er (E39) 530 d (193 Hp), 230 km/h, 7.8 sec, 2001-ва, 1625 kg,
    7.1 Liters/100 km, 1000м - 28,5 сек.
    Мда...да взема да ти повярвам, че Ситрона е по от Е39-ката... Всъщност е по;) бавен, тежък и харчещ... Да не говорим, че двигателя май-май не е Ситроен - "Jaguar AJ-V6D / PSA DT17 2.7 designed by Ford". Та те така...
  • 39 Сульо

    0 1 Отговор
    Цитронадата:
    60-100 km/h : 4.8sec
    80-120 km/h : 6.2sec
    100-180 km/h : 22.9

    Истинската кола:
    60-100 km/h : 4.6sec
    80-120 km/h : 5.6sec
    100-180 km/h : 20.8 sec

    "качих на C5 2.7 Bi-Turbo Diesel се родих, разхода който даваха двете коли при моето каране беше горе-долу еднакъв, но френския дизел беше по-бърз и еластичен " - И един мармот....
    Само жълтата секта са ти конкуренция по тъпизми за БМВ...

  • 40 samo vw

    0 0 Отговор
    I da se e provalilo kakvo ot tova prosteno im e bmwtata ne gi praviat za da sa sigurni bmw e praveno za agresivno karane za driftove za drag racing za guzaria I ne na posledno miasto za udovlstvie ot 6ofiraneto
    kakvo udovolstvie moje da s useti ot frenskite bokluci primerno

    Коментиран от #41

  • 41 гдф

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "samo vw":

    Не помня да съм гледал клип с професионален дрифт, и той да е с БМВ. Не помня да съм гледал Драг рейс от професионален тип и то, да присъства БМВ. БМВ са любителски автомобили. Карат ги, хора които се имат за мутри и такива, които са пред пенсиониране и искат да се подмладят. Баровците карат Мерцедес, Мазда, Линкълн, Бентли и др.
    Стига сте обсъждали автомобили за по 200 000лв. при положение, че дори не сте се возили на такива. Всеки автомобил си има предимства и недостатъци. Това, че едните са чели в списание за Хонда а другите за VW, не означава, че може да ги сравнявате с нещо. Това са просто автомобили, които са се доказали и нямат нужда от вашите некоректни изказвания.

    Коментиран от #42

  • 42 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "гдф":

    Баровците баш Мазда да карат Откъде я измисли тая простотия. По нещата които си писал явно никога не си карал БМВ. Точно дядовците карат Мерцедеси с изключение на някои модели, а БМВ са по-спортно ориентирани. И под професионален дрифт какво имаш предвид? То с гледане все на Японски дрифт шампионати няма как да видиш. Като някой изтърси такава глупост ми е много смешен. Знаеш ли на японките колко модефикации им правят да могат да вървят настрани? А знаеш ли че едно М3 или М5 още от завода имат много по-добър баланс и занасят и се управляват много по-лесно от която и да е Хонда или Мазда с задно.

    Коментиран от #45

  • 43 Irish

    0 0 Отговор
    Aве, кои са тези баровци с Мазда??? Май ти караш Мазда, щом си я наврял между скъпите коли. Как разбра кой в какво се е возил, врачка ли си? Точно Мерцедес е за пенсионери според редица анкети на тема коя марка как се възприема от хората. Не слагай етикет на шофьорите на която и да е марка. Всички коли са любителски. Сътезателните се наричат "съзтезателни", защото се сътезават. Хващаш ли логиката? Или да ти го обясня пак?
  • 44 Irish

    0 0 Отговор
    Нещо блокирах на думата "състезателни" :D :D :D
  • 45 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Никой":

    Ти пък все едно че си карал хонда или още повече мазда със задно че да правиш сравнение.... :D
  • 46 BMW admirer

    0 0 Отговор
    ...оффф, оффф, оффф, гледам и са чудяяяяя, аВеее хора, как може да има такива заблудени, Аве кат не можеш да си купиш и да поддържаш BMW с 3 литров дизел ко са излагаш кат кифла и да ми сравняваш немската каска с френската ч**ия... Аве аз карах 1 година новото Рено Меган /карах го заради жената, щото фаровете му били като очите на котка/ и ненавиждах усещането да се возя в картонена кутия дето всичко в салона е от посредствена пластмаса и не е добре да докосваш нищо... АВе вий за думата "комплексни качества" не сте ли чували Вееее... Аве я си карайте количките от LEGO-то и бъдете щастливи... Скоро спорих с един убавец дето дал 35 х.лв за Сутиен C4 и след един час спор накрая са наведи: Абе BMW-тата са хубави ама не са ни по джоба. Послепис: Вместо да драскате глупости прочетете за модела BMW М550d, с трите турбини... хахахахахааааа, мотора е почти като на Пежо...

    Коментиран от #48

  • 47 BMW admirer

    0 1 Отговор
    ...momchetaaaaa, predlagam da slojim tochka na spora s edna statiika...
    / http://fakti.bg/avto/116123-nai-nadejdnite-dvigateli-na-vsichki-vremena / , samo loshoto e che frenskite vozila izobshto ne sa spomenati v ruskata klasacia.... Kakto se kazva "Chestito na pechelivshite"
  • 48 аз

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "BMW admirer":

    Точно в това е разковничето.Тук в БГ се карат коли които повечето не могат да подържат.Предпочитам да карам по-евтина кола но да е наред отколкото някоя скъпа и да рискуван с безопасноста.Обаче не го разбитам това с "комплексни качества".И да-това което бмв правят с три турбини другите го правят с две.

    Коментиран от #49

  • 49 ти

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "аз":

    @48 Правят, правят - колко да го правят? Колкото С5 с две сравнено с БМВ с една? Сериозно - виж кривата (права) на въртящият момент, еластичността при всички обороти и ниският разход и ще видиш какво правят с три и не, не го постигат другите с две...