Като цяло новото BMW 5er се смята за отличен автомобил по отношение на безопасност. Още с появата на BMW 5er (F10) през 2010 година европейската независима организация EuroNCAP проведе първите краш тестове и определи баварската петица за един от най-сигурните автомобили в този клас. EuroNCAP даде максималните пет звезди, като в отделните категории за безопасност на възрастни пасажери, деца пасажери, пешеходци и системи за безопасност BMW 5er получи съответно 95% 83% 78% и 100%, което като цяло са едни доста завидни резултати.
Сега американският институт по пътна безопасност IIHS, който провежда аналогични на EuroNCAP тестове, реши да изпробва безопасността на BMW 5er (F10). Почти всички изпитания петицата премина с отлични резултати, но в крайна сметка не можа да получи максималната оценка Top Safety Pick+. Това се дължи на новия фронтален карш тест с 25-процентно припокриване. При изпитанието автомобилът не среща челно неподвижно препятствие, а симулира по-реален фронтален удар.
Само 25% от лявата предна част на колата поема удара, което се случва много по-често при извънградски пътно транспортни произшествия. Именно при това изпитание петата серия на BMW се проваля и получава оценка "посредствен". По думите на специалистите от IIHS при въпросното стълкновение въздушните възглавници и завесите сработват навреме, но т.нар. кокпит не успява да запази достатъчно пространство за краката на водача след деформацията от удара. Сериозно може да пострада и пасажераът до шофьора, но като цяло най-големи са травмите върху левия крак на водача.
Техническите данни и разход на гориво на BMW 5er (f10) може да видите тук.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име:
10:28 07.10.2014
2 Stranger
Коментиран от #4
11:00 07.10.2014
3 Марто
11:13 07.10.2014
4 Име:
До коментар #2 от "Stranger":
Ти мислиш ли че това което караш е по-безопасно от 5цата на тоя тест? Освен ако не си и ти от форумните милионери...12:12 07.10.2014
5 Shmeker
Американците нещо почнаха да се базикат с разни техни си тестчета, но с новия модел ще угодят и на тях
12:35 07.10.2014
6 Ivo Angelov
Коментиран от #10
13:07 07.10.2014
7 Абеее
Коментиран от #8, #9
13:32 07.10.2014
8 Shmeker
До коментар #7 от "Абеее":
Ах какво съвпадение - американски модел побеждава в американски тест. Нечувано !!13:56 07.10.2014
9 Shmeker
До коментар #7 от "Абеее":
Аре да тестваме теслата София - Бургас - София за колко време ще го вземе и съответно аз със старото VW TDI за колко ще го взема13:58 07.10.2014
10 Кобрата
До коментар #6 от "Ivo Angelov":
Дано не съм лош пророк обаче ако тоя Дошо продължава да си мисли, че като кара Nissan и е безсмъртен в най-скоро време ще споменат за него по новините, а кой знае може и на някой дувар да го видим14:19 07.10.2014
11 samo nemsko
15:02 07.10.2014
12 МВ
15:12 07.10.2014
13 FUCKTHEUSA
15:38 07.10.2014
14
Коментиран от #19
15:43 07.10.2014
15 Пълен смях
16:03 07.10.2014
16 Симеон Тасев
17:04 07.10.2014
17 гост
17:49 07.10.2014
18 тралала
18:48 07.10.2014
19 Autohouse Randm
До коментар #14 от " ":
19:35 07.10.2014
20 Радой
21:35 07.10.2014
21 Асен
Коментиран от #23
21:58 07.10.2014
22 рапър
22:10 07.10.2014
23 Име:
До коментар #21 от "Асен":
А защо се е обърнало?22:11 07.10.2014
24 BMW admirer
Коментиран от #28, #31
23:05 07.10.2014
25 kuku
Коментиран от #29, #36
23:34 07.10.2014
26 S-line
яко си се прецакал с тоя кошник дето си го взел
01:23 08.10.2014
27 Никой
Коментиран от #30
01:27 08.10.2014
28 Име:
До коментар #24 от "BMW admirer":
Отказа ме от автомобилите!09:19 08.10.2014
29 samo nemsko
До коментар #25 от "kuku":
когато са спрели може и да ги миниш09:30 08.10.2014
30 samo nemsko
До коментар #27 от "Никой":
къде пише че се е провалила прочети статията па тогава коментирай09:32 08.10.2014
31 Никой
До коментар #24 от "BMW admirer":
Колега не ги слушай "разбирачите" взел си си страхотна кола. Аз лично съм карал само 525d от е39ките с 163к.с. и останах доста впечатлен от вървежа като се има предвид теглото. Пожелавам ти от все сърце да й се радваш и много безаварийни. А за другите, които сравняват Теслата по краш тест, тя е електромобил и структурата й е напълно различна. Освен това тя не е тествана на горния краш тест, така че не се знае как ще се представи. Колкото до тоя с Пежлето явно никога не се е качвал на 3-литрово бмв. Просто нямам какво повече да му кажа освен, че слабия му френски дизел не може да се мери с 3 литрови немси. Ти тва Hdi като го сложиш на голяма кола и ще увехне много бързо. За разлика от теб аз съм карал 330д с чип и мога да ти кажа всичко това. Никакъв шанс нямаш срещу е39 525д пък камо ли срещу 530. Ела ми тука и ще те на.*ра с 1.9 tdi-то....Коментиран от #32
11:00 08.10.2014
32 Име:
До коментар #31 от "Никой":
Откъде си толкова сигурен? 2.2 HDi като нищо може да е 200-220к.с. Като добавиш и по-лекото купе на пежото... Приличаш ми много на 1 от 1 форум дето искаше да се пуска с 330d срещу turbo crx. И всички го убеждаваха че няма смисъл, а той: Ама то е с ЧИИИИП.Коментиран от #35
13:14 08.10.2014
33 -_-
Коментиран от #34, #38
16:29 08.10.2014
34 Никой
До коментар #33 от "-_-":
Сравняваш двигател с две турбота с по-стар с едно. Качисе на 535d или 335D и ще се родиш още един път, уверявам те.20:13 08.10.2014
35 Никой
До коментар #32 от "Име:":
Като нищо ама само тунинговано. А един чип на 530Д знаеш ли какъв самолет ще стане? Az съм карал 330d 204к.с. с чип - 270к.с. Вярно бая тежка си е, но просто как върви тая кола... Няма какво да се лъжем. Преди да коментираш нещо сериозно като 3литров дизелов баварец с чип, първо се увери, че си карал такъв;)20:16 08.10.2014
36 Бръм
До коментар #25 от "kuku":
@25 Ти верно ли?! И на малките деца е ясно, че сток дизелите на пежо са едни от най-тромавите сравнени с немските аналози по кубатура и коне. Само японските дизели са по бавни! ;)21:52 08.10.2014
37 Симеон Тасев
22:38 08.10.2014
38 Сульо
До коментар #33 от "-_-":
@33 Citroen C5 II 2.7 V6 HDi (204 Hp), VMax 224 km/h, 0 to 100 kmh 8.9 sec, 2008-ма, 1766 kg, 8.4 Liters/100 km - комбиниран разход.1000м - 30,9 сек.
BMW 5er (E39) 530 d (193 Hp), 230 km/h, 7.8 sec, 2001-ва, 1625 kg,
7.1 Liters/100 km, 1000м - 28,5 сек.
Мда...да взема да ти повярвам, че Ситрона е по от Е39-ката... Всъщност е по;) бавен, тежък и харчещ... Да не говорим, че двигателя май-май не е Ситроен - "Jaguar AJ-V6D / PSA DT17 2.7 designed by Ford". Та те така...
23:05 08.10.2014
39 Сульо
60-100 km/h : 4.8sec
80-120 km/h : 6.2sec
100-180 km/h : 22.9
Истинската кола:
60-100 km/h : 4.6sec
80-120 km/h : 5.6sec
100-180 km/h : 20.8 sec
"качих на C5 2.7 Bi-Turbo Diesel се родих, разхода който даваха двете коли при моето каране беше горе-долу еднакъв, но френския дизел беше по-бърз и еластичен " - И един мармот....
Само жълтата секта са ти конкуренция по тъпизми за БМВ...
23:12 08.10.2014
40 samo vw
kakvo udovolstvie moje da s useti ot frenskite bokluci primerno
Коментиран от #41
23:33 08.10.2014
41 гдф
До коментар #40 от "samo vw":
Не помня да съм гледал клип с професионален дрифт, и той да е с БМВ. Не помня да съм гледал Драг рейс от професионален тип и то, да присъства БМВ. БМВ са любителски автомобили. Карат ги, хора които се имат за мутри и такива, които са пред пенсиониране и искат да се подмладят. Баровците карат Мерцедес, Мазда, Линкълн, Бентли и др.Стига сте обсъждали автомобили за по 200 000лв. при положение, че дори не сте се возили на такива. Всеки автомобил си има предимства и недостатъци. Това, че едните са чели в списание за Хонда а другите за VW, не означава, че може да ги сравнявате с нещо. Това са просто автомобили, които са се доказали и нямат нужда от вашите некоректни изказвания.
Коментиран от #42
10:44 09.10.2014
42 Никой
До коментар #41 от "гдф":
Баровците баш Мазда да карат Откъде я измисли тая простотия. По нещата които си писал явно никога не си карал БМВ. Точно дядовците карат Мерцедеси с изключение на някои модели, а БМВ са по-спортно ориентирани. И под професионален дрифт какво имаш предвид? То с гледане все на Японски дрифт шампионати няма как да видиш. Като някой изтърси такава глупост ми е много смешен. Знаеш ли на японките колко модефикации им правят да могат да вървят настрани? А знаеш ли че едно М3 или М5 още от завода имат много по-добър баланс и занасят и се управляват много по-лесно от която и да е Хонда или Мазда с задно.Коментиран от #45
12:11 09.10.2014
43 Irish
12:14 09.10.2014
44 Irish
12:19 09.10.2014
45 Име:
До коментар #42 от "Никой":
Ти пък все едно че си карал хонда или още повече мазда със задно че да правиш сравнение.... :D15:47 09.10.2014
46 BMW admirer
Коментиран от #48
17:56 09.10.2014
47 BMW admirer
/ http://fakti.bg/avto/116123-nai-nadejdnite-dvigateli-na-vsichki-vremena / , samo loshoto e che frenskite vozila izobshto ne sa spomenati v ruskata klasacia.... Kakto se kazva "Chestito na pechelivshite"
19:48 09.10.2014
48 аз
До коментар #46 от "BMW admirer":
Точно в това е разковничето.Тук в БГ се карат коли които повечето не могат да подържат.Предпочитам да карам по-евтина кола но да е наред отколкото някоя скъпа и да рискуван с безопасноста.Обаче не го разбитам това с "комплексни качества".И да-това което бмв правят с три турбини другите го правят с две.Коментиран от #49
20:00 09.10.2014
49 ти
До коментар #48 от "аз":
@48 Правят, правят - колко да го правят? Колкото С5 с две сравнено с БМВ с една? Сериозно - виж кривата (права) на въртящият момент, еластичността при всички обороти и ниският разход и ще видиш какво правят с три и не, не го постигат другите с две...20:42 09.10.2014